Duizelig
woensdag 14 september 2011 om 11:16
Hallo dames,
Even een suffe vraag..
Ik heb al 2 weken last van evenwichtsproblemen, voornamelijk als ik bezig ben met yoga. Nu ben ik al zo'n 3 weken aan het kwakkelen maar het wilde niet doorzetten.
Tot vandaag. Bah wat voel ik me naar.
Gisteravond wilde ik het bed verschonen en was zó duizelig dat het amper lukte. Was ruim 15 minuten zwaar duizelig, werd er misselijk van.
Man heeft me over mijn rug geaaid en zo ben ik in slaap gevallen gelukkig. Maar nu ik wakker ben heb ik het nog steeds.
Ik voel me koortsig (zal zo ff temperaturen) en gewoon niet lekker. Nu heb ik gegoogled en het kan iets van een ontsteking in mijn oor zijn. Dus dacht ik ik moet de huisarts bellen. Maar op twitter lees ik er zoveel mensen over dat het vast een soort griepje moet zijn.
Zouden jullie de huisarts bellen of gewoon in bed uitzieken? Bedankt voor het meedenken alvast
Even een suffe vraag..
Ik heb al 2 weken last van evenwichtsproblemen, voornamelijk als ik bezig ben met yoga. Nu ben ik al zo'n 3 weken aan het kwakkelen maar het wilde niet doorzetten.
Tot vandaag. Bah wat voel ik me naar.
Gisteravond wilde ik het bed verschonen en was zó duizelig dat het amper lukte. Was ruim 15 minuten zwaar duizelig, werd er misselijk van.
Man heeft me over mijn rug geaaid en zo ben ik in slaap gevallen gelukkig. Maar nu ik wakker ben heb ik het nog steeds.
Ik voel me koortsig (zal zo ff temperaturen) en gewoon niet lekker. Nu heb ik gegoogled en het kan iets van een ontsteking in mijn oor zijn. Dus dacht ik ik moet de huisarts bellen. Maar op twitter lees ik er zoveel mensen over dat het vast een soort griepje moet zijn.
Zouden jullie de huisarts bellen of gewoon in bed uitzieken? Bedankt voor het meedenken alvast
woensdag 14 september 2011 om 11:41
Ik had het vorig jaar bij een griepje. Wel minder erg dan wat jij schrijft.
Maar wel dat ik me ineens heel erg bewust was van de stoel waar ik op zat en het feit dat ik daar ook af zou kunnen vallen. (denk je normaal niet bij na toch?)
Wat ik toen ook had was dat ik snel buiten adem was, met fietsen.
Andere griepverschijnselen (snotneuzen e.d.) bleven echter uit.
Maar wel dat ik me ineens heel erg bewust was van de stoel waar ik op zat en het feit dat ik daar ook af zou kunnen vallen. (denk je normaal niet bij na toch?)
Wat ik toen ook had was dat ik snel buiten adem was, met fietsen.
Andere griepverschijnselen (snotneuzen e.d.) bleven echter uit.
woensdag 14 september 2011 om 11:49
Graag niet te snel roepen dat je griep (griepje) hebt,meestal is het een goede verkoudheid waar je echt beroerd van kunt zijn
Oorklachten hangen vaker samen met verkoudheid.Door het snot wat op de gehoorgang etc drukt ja
http://mens-en-gezondheid ... griep-of-verkoudheid.html
Oorklachten hangen vaker samen met verkoudheid.Door het snot wat op de gehoorgang etc drukt ja
http://mens-en-gezondheid ... griep-of-verkoudheid.html
woensdag 14 september 2011 om 11:54
woensdag 14 september 2011 om 12:05
Chocolover, verder was ik misselijk, had koorts, keelpijn, spierpijn, algehele malaise dus. Maar de ene dag was ik wel een beetje snotterig als ik plat lag en de andere dag weer niet, dat vond ik best raar, te meer omdat mijn man en baby heel snotterig zijn, maar in ieder geval man was niet duizelig. Nu is alles beter, behalve de duizeligheid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
woensdag 14 september 2011 om 12:07
Slaap lekker!
Een tijdje geleden had ik een evenwichtsstoornis, en de huisarts adviseerde mij langzaam te bewegen en af te wachten tot het overging. Is ook gebeurd na een dikke week.
Grote kans dat het bij jou bij je oren vandaan komt dus ik zou ook zeggen kook wat water, voeg wat menthol toe (dat smeerbare spul kan er ook in) en inhaleer de stoom. Eventueel kun je nog een neusspray gebruiken.
Beterschap!!
Een tijdje geleden had ik een evenwichtsstoornis, en de huisarts adviseerde mij langzaam te bewegen en af te wachten tot het overging. Is ook gebeurd na een dikke week.
Grote kans dat het bij jou bij je oren vandaan komt dus ik zou ook zeggen kook wat water, voeg wat menthol toe (dat smeerbare spul kan er ook in) en inhaleer de stoom. Eventueel kun je nog een neusspray gebruiken.
Beterschap!!
woensdag 14 september 2011 om 12:08
quote:chocolover schreef op 14 september 2011 @ 11:54:
Luni ik ga dan meer de kant van griep op als ik dat zo lees Zal zo eerst maar even temperaturen.
Stomen, boven een pan ofzo? In de douche werkt niet, heb een inloopdouche en als ik langer dan 15 minuten heet moet douchen val ik neer haha.
Ik zou een oud afwasteiltje nemen ofzo Om nou later de rijst weer in zo'n pan te koken...ook al is ie afgewassen..
Gewoon met gekookt water
Luni ik ga dan meer de kant van griep op als ik dat zo lees Zal zo eerst maar even temperaturen.
Stomen, boven een pan ofzo? In de douche werkt niet, heb een inloopdouche en als ik langer dan 15 minuten heet moet douchen val ik neer haha.
Ik zou een oud afwasteiltje nemen ofzo Om nou later de rijst weer in zo'n pan te koken...ook al is ie afgewassen..
Gewoon met gekookt water
woensdag 14 september 2011 om 12:54
Klinkt als een infectie aan je evenwichtsorgaan. Deze kan veroorzaakt worden door een griepje. Ik heb dit een jaar geleden gehad en de klachten die je beschrijft lijken erg op de mijne destijds. De HA heeft het bij mij geconstateerd en heeft me oefeningen meegegeven waardoor het uiteindelijk over is gegaan. De HA kan heel simpel door wat testjes constateren of jij hier ook last van hebt. En dat is handig, wat in dat geval zijn oefeningen de oplossing. Terwijl je gevoel juist aangeeft het rustig aan te willen doen, moet je bij deze infectie juist het tegenovergestelde doen. Succes!
woensdag 14 september 2011 om 17:14