Werk & Studie alle pijlers

toets opleiding SPW3

14-09-2011 21:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin begint binnenkort met de opleiding SPW3. Hiervoor moet ze eerst een begintoets maken, voordat ze dus aangenomen wordt voor die opleiding. Wat moet ik me bij deze begintoets voorstellen? Is het eindniveau basisschool groep 8 of iets totaal anders.
geen idee, ik deed pw3 dat was alleen gericht op kinderen maar ze zeiden dat spw3 bijna zelfdewas. maar hier geenbegin toets gehad.

ik denk gewoon eind vmbo o.i.d.dus gewoon nl, en eng e.d op middelbaar school niveau
Eindniveau basisschool bij het begin van een MBO opleiding?? Sla je hier niet even de middelbare school over?
Mag hopen van niet...
This is not kosher!
Nou ik neem aan dat getoetst wordt of ze het niveau van de opleiding aankan. Dus basisschool zal niet genoeg zijn nee... (godzijdank).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
ow net in je andere topic geschreven (waarom heb je er 2 ik heb gestaft met de vraag of ze het samen voegen) dat het mij eerder lijkt dat het een toets op MAVO of VMBO niveau is. Hoe kom je erbij dat basisschool niveau voldoende zou zijn voor een MBO opleiding?
ik heb per ongeluk dit onderwerp bij de verkeerde pijler gezet. Daarom dus per ongeluk 2. Toen ik 16 jaar geleden de PABO deed (HBO, je gelooft het niet) moesten alle eerstejaars een toets maken op groep 8 basisschoolniveau. Als je dat onvoldoende had kon je het 2e jaar wel vergeten. Maar niemand weet het antwoord helaas. Hoop dat er nog iemand voorbij komt die het wel weet.
Je snapt toch hopelijk dat 16 jaar geleden de Pabo gedaan hebben echt helemaal niks te maken heeft met de SPW3 opleidingen van nu.
tjelsy, dat is nog steeds op de Pabo hoor.
Die toets op de PABO is spelling en rekenen. Dat is inderdaad niveau groep 8, omdat het basale rekenen (optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen, breuken) op de basisschool wordt geleerd en daarna niet meer wordt geoefend. Je hebt immers een rekenmachine. En voor spelling geldt dat je op de basisschool daar ook de basis voor legt.

Een toelatingstoets toetst of iemand het niveau van de opleiding aankan. Deze toets leg je alleen af, wanneer je geen diploma hebt waarmee je toelating tot de opleiding hebt. Hoe deze toets eruit ziet verschilt per opleiding/school. Informeer dus bij het ROC waar je vriendin de opleiding wil gaan volgen naar het wat en hoe.
Blijkbaar heeft jouw vriendin niet de juiste vooropleiding om die opleiding te gaan doen, vandaar dat zij dus een toelatingstoets moet doen. Als je even opzoekt wat de juiste vooropleiding is voor deze opleiding, weet je dat dat het niveau van de toelatingstoets moet zijn!
Dank je Christina en Spuka. Het klopt inderdaad dat ze niet de goede vooropleiding heeft. Ik ga ff googlen of ik ergens de inhoud van zo'n toets kan achterhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven