Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!



Link naar het eerste topic
quote:linde77 schreef op 31 maart 2015 @ 21:56:



Ook irritant: gisteren ging ik foto's ophalen en vroeg de verkoper of ik de foto's eerst wilde bekijken. Vervolgens haalde hij ze zelf uit het envelopje om ze samen te bekijken! Gelukkig waren het geen rare foto's of zo, maar ik vond het een beetje vreemd. Toch?Ja, dat is erg creepy.
Alle reacties Link kopieren
quote:linde77 schreef op 31 maart 2015 @ 21:56:

Ook irritant: gisteren ging ik foto's ophalen en vroeg de verkoper of ik de foto's eerst wilde bekijken. Vervolgens haalde hij ze zelf uit het envelopje om ze samen te bekijken! Gelukkig waren het geen rare foto's of zo, maar ik vond het een beetje vreemd. Toch?



Wat een nette verkoper.

Foto's welke over- of onderbelicht zijn, of bewogen, of op een andere wijze niet om aan te zien, hoef je niet af te nemen en dus ook niet te betalen.



Ik snap niet dat er mensen zijn die zich ergeren aan een dergelijke service.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 02 april 2015 @ 10:34:

[...]





Wat een nette verkoper.

Foto's welke over- of onderbelicht zijn, of bewogen, of op een andere wijze niet om aan te zien, hoef je niet af te nemen en dus ook niet te betalen.



Ik snap niet dat er mensen zijn die zich ergeren aan een dergelijke service.Ik snap het wel, je wil toch graag eerst zelf zien of een foto leuk is geworden, c.q. of je niet compleet voor gek erop staat? Attent zou zijn dat je de gelegenheid krijgt om zelf je foto's door te kijken en dan kiest of je de eventuele bewogen of overbelichte foto's laat zien aan de fotograaf. Die dan alsnog service kan leveren.
Alle reacties Link kopieren
Nou nog even een zeer onbenullige ergernis. Mijn gezinsleden gooien Altijd het meegeleverde rode dekseltje weg van de leverpastei. Zit ik weer met die ingedroogde smurrie! Dat dekseltje zit er soms wel bij, soms niet, dus als ik er een heb is de boodschap: Jongens, bewaren. Niet dus he, grrrr
Alle reacties Link kopieren
Fairy, met permanentschrijver erop zetten: NIET WEGGOOIEN ?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 02 april 2015 @ 11:39:

Fairy, met permanentschrijver erop zetten: NIET WEGGOOIEN ? terug naar het studentenhuis. Eigendom van Fairy.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 29 maart 2015 @ 09:10:

[...]



Ik vraag mij dan ook altijd af: is het dan echt een probleem als je wat later op je werk komt? In sommige beroepen vast wel, maar als onze secretaresse zegt dat ze wat later is omdat ze nuchter moet bloedprikken, dan zie ik haar wel verschijnen.



Voor mij hield dat in dat ik niet zozeer nuchter maar wel zo kort mogelijk ná het ontwaken moest prikken.



Oh en hoezo geef je als voorbeeld je secretaresse??? Heel bijzonder!!



En las dat iemand anders zei dat die senioren vast nuchter moeten prikken. Da's ook nogal een aanname.



Waarom in hemelsnaam mag ik me hier niet aan ergeren? Gaan we de discussie voeren of iets wel of niet onbenullig is en of we wel het recht hebben ons te ergeren aan iets???
Alle reacties Link kopieren
Zo ontzettend onnozel: de vermelding 'serveertip' op willekeurig welke etenswaren verpakking.



Op mijn potje strooikruiden/Aromat staat een foto van een rijkelijk gevulde dis. Diverse schalen met lekkers, geflankeerd door een uitbundige hoeveelheid groenten. En dan staat er in een klein hoekje linksboven: serveertip. Ja, duh! Ik denk heus niet dat al dat eten in dat potje zit. Ook kan ik zelf wel bedenken waar ik dat spul voor gebruik.



Misschien dat de fabrikant zich in wil dekken? Voorkomen dat ik het over de babyvoeding strooi? Zo betuttelend ook...



Doet me ook denken aan die reclames op tv waarbij in de meest onmogelijk kleine letters de risico's van bijvoorbeeld het kopen van een auto ( waarbij je de helft van het bedrag pas over x jaar hoeft te befalen) worden vermeld. Onleesbaar klein en onmogelijk in dat tijdsbestek te lezen... Maarrrrrr het moet wel vermeld worden want anders kan de consument later zeggen: Dat wist ik niet...



Erg onbenullige ergernissen dus (en verkapte tvp uiteraard )
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 16 maart 2015 @ 12:54:

[...]





Dit wil ik toch eventjes nuanceren.

Het is bij een zebra alleen verplicht om te stoppen voor voetgangers, evt voor een scootmobiel welke ook onder de voetgangers valt.



Een fietser heeft GEEN VOORRANG op een zebra, sterker nog, een fietser mag helemaal geen gebruik maken van een zebrapad, de officiële benaming is voetgangers oversteekplaats, het is dus een voetpad en geen fietspad.

Zodra een fietser met de fiets aan de hand oversteekt heeft hij weer wel voorrang, dan is het een voetganger.



Een scootmobiel valt zeker niet onder de voetgangers, een scootmobiel moet op de rijbaan rijden (fietspad) en niet op de stoep, een scootmobieler moet dus ook gewoon bij de normale oversteek oversteken.



Hoe ik dat weet? Ik ben zelf een keer op de stoep aangereden door een scootmobieler. We stonden te wachten voor een broodjesloket toen we ineens vanuit de verte hoorden: ga aan de kant! Voor ik kon reageren lag ik onder de scootmobiel, mijn net geopereerde hand helemaal weer open. De politie was flink boos (dame 80+ in kwestie wilde er nog vandoor gaan ook) en gaf de vrouw in kwestie te verstaan dat je met een scootmobiel niet op de stoep mag rijden. Overigens komt het ook omdat jan en alleman zo met een scootmobiel mag gaan rijden. Cursus (die zijn er wel) is niet verplicht (althans toen). Die dingen gaan vaak harder dan het oudere brein kan handelen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina1989 schreef op 20 maart 2015 @ 13:13:

Ik heb wel een aantal ergernissen, of ze onbenullig zijn weet ik niet, maar ik erger me er wel in ieder geval aan Komt ie:



Marktplaats; ik ben al 8 jaar actief op Marktplaats, ging altijd prima.. eigenlijk nooit gedoe mee gehad (op een uitzondering na natuurlijk), maar het afgelopen half jaar is hier verandering in gekomen. Ik heb nu al drie keer in een maand(!!) meegemaakt dat mensen niet komen opdagen, zonder af te zeggen. Dus dan zit ik daar met mijn goede gedrag, spulletjes netjes klaargelegd en in wachtstand. Boodschappen kunnen niet gedaan worden want stel, ze komen toch nog. En dan komen ze dus niet. Of dat iemand aangeeft iets over te willen nemen en mij laten weten het bedrag al gestort te hebben. Blijkt dat helemaal niet zo te zijn! Dan denk ik; stel ik had het niet gecheckt en ik had het verzonden, lekker dan.



Maar niet alleen bij verkopen heb ik "gedoe" ervaren, ook als koper zelf. Laatst ontving ik nog een best duur artikel, zou nieuw zijn. Nou niet dus, en ook niet bepaald in nieuwstaat.. Hemel en aarde moeten bewegen om mijn geld terug te krijgen.. (nadat ik had gereageerd met een ander account op andere artikelen en zei dat ik het wilde ophalen, zo het adres losgekregen en toen de aanval in gezet, nadat de koper in eerste instantie niet meer reageerde :P). Ook spullen die gewoon kapot zijn en als nieuw worden verkocht. Ik koop niks meer op afstand heb ik nu met mezelf afgesproken. Vind het wel jammer dat het zo moet gaan.



Oja niet alleen MP erger ik me aan hoor, ook aan mensen die deuren laten open staan. Dat vind ik zo gruwelijk irritant. Wat is de moeite om de deur even achter je kont dicht te doen...



En tot slot; de moeders die hun kinderen komen ophalen van school. Ik woon namelijk nagenoeg naast een basisschool en als ik rond "ophaaltijden" weg moet met mijn auto, kom ik er altijd achter dat de hele weg is ingenomen door moeders, fietsen, scooters, auto's ed. En dan vreemd opkijken als ik er langs wil met mijn auto en gewoon lekker prominent midden op de weg blijven staan. Soms heb ik dan zin om zo'n fiets te verpletteren, ware het niet dat ik maar een zielig cliootje rij (en als ik in een Hummer had gereden had ik het alsnog niet gedaan hoor, relax).Je kan ook een kwartier eerder of later weggaan? Of je mailt de school met je klacht.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker vrij, althans, ik en de kleintjes, de andere drie moeten wel naar school.

Met ze (kleintjes) afgesproken dat we lekker zouden uitslapen. Gaat de buurman met de strimmer het gras in de tuin strimmen... Argggg, ben je alsnog vroeg wakker! En de rest van de dag hoor je hem niet.



Mijn man die telkens mijn handdoek gebruikt die ik zorgvuldig heb opgehangen zodat ik hem kan hergebruiken.

Oh en het bad niet uitspoelt na gebruik...

Oh oh, en ik was laatst een week op schoolreis. Daarvoor was de was geheel op orde. Kom ik terug, wel gewassen maar niks opgevouwen! Ik doe het dus ook niet eerder dan dat hij die stapels heeft weggewerkt.

Heeft hij dit weekend mooi de tijd voor...



En als we toch bezig zijn... Mijn zoon van vijftien die remsporen in de wc laat zitten, blerggggggg
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Laatste (moet even drie weken inhalen, dacht dat er niemand iets te klagen had ;))



Een collega (de onderwijsassistent) die berichten op fb zet als:

(Vrij vertaald)

''Ik heb me laatst bij de gemeente willen inschrijven als asielzoeker, dat mocht niet.

Op de vraag waarom ik dat wilde zei ik:

Nou, ik wil ook een gratis dak boven mijn hoofd, zakgeld, gratis eten, gratis ov enz enz."



Daar kan ik zo boos om worden, ze werkt verdorie ook met kinderen die hier als asielzoeker zijn gekomen, die de vreselijkste dingen hebben meegemaakt... Alsof je als Nederlander iets te kort komt... (maar dat is een andere discussie, die hoeven we hier niet te voeren).

En woensdag plaatste ze een foto dat suggereerde dat ze zwanger is.

"Ok, ok! Grapje!" Zet ze er 's avonds bij. Kan aan mij liggen maar dat vind ik verre van grappig..."

Ik heb haar berichten dus maar even uitgezet...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 02 april 2015 @ 22:40:

Zo ontzettend onnozel: de vermelding 'serveertip' op willekeurig welke etenswaren verpakking.



Op mijn potje strooikruiden/Aromat staat een foto van een rijkelijk gevulde dis. Diverse schalen met lekkers, geflankeerd door een uitbundige hoeveelheid groenten. En dan staat er in een klein hoekje linksboven: serveertip. Ja, duh! Ik denk heus niet dat al dat eten in dat potje zit. Ook kan ik zelf wel bedenken waar ik dat spul voor gebruik.



Misschien dat de fabrikant zich in wil dekken? Voorkomen dat ik het over de babyvoeding strooi? Zo betuttelend ook...



Doet me ook denken aan die reclames op tv waarbij in de meest onmogelijk kleine letters de risico's van bijvoorbeeld het kopen van een auto ( waarbij je de helft van het bedrag pas over x jaar hoeft te befalen) worden vermeld. Onleesbaar klein en onmogelijk in dat tijdsbestek te lezen... Maarrrrrr het moet wel vermeld worden want anders kan de consument later zeggen: Dat wist ik niet...



Erg onbenullige ergernissen dus (en verkapte tvp uiteraard )Hahaha!!
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 03 april 2015 @ 09:57:

[...]





Een scootmobiel valt zeker niet onder de voetgangers, een scootmobiel moet op de rijbaan rijden (fietspad) en niet op de stoep, een scootmobieler moet dus ook gewoon bij de normale oversteek oversteken.



Hoe ik dat weet? Ik ben zelf een keer op de stoep aangereden door een scootmobieler. We stonden te wachten voor een broodjesloket toen we ineens vanuit de verte hoorden: ga aan de kant! Voor ik kon reageren lag ik onder de scootmobiel, mijn net geopereerde hand helemaal weer open. De politie was flink boos (dame 80+ in kwestie wilde er nog vandoor gaan ook) en gaf de vrouw in kwestie te verstaan dat je met een scootmobiel niet op de stoep mag rijden. Overigens komt het ook omdat jan en alleman zo met een scootmobiel mag gaan rijden. Cursus (die zijn er wel) is niet verplicht (althans toen). Die dingen gaan vaak harder dan het oudere brein kan handelen.Ja, je hebt gelijk, sommigen voelen zich king of the road, anderen kunnen er gewoon niet zo goed mee overweg en zijn te onzeker. Maar wat erg zeg, van jouw hand!!! Schrikken!
Alle reacties Link kopieren
Je vangt jezelf toch automatisch op hè ;). De schade viel uiteindelijk mee gelukkig (en het leverde me nog een gratis broodje en drankje van het broodjeshuis op. Lief hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 03 april 2015 @ 09:57:

[...]



De politie was flink boos (dame 80+ in kwestie wilde er nog vandoor gaan ook) en gaf de vrouw in kwestie te verstaan dat je met een scootmobiel niet op de stoep mag rijden. Met een scootmobiel mag je wel op de stoep hoor, maar niet harder dan 6 km/u..
Alle reacties Link kopieren
Een hele grote ergenis van mij zijn mannen die met veel kracht hun neus leegsnuiten.. (zonder het op te vangen in een zakdoek..)



Echt vreselijk vies als je er achter loopt of fietst..
Alle reacties Link kopieren
quote:blueberrymuffin schreef op 03 april 2015 @ 15:20:

Een hele grote ergenis van mij zijn mannen die met veel kracht hun neus leegsnuiten.. (zonder het op te vangen in een zakdoek..)



Echt vreselijk vies als je er achter loopt of fietst..Mijn man doet dit onder de douche Jakkes!! Ff z'n neus leegmaken. En peutert enorm in z'n neus, haalt er korstjes uit en gaat er balletjes van draaien. Gelukkig heeft hij veel kwaliteiten zal ik maar zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Zal wel een mannenkwaaltje zijn
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Onbenullige ergernis gehad in de winkel. Ik kom een kennis van vroeger tegen. Ze begint een verhaal over haar baan die op de tocht staat, en die ze waarschijnlijk deze en volgende maand helemaal geen loon krijgt

vervelend zeg ik. ja zegt ze opeens: "Kijk, wij kunnen dat wel opvangen, maar stel je voor dat "iemand zoals jij" dat heeft, dan kun jij toch helemaal de eindjes niet meer aan elkaar knopen..."



Ik ben even perplex, en ze loopt door. Achteraf denk ik: Ik had moeten zeggen dat ik in mijn eentje ws evenveel verdien als haar met de uitkering van haar vent erbij, en vervolgens had ik ook nog moeten vragen of haar vent al werk heeft na zijn ontslag op staande voet, omdat hij gefraudeerd had...



En ik wens ook niet aangesproken te worden als "iemand zoals jij"



Helaas bedenk ik dat soort dingen altijd te laat, en bleef ik achter met een vervelend gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ergernis gehad op mijn werk vandaag.

Ik werk als tandartsassistente.

Patiënt heeft om 15:00 een afspraak voor controle, maar zit al om 14:30 in de wachtkamer.

Half uur wachten dus, best lang.



Eenmaal aan de beurt, begint de tandarts met de controle.

Het gebit van de patiënt is verre van schoon.

'Wanneer heb je voor het laatst gepoetst?', vraagt de tandarts.

'Ja, uhhhh, ik heb net gegeten', antwoordt de patiënt.



Dat SNAP ik dus niet!

Voor je naar de tandarts gaat, poets je toch je muil tanden?!

Zéker als je een half uur als een wezenloze in die wachtkamer hebt gezeten (terwijl er bij de ingang een wasbak is, en er een gigantische glazen bokaal met wegwerptandenborstels op de balie staat).



Irritant én smerig vind ik het.



Zo!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:heelveelblabla schreef op 02 april 2015 @ 22:08:

[...]





Voor mij hield dat in dat ik niet zozeer nuchter maar wel zo kort mogelijk ná het ontwaken moest prikken.



Oh en hoezo geef je als voorbeeld je secretaresse??? Heel bijzonder!!



En las dat iemand anders zei dat die senioren vast nuchter moeten prikken. Da's ook nogal een aanname.



Waarom in hemelsnaam mag ik me hier niet aan ergeren? Gaan we de discussie voeren of iets wel of niet onbenullig is en of we wel het recht hebben ons te ergeren aan iets???



Eh...vreet me niet op, zeg!

Toevallig zei onze secretaresse laatst dat ze wat later kwam vanwege bloedprikken. Schoot mij door het hoofd dus als voorbeeld.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 09 april 2015 @ 19:48:

Eh...vreet me niet op, zeg!

Ténzij ze je eerst afgerekend heeft natuurlijk.



Oh nee, dat is een ander topic
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 09 april 2015 @ 20:05:

[...]



Ténzij ze je eerst afgerekend heeft natuurlijk.



Oh nee, dat is een ander topic
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Pffffff!!! Ik snap dat echt niet hoor!!!



Ik bel net de instelling waar ik straks therapie ga volgen om wat te vragen (geen moeilijke vraag overigens). Ben ik mijn vraag aan het neerleggen, onderbreekt ze mij en ook toont ze weinig begrip (er is iets aan de hand van hun kant). Ik vind dit zo onvriendelijk en ik erger mij dat er bij zulke organisaties, maar ook in andere functies/organisaties mensen werkzaam zijn die zulke botte horken zijn. Denk even na waar je werkt denk ik dan en met de reden waarom mensen je opbellen



*zen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven