BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En ik heb een nieuwtje... :-$ een héél leuk nieuwtje...

KG heeft gevraagd of hij me mag collaren... Hoefde niet na te denken, heb meteen "ja" gezegd.

Zo bijzonder, deze man leest mijn dromen, van die wensen en dromen en fantasieën waar ik nooit over gesproken heb met hem maar die hij wel waar maakt/uit laat komen.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Met veel bedoel ik: wat heb je lang veel voor je kiezen gehad. En wat heb je veel moeten leren.

En hoera! Gefeliciteerd! Maken jullie er een speciaal moment van? Hoe lang zijn jullie samen? (Als ik teveel vraag dan hoor ik t wel he.)
Alle reacties Link kopieren
Ah, op die manier veel ;-) Nja, dat besef begint langzaamaan ook wel in te dalen bij me. Aan de ene kant zonde van de tijd, aan de andere kant waardeer ik nu wel extra wat ik nu heb.

Of het een speciaal moment wordt... ja, tussen ons tweeën wel. Maar met anderen er bij of zo? Geen idee nog, maar ik denk het niet.
We zijn nog niet zo gek lang samen, zo'n vier maanden nu. Maar door bizar matchende agenda's wel een heel groot deel bijna dagelijks bij elkaar en veel meegemaakt samen. Is dit "forever"? Dunno. Don't care ook. Hij idem. Voorheen allebei teveel meegemaakt om nog echt te geloven in "happily ever after", maar wel allebei overtuigd van het bijzondere dat er nu is. Dat wil hij op deze manier bezegelen. En ik heb als een verliefde bakvis staan te snotteren in de vanilla gelegenheid waar hij het me vroeg :-P

(En nee hoor, je vraagt niet teveel ;-) )
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh. Wat klinkt dat mooi en lief. Doet mijn romantische hart heel goed. :-)
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd SC..bijzonder moment...koester het!!
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd SC
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Happy day Sweet concubine!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn sweet C!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit behoorlijk in de knoop met mezelf en ben erg verdrietig. Lig thuis natuurlijk ook in een scheiding en feit is dat ik er straks alleen voor kom te staan met de kinderen en dat benauwd me enorm.
Ondertussen had ik wel een hele fijne man leren kennen, paar keer ontmoet ook heel fijn en mijn verlangen in hem groeide alleen maar. Hij voelt fijn en veilig en in alles in me voel ik dat ik me aan hem wil geven. Maar wij hebben alles behalve matchende agenda's, dus ontmoetingen zouden moeilijk kunnen plaatsvinden, dus hebben we gister besloten het te stoppen. En nu ben ik zo intens verdrietig.

In mijn relatie heb ik jaren geen liefde gevoeld en ook vrijwel geen lichamelijk contact en ik verlang daar zo naar. Hij was ook een soort bescherming tegen mezelf, want door dat verlangen maak ik niet altijd weloverwogen keuzes. En ik ben bang dat ik in het diepe val nu.

Eigenlijk weet ik dat ik aan mezelf moet gaan werken, maar dit voelde als een stukje van mezelf naast alle gedoe en gezeik thuis. En straks sta ik er alleen voor met de kinderen altijd om me heen en voel ik helemaal geen ruimte om ook maar iets te doen.

Sorry is een beetje een chaotisch verhaal. Moest het even van me afschrijven, want moet alleen maar huilen, maar moet ook werken nu, dus ben continu mijn tranen aan het wegslikken.
Alle reacties Link kopieren
Soumis :hug:
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
He Soumis, wat naar, dikke knuff! :hug:
Aardbeitje, ik heb jouw update gemist maar ook voor jou een knuffel :hug:


Ik kan me goed vinden in de woorden van Tijger.
DeTijger schreef:
14-09-2017 13:42
Valt me op dat sommige Doms denken dat lomp en verheven gedrag hun dominantie bepaald. Tot aan narcistisch gedrag toe, waaruit veel onzekerheid blijkt.
Wat ik gezien heb en zelf ook merk is dat sensitiviteit, empathie en inlevend vermogen je verder kan brengen als Dom. En daarmee ook in een D/s relatie dieper en intenser kan gaan.
Ik vraag me af hoe jullie dat zien?
Mijn D is totaal niet lomp of verheven. Zijn sensitiviteit is enorm ontwikkeld, ik noem hem ook wel mijn lieve zachte D. Die hard kan slaan overigens. Maar nooit met de intentie om mij te straffen of op mijn plaats te zetten.


SC, wat betekent dat collaren voor jou? En voor de anderen hier, zowel subs als D's, hoe zie je de collar?
Ik heb er eigenlijk niet veel mee. Soms heb ik een collar om tijdens een spel, omdat er zo'n leuk en handig kettinkje aan hangt geloof ik. Ik snap niets van sommige verhalen die op FL wel eens las over een collar moeten verdienen met een aantal opdrachten, of er een speciaal moment van maken om die collar weg te geven. Ik denk dat wij gewoon niet veel met symboliek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Marana...ik heb ook bitter weing met een collar al kan zo'n heel smalle stilistisch gemaakte wel mooi. Zo een die je ook zo zou kunnen dragen bv.

Ik gebruik liever alledaagse dingen om te beperkken zoals sjaals of een kussensloop..altijd aanwezig ;-)
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
Om een collar kan idd een symboliek hangen, het openlijk kiezen voor elkaar, het vertrouwen, de intensiteit van de relatie maar ook de trots, het bij iemand horen en van iemand willen zijn. Ik denk dat ik het heel goed snap maar ik heb dan ook wel echt iets met symboliek.
Het zou wel echt iets betekenen als iemand die mij mag omhangen.
Ook hier tot nu toe alleen de speelcollar. Bijzonder gevoel wel altijd, ook wetend dat hij het zo prachtig vindt.

Jack, de leren boeien geven mij een totaal ander gevoel dan een sjaaltje. Niet te vergelijken.

Soumis, wat rot allemaal. Stoppen om niet matchende agenda's, wat een zure reden. Waar ben je nu bang voor? Het klinkt een beetje alsof je jezelf niet vertrouwt, dat je in je zoektocht om aandacht en liefde foute keuzes zou kunnen maken en dat je daartegen beschermt moet worden. Klopt dat of heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?

Zorg jij straks helemaal alleen voor je kinderen of zijn ze af en toe ook bij hun vader? Ik heb mijn eigen scheiding heel erg ervaren als het winnen van vrijheid juist. Maar ik snap de brij in je kop en die is ook herkenbaar :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
19-09-2017 10:19
SC, wat betekent dat collaren voor jou? En voor de anderen hier, zowel subs als D's, hoe zie je de collar?
Ik heb er eigenlijk niet veel mee. Soms heb ik een collar om tijdens een spel, omdat er zo'n leuk en handig kettinkje aan hangt geloof ik. Ik snap niets van sommige verhalen die op FL wel eens las over een collar moeten verdienen met een aantal opdrachten, of er een speciaal moment van maken om die collar weg te geven. Ik denk dat wij gewoon niet veel met symboliek hebben.
KG en ik zijn vanuit een beginnende vriendschap spelpartners geworden, wat uitgegroeid is / uit aan het groeien is naar een D/s.
Vanilla hebben we allebei de nodige issues. Ook vanilla is er wat aan het groeien, dat wel.

We hebben een poosje geleden naar elkaar uitgesproken dat we elkaars nr 1 zijn, en qua kink/bdsm exclusief. Vanilla is open. En vanuit exclusief/nr 1 is dat collaren voor ons allebei een logische volgende stap. Hij is blij met mij, trots op mij, wil mij niet kwijt en dat mag de hele kinkwereld weten. En dat geldt omgekeerd voor mij ook.

In spel heeft een speelcollar langzaamaan zijn intrede gedaan. Eerst af en toe, tot bij ieder spel. En nu draag ik die speelcollar altijd als we in privé met z'n tweeën zijn. Nu verwacht hij dat die speelcollar klaar ligt als hij binnen komt, hij doet 'm bij me om en doet 'm weer af als hij gaat/als we weggaan. Of er nou gespeeld wordt of niet. Ik vind dat een fijn moment als hij 'm bij me om doet, intiem, een fijn klein ritueel dat verbindt.

In spel vraagt hij wel eens "who owns you?" en dat raakt me. De eerste keer dat hij dat vroeg was meteen einde spel want ik begon te huilen. Eén van die dromen/wensen die ik nooit naar hem uitgesproken had maar die hij aanvoelde. Huilen was opluchting, blijdschap, verbazing, maar ook thuiskomen.
Nu, als hij die vraag stelt, is mijn antwoord "you do, you own me". Alleen is daar, sinds hij gevraagd heeft of hij me mag collaren, een reactie van hem bij gekomen:"no, not yet. But soon"

Ik verlang daarnaar, naar zijn eigendom zijn. Vroeger veel over gedacht, of ik zoiets zou willen of niet. Met een vorige D was ik getrouwd en toen speelde dat eigenlijk helemaal niet. Maar met KG is dat gevoel gegroeid. Het is geen doel van me, nooit geweest, om eigendom van een D te zijn. Maar bij hem, met hem, groeide dat gevoel, dat verlangen. Door de band die we hebben, het wederzijds vertrouwen, hoe ik me bij hem kwetsbaar op kan stellen en hoe hij zich bij mij kwetsbaar op durft te stellen, hoe wat er tussen ons is groeit. Hij is mij waard, aan hem wil ik mezelf geven. Aan hèm wel.

Wanneer hij me gaat collaren weet ik nog niet. Niet omdat ik dat niet màg weten hoor ;-) Maar omdat hij een specifieke collar in gedachten heeft en die nog aangeschaft moet worden. Dan moet je zo'n ding eerst vinden (of misschien wel laten maken).
Och, en dit "not yet. But soon" is ook wel een fijn en spannend gevoel.

Een heel spektakel op een feest of zo zal het niet worden, denk ik. Een bijzonder moment met z'n tweeën, zoiets. Net zoals sommige mensen een huwelijksaanzoek ten overstaan van vrienden en familie doen en anderen dat ook liever met z'n tweeën, dat idee.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik Soumis excuses aanbieden dat ik totaal over haar verhaal heen ging zonder na te denken. Meid...veel sterkte en wijsheid toegewenst en ik weet wat je meemaakt nu. (Je snapt me wel)

SC..heel prachtig verwoord...zo had ik het nog niet bekeken. Dan snap ik de symboliek en de waarde ervan. Hoop dat het een prachtexemplaar word.
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
@Soumis naar en moeilijk lijkt me dat. En ik snap je angst, om je mee te laten slepen door je verlangens en wat iemand met je kan doen.
Om die reden heb ik zelf na mijn laatste D/s een adempauze ingelast. Mijn hoofd stond ook even niet naar spelen, al ginh ik wel naar feestjes. Zelfs toen ik weer behoefte kreeg om te spelen en er voor koos om dat te doen, hield ik daarbij bewust een afstand. Ik koos er voor, om er niet dieper in te gaan. Ik moest van mijzelf wachten tot ik het had verwerkt en er klaar voor was om verder te gaan.
Uiteindelijk moet je doen wat voor jou goed voelt, maar misschien is het niet verkeerd om te wachten tot je emotioneel rustiger bent, zodat je de kans dat je je laat meeslepen door iets dat niet goed voor je is minimaliseert.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Over hoe ik een collar zie citeer ik even iets dat ik een keer aan iemand schreef.

Voor mij staat een collar voor het soort relatie en de commitment. Ik koppel het ook erg aan het gevoel van, van iemand zijn.

Voor mij betekent being owned, ook letterlijk being owned.
Dat ik mijzelf compleet aan die ander geef en dus ook de complete macht overdraag. De ander als complete eindverantwoordelijke. Ik ben zijn eigendom en dien te gehoorzamen.
En zeker in de setting, waarin ik dat zou willen. Zou dat best wel wat stappen zijn om daar te komen.

Een collar is voor mij ook meer dan, ik ben jouw sub. Misschien meer vergelijkbaar met een (verlovings)ring ofzo. Het teken dat ik compleet van die ander ben.
Dus zelfs als ik het niet zou koppelen aan eigendom zijn, zou het voor mij wel een stap zijn die te accepteren. Door de mate van commitment waar het voor mij voor staat. Tenminste, als je echt uit gaat van "being collared".

Maar misschien ook wel lastig uit te leggen, blijft toch een gevoelsding. En het gevoel dat er aan wordt gehangen, is voor iedereen anders.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Soumis, ook ik heb zo'n adempauze ingelast na mijn huwelijk en voor ik met KG in zee ging. Wel gescharreld, en zo af en toe iets dat op spel zou kunnen lijken. Maar heel bewust me verre van submissie geprobeerd te houden. Eerst rust in m'n hoofd. Al stuiterde ik af en toe wel dwars door het plafond heen zo ongeveer. Gelukkig had (en heb) ik mensen om me heen bij wie ik dat kwijt kon. Die ik kon appen met "help, ik stuiter!" en die me dan konden helpen de rust weer te vinden. Door afleiding te zoeken, m'n stuiter te ontrafelen of me er aan te herinneren waarom ik ook al weer zo nodig eerst rust moest vinden. Dat is echt goud waard geweest.

Het is heel moeilijk. En heel zwaar. Maar het gaat over. Echt. :hug:
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een heel groot stuk mee in jouw uitleg Lollypopje.
Misschien is het tussen KG en mij nog te nieuw en te breekbaar voor dat hele diepe en intense, dat complete eigendom zijn, waar jij over schrijft. Zo zal het voor nu iig niet zijn bij ons. Maar wie weet waar de groei die we doormaken ons uiteindelijk brengt.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
De halsband kwam dit weekend, compleet onverwacht. We lagen in bed, hadden het leuk en ze zei "ik heb een plannetje", lichtte het niet verder toe. Ik zei haar vooral haar gang te gaan. Wat het ook was. We gingen gewoon door waar we gebleven waren en ik had mijn rug naar haar gekeerd, ze doet een greep in de la en ineens voel ik leer om mijn nek. Dat voelde zó hemels en zó onverwacht. Heerlijk en heel bijzonder.

Ik lees al lang mee en heb onder een andere Nick ook actiever meegeschreven. Dat is op een lager pitje komen te staan toen ik deze vrouw ontmoette. Ons seksleven of leven samen is niet expliciet bdsm, maar wel behoorlijk kink met bdsm elementen als we er zin in hebben. Wat voor mij bijzonder en verrassend is, is dat zij dominante gevoelens/plannen/verlangens in mij losmaakt. Dacht dat ik die helemaal niet in me had en subbig als wat was. Met haar is dat kennelijk anders en ben ik veel meer switch dan ik dacht. Dat is voor mij soms wel wat zoeken maar boven alles hebben we het heerlijk samen. En nog zoveel meer te doen.

Alles is bespreekbaar. Het is een verademing om met zo'n seksueel open mens te zijn op deze manier. Verbonden ook door verliefdheid en liefde. Meestal waren mijn kinky bedgenoten vooral dat; bedgenoten. En nu komt het echt allemaal samen.

Ben wel benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Allebei biseksueel, allebei eerder onderdanig dan dominant in bed. Het is in ieder geval een prachtige ontdekkingstocht.

Maar die halsband. Die bracht me nogal van mijn a propos op een prachtige manier. Net als toen ze een keer zei dat ze zo graag mijn hoofd vast wilde houden, terwijl ik uit elkaar getrokken zou worden door een andere man of vrouw. Dat was precies de fantasie die me die week daarvoor niet losliet.

Vorig jaar zag mijn leven er heel anders uit. Intens verdrietig na het einde van een lange relatie en complete chaos. Toen langzaam begonnen met daten/spelen en ineens kwam zij op mijn pad. Ik wens de mensen die nu in moeilijke situaties zitten zo snel mogelijk hetzelfde toe.
Alle reacties Link kopieren
@Roos, ja het is echt een kutreden. Daarom voelt het ook helemaal niet goed. Er speelt ook nog wel meer mee, ook mijn thuissituatie. Maar vooral het weinig tijd en ook geen echte plek hebben om af te spreken.
Klopt dat ik mezelf niet vertrouw. Het vrijwel geen sex en lichamelijk contact in mijn relatie valt me toch wel erg zwaar. Ik voel zo'n diep verlangen om gewoon weer aangeraakt te worden en dat wordt alleen maar erger omdat ik er de afgelopen maanden een beetje van heb geproefd. En ik voel dat ik daardoor ontvankelijk ben voor aandacht, mezelf snel geef lichamelijk en emotioneel, ook omdat ik een ontzettende pleaser ben.
Echt ik stuiter zowat tegen het plafond :hyper: :blob:

Mijn ex heeft geen werk, al 2 jaar niet en zijn ww stopt ook. Hij heeft dus geen inkomen en straks ook geen huis, omdat we ons huis moeten verkopen. Hij vertrekt dus naar zijn ouders, die wonen in Friesland en we wonen nu in de randstad. Mijn plan was co-ouderschap, die van hem ook, maar zo gaat dat niet werken natuurlijk. Dus ik moet nu zelf een huis gaan zoeken, een plek om te settelen en de kinderen zijn dan bij mij 24/7. Geen vrijheid dus, dat is met co-ouderschap wel anders.
En dat is nog los van hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, aangezien ik onregelmatig werk :|

@Lollypopje en sweet C bedankt voor jullie openheid. Ergens voel ik ook dat ik dat moet doen. Maar aan de andere kant voel ik ook nu kan het nog, nu heb ik nog een beetje vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Maar dat is natuurlijk niet de juiste motivatie.
Ik moet gelukkig zijn met mezelf en mezelf waarderen...

Sorry lijkt wel een psychologisch spreekuur :-$

@ Jack...ik weet het, het is moeilijk he :(
Alle reacties Link kopieren
Niet vluchten Soumis. Want dat is wat het is als je nu je rust niet pakt.
"Nu het nog kan" is een drogreden. Wilde ik niet horen, maar is wel wáár.

Je speelt niet alleen met je lijf, met je seksualiteit. Weet jij ook best, je bent slim ;-) Je speelt ook met je geest. Je laat iemand anders in je psyche grutten. Gevaarlijk is dat niet persé in dit stadium. Maar het kan de puinhoop wel groter maken. En die puinhoop wil je juist zo snel mogelijk achter je laten. Dan moet 'ie niet eerst groter worden.

Heb je (of wil je) ondersteuning van een psycholoog of therapeut op dit moment? Probeer een kinkvriendelijke te vinden. Of uit te vissen of je huidige een beetje kinkvriendelijk is.
Mijn streng grrrrristelijke psycholoog bleek in zijn werk verrassend openminded en zelfs erg kinkvriendelijk. Het heeft mij heel veel goed gedaan om ook over mijn stuiters (en dat ik bang was om achter een mafklapper aan te hollen om maar die nood te kunnen lenigen) te kunnen praten bij mijn psycholoog. Deed hem mijn onrust beter begrijpen en zorgde dat adviezen en tips net wat beter gefinetuned konden worden.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij SC.
Nu die dingen doen, betekent niet automatisch dat het verkeerd of mis gaat, maar de risico's en gevolgen zijn veel groter, omdat je nu niet stabiel bent op dat gebied.

Er zijn trouwens ook kink vriendelijke psychologen. Op fet is er een lijst van te vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nou, hierna nog één post en dan is dit topic vol.

I.o.m. Lollypopje maak ik zo een nieuw topic aan, zal dan ook bij de mods vragen dit topic te sluiten.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven