BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jack_Off schreef:
14-09-2017 14:03
Ik ben het eens met je tijger..maar er zit ook een addertje aan al die dingen die je opnoemt. Te veel en te lang en je D schap word ondermijnd...dan missen ze de man met de antwoorden..die de leiding neemt. Balans in beide vinden is niet gemakkelijk

Bedoel je dat de D dat mist of de s?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Cor...kan er helaas geen hout van maken van wat je schrijft.
Verder: Wat lollypopje zegt.
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
@Khemam herkenbaar dat het niet gaat om jou genot, zo zie ik het ook. En als het zo is afgesproken, dan klopt het zoals het is gegaan. Fijn dat het napraten ook erg goed was.

Ik denk dat mijn vraagteken ook voort komt, omdat als een D mij zo zou aanpakken dat te veel negatievr emoties uit mijn verleden zou los maken. Het zelfvertrouwen dat ik heb opgebouwd, zou dan heel makkelijk te niet gedaan kunnen worden. Uiteraard mag hij het zeggen als ik dingen niet goed doe, maar dat soort opmerkingen zouden mij het gevoel geven dat ik niet goed genoeg ben en dat is funest voor mij. Ik heb het nodig dat de ander laat merken dat hij weet dat ik mijn best doe, ook als het niet goed gaat.
Dus ik had daardoor even last van projectie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Boomvalkje schreef:
14-09-2017 10:21
@Jack: Dank je :)
@lollypopje: ja, ik vind het super! Voor mij krijgt mijn leven er een heel nieuwe dimensie bij. Alsof er letterlijk een nieuwe wereld voor me opengaat, eentje die grenzeloos lijkt en waarin ik alles wat ik graag zou willen, mee zou kunnen gaan maken.

Heerlijk he.
Moet bekennen dat dat voor mij de reden is dat ik een non-mono-relatie zoek. Te veel dat ik wil ervaren :-p
Al steek ik ook gewoon zo in elkaar en zou ik het wel graag samen ervaren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
14-09-2017 14:28
@Khemam herkenbaar dat het niet gaat om jou genot, zo zie ik het ook. En als het zo is afgesproken, dan klopt het zoals het is gegaan. Fijn dat het napraten ook erg goed was.

Ik denk dat mijn vraagteken ook voort komt, omdat als een D mij zo zou aanpakken dat te veel negatievr emoties uit mijn verleden zou los maken. Het zelfvertrouwen dat ik heb opgebouwd, zou dan heel makkelijk te niet gedaan kunnen worden. Uiteraard mag hij het zeggen als ik dingen niet goed doe, maar dat soort opmerkingen zouden mij het gevoel geven dat ik niet goed genoeg ben en dat is funest voor mij. Ik heb het nodig dat de ander laat merken dat hij weet dat ik mijn best doe, ook als het niet goed gaat.
Dus ik had daardoor even last van projectie.
Dit zouden mijn woorden kunnen zijn gewoon
Ik voel het precies zo
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-09-2017 14:28
@Khemam herkenbaar dat het niet gaat om jou genot, zo zie ik het ook. En als het zo is afgesproken, dan klopt het zoals het is gegaan. Fijn dat het napraten ook erg goed was.

Ik denk dat mijn vraagteken ook voort komt, omdat als een D mij zo zou aanpakken dat te veel negatievr emoties uit mijn verleden zou los maken. Het zelfvertrouwen dat ik heb opgebouwd, zou dan heel makkelijk te niet gedaan kunnen worden. Uiteraard mag hij het zeggen als ik dingen niet goed doe, maar dat soort opmerkingen zouden mij het gevoel geven dat ik niet goed genoeg ben en dat is funest voor mij. Ik heb het nodig dat de ander laat merken dat hij weet dat ik mijn best doe, ook als het niet goed gaat.
Dus ik had daardoor even last van projectie.
Ik ben in principe net zo. Heb echt bevestiging nodig en ben constant op zoek naar een compliment of een "good girl". En deze keer kreeg ik dat niet. Mijn best doen werd vanzelfsprekend gevonden en daar kreeg ik geen extra credit voor.
Alle reacties Link kopieren
@Khemam dat begrijp ik, en in principe hoeft dat ook voor mij niet continu benadrukt te worden. Maar als ik faal, kan ik soms wel nodig hebben.
Maar als ik lees wat hij tegen jou zei, als ik dat zou horen, zonder te horen dat hij ook waardeert wat ik doe, dat is voor mij echt funest. Zeker bij iemand die ik verder niet zou kennen. Daarom zijn dat soort woorden ook een harde grens voor mij. Woorden die mij het gevoel geven dat ik niet goed genoeg ben. Dat gevoel heb ik te lang gehad. Veel langer dan het gevoel dat ik wel goed genoeg ben. Waardoor dat altijd een zwakke plek zou blijven.

Maar fijn dat het voor jou werkte :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
DeTijger schreef:
14-09-2017 13:42
Valt me op dat sommige Doms denken dat lomp en verheven gedrag hun dominantie bepaald. Tot aan narcistisch gedrag toe, waaruit veel onzekerheid blijkt.
Wat ik gezien heb en zelf ook merk is dat sensitiviteit, empathie en inlevend vermogen je verder kan brengen als Dom. En daarmee ook in een D/s relatie dieper en intenser kan gaan.
Ik vraag me af hoe jullie dat zien?
Mijns inziens brengt dat een D veel verder. En heb ik het nodig om ook die kant juist te zien. Ik ga een lastige tijd door, emotioneel, maar elke dag weer is M er voor me. Met gevoel, soms medeleven, met interesse. Zonder dat inlevend vermogen zou t mijn M niet niet zijn. Zou t niet zo mooi en intens zijn. Daardoor kent hij mij erg goed, en kan dus inschatten wanneer ik welke soort aandacht nodig heb.
En ook als hij me vasthoudt en me knuffelt, me een kop koffie zet en me troost, is hij nog steeds M. Met kop en schouders boven alles uit.
Alle reacties Link kopieren
Vind t mooi klinken khemam, echt. Al zou ik t niet kunnen, ik kan me wel voorstellen dat het erg spannend maar ook intens fijn moet zijn geweest.

Hoe ist met jou aardbei en je man?
HoesjeBoesje schreef:
14-09-2017 19:43
Hoe ist met jou aardbei en je man?
..
anoniem_333831 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 08:45
34.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zal wel erg wennen zijn. En raar.
Goed aan jezelf blijven denken nu. Knuffel!
Dank je Hoesje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Aarbeitje
Alle reacties Link kopieren
Jee Khemam, dat is echt een heftige ervaring geweest dus. Heftig als in pittig, veeleisend, diep gaan. Niet negatief hoor ;-) Heel bijzonder. Fijn dat je het wilde delen met ons.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
DeTijger schreef:
14-09-2017 13:42
Valt me op dat sommige Doms denken dat lomp en verheven gedrag hun dominantie bepaald. Tot aan narcistisch gedrag toe, waaruit veel onzekerheid blijkt.
Wat ik gezien heb en zelf ook merk is dat sensitiviteit, empathie en inlevend vermogen je verder kan brengen als Dom. En daarmee ook in een D/s relatie dieper en intenser kan gaan.
Ik vraag me af hoe jullie dat zien?
Ik ben het met je eens.

Ik ben heel lang met een narcist-in-denial geweest. De D/s leek de relatie in eerste instantie beter te maken, maar dat werd uiteindelijk een puinhoop. Empathie was geveinsd, inlevend vermogen afwezig.

Daarna een poosje met een narcist-in-therapie (een halve narcist dus eigenlijk, aangezien "hele" narcisten uitblinken in het ontkennen van het narcisme en therapeuten goed om de tuin kunnen leiden) geweest. Die had goed inzicht in wat hij deed en waarom, en ook in waarom dat fout was. Dat leek in eerste instantie hemels, want deze nam tenminste wel verantwoordelijkheid voor de dingen waar de eerste het bestaan van ontkende. Maar ja, als ze dan toch voor blijven vallen dan hebben al die inzichten ook weinig zin.

Rode draad was dat, wat er ook gebeurde, alleen de effecten op beide mannen van belang waren. Effect op mij werd voor kennisgeving aangenomen en ik mocht problemen zelf oplossen. En daarna voorkomen.

Ik merk pas goed hoe ernstig en funest dat allemaal was in mijn huidige D/s. Ook nu word ik aangemoedigd mezelf te zijn, me uit te spreken, sterke en zwakke punten te benoemen. Hulp te vragen en te accepteren. Braaf s-je dat ik ben, deed ik dat. Maar de reacties, echt meevoelend, inlevend, empathisch, zoals "beloofd", maakten dat ik in het begin compleet in de war raakte. Zat te wachten op de figuurlijke knal, dat ik het D wel lastig maakte zo, dat ik veel werk was, teveel issues zou hebben, etc etc. Tot ik in de gaten kreeg dat ik projecteerde en dat los kon laten.

Waar de eerste twee mannen me m'n issues lieten uitspreken, ze fileerden en daarna alsnog zelf op lieten lossen met de vermaning erbij dat ik het de volgende keer anders moest doen zodat ik hen er niet zo mee belastte (zodat ik uiteindelijk alleen maar nòg meer dingen had om me druk over te maken), gaat dat nu zó anders. Issue, vertellen, praten en het is goed. Niet persé opgelost, maar ik voel me gehoord, gesteund, geholpen. In een fractie van de tijd, een fractie van het gedoe, kost maar fractie van de energie en negatieve emoties.

Niet alleen zorgt dat voor een echt en diep vertrouwen, er blijft ook zoveel tijd en energie en emoties over om leuke dingen te doen! Om de D/s te verdiepen ook.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Baldbiker, dank je wel

Sc, knuffel voor jou..
Enigszins herkenbaar
Heftig SC. Maar je hebt dus ook van de narcisten geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ghehehe, ja geleerd wat ik absoluut niet wil, wat heel slecht voor me is.
Alleen jammer dat die leerschool me een 20 jaar van m'n leven heeft gekost.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
SC beter geleerd na 20 jaar dan nooit geleerd. Je weet nu precies wat je wilt en niet wilt. Het leven ligt aan je voeten.
you can't handle the truth
Pfff ja 20 jaar maakt het wel een harde les. Is kostbare tijd ook.
Alle reacties Link kopieren
M is op reis... Mis m nu al en moet nog bijna 2 week. Wilde ff klagen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Hoesje :hug:
you can't handle the truth
Pff sorry dat ik zo weinig meepraat opeens hoor, ben nogal druk ;-) Deze maand ook weinig in de club, eerst even het nilla leven weer strak krijgen,
Alle reacties Link kopieren
Kanonnen SC dat klinkt VEEL.

En herkenbare drukte kapitein.

Hier afgelopen weekend grenzen verkend. (Meer mensen.) Ik was belachelijk zenuwachtig. En D zag dat goed. Dus uiteindelijk veel minder heftig uitgevoerd dan hij had bedacht. Maar meer dan heftig genoeg voor mij. Naast spannend ook grappig. Goeie combi.

Over 2 weken weer grenzen - op een andere manier. Ik vind t fijn om in de tussentijd dan ook 1 op 1 te zijn. Bonden.

Hoe is dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
:hug: Hoesje

Succes met de drukte KaptG!

Hoe bedoel je "veel", Ivyknight? Ik snap je niet geloof ik :-$

Tussen grenzen-balanceer-gebeurtenissen heb ik het ook nodig om één op één te zijn. Even die basis weer voelen, even "wij" weer voelen, even terug naar ontspannen binnen de lijntjes kleuren.

Spannend maar ook grappig, dat klinkt goed Ivy!
Dulcissime, totam tibi sibdo me...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven