Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Never a dull moment, rastan!

Fijn dat Frut snel opknapte, dat kan gelukkig idd snel gaan met een kleintje.

Bij dolfje gaat het ook beter zo te lezen. En mare?

Leuke bank, Moosey. Mooie kleur. Enne, wat let je eigenlijk om erop te liggen ?

Met de koelkastresten van dinsdag maakte ik uiteindelijk een soort pad thai : kip, groenten, noedels en Aziatische smaakmakers uit de wok. Ook een groot succes bij kind. Gisteren niet veel bijzonders gegeten : spinazie à la crème (brrr), een vegadinges en aardappelkroketjes.

Voor vandaag hoop ik nog wat inspiratie op te doen en anders wordt 't wsch weer pasta.
Alle reacties Link kopieren
@GB, mag ik je daar ook aan houden? Dat interieus aanbod? Wij hebben te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd en als we alles rond krijgen qua hypotheek (en er is geen reden waarom het niet rond zou komen), dan hebben wij gewoon een huis gekocht. Ik ga nog een beetje van totale blijdschap naar lichtelijke paniek naar een blind enthausiasme over hoe gaaf het is.

Ik vind je bank ook mooi Moos. En ik vind dat het mag, je mag een bank kopen om op te zitten, maa rje mag er ook een kopen om op te liggen.

Beterschap voor alle zieken.

Wij aten gisteren nasi, dat eten we vandaag ook. De dag daarvoor een snelle pasta met tomatenroomsaus, courgette en garnalen.
Alle reacties Link kopieren
Kaat dan ga ik er van uit dat we je morgen feliciteren met je nieuwe huis! Gefeliciteerd dus!
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaat! Wat gaaf!!! Gefeliciteerd! Funda-linkje? (O)
En ja, eng hè? I know ;-D Maar komt vanzelf weer goed hoor.

Rast, een date! goed zeg. Veel plezier alvast :)
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, kaaaaaatje. Wat leuk dat het toch zo snel is gegaan! Spannend. Gefeliciteerd en veel plezier.
Rast, ik moest ontzettend lachen om je post. Die date moffel je er gewoon even tussen. Haha. Zag 't heus wel. Spannend! En ik moet ook lachen om het feit dat je dit weekend je tas gaat inpakken voor volgend weekend. Maar dat is meer omdat ik zelf meer het type ben dat de avond van tevoren wat dingen in een tas mikt. En dan ook nog moet wassen, zodat ik ook altijd wel een paar dingen meeneem die nog niet helemaal droog zijn.

Ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten. Koelkast is redelijk leeg. Wordt vervolgd.
Oh, sorry, mijn post staat al 2 uur open en ik mis alle nieuwtjes! Kaat, gefeli! Spannend! En ja hoor, als je input nodig hebt wil ik best meedenken. Leuk.

Irma, klinkt goed, je roerbakdingest.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
21-09-2017 10:43
En ik moet ook lachen om het feit dat je dit weekend je tas gaat inpakken voor volgend weekend. Maar dat is meer omdat ik zelf meer het type ben dat de avond van tevoren wat dingen in een tas mikt. En dan ook nog moet wassen, zodat ik ook altijd wel een paar dingen meeneem die nog niet helemaal droog zijn.
Ik ben ook een vooruit-pakker. Niet altijd handig want dan vergeet ik wat ik heb ingepakt :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik die date van Rastan nou missen! Super leuk. En ik kan me voorstellen dat het eng is, maar vooral heel erg veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En bedankt voor de feliciitaties. Als het allemaal door gaat plaats ik een linkje op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Kaaaaaaatje, gefeliciteerd! Dat is snel gegaan zeg.

Moos, wat een leuke bank! Goede kleur ook.
Wij hebben een L-vormige bank en toch altijd een beetje strijd wie er mag liggen of zitten ;-D Ik zou het helemaal prima vinden als we alleen een zit bank zouden hebben.

Dolf, fijn dat je je wat beter voelt.

Hier nog altijd druk waardoor we maar weinig samen eten en dus gemakkelijke dingen maken die de ander kan opwarmen. Ik ga zo eerst naar yoga en eet dan iets wat uit de vriezer komt. Ik geloof dat het pastasaus is waarbij ik dus alleen de pasta nog even moet koken.
Na volgende week is het eindelijk wat rustiger, dan hoop ik weer eens wat nieuwe dingen uit te kunnen gaan proberen.
Mooie bank Moos. Vooral die pootjes, erg leuk. Ik had je topic niet gezien maar heb me er even mee vermaakt :).

Rastan, spannend, van date! Bekend iemand of moet je je nog gaan voorstellen? :) En ik hou me aanbevolen voor een recensie van het tentje, want ik werk daar vlakbij dus ben altijd wel benieuwd.

Kaaaaaaaaaatje, alvast heel voorzichtig gefeliciteerd!! Zou je nou zomaar ineens een huis gekocht hebben? Spannend!!

Vanavond uit eten geweest bij een Italiaan waar ik wel vaker at. Vooraf een lauwwarme involtini met courgette en paarse zoete aardappel. Hoofd was dorade met tomatensaus en pijnboompitten (lekker!!!). Toe semifreddo met bosvruchten. Was een gezellige en smakelijke avond. Nu ben ik moe, want bij thuiskomst op het station bleek m'n band lek dus ik moest met de bus (blegh) en daarna nog een best end lopen (dubbel blegh). Zo maar lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Drukke week achter de rug maar een tentoonstelling opgebouwd en opgeleverd en een coole plek voor een te organiseren event gevonden. Gelukkig was m'n werkweek maar 4 dagen.

Gister roodbaarfilet gegeten. Heerlijk visje. Met geroerbakte groene aspergetips, courgette, krieltjes en cherrytomaatjes erbij. Daarna wat broodnodige yoga.

Vandaag vrije dag en ik ga lekker in mn uppie naar de sauna (een andere, kleinere in een stad stukje verderop) Massage geboekt, genieten.

Moos, gave bank! Hele mooie kleur. Ga je topic binnenkort eens lezen. Ik werk natuurlijk tussen de interieurexperts en je weet niet wat voor discussies er hier af en toe zijn, terwijl ik dan denk: doe ff normaal. Je moet er ook wonen/werken.

Rast, spannend die date!

Kaaaatje, wauw, snel gegaan. Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@Kaat: wat spannend van het huis! Zal voor jullie duimen.
@Moos: leuke bank! Denk dat die prachtig staat in jullie huis.
@Rast: oehhhhh een date. Spannend, weet er alles van. Maar hier inmiddels alweer 3 jaar verder en nog steeds super happy!
@Irma: hier helaas nog steeds een soort van zeehond. Ik vraag me af waar al dat snot vandaan blijft komen. Blijf ook hoesten en mijn stem wordt alsmaar slechter. En sinds vanochtend weer keelpijn. Gisteren voor de zekerheid even contact gehad met de huisarts. Ze geven aan dat het wel 4 tot 6 weken kan duren voordat alle ongemakken over zijn. Als ik weer koorts krijg of ik word benauwd, dan moet ik direct contact opnemen.

Hoop dat het hoesten en de keelpijn snel wat minder worden. Gaan morgen natuurlijk 2 dagen weg en morgenavond naar een Michelinster restaurant. Is wel fijn als dat met niet al teveel geblaf gaat lukken.

Vandaag een drukke dag. Hebben nu allerlei werklui over de vloer vanuit de bouwer, zat al om 06.45 uur op ze te wachten beneden.
Als iedereen weg is ga ik mezelf wat toonbaarder maken en boodschappen doen. Moet nog wat dingen voor de buurt bbq vanavond halen. Begin van de middag komen mijn oom en tante een picknickmand bij ons ophalen die ze nodig hebben voor de fotoshoot van hun bruiloft volgende week vrijdag. Daarna met onze een-na-jongste kat naar de dierenarts voor een hartecho. Hoop dat daar niets verontrustends uitkomt. En als ik daarvan thuis kom de bbq voorbereiden met twee andere buurvrouwen.

Vanavond eten we dus van de BBQ.

Fijne dag allemaal!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf toch nog maar thuis vandaag. Zat te denken aan een halve dag ( de avond) maar voel me nog steeds niet echt super. Ik probeer dadelijk hier wat in huis te doen en misschien straks een paar kleine boodschappen. Kijken hoe dat gaat.

Eten heb ik uit de diepvries gehaald. Nasi en kip ketjap.
Hoef ik daar in elk geval geen moeite voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaatje wat gaaf! En toch heel snel he, had je denk ik niet verwacht, super leuk :yes:

Teig dat Italiaanse etentje klinkt top :thumbsup:

KV lekker warm in de sauna, hier regent het alweer dat hadden we niet afgesproken...

Gisteravond in een bar in Amsterdam met collega's wat losse happen gegeten (flammkuchen, bitterballen,dat werk) Geen "echte" maaltijd dus op maar het gezelschap was zo super leuk dat ik dat voor lief nam. Vond het wel een über coole plek om een paar uur te hangen, leuk terras ook erbij, een mooie bar en een apart restaurant (daar zijn we dus niet geweest)

Vanavond weet ik het nog niet want date, pfff ik zweet echt peentjes. Maar goed, ik zie wel. Zowiezo leuk om nieuwe mensen te leren kennen (zeg ik dan tegen mezelf - en we kennen elkaar dus helemaal niet,via app gekletst een paar dagen,meteen maar even echt kijken)

Hahaha GB ja ik weet dat ik nogal OCD ben qua een week tevoren inpakken. Maar ik heb het deze week verder zo druk en moet vrijdag op tijd op Schiphol zijn dat ik bang ben dat als ik het donderdagavond doe dat ik dan de helft vergeet (ik ga ook twee hele nachten weg, tssss)

Heel veel plezier vanavond en vooral dit weekend Mare, het wordt heerlijk weer dus ik denk zomaar dat het fantastisch wordt! (Zou het anders ook wel zijn hoor, maarja een zonnetje is altijd net dat beetje extra)

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we op de huid gebakken zalm met een citroen-ketjap-sesamzaadjes-dressing, sajoerboontjes en wilde rijst. Lekker !

Vanavond dan maar pasta. Nog ff bedenken wat voor saus. Mss met grote garnalen, want die liggen al een tijdje in de vriezer. Iemand een suggestie?

Hier ook druk. Er komt weer een evenement aan en hoewel ik daar deze keer de lead niet in heb, wordt er stilaan steeds meer een beroep op me gedaan. Oh well, over drie weken is het weer voorbij :proud:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op de date Rast! Ik heb dus nog nooit gedated. Wij hadden gewoon meteen verkering :)


Geen idee Irma ik eet geen garnalen ( en vis etc).

Hier schijnt de zon en omdat ik dus al een week binnen zit ga ik dadelijk even naar de ah. Paar kleine boodschappen halen, de rest moet man doen of morgen samen.
Alle reacties Link kopieren
@Irma, gewoon simpel met knof, peterselie en citroen en een sloot olijfolie en wellicht witte wijn vind ik persoonlijk altijd lekker. Tomatensaus kan ook maar wel ook simpel.

@dolf, nou ik heb dus ook nog nooit gedate, althans niet formeel, ex-echtgenoot en ik kwamen elkaar 20 jaar geleden in een kroeg tegen en dat was het. Nou ja blijven ademhalen he. We zien t wel
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe huis Kaaaaaatje! Fijn dat het toch nog zo snel gelukt is!

Veel plezier bij de bbq Mare!

Borrel van gisteren klinkt goed Rastan! Veel plezier vanavond met je date! Ik stam ook uit de tijd dat je gewoon iemand in de kroeg ontmoette :)

Je etentje klinkt goed Teigera! Dorade, mmm

@irma Ik maak pasta met garnalen vaak met venkel, tomaat(blokjes uit blik) en crème fraiche.

Wij aten gisteren gebakken aardappelen met snijbonen en schnitzel.
Voor vanavond staat sushi bowl op het menu. Zin in!
Daten is superspannend Rastan, hier een ervaringsdeskundige. Lief en ik zijn al bijna tien jaar samen en hebben elkaar ontmoet door internet. En dus daarna de 'blind date'. Superspannend en ja, er gingen bij mij ook wel wat mislukte dates aan vooraf... ;-)

Vanavond aten we aardappelballetjes uit de oven omdat frut dat zo graag wilde, met haricot verts en een spinaziekaasrondo van de Appie. Smaakte allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Mogge, date was "best een aardige man" zeg maar - en verder vond hij vooral zichzelf interessant en ik weet ook alles over zijn werk :blabla: we hebben samen een paar biertjes gedronken, en toen had ik scheurende honger,maar hij had niet op eten gerekend (?) dus heb ik zo netjes mogelijk afscheid genomen en heb thuis nog maar een eitje gebakken.

Maar goed, ik hoor links en rechts echtwel goeie ervaringen om me heen (hier dus ook, fijn!) dus ik ga gewoon rustig verder daten. Ik vind het altijd ook oprecht leuk om kennis te maken met nieuwe mensen.

Zo eerst even een rondje markt doen, dan naar de sportschool en daarna uitgebreid lunchen met een vriendin. Vanmiddag nog naar mam. Effe geen idee wat ik vanavond ga eten nog na een uitgebreide lunch hoef ik misschien niet zoveel meer,zie wel.

morgen wordt het schitterend weer,ga zowiezo een flinke wandeling maken heb ik me voortgenomen,even kijken hoe en wat (mocht iemand meewillen,welkom)
Fijne dag rastan. Nou, geen afschrikwekkende ervaring gisteravond dus, al was de man in kwestie het dan niet voor jou. Inderdaad snel afspreken als je contact met iemand hebt, heel verstandig, anders ben je weken / maanden om elkaar heen aan het draaien en dan kan nóg blijken dat het niet klikt.

Ik ga vandaag met m'n moeder naar een museum in het oosten des lands, dus dat wordt een lange dag. Het belooft een interessante tentoonstelling te worden dus ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik had helaas een onrustige nacht met veel hoesten. Dacht eigenlijk dat het beter ging maar ben er nog niet vanaf dus.
Normaliter zouden we vandaag waarschijnlijk op het lokale cultuurfestival eten maar nu dus, voor mij in elk geval, change of plans. Misschien dat ik morgen even een rondje doe. Ben het bankhangen echt wel beu.
Wat we eten weet ik dus nog niet. Ik zit al op de bank en man ligt nog te snurken.

Leuk Teig naar een museum, welke ga je?
Rast nou dat weet je dan ook weer. Hop en door :)

Fijne dag, het ziet eruit alsof het een mooie dag gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief en ik hebben elkaar ook via internet ontmoet en daarvoor veel gedate. Was een leuke tijd. Ben benieuwd hoe het is gegaan, Rast!

Saunadagje was heerlijk. Lekker in de zon gelegen en een opgieting meegedaan. Salade met geitenkaas, pompoen, noten, appel en appelchutney gegeten. Was prima.
Gisteravond geen zin meer om te koken dus de pizzabrommert laten aanrukken. Had een peperoni met mozzarella. Vond de bodem wat te dik naar m'n smaak.

Vanmiddag naar een foodtruck festival hier in de wijk. Komen veel vrienden, buren en bekenden. Ik ga daarna door naar een feestje van een vriendin.

Irma, klinkt lekker met die zalm en boontjes.

Veel plezier Mare. Ben benieuwd naar je ervaring in het restaurant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven