Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Jammer Rastan dat de klik er niet was in real life. Maar beter dan ook om niet ook nog een heel etentje uit te hoeven zitten.

Vanavond komt er een vriendin eten met haar kleine kinderen. Ze heeft een heftige tijd achter de rug (of eigenlijk nog) en ik wil ze graag verwennen. Een uitgebreid menu is niet handig met die kleintjes dus ik ga denk ik maar voor een tapas achtige maaltijd. Gehaktballetjes met tomatensaus en patatas bravas lusten de kinderen vast wel. Nog even denken wat erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hahah, had mijn reactievenster zo lang openstaan dat Rast al een recensie had gegeven. Jammer dat het niets was maar there are a lot more fish in the sea, gelukkig.
dolfje schreef:
23-09-2017 08:13

Rast nou dat weet je dan ook weer. Hop en door :)
:proud: Ik had het niet beter kunnen verwoorden. haha.

Ben ook wel benieuwd waar je bent geweest voor die borrel, Rast.

Veel plezier vandaag in het museum, Teig. En jij bij het foodtruck fesival, KV.

Klinkt zeker goed, die boontjes en zalm van Irma. Hm, zou best zin hebben in zoiets. Binnenkort. En sushi bowl is ook wel weer eens een goed idee.

Ik ben bij Brown. Hij was donderdag en vrijdag vrij en ik dacht dat ik ook vrij zou zijn. Maar het liep anders. 2 dagen op locatie gewerkt. En ik dacht dat ik volgende week niets had, maar dan zit ik ook de hele week vol. Ik had gisteravond in Brownstad afgesproken met een vriendin en ik wilde niet afzeggen omdat het vorige keer ook al niet doorging. Dus ik ben meteen van locatie hierheen gereden en had toen nog net tijd om snel de door Brown gefabriceerde pasta Norma naar binnen te schuiven voor ik weg moest. Het was wel lekker.

Vanavond wordt het bloemkool risotto. En ik denk dat ik morgen maar iets van foodprep moet gaan doen voor komende week, anders weet ik het wel. Mss een grote pan kikkererwten(altijd zo'n raar woord als je het typt)-spinaziesoep. En iets van een bulgursalade ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan hier aan de aardappelen, sperzieboontjes en shoarma vlees
We hebben gehakt over en gesneden tomaat van de burritos, dus ik ga burgers maken zo. Echt weekendhap.
morgen kippetje uit de oven met gesmoorde groenten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een paar pizza bodems gehaald en die belegd met van alles en nog wat. Kaas,gehakt,blauwe kaas etc.
Was lekker.
Man gaat straks stappen en ik blijf thuis tv kijken.
@Dolfje: was in het Drents Museum in Assen. Er was een tentoonstelling over een nomadenvolk rond het jaar 1000 in Inner-Mongolia, dat toen heel groot en machtig is geworden. Nog vóor Dzjenghis Khan. Was heel interessant om te zien, ze hebben allerlei graven (incl grafgiften, decoratie ed) ongeschonden gevonden en daaruit was veel af te leiden.

Verder klein beetje babykleding geshopt (winterkleding hangt eindelijk in de winkels) en heerlijk op terras geluncht en thee gedronken. Echt lekker warm in het zonnetje. Vanavond een broodje gegeten op het station, niks bijzonders, wel goed te nassen zoals mare zou zeggen 8-) .
Alle reacties Link kopieren
Man was om een uur of 1.00 thuis en ik was nog wakker. Kan nooit zo goed in slaap komen als hij weg is omdat ik weet dat ik er wakker van wordt als hij thuiskomt. En nu alweer dik een uur wakker omdat hij naar de wc moest. Hij draait zich weer om en snurkt weer en ik ben doodmoe maar klaarwakker.

Vanmiddag ga ik toch even bij het festival kijken en zal daar dan ook wat eten. Zo niet kan ik thuis nog altijd een tosti maken en wat soep opwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Geslaagde dag gisteren. Veel bekenden gezien, mooi weer en heerlijk gegeten. Had eerst een broodje pulled chicken met pikante saus en geroosterde zoete aardappel met crème fraiche. Daarna namen we steeds gerechten die we met z'n allen deelden: van ribbetjes tot een soort gefrituurde Hongaars flatbread met kaas en knoflook.

Daarna door naar feestje 2 en bijgepraat met een aantal ex-collega's. Was om 12 uur precies thuis.
Ik wordt gelukkig nooit wakker van lief. Ik ronk meestal overal doorheen. Vervelend Dolf!

Vandaag weer naar het festival en lief wil z'n droge oplaten om wat mooie opnames te maken. Vanavond eten we wel gewoon thuis. Dan een Toscaanse carré met geroosterde aubergine en opgebakken aardappels.

Mooie expo, Teig
Alle reacties Link kopieren
Zijn droge wat Koor :P
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zijn drone. Ja hopelijk blijft ie droog want hij moet over water vliegen
Heb je nog even op de bank kunnen liggen Dolfje, om bij te komen? Vervelend zo'n korte nacht, vooral als je al niet lekker bent.

Vannacht ruim acht uur geslapen, dát was lang geleden!! Heerlijk. Voel me super vandaag. Het was niet geheel aan een stuk door, want frut roept ons nog weleens en tja zwanger dus slapen is niet echt geweldig, maar het was een voor mijn doen goede en lange nacht. Vanochtend met frut boodschappen gedaan terwijl lief de stofzuiger rondzwaaide en daarna zijn we naar Avifauna geweest. Mooi uitje voor frut, niet te groot, niet te ver. Nu ligt ze lekker te slapen, heb ik een berg bladeren uit de voortuin gehaald en gaat lief nu achter het gras maaien.

Vanavond wil ik ajam smoor maken met witte kool (we kregen van schoonvader 2 witte kolen uit zijn moestuin), sperziebonen en rijst.
Alle reacties Link kopieren
:hyper: ik heb vandaag 20 km gelopen en 20 km gefietst (ongeveer 10 km naar begin- en eindpunt van de wandeling)
Gisteren had ik ook al 30 km gefietst dus ik heb wel enigzins een houten reet hahaha, en toen ik terug was in Rastanstad heb ik eerst uitgebreid gedoucht en ben daarna met natte haren neergestreken bij een tentje hier vlakbij waar ze alleen bio kip van de houtskoolgrill hebben. En ik rammelde nogal dus ik heb een halve kip weggewerkt met wat coleslaw hahaha burp

Jammer genoeg is mijn weekend ook al om, normaal zou ik morgen vrij zijn maar die dag heb ik verschoven naar volgende week maandag omdat ik zondagavond vrij laat pas uit Milaan terug ben. (Tips nog steeds zeer welkom)

Teig wat kan dat heerlijk zijn he gewoon een nachtje goed slapen.

Hoop dat jullie allemaal nog lekker buiten zijn (geweest) vandaag en het net zo leuk hebben gehad als ik ;-D
Lekker, Teig. Na dat verhaal van Irma had ik ook al zin in Indonesisch.

Ik maak bulgur salade met alles wat ik/Brown nog in de koelkast hadden liggen. Gegrilde courgette, geroosterde bloemkool, gegrilde paprika, rucola, feta, kikkererwten, munt. Mss gooi ik er wat gehakte amandelen overheen. Ik eet dit morgen ook, en ws overmorgen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag toch even weg geweest. Paar leuke dingen gezien en even met vriendjes gekletst. Ik was en ben wel doodmoe dus ik was om 20.00 al thuis. Bakje noedelsoep en een saucijzenbroodje gegeten en ik duik zo mijn bed in.
Man is nog op stap, is morgen ook vrij dus groot gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk weer dit weekend! Ik zie ook allemaal gezellige/sportieve buitenactiviteiten langskomen. Leuk!

Wij waren vanmiddag met de kinderen naar een theatervoorstelling, erg leuk. Verder ook veel buiten geweest.

Gisteren was er een vriendin te gast, vooraf hadden we wat borrelhapjes, rauwkost met dip, brood met kruidenboter en tapenade en wat charcuterie. Hoofdgerecht was patatas bravas, gehaktballetjes in tomatensaus, kipsate, geroosterde groenten en spinaziesalade met geitenkaas. Niet echt fantastisch in de combi maar wel voor elk wat wils. Nagerecht was ik weer eens vergeten :$ . Zit gewoon niet in mijn systeem haha.

Vandaag aten we gevulde portobello's met risotto, mjam! En om de mooie nazomerdag te bekronen nog een ijsje gehaald. Waarschijnlijk een van de laatste keren dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lekker weertje, dit weekend zeg!
Hier lekker veel buiten geweest, in het bos gewandeld, naar de kinderboerderij geweest en veel in de tuin geklust.

Kaaaat, proficiat met jullie huis. Spannend! Op welke termijn verwacht je over te gaan?

Beterschap voor de zieken! Hier ook al een maandje aan het kwakkelen, hoesten en snotteren.

Hier aten we gisteren Mexicaanse wraps en eergisteren pasta met een (voor dochter dan) iets te pittige saus. Voor vanavond weet ik het nog niet.

Hier inmiddels al wel weer zin in een weekje herfstvakantie over drie weken. Start schooljaar vraagt altijd veel energie en daarnaast heeft man veel nachtdiensten en deze week een congres. Beetje ongezellig, maar ja.

Mare, was je weekend geslaagd? Ik zag smakelijke foto's voorbijkomen!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Hoi, ik breek alweer even in. Zo gezellig hier :-)

Dolfje weer gezond dus?
Rastan: Coleslaw, hmm!

Hier vanavond vissticks met zelfgemaakte remoulade, spinazie en rijst.
Zoon is jarig (3), dus mag hij kiezen.
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 25-09-2017 08:59
Reden: foutje
6.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen coleslaw Polonaise.

Vandaag een vrije dag, laatste dagje rust en morgen weer werken. Nog steeds verkouden maar het is nu te doen. Sporten doe ik deze week nog maar even niet.
Moet ook even beetje plannen wat we eten de komende dagen. Morgen en overmorgen wel tijd om te koken, donderdag lange dag op werk en dan geen zin. Morgen naar de tandarts want er is zaterdag een stuk kies/vulling afgebroken. Denk dat ik dan maar een pasta maak. Lekker zacht :P
Ja, foutje, zie wijziging :-) Sorry
Alle reacties Link kopieren
Naja, die grote garnalen kwamen pas gisteren op tafel, ongeveer volgens de suggestie van rastan (maar zonder wijn). En i.p.v. er een pastasaus van te maken, kwam er een heerlijk vers stokbrood bij en sla met versiering.

Vrijdag werd het uiteindelijk een spaghetti olio aglio e peperoncino met flinters (of zeg maar brokken) Parmezaan. Gestoomde brocs erbij. Zaterdag zelfgemaakte beefburgers met alles drop en draan, een restje ovenfrietjes en (de in huize irma onvermijdelijke) sla.

Vanavond wordt het een grote portie gegrilde groenten (courgette, Japanse aubergine, kerstomaatjes, uien). Daarbij een paar Italiaanse worstjes en aardappel-groenten-schijven. En veldsla :proud:

Dit WE was het ook hier heerlijk weer. Echt een kadootje. We hebben flink in de tuin "gerausd", grasgemaaid, enz… En het walnoten rapen/schudden komt er weer aan!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, nu pas Irma? En dat terwijl het bij jullie toch warmer is dan hier meestal? Ik ben al halverwege mijn walnotenoogst, dr liggen alweer anderhalve hordeur vol te drogen boven.

Ik zat dit hele prachtige weekend binnen :'-( met een project met veel dramatische dieptepunten wat uiteindelijk toch nog redelijk goed kwam gister.

Vrijdag ging ik uit eten met lief en Canadese familie van hem, bij een Indonees. Was erg lekker en érg gezellig, de Canadezen gaan nu een week of 2 naar Noorwegen en dan komen ze daarna nog een dagje bij ons langs. Ik kijk er naar uit. Echt heel lieve mensen.
Eergisteren zou ik thuis eten, maar was ik later klaar dan gehoopt, en heb ik op t station een portie AH-sushi gehaald, en gisteren was er qua avondeten een mix van (prima!) k&k dingen gehaald, met veel peulvruchten en quinoa enzo (De keuken van Maas heet dat, echt goed spul)

Vanmiddag weer werken, ik twijfel tussen fijn thuis eten of op werk eten en dan naar Pilates... ben bang dat het het eerste wordt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Moosey, wij zitten wel zuidelijker, maar ook hoger (ong. 800 m.), mss dat dat het verschil maakt. Of het is een ander ras? Geen idee... Van 2 bomen zijn ze wel "als eieren zo groot".
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag pitabroodjes met sla,ui en shoarma van kipdijfilet en knoflooksaus.
Morgen pasta met broccoli en ik heb nog wat gehakt met pesto in de diepvries dus dat gaat erdoor.
Wij aten vanavond köfte met een tomatensaus en courgette uit de tuin van schoonvader. Een gele beetje ronde courgette, die er van binnenuit meer uitzag als een pompoen vond lief, maar toch weer echt smaakte als een courgette. Jaja, enerverende maaltijd hier in huize Teig :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven