Leuke (low budget) uitjes in de zomervakantie

19-06-2017 17:00 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Met de zomervakantie in het vooruitzicht leek het me leuk om tips uit te wisselen voor (low budget) uitstapjes of doe-dingen met kinderen.
Ik had zelf al een lijstje gemaakt, maar wie weet help je elkaar zo op nog wat meer ideeën!

- Dag naar het strand (Hargen aan Zee, is rustiger en goedkoper)
- Attractiepark Drouwenerzand (entree is inclusief eten en drinken in het park!)
- Kampvuur op een kampeerplek van Staatsbosbeheer (marshmallows roosteren, worstjes, etc)
- Naar festival Pure Passie in Ede (gratis entree, parkeren 3,50)
- Stadslandgoed De Kemphaan
- Een filmavond in de tuin (zelf een projector gemaakt voor mn telefoon van een schoenendoos en een laken op de muur)

Ik woon zelf in Flevoland, dus daar zijn de uitjes dan ook een beetje in de buurt. Maar alle regio's zijn welkom!

Ben benieuwd! :)
anoniem_338617 wijzigde dit bericht op 19-06-2017 18:05
7.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het binnen je budget valt, maar ik ben erg blij met onze museumjaarkaarten voor het gezin.

Uitstapjes die wij daar vorige zomer mee gemaakt hebben:
Openluchtmuseum
Zuiderzeemuseum
Archeon
Broekerveiling
Naturalis
Afrika museum
Spoorwegmuseum
Rijksmuseum
Gevangenpoort

En we hebben nog wel wat op het lijstje staan. Allemaal gratis entree met mjk broodjes mee en je hebt een bijna gratis dagje weg
Alle reacties Link kopieren
Hier hou ik wel van. Gezelligheid hoeft niet veel te kosten.
Bam!!!!
In het Amsterdamse bos, kun je gratis naar de geitenboerderij, pierebadje en kamperen
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
19-06-2017 17:12
Ik weet niet of het binnen je budget valt, maar ik ben erg blij met onze museumjaarkaarten voor het gezin.

Uitstapjes die wij daar vorige zomer mee gemaakt hebben:
Openluchtmuseum
Zuiderzeemuseum
Archeon
Broekerveiling
Naturalis
Afrika museum
Spoorwegmuseum
Rijksmuseum
Gevangenpoort

En we hebben nog wel wat op het lijstje staan. Allemaal gratis entree met mjk broodjes mee en je hebt een bijna gratis dagje weg
Ik heb er vaak over getwijfeld, maar ik denk dat ik dit toch maar eens ga aanschaffen. Vooral Het Afrika Museum, Archeon lijken me erg leuk!
Is het gevangenismuseum leuk voor kinderen? Het lijkt me zelf erg leuk, maar ik heb een tweeling van 7 en ik vraag me af of ze dat leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Pluktuinen zijn ook leuk :-)

Tierpark in Nordhorn ( iets van 7.50 euro entree ! )
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Irrland in duitsland.
Weet alleen niet hoe ver dat voor je rijden is.
Wij struinen de gratis grote speeltuinen af. De speeltuin in purmerend is echt heel leuk.
Aangezien je in flevoland woont: Oostvaardersplassen, door het bos lopen en met een beetje geluk dieren spotten. Er zijn ook delen waar je dieren (paarden) op je route tegen kan komen, dat zou ik alleen doen als je kinderen zich rustig kunnen gedragen. Het zijn wilde dieren, en kunnen ongelukken gebeuren.

Natuurpark Lelystad: ook dieren kijken, maar iets meer kans ze te zien dan in de oostvaardersplassen.
Alle reacties Link kopieren
Food festival?
Natuurpark Lelystad
Ergens een botanische tuin bezoeken
Luchthaven vliegtuigen kijken?
Vaak zijn er in dorpen ook gratis theatervoorstellingen voor kinderen of avonden met muziek
Routes: https://www.route.nl/partners/staatsbosbeheer
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Als kind namen mijn ouders me vaak mee om dingen te plukken. Aardbeien bij de boer (betaalden we de aardbeien), bramen in het wild. Dat zou ik dus zeker aanraden.

De kinderen zijn 7? Dan zou je ook nog kunnen overwegen om Pokemon Go op je telefoon te zetten.

En bibliotheken hebben vaak leuke workshops in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
In het stadspark in Groningen zit een leuke speeltuin met kinderboerderij.
Gratis entree
Blotevoetenpad. Volgens mij heb je die in heel Nederland.
Of een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten. Daar worden hele leuke activiteiten aangeboden. Kosten vaak niks of maar een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat een weekje kamperen met tent in zeeland goedkoper is dan dagjes uit .
Alle reacties Link kopieren
Leuk ik volg!
Het meeste wat ik kan bedenken is al genoemd (kinderboerderij, strand, pluktuin).
Ik ben ook actief met eurosparen (mag ik dit noemen?), daar haal ik vaak leuke uitjes vandaan voor een klein prijsje of goedkope doordeweekse bioscoopbezoekjes voor als het regent.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Thuis de hoofdmaaltijd voorbereiden, meenemen en om 18:00 naar een meer gaan en daar uren relaxen op een leeg strand met de kids.
Protocol schreef:
19-06-2017 17:12
Ik weet niet of het binnen je budget valt, maar ik ben erg blij met onze museumjaarkaarten voor het gezin.

Uitstapjes die wij daar vorige zomer mee gemaakt hebben:
Openluchtmuseum
Zuiderzeemuseum
Archeon
Broekerveiling
Naturalis
Afrika museum
Spoorwegmuseum
Rijksmuseum
Gevangenpoort

En we hebben nog wel wat op het lijstje staan. Allemaal gratis entree met mjk broodjes mee en je hebt een bijna gratis dagje weg
Leuk, betaal je dan 1 bedrag voor een jaar voor die kaart per persoon?
Wat een leuk topic!
Ik ga volgen.



Kinderboerderijen, stadsbossen, kindertreinkaartje of kinderbuskaartje naar een stad waar een activiteit is want het vervoer zelf is al feest, campings dagkaarten en daargebruik maken van alle fascetten waardoor het voelt alsof je op vakantie bent, kamperen in de tuin, manege bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik kom alleen niet verder dan picknicken omdat er al zoveel is genoemd ;-D
op donderdag naar Kampen voor de kamper-ui dagen (grote braderie met extra's) en dan nog bezoekje aan het park met de kinderboerderij en buiten/natuurspeelplaats.
Als je die museumkaart koopt: mijn ervaring is dat het Tropenmuseum in A'dam heel leuk is met kinderen. Er zijn ook vaak activiteiten in het Tropenmuseum junior, moet je je tijdig voor opgeven.
Alle reacties Link kopieren
vergeet het ns kinderkaartje niet en voor de volwassenen de kruitvat acties
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
19-06-2017 17:12
Ik weet niet of het binnen je budget valt, maar ik ben erg blij met onze museumjaarkaarten voor het gezin.

Uitstapjes die wij daar vorige zomer mee gemaakt hebben:
Openluchtmuseum
Zuiderzeemuseum
Archeon
Broekerveiling
Naturalis
Afrika museum
Spoorwegmuseum
Rijksmuseum
Gevangenpoort

En we hebben nog wel wat op het lijstje staan. Allemaal gratis entree met mjk broodjes mee en je hebt een bijna gratis dagje weg
Wij (kinderen en ik) worden ook heel blij van onze museumjaarkaart. Man heeft er veel minder mee, dus die gaat alleen af en toe mee.
Als aanvulling op het lijstje hierboven:
  • NEMO! Heel erg leuk.
    Scheepvaartmuseum
    Maritiem museum
    PIT museum (wel klein)
Er zijn ook musea met een collectie over bijv. Playmobil.

Archeon, Naturalis en Spoorwegmuseum zijn heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
http://wereldhavendagen.nl/

1, 2 en 3 september.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sea Round Town

do 22 juni t/m zo 9 juli

Diverse locaties


Veel gratis jazzoptredens op onverwachtse plekken in de stad!

Meer informatie


Band op Centraal Station



ZigZagZuid

vr 23 t/m zo 25 juni

Zuidplein


Dit architectuurfestival neemt je mee op ontdekkingsreis door Zuidplein met kunst, rondleidingen en optredens.

Meer informatie


Zuidplein uit de lucht



Rotterdam Bluegrass Festival

vr 23 t/m zo 25 juni

Pijnackerplein


Hét festival voor liefhebbers van bluegrass & comics! Met workshops, masterclasses, jams en tentoonstellingen.

Meer informatie


Bluegrass optreden



São João Festival

za 24 juni

Heemraadsplein


Beleef Kaapverdië met een mix van zang, muziek, dans, workshops, informatiestands, exposities en food.

Meer informatie


Man in het publiek



Kid Dynamite Jazz Festival

zo 25 juni

Deliplein


Tijdens dit familiejazzfestival op Katendrecht geniet je van optredens, voorstellingen en workshops voor het hele gezin!

Meer informatie


Kinderen die muziek maken



Rotterdam Water Weekend

vr 30 juni t/m zo 2 juli

Diverse locaties


Plezier op en rondom de Rotterdamse binnenwateren! Met varende picknickeilanden, gratis concerten en tours.

Meer informatie


Boten in het water



Metropolis Festival

zo 2 juli

Zuiderpark


Al 30 jaar dé plek om nieuwe bands en artiesten, die op het punt van doorbreken staan, te ontdekken!

Meer informatie


DJ met publiek



Rotterdam Zingt

za 15 juli

Grotekerkplein


Zing met z'n allen uit volle borst mee met hits die iedereen kent. Van Abba en The Beatles tot Ketelbinkie!

Meer informatie


Zingende vrouwen



Eendracht Festival

do 20 juli

Eendrachtsplein


Dit showcasefestival rondom het Eendrachtsplein biedt een podium aan creatieve en muzikale Rotterdammers.

Meer informatie


Publiek met muzikant



De Bouw

za 22 t/m zo 30 juli

Museumpark


Handen uit de mouwen! Tijdens dit huttenbouwfestival voor kinderen én volwassenen realiseer je je eigen bouwwerk.

Meer informatie


Kluspauze met een ijsje



Rotterdam Unlimited

di 25 t/m za 29 juli

Diverse locaties


Rotterdam Unlimited presenteert muziek, dans, poetry, diverse workshops en natuurlijk het Zomercarnaval.

Meer informatie


Vrouw met hoofdtooi



Ketels aan de Kade

za 12 t/m zo 13 augustus

Historisch Delfshaven


Maak kennis met de Rotterdamse historie tijdens dit festival op een van de meest idyllische plekjes van de stad.

Meer informatie


Troubadours



Zeepkisten Festival Rotterdam

wo 16 t/m zo 20 augustus

Kralingse Bos


Maak je eigen zeepkist en laat vervolgens je raceskills zien in een van de wedstrijden voor kinderen en volwassenen!

Meer informatie


Winnaars zeepkistenrace



OVG Veerhavenconcert

za 26 t/m zo 27 augustus

Veerhaven


Gratis klassiek openluchtconcert van het Rotterdams Philharmonisch Orkest op een drijvend podium.

Meer informatie


Veerhavenconcert



Welkom Thuis Straattheater Festival

za 26 augustus

Verschillende locaties op Katendrecht


Geniet van verrassende optredens door getalenteerde straatartiesten voor jong en oud op Katendrecht!

Meer informatie


Veld met acts



Wereldhavendagen

vr 1 t/m zo 3 september

Diverse locaties rond de haven


Een belevenis voor iedereen die van schepen, havens en maritieme avonturen houdt.

Meer informatie


boot



Baroeg Open Air

za 9 september

Zuiderpark


Een ontspannen sfeer en een brede programmering van rock, punk, metal, drum ’n bass, industrial, breakcore en meer!

Meer informatie


rockende jongens



Rrrollend Rotterdam XXL

vr 29 september t/m zo 1 oktober

Kralingse Bos


Foodfestival met een enorme selectie aan rollende keukentjes: van kokosballetjes tot bioburgers.

Meer informatie


Gezelligheid op plein



A Festival Downtown

za 7 oktober

Verschillende locaties rond de Nieuwe Binnenweg


Spannende, elektronische muziek op een unieke locatie middenin het centrum van Rotterdam!

Meer informatie


https://www.rotterdamfestivals.nl/uitge ... festivals/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven