Ik haat verjaardagen

10-08-2017 22:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit ergens mee en ik hoop dat anderen dit ook hebben en eventueel tips hebben.

Ik heb sinds kort een vriend en zaterdag viert hij zijn verjaardag, er komen zo'n 20 vrienden van hem. Ik vind het ontzettend eng en weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik kan mezelf echt de stress inhelpen om dit soort dingen. Zijn een meer vrouwen die hier last van hebben? En hoe gaan jullie ermee om?
'You can't always get what you want'
Hard wegrennen zaterdag?
Laat hem lekker zijn eigen vrienden ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Herken het wel, ben ook absoluut geen verjaardagen-fan. Thuis niet omdat je met alle troep zit en bij anderen in verband met drukte inderdaad. Ik sla mezelf er meestal maar gewoon doorheen. Tenslotte draait het die dag niet om jou maar om de jarige.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor?

Ken je (een paar van) zijn vrienden?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
O en weet niet precies wat je eng vindt maar trek iets aan waarin je je zelfverzekerd voelt, en gewoon denken: this too shall pass...
En troost je, voor veel mensen is een verjaardag ook gewoon een verplichting.
Alle reacties Link kopieren
Oja ik heb dit ook

Zelfs als er maar 4 mensen komen ofzo kan ik me er al druk over maken

Grote groepen houd ik al helemaal niet van

Ik probeer mezelf altijd te troosten met de positieve dingen te benoemen zoals lekkere hapjes (ben nogal een lekkerbek) en er even uit zijn met de kinderen zodat het de dag even breekt

Maar jij hebt geen kinderen. Ja sorry geen tips. Toen had Ik er ook een hekel aan. Zuipen dan maar :p
Alle reacties Link kopieren
Vertel het hem en misschien kan jij je in het begin zelf aan het werk zetten hapjes klaarmaken etc?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Laat hem een paar kratjes bier, wat fris en zakken chips halen. Klaar! Het zijn mannen hè! Die verwachten geen culinaire hapjes of zo.
Hoe kort is kort? En heb je al wat vrienden ontmoet? Hebben we het bijvoorbeeld over een week of wat of een maand of twee dan zou ik hem deze verjaardag met z'n vrienden een feestje laten vieren en met z'n tweeën wat anders gaan doen de dag ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, maar het is zijn dag en hij wil jou er graag bij hebben. Dus maar niet teveel bij nadenken en je beste beentje voor. Daarna is ie weer helemaal lekker voor jou ;-).
Als je echt zo'n hekel hebt aan verjaardagen is het nu de perfecte tijd om dit over te brengen. Nu is hij nog verliefd op je, en dingen die je nu weet te regelen dragen over naar je rest van je relatie.

Dus wees er gewoon eerlijk over en zeg dat je 2 uurtjes komt oid.

Als je dit later probeert te regelen als jullie beide uit de verliefdheidsmodus zijn wordt dit een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook en dan vooral die van mezelf. Mijn aankomende "feest" is mijn 40e verjaardag. De horror. Mijn man wil het perse vieren en groots ook en ik haat het om zo in de belangstelling te staan. Niks voor mij.
Voor mij mogen ze alle verjaardagen kippen, ik vind het onzin.
Ja en?
snoopylynn schreef:
10-08-2017 23:25
Ik ook en dan vooral die van mezelf. Mijn aankomende "feest" is mijn 40e verjaardag. De horror. Mijn man wil het perse vieren en groots ook en ik haat het om zo in de belangstelling te staan. Niks voor mij.
Voor mij mogen ze alle verjaardagen kippen, ik vind het onzin.
Het is jouw verjaardag en je móet het vieren? Jij bent gek.

Ik hou niet van verjaardagen en gelukkig heb ik die nooit, alleen in kleine kring.
snoopylynn schreef:
10-08-2017 23:25
Ik ook en dan vooral die van mezelf. Mijn aankomende "feest" is mijn 40e verjaardag. De horror. Mijn man wil het perse vieren en groots ook en ik haat het om zo in de belangstelling te staan. Niks voor mij.
Voor mij mogen ze alle verjaardagen kippen, ik vind het onzin.
Jij haat verjaardagen en dan ga je die van jou groots vieren?

Ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Vaak zeggen mensen "ik moet nog naar een verjaardag".
Het woord "moeten" verraadt al dat velen het als een verplichting zien inderdaad.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt dat zijn vrienden daar zijn. Gewoon jezelf blijven, dat is meer dan goed genoeg hoor.
Bovendien zijn ze straks toch zat, dus dan maakt het al helemaal niks meer uit ;-)
Hopelijk helpt de gedachte dat jij er meer mee bezig bent dan zij, focus ligt toch op je vriend.
Hopelijk maak je je niet te druk over hoe je overkomt, enz. Je vriend vindt je leuk, dus komt allemaal goed.
:hug:
Herkenbaar, ook nooit zin in om te gaan, of de behoefte gehad het groots te vieren. Zorg dat je zelf bezig bent of ga een uurtje of twee.
Herkenbaar, verzon altijd smoesjes bij familie/vrienden omdat ze mijn angst niet begrepen. Wat ik ook wel weer kan begrijpen. Maar ik ben echt sociaal awkward. Zit al lange tijd daarvoor in therapie. Dus verjaardagen etc, daar raak ik ook van in paniek. En je hebt weinig aan me. Ik krijg er geen woord uit, geen idee hoe te communiceren, etc.

Mijn eigen verjaardag deed ik altijd met spelletjes. Tot nu toe altijd succes geweest. Vooral weerwolven, karaoke, teamspellen, cocktails maken, etc..ik verzon altijd activiteiten,zodat ik niet echt in een kring hoefde te zitten. Of dat je ergens bij moet staan..

Vinden zij drankspelletjes leuk? Kaartje blazen, kingsen, mexen (zoiets), etc.

Of halli galli, perludo, etc. Om even de spanning ervan af te gooien. Daarna kan iedereen zijn gang gaan toch? En die nog wat willen doen, doen dat lekker en kan je altijd kiezen wat je wilt..
Alle reacties Link kopieren
Kinase3000 schreef:
10-08-2017 23:32
Jij haat verjaardagen en dan ga je die van jou groots vieren?

Ik snap het niet.
Oké ik zal het uitleggen. 40 is natuurlijk een mijlpaal hum, en mijn man wil het graag vieren om mij in ons nieuwe huis in het zonnetje te zetten of zoiets. Hij heeft nu al grootse plannen die ik met angst en beven tegemoet zie :proud:
Cadeautjes daarentegen zijn altijd wel erg welkom. Alleen dat gelebber en de hele dag in de belangstelling staan vind ik niks, daarom wil ik ook niet trouwen met een groot feest en ik in een grote witte jurk etc etc
Maatgoed soms ontkom je er niet aan
Ja en?
Als er nou één verjaardag is die je wel kan ontwijken is het je eigen verjaardag.
snoopylynn schreef:
11-08-2017 00:14
Oké ik zal het uitleggen. 40 is natuurlijk een mijlpaal hum, en mijn man wil het graag vieren om mij in ons nieuwe huis in het zonnetje te zetten of zoiets. Hij heeft nu al grootse plannen die ik met angst en beven tegemoet zie :proud:
Cadeautjes daarentegen zijn altijd wel erg welkom. Alleen dat gelebber en de hele dag in de belangstelling staan vind ik niks, daarom wil ik ook niet trouwen met een groot feest en ik in een grote witte jurk etc etc
Maatgoed soms ontkom je er niet aan
Ik snap het nog steeds niet..

Hij kent je toch wel langer dan vandaag en weet toch dat je niet graag in het zonnetje wordt gezet?

Waarom zou je ervoor kiezen om een vervelende dag te hebben die voor jou wordt georganiseerd?

Je hoeft alleen maar te zeggen dat je het niet wil (en preventief een dag het huis uitgaan oid).
Alle reacties Link kopieren
Driewerf kut.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel te doen toen ik nog veel bier zoop. Nuchter is het helemaal gruwelijk.
MoirenPhae schreef:
11-08-2017 00:17
Als er nou één verjaardag is die je wel kan ontwijken is het je eigen verjaardag.
Mis ik nou een heel stuk? Het is de verjaardag van haar vriend, toch? Of reageer je op snoopy?

*edit: ja, zie het al! Het halve topic zat in het zwarte viva gat, excuus!*
anoniem_335003 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 01:07
13.27% gewijzigd
Waar ben je bang voor to?
Je hoeft er toch alleen maar te zijn? Ben je angstig voor zijn vrienden?
Lucylucille schreef:
11-08-2017 01:01
Mis ik nou een heel stuk? Het is de verjaardag van haar vriend, toch? Of reageer je op snoopy?
Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven