Cultuurbotsingen ouders en vriendin

07-12-2018 00:23 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heet Simon en ben een jongen van 24 jaar en ik heb een probleempje ofja een issue waar ik inmiddels al een half jaar mee rondloop. Ik heb een superleuke Nederlandse vriendin. Ik ben zo dol op haar en smoorverliefd en zij ook op mij zoals ze dat aangeeft. We hebben een geweldige relatie en al onze kennissen in Amsterdam geven aan dat ze ons een heel leuk stel vinden, alleen speelt er iets wat ik al verwachtte. Ik kom uit een Syrisch gezin waarbij mijn ouders een Nederlandse meid niet echt goedkeuren/accepteren voor mij... ze willen per se dat ik een Syrische meid als vriendin neem omdat het 'makkelijker' en beter is.... vooroordelen tot de max en eigenlijk glasheldere discriminatie maar goed.... ik heb haar ouders ontmoet en ze zijn simpelweg dol op mij, maar zij heeft mijn ouders nog niet ontmoet omdat mijn ouders dit niet willen... ook samen slapen of samen weekenden weg is not done in de Syrische cultuur waarbij men nog niet getrouwd is, ook dit aspect begint te botsen in onze relatie... ik wil ook niet telkens moeten liegen als ik bij mn vriendin wil slapen, dan moet ik weer zeggen dat ik bij een vriend ben ofzo... ik woon helaas nog thuis en denk er al langer over om uit huis te gaan, ik kan niet eens koken of voor mezelf zorgen als 24 jarige, omdat mijn ouders simpelweg alles voor me deden en ik als koning behandeld ben... ik heb een parttime baan en zit in de laatste jaar van de Master op de VU.... als ik zeg van ik ben ongelukkig ik ga et huis uit krijg ik teksten als: is dit jouw bedankje voor alles wat wij 24 jaar voor je gedaan hebben? Ik ben simpelweg bang om uit de comfort zone te stappen en mn familie kwijt te raken maar aan de andere kant, mn vriendin is zo geweldig dat ik haar niet kwijt wil. Los van me vriendin zullen ze dit altijd bij elke meid doen waar ik een relatie mee krijg...

Als ik bij mn vriendin ben ben ik gespannen, want mn vader kan elk moment een appje sturen, als mn vader een appje stuurt stijgt spontaan mijn hartslag en word ik nerveus..

Ik denk dat het leven te kort is om op deze manier te blijven leven. Ik weet het even niet meer en ik denk ik vraag advies aan jullie... super bedankt voor jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Selisela schreef:
08-12-2018 13:40
Je kunt niet van 2 walletjes eten.
Je bent niet de perfecte zoon want je hebt gekozen voor een Nederlandse vrouw.
Deal with the reality...
Ik denk wel dat je 100% gelijk hebt inderdaad
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
07-12-2018 15:44
lekker op jezelf gaan wonen hoor, kun je best

dan maar even niet blije ouders, die wennen wel als je eenmaal zelf je broek op gaat houden
Uiteindelijk denk ik inderdaad dat dit wel de beste manier is
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
07-12-2018 15:45
precies, wel hier komen wonen maar het 'makkelijk' vinden om niet met ons om te hoeven gaan... vreselijk ondankbaar eigenlijk
100% mee eens! Ik denk dat ik eens het lef moet verzamelen om dit punt aan hen duidelijk te maken!
Alle reacties Link kopieren
Zhy schreef:
07-12-2018 16:20
Als je een echte vent bent ga je het gesprek aan met je ouders en leg je uit dat hun houding echt onacceptabel is.
Ik lees hier dat iemand schrijft ‘doe vooral niets wat je ouders zal teleurstellen’. Wat een bullshit.
Trek die fluwelen handschoentjes maar eens uit en vertel ze de waarheid: Je woont nu in Nederland en dit is hoe de dingen hier gaan.
Kom op voor je vriendin. Dat verdient ze. En haar ouders ook.
Je hebt inderdaad gelijk ! Zo kan ik het inderdaad ook niet langer en ik moet inderdaad een vent zijn om dat aan te kaarten! Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe t gesprek is verlopen!
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
07-12-2018 23:00
Dit is wel je cultuur. Je ouders menen het echt: ze hebben 24 jaar alles voor je gedaan, en als jij nu je eigen gang gaat is dat een slag in hun gezicht.

Hoe zie jij dat?
Ja ik geloof hier niet in! Zij kiezen ervoor om een kind te krijgen en zij kiezen er voor om naar NL te komen toch? Ik zie het zo: ook al doe je iets voor je kind 24 jaar lang geeft dat nog geen reden om diegene dan te beperken in zn volwassen leven ! Tuurlijk ben ik dankbaar en tuurlijk heb ik oneindig veel respect voor ze MAAR zij kiezen ervoor om dit moeilijk te maken, niet ik en niet mn vriendin. Als ik het uitmaak om hun reden dan lieg ik tegen mn principes em tegen mn waarden en kan ik mezelf ook geen man meer noemen
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
08-12-2018 09:35
Dit dus,

Als ik de moeder van dit meisje was, dan zou ik er alles aan doen om haar los te weken van deze gast. Mijn dochter verdient een man en een schoonfamilie die open staan voor haar en haar niet veroordelen op basis van het land waar ze vandaan komt. Het land waar deze mensen nota bene zelf in wonen!
Wow! Jij bent wel heel extreem ofniet? Ten eerste heb ik aangegeven dat ik heel erg verliefd op mn vriendim ben en dat ik haar helemaal geweldig vind en dat ik alles doe om deze situatie te redden en dat ik tussen 2 fronten zit. Nu kom jij met een domme opmerking dat je er alles aan zou doen om haar weg te krijgen bij mij. Ik zit hier nota bene te vragen aan jullie om advies hoe ik deze situatie zo goed mogelijk kan oplossen. Zou ik dat doen als ik zo een slechte vent was? Heb jij mijn stuk wel gelezen voor je begon met typen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Simon!

Wat vervelend voor je! Ik zou je vriendin kunnen zijn, ik zit in zo’n zelfde soort situatie waarbij mijn ‘schoonouders’ me niet accepteren omdat ze zelf voor hun zoon een moslima willen. Deels frustrerend en deels begrijp ik het wel.

Mijn vriend is nog jong, gaat met een nederlandse vrouw.. alleen staat hij er anders is, hij gaat er beetje tegenin, hij is gewoon bij mij, zijn ouders weten dat en laten het toe. Wij willen geen geheimzinnigheid omdat dit gewoon bij zijn / jullie cultuur hoort.

Binnenkort ga ik ze voor het eerst ontmoeten als mijn vriends oma dan komt en zij me wel graag wil zien. En ik zal dan ook gewoon vertellen hoe ik me eronder voel en dat ik ze begrijp.

Hoe staat je vriendin erin?
Self-love is the greatest middle finger of all time
Ezelsoortje21 schreef:
07-12-2018 09:22
Je moet je ouders dankbaar blijven. Zij hebben je naar Nederland meegenomen en je opgevoed. In zo’n situatie is het inderdaad lastig. Wat ik zelf zou doen is ff in de achtergrond laten verdwijnen, liefde lijkt op dat moment heel intensief, maar verliefdheid is er tussendoor bijgekomen, terwijl je ouders je vanaf je geboorte je liefde hebben gegeven. Ik zou het dus een beetje naar het achtergrond verschuiven (verliefdheid, ontmoet elkaar maar met mate en zonder je ouders te teleurstellen). Maak je studie af. Je ouders zullen wel naar je toe komen met wanneer je gaat trouwen. Zeg nee ik wil niet. Ze zullen langzamerhand geloven dat jij een goede partner hebt uitgekozen, maar het heeft wel tijd nodig. En ik zou niks doen wat zij teleurgesteld van raken op dit moment. :)
:woa: Ziek dat er culturen bestaan waar je zo gemanipuleerd wordt door je ouders/familie. Bah. Dat zijn ouders teleurgesteld raken is hun probleem. Daar heeft TO niks mee te maken. Het gaat niet om een strafbaar feit dat hij pleegt ofzo. Brr.
Alle reacties Link kopieren
Roodkaarsje schreef:
08-12-2018 16:01
Hi Simon!

Wat vervelend voor je! Ik zou je vriendin kunnen zijn, ik zit in zo’n zelfde soort situatie waarbij mijn ‘schoonouders’ me niet accepteren omdat ze zelf voor hun zoon een moslima willen. Deels frustrerend en deels begrijp ik het wel.

Mijn vriend is nog jong, gaat met een nederlandse vrouw.. alleen staat hij er anders is, hij gaat er beetje tegenin, hij is gewoon bij mij, zijn ouders weten dat en laten het toe. Wij willen geen geheimzinnigheid omdat dit gewoon bij zijn / jullie cultuur hoort.

Binnenkort ga ik ze voor het eerst ontmoeten als mijn vriends oma dan komt en zij me wel graag wil zien. En ik zal dan ook gewoon vertellen hoe ik me eronder voel en dat ik ze begrijp.

Hoe staat je vriendin erin?
Ik heb mijn vriendin verteld wat de situatie is en het doet pijn om te zien maar ik merk gewoon dat het haar raakt.. zij verdient dat natuurlijk totaaaal niet ! Zij heeft niets misdaan en wordt nota bene in haar eigen land gediscrimineerd op een bepaalde manier.... ze geeft ook aan dat ze het begrijpt en dat ze van mij houdt maar dat het haar zeker niet koud laat... maargoed dat mag je ook niet verwachten!
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
08-12-2018 16:11
:woa: Ziek dat er culturen bestaan waar je zo gemanipuleerd wordt door je ouders/familie. Bah. Dat zijn ouders teleurgesteld raken is hun probleem. Daar heeft TO niks mee te maken. Het gaat niet om een strafbaar feit dat hij pleegt ofzo. Brr.
Dank je :)
Alle reacties Link kopieren
Er was laatst een interessante docu op tv over een Marokkaans gezien waarin een van de zoons zichzelf geen Marokkaan vindt: hij is in Nederland geboren, heeft daar altijd gewoond en is dus gewoon Nederlander. Van zijn ouders moet hij ook het Marokkaanse paspoort aannemen, anders kan hij ook nooit in Marokko trouwen, niet in een speciaal boekje met familieleden dat voor de Marokkaanse wet belangrijk is.

Wel interessant voor TO om even te googlen om te kijken of je die kunt terugvinden. Ging namelijk helemaal over de balans tussen je eigen leven en identiteit en het teleurstellen van je ouders die niet inzien waarom je in vredesnaam niet trots bent op hun land van herkomst.


Edit: https://www.vpro.nl/programmas/3doc/201 ... kaans.html
Alle reacties Link kopieren
Hoi Simon,

Ik denk dat jij wat hebt aan ervaringsdeskundigen. Je zou zo mijn ex kunnen zijn. De ingrediënten zijn hetzelfde; hij is ook gevlucht, had een familie die het niet accepteerde en ik kon daar nooit thuiskomen.

Het allerbelangrijkste in dit verhaal ben jij, je moet echt stevig in je schoenen staan. Misschien niet eens voor deze relatie, maar voor jouw verdere leven en beslissingen in dit land. Je gaat op weerstand en manipulatie stuiten, maar als je je eigen weg wilt gaan moet je dat zo snel mogelijk in gang zetten, en volhouden. Dit kan echt samengaan met respect en dankbaarheid voor richting je ouders en verdere familie. Eis een plek voor je vriendin op binnen de familie, eis acceptatie voor haar. Van jou houden ze toch wel, ik geloof echt niet dat ze contact met jou zouden verbreken om deze reden.

Mijn ex en ik hebben nog goed contact met elkaar en hij zegt wel eens dat hij dit anders had willen doen. Meteen heel duidelijk maken hoe het zit en zich van niemand anders iets aantrekken, niet voor anderen leven. We hebben langer dan 10 jaar een relatie gehad en zijn niet om deze reden uit elkaar gegaan; met de acceptatie binnen de familie is het helemaal goed gekomen, ben ook meerdere keren in het betreffende land geweest.
Alle reacties Link kopieren
buttmodel10k schreef:
08-12-2018 17:39
Hoi Simon,

Ik denk dat jij wat hebt aan ervaringsdeskundigen. Je zou zo mijn ex kunnen zijn. De ingrediënten zijn hetzelfde; hij is ook gevlucht, had een familie die het niet accepteerde en ik kon daar nooit thuiskomen.

Het allerbelangrijkste in dit verhaal ben jij, je moet echt stevig in je schoenen staan. Misschien niet eens voor deze relatie, maar voor jouw verdere leven en beslissingen in dit land. Je gaat op weerstand en manipulatie stuiten, maar als je je eigen weg wilt gaan moet je dat zo snel mogelijk in gang zetten, en volhouden. Dit kan echt samengaan met respect en dankbaarheid voor richting je ouders en verdere familie. Eis een plek voor je vriendin op binnen de familie, eis acceptatie voor haar. Van jou houden ze toch wel, ik geloof echt niet dat ze contact met jou zouden verbreken om deze reden.

Mijn ex en ik hebben nog goed contact met elkaar en hij zegt wel eens dat hij dit anders had willen doen. Meteen heel duidelijk maken hoe het zit en zich van niemand anders iets aantrekken, niet voor anderen leven. We hebben langer dan 10 jaar een relatie gehad en zijn niet om deze reden uit elkaar gegaan; met de acceptatie binnen de familie is het helemaal goed gekomen, ben ook meerdere keren in het betreffende land geweest.
Wow dankjewel voor deze tekst :) jier kan ik echt wat mee ! Jaaa ik ga karakter tonen en het gewoon een vn deze dagen voorleggen en opeisen zoals jij dat aangeeft ! Thanksssss
Kun je binnen de cultuur van jouw ouders ook op jezelf gaan wonen als man zónder dat je dat doet omdat je ongelukkig bent als je het niet doet?
Maar gewoon: omdat het op een gegeven moment een normale stap is en je daar aan toe bent? Omdat je het kunt, omdat zij je zo'n goede basis hebben gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Simonmir schreef:
07-12-2018 00:23
Ik kom uit een Syrisch gezin waarbij mijn ouders een Nederlandse meid niet echt goedkeuren/accepteren voor mij... ze willen per se dat ik een Syrische meid als vriendin neem omdat het 'makkelijker' en beter is.... vooroordelen tot de max en eigenlijk glasheldere discriminatie maar goed....

:facepalm:

Ik gun je vriendin een vriend die glasharde discriminatie niet “maar goed” vindt.

Wees een vent en spreek je ouders eens aan op deze dubbele moraal!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Simonmir schreef:
08-12-2018 16:56
Ik heb mijn vriendin verteld wat de situatie is en het doet pijn om te zien maar ik merk gewoon dat het haar raakt.. zij verdient dat natuurlijk totaaaal niet ! Zij heeft niets misdaan en wordt nota bene in haar eigen land gediscrimineerd op een bepaalde manier.... ze geeft ook aan dat ze het begrijpt en dat ze van mij houdt maar dat het haar zeker niet koud laat... maargoed dat mag je ook niet verwachten!
Ik kan alleen maar oordelen over hoe ik erin sta, en dat komt misschien omdat ik iets ouder ben dan jullie -> net 30, mijn lief word 20 volgende maand.

Toen mijn vriend vertelde dat hij zijn ouders had ingelicht over ons, wist ik de reactie al, ik ben bekend met de wensen mbt vrouwen in een moslim cultuur dus raakt het me niet. Het staat namelijk los van onze liefde voor elkaar. Ik zou, als ik op deze basis opgevoed was, het ook snappen.

Maar en dat heb ik hem ook gezegd, want het is ook een respect kwestie. Ik wil niet dat hij zijn relatie met zijn familie op het spel zet voor mij, of ons, want het kan ook om een andere reden voorbij gaan en dan ben je en je familie en je meisje kwijt. En dat is niet wat je wil denk ik.

Ik wil je het zelfde advies geven als wat ik hem gaf: praat met je ouders, geef aan dat je ze respecteerd en dat zij jouw moeten accepteren. Ze hebben je opgevoed, doen alles met de beste bedoelingen en willen je beschermen. En dáár is opzichzelf gezien niets mis mee, zorg ook meteen dat ze je niet kwetsen. Ze hebben je gemaakt tot die leuke, lieve jonge man waarvoor je vriendin gevallen is.

En heus, ik snap dat ze het lastig vind, maar het is nergens voor nodig. Leg haar uit dat het een cultuur dingetje is, dat het los van haar staat.

Mijn ‘schoonouders’ accepteren me niet omdat ze me nog niet gezien hebben. En niet omdat ik nu zo’n geweldig persoon ben, maar dat zal na onze ontmoeting ook wel veranderen. En nee, heus niet meteen maar als ze zien dat hun zoon gelukkig is, zullen ze dar altijd zijn. En ik denk dat je ouders ook zo zijn. Ook al zie je dat nu nog niet.
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
08-12-2018 19:45
:facepalm:

Ik gun je vriendin een vriend die glasharde discriminatie niet “maar goed” vindt.

Wees een vent en spreek je ouders eens aan op deze dubbele moraal!
Zijn ouders zijn vermoed ik niet in Nederland opgevoed. Jij bent je hele leven lang opgevoed met het concept dat X de grootste normale zaak van de wereld is en dat Y hartstikke belachelijk is. Dat is bij zijn ouders totaal andersom. Het gaat hier niet om iemand iets niet gunnen, maar echt om het bijna feitelijke idee dat hun zoon niet goed terecht komt als hij dat doet.

En dat is niet iets waar een monopolie op ligt bij een buitenlandse afkomst: je hebt genoeg Nederlandse ouders die oprecht geloven dat hun kind in de hel terecht komt omdat die niet meer in god gelooft terwijl zij dat wel doen. En in een andere mate zie je het bij mensen die stemmen voor een Brexit of iets dergelijks: die zitten in een paradigma waarin iedereen om hen heen een waarheid creëert waar ze hun hele leven door zijn omgeven. Daar dan vanaf stappen is voor die mensen alsof aan jou gevraagd wordt om het concept 1+1=2 af te zweren.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
08-12-2018 21:40
Zijn ouders zijn vermoed ik niet in Nederland opgevoed. Jij bent je hele leven lang opgevoed met het concept dat X de grootste normale zaak van de wereld is en dat Y hartstikke belachelijk is. Dat is bij zijn ouders totaal andersom. Het gaat hier niet om iemand iets niet gunnen, maar echt om het bijna feitelijke idee dat hun zoon niet goed terecht komt als hij dat doet.

En dat is niet iets waar een monopolie op ligt bij een buitenlandse afkomst: je hebt genoeg Nederlandse ouders die oprecht geloven dat hun kind in de hel terecht komt omdat die niet meer in god gelooft terwijl zij dat wel doen. En in een andere mate zie je het bij mensen die stemmen voor een Brexit of iets dergelijks: die zitten in een paradigma waarin iedereen om hen heen een waarheid creëert waar ze hun hele leven door zijn omgeven. Daar dan vanaf stappen is voor die mensen alsof aan jou gevraagd wordt om het concept 1+1=2 af te zweren.



Ik citeer TO die zelf zegt; glasharde discriminatie, maar goed...

1+ 1 = 2 is feit, geen concept.

Griezelig hoor, ook jouw dubbele moraal.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
08-12-2018 13:21
Want je moet dan ook een partner van die nationaliteit hebben?! Want, anders ben je niet voldoende aangepast?! Haha, jij bent echt mal :proud:
Moet niet, maar moet wel kunnen als iemand dat wil. Als ik naar China emigreer verwacht en eis ik ook niet dat mijn kinderen met Nederlanders trouwen en kinderen krijgen. Is niet echt realistisch.
En gemengde huwelijken is wel een teken van intergratie ja.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
08-12-2018 21:40
Zijn ouders zijn vermoed ik niet in Nederland opgevoed. Jij bent je hele leven lang opgevoed met het concept dat X de grootste normale zaak van de wereld is en dat Y hartstikke belachelijk is. Dat is bij zijn ouders totaal andersom. Het gaat hier niet om iemand iets niet gunnen, maar echt om het bijna feitelijke idee dat hun zoon niet goed terecht komt als hij dat doet.

En dat is niet iets waar een monopolie op ligt bij een buitenlandse afkomst: je hebt genoeg Nederlandse ouders die oprecht geloven dat hun kind in de hel terecht komt omdat die niet meer in god gelooft terwijl zij dat wel doen. En in een andere mate zie je het bij mensen die stemmen voor een Brexit of iets dergelijks: die zitten in een paradigma waarin iedereen om hen heen een waarheid creëert waar ze hun hele leven door zijn omgeven. Daar dan vanaf stappen is voor die mensen alsof aan jou gevraagd wordt om het concept 1+1=2 af te zweren.
Maar als je dan met opgevoed met het idee dat de westerse levenswijze slecht is, waarom vlucht je dan uitgerekend naar een westers land? Ik snap dat intergreren heel lastig is, maar het Nederlandse burgerschap krijgen betekent niet alleen maar rechten maar ook plichten.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
09-12-2018 08:46
Ik citeer TO die zelf zegt; glasharde discriminatie, maar goed...

1+ 1 = 2 is feit, geen concept.

Griezelig hoor, ook jouw dubbele moraal.
Je slaat de spijker op zijn kop met die middelste zin. Jij ziet dit als een feit, ik zie dat als een feit. En zo zien ouders van TO het ook als een feit.

Ik zeg nergens dat dit zo zou moeten zijn en dat dit goed is, dus die dubbele moraal waar je het over hebt slaat als een tang op een varken. Ik probeer duidelijk te maken hoe moeilijk discussies in zo'n situatie kunnen zijn omdat beide partijen een andere 'waarheid' zien. Je kunt in zo'n geval heel moeilijk met harde argumenten aankomen.

Net zoals je met iemand die zwaar christelijk is niet kunt gaan betogen dat zijn of haar god niet bestaat en dat dit inmiddels wel behoorlijk feitelijk te onderbouwen is. Dat werkt niet omdat iemand dat zo als waarheid ziet dat die ieder argument waar je mee aankomt op een andere manier uitlegt om maar de eigen waarheid in tact te houden.
vandale schreef:
08-12-2018 19:45
:facepalm:

Ik gun je vriendin een vriend die glasharde discriminatie niet “maar goed” vindt.

Wees een vent en spreek je ouders eens aan op deze dubbele moraal!
Ik denk dat hij die “maar goed” bedoelde als “maar dat terzijde”. Wil of kun je dat niet begrijpen als zegswijze?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
09-12-2018 12:05
Maar als je dan met opgevoed met het idee dat de westerse levenswijze slecht is, waarom vlucht je dan uitgerekend naar een westers land? Ik snap dat intergreren heel lastig is, maar het Nederlandse burgerschap krijgen betekent niet alleen maar rechten maar ook plichten.
Klopt natuurlijk. Toch heeft het Nederlands burgerschap ook de Nederlandse grondwet die je juist heel vrij laat in hoe je je eigen leven wil inrichten. Dus het staat zijn ouders hartstikke vrij om te vinden dat hij met persoon x moet trouwen. Net zoals het hem helemaal vrij staat om zonder hun toestemming met persoon y te trouwen.

Mijn partner heeft een ouder die vluchteling was en nu in het westen woont. En hoewel die zeer goed is 'aangepast' zijn er dingen uit de NL-cultuur die hij gewoon helemaal niet begrijpt. En dat levert soms best wat conflicten op. Maar zolang je open staat om iemand in ieder geval te ontmoeten en dit tijd te gunnen, komt dat wel goed. Dan kom je er achter dat je kind helemaal niet dom is en gewoon een hele leuke en goede partner heeft uitgezocht met wie die gelukkig is.

Dus voor TO: probeer in ieder geval ervoor te zorgen dat ze elkaar af en toe ontmoeten. Vertel leuke dingen over je partner aan je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
09-12-2018 14:59
Klopt natuurlijk. Toch heeft het Nederlands burgerschap ook de Nederlandse grondwet die je juist heel vrij laat in hoe je je eigen leven wil inrichten. Dus het staat zijn ouders hartstikke vrij om te vinden dat hij met persoon x moet trouwen. Net zoals het hem helemaal vrij staat om zonder hun toestemming met persoon y te trouwen.

Mijn partner heeft een ouder die vluchteling was en nu in het westen woont. En hoewel die zeer goed is 'aangepast' zijn er dingen uit de NL-cultuur die hij gewoon helemaal niet begrijpt. En dat levert soms best wat conflicten op. Maar zolang je open staat om iemand in ieder geval te ontmoeten en dit tijd te gunnen, komt dat wel goed. Dan kom je er achter dat je kind helemaal niet dom is en gewoon een hele leuke en goede partner heeft uitgezocht met wie die gelukkig is.

Dus voor TO: probeer in ieder geval ervoor te zorgen dat ze elkaar af en toe ontmoeten. Vertel leuke dingen over je partner aan je ouders.
Hier ben ik het zo mee eens! Mijn lief verteld me ook leuke dingen, en juist die vind ik waardevol, zo leer ik ze ook kennen.. en ik heb ze dan nog niet gezien maar weet dat moeders van koken houd en pa van een sigaar en dat hij mijn lief eens een sigaar aangeboden heeft en hij in een hoestbui van +- 20 min gezeten heeft.

‘Allochtonen’ in dit geval zijn net mensen ;-) opgegroeid met normen en waarden die ze van hun ouders hebben meegekregen. Dus hun veroordelen is beetje to much.
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
09-12-2018 11:41
Moet niet, maar moet wel kunnen als iemand dat wil. Als ik naar China emigreer verwacht en eis ik ook niet dat mijn kinderen met Nederlanders trouwen en kinderen krijgen. Is niet echt realistisch.
En gemengde huwelijken is wel een teken van intergratie ja.
Het is wel realistisch. Er zijn Syrische vrouwen te vinden, hoor.

En integratie heeft geen reet met gemengde huwelijken te maken. Wat een onzin! Zou wat zijn, zeg. Dat dit de parameter is voor of je geïntegreerd bent of niet. De keuze van een levenspartner is nog altijd niet aan de staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven