Liefdesverdriet atm? Schrijf hier mee! Liefdesverdriet-2019

15-07-2019 17:03 551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet, contact verbroken, relatie uit en wil je van je afschrijven? Iedereen die zijn/haar verhaal van zich af wilt schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic! Laten we elkaar steunen!!

Mijn verhaal: relatie samen uitgemaakt in okt 2018. Daarna "vrienden" gebleven waarin we elkaar nog zagen en nog af en toe samen sliepen. In juni ziet meneer dat het gras groener is aan de overkant. Mij deed dit zo'n pijn dat we het contact hebben verbroken begin juli. Maatje kwijt, mis hem ontzettend, 8 dagen geen contact gehad, voel me vreselijk. Ik merk dat het me goed doet erover te schrijven en te delen en hoop in dit topic elkaar te steunen en hoe we ermee om gaan en hoe verder :)

Ik kwam op dit idee, omdat ik een mooi topic vond uit 2017-2018 waarin mensen elkaar steunden.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
27-09-2019 09:26
Ja werk was ook mijn afleiding, maakte lange dagen, weinig rust. En gegeven moment was het op.
Sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Heeft een van jullie ervaring ermee als je geen goede uitleg gekregen hebt over waarom het uitgegaan is?
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
28-09-2019 12:24
Heeft een van jullie ervaring ermee als je geen goede uitleg gekregen hebt over waarom het uitgegaan is?
Denk dat iemand zelden de waarheid te horen krijgt. Weinigen gaan in je gezicht zeggen dat er iemand anders is, dat je niet leuk bent, niet mooi genoeg, de ander niet meer geil van je wordt... en wil je dat weten?
Ik vind dat niet belangrijk, het is uit, de ander wil niet meer, alleen jijzelf bent belangrijk, jij moet daar door geraken. Waarom is niet belangrijk.

Bij de laatste breuk, hij uit gemaakt, wou hij er constant over praten, lang na de breuk nog, zelfs met uitspraken als 'misschien komen we binnen een tijd weer samen' terwijl ik daar totaal niet om vroeg en dat ook niet wil. Met als gevolg dat er geen kans was om te verwerken, veel meer stress en spanning en ik er nu na 3,5maand nog niet over ben.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
27-09-2019 12:34
Het vervelende is dat ik echt mega veel spijt heb van een paar dingen, die ik makkelijk had kunnen veranderen. Maar omdat hij aan het einde van de relatie zo afstandelijk werd, ben ik dingen gaan zeggen tegen hem die ik niet meen.
Ik kan na zoveel weken erna er nog steeds niet mee dealen:(
Trek daar lessen uit voor je volgende relatie. Meer kan je niet doen maar die lessen zijn erg belangrijk.
manisha-362 schreef:
27-09-2019 14:06
Sterkte! :rose:
Dank je wel :)
parasol2000 schreef:
28-09-2019 12:24
Heeft een van jullie ervaring ermee als je geen goede uitleg gekregen hebt over waarom het uitgegaan is?
Ja en het is frustrerend. Maar uiteindelijk verandert het niks aan het feit dat iemand niet met je samen wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me de laatste weken fantastisch goed gevoeld zonder al te veel aan mijn ex te denken.
Dacht dat ik er vanaf was.
Laatste contact is nu 3 maanden geleden.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat ze vorige week jarig was, maar de laatste week heb ik heel veel aan haar moeten denken en veel gehuild, weer dat gevoel van: ik wil haar terug, hier bij mij, ik wil haar horen, pls laat me iets weten... Pfff zware terugval, mis haar nog steeds zo belachelijk hard 😔
Boeitnietema schreef:
06-10-2019 00:56
Ik heb me de laatste weken fantastisch goed gevoeld zonder al te veel aan mijn ex te denken.
Dacht dat ik er vanaf was.
Laatste contact is nu 3 maanden geleden.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat ze vorige week jarig was, maar de laatste week heb ik heel veel aan haar moeten denken en veel gehuild, weer dat gevoel van: ik wil haar terug, hier bij mij, ik wil haar horen, pls laat me iets weten... Pfff zware terugval, mis haar nog steeds zo belachelijk hard 😔
:rose:

Kan idd zijn dat haar verjaardag een trigger was. Niks mis mee dat je even een terugval hebt. Het hoort erbij. Maar kijk ook wat je al bereikt hebt. 3 maanden geen contact, petje af!
Alle reacties Link kopieren
Boeitnietema dat is niet abnormaal hoor, hopelijk draait het snel weer om
Alle reacties Link kopieren
Boeitnietema schreef:
06-10-2019 00:56
Ik heb me de laatste weken fantastisch goed gevoeld zonder al te veel aan mijn ex te denken.
Dacht dat ik er vanaf was.
Laatste contact is nu 3 maanden geleden.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat ze vorige week jarig was, maar de laatste week heb ik heel veel aan haar moeten denken en veel gehuild, weer dat gevoel van: ik wil haar terug, hier bij mij, ik wil haar horen, pls laat me iets weten... Pfff zware terugval, mis haar nog steeds zo belachelijk hard 😔
Dat is herkenbaar. En heel normaal gedrag.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
22-09-2019 21:52
Goedenavond, Het zou echt super fijn zijn als iemand mijn verhaal zou kunnen lezen en advies zou willen geven. Op dit moment is het ongeveer 6 weken geleden uitgegaan met mijn relatie na 3 jaar. Ik had echt gedacht dat we samen oud zouden worden. Op dit moment ben ik 27 jaar, dus ik had heel mijn toekomst in mijn hoofd met hem al gepland. Na deze 6 weken ben ik tot nieuwe inzichten gekomen en ik zou graag nog een keer met hem willen praten om dit kwijt te kunnen, omdat hij de man van mijn dromen is. Hij negeert me alleen, want ik probeer al 6 weken tot een datum te komen. Toen het uitgemaakt werd hebben we geen kans gehad het goed uit te praten, aangezien dit zo emotioneel was... Please help.
-
Update: We hebben afgesproken en bij binnenkomst deed ik juist super afstandelijk, maar toen wilde hij me omhelzen etc. juist. Daarna wilde ik praten en dus mijn vragen stellen over waarom de relatie op zo'n rare manier uitgegaan is. Dit heb ik gedaan op een serieuze manier. Toen ik het moeilijk vond om te beginnen, pakte hij mijn hand vast (dit vond ik een raar signaal, want ik deed super afstandelijk). Hierdoor kreeg ik denk ik een beetje hoop en daarna gaven we elkaar een knuffel.. Ik zei hem dus dat ik hem gemist had en hij had mij ook een beetje gemist. Daarna zijn we met elkaar in bed beland en ben ik blijven slapen (lepeltje-lepeltje ook). Hierdoor kreeg ik eigenlijk wel hoop, want het voelde net zo vertrouwd als vroeger. Tot ik die ochtend vroeg of hij nog een kans voor ons zag. Toen kreeg ik te horen van neeeeeee, want ik denk dat we niet bij elkaar passen. En dit kwam dus toch een beetje onverwacht ofzo, omdat ik dacht dat we het heel leuk hadden gehad met elkaar. Bij afscheid vroeg ik dus ook wanneer we elkaar weer zagen en toen was het zo van: we zien wel./ we kijken wel hoe het loopt.
Ik vind het zo moeilijk, want het voelde zo vertrouwd en veilig.
Maar nu is dat dus ineens weer allemaal weg:(
Het spijt me om t te zeggen Parasol maar het ging hem alleen maar om de sex. Niks meer, niks minder.

En hij weet heel goed wat jij voor hem voelt en hij maakt daar gebruik van.

Het is aan jou of je dat toelaat.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
08-10-2019 00:58
Het spijt me om t te zeggen Parasol maar het ging hem alleen maar om de sex. Niks meer, niks minder.

En hij weet heel goed wat jij voor hem voelt en hij maakt daar gebruik van.

Het is aan jou of je dat toelaat.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het ding is, ik zat de afgelopen tijd echt niet goed in mijn vel-> Dit heb ik hem niet echt gezegd & ik ben me toen anders gaan gedragen- > Met als gevolg dat hij denkt dat we niet bij elkaar passen-> waardoor hij het heeft uigemaakt

Terwijl ik wel denk dat we zeker bij elkaar passen & hij de ware voor me is. -> Ik ga nu naar een psycholoog voor mezelf, maar ook nog een beetje met de hoop dat hij inziet dat ik aan mijn problemen heb gewerkt.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel huilen en boos zijn dat het niet eerlijk is. Maar in geen geval hem ook maar 1 duim geven, hij neemt de hele hand, en daar ben je zelf bij.

Hier ben ik bijna 3 maanden verder. Ik heb er steeds meer last van dat mijn relatie het laatste half jaar vol stond van verbaal geweld. Ja, topvent, tot je het niet met hem eens bent en hij me om alles wat ik ben en doe en niet doe toeschreeuwde, alles wat hem niet zinde of irritant was kreeg ik zeer kwetsend over me heen. Ja en dan wel de lieve momenten er tussendoor en het gevoel dat jij voor gek wordt versleten. Ik heb traumaklachten en zelfmoordgedachten, het verdriet en de onmacht is vreselijk. Ik heb maar wat kalmeringsmiddel van de huisarts gekregen.

Ik voel me vooral zo alleen dat hij en zijn vrienden nooit zullen erkennen hoe rot ik behandeld ben al die maanden. Ik voel me zoooo alleen. Bij fysieke mishandeling zie je tenminste nog blauwe plekken, bij emotionele mishandeling is het alleen maar jouw woord tegen het zijne... :cry:
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Wat een nare situatie Macarinata. Heb je ook therapie?

Ik wil je er graag op wijzen dat het er niet om gaat om je gelijk te krijgen. En ik weet heel goed hoe t voelt want mijn ex was heel goed in t verdraaien en ontkennen van dingen. Ik was gek en vol drama..... Het maakt dat je twijfelt aan jezelf.

Heb je je wel eens verdiept in gaslighthing? Wellicht herken je daar dingen in.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik krijg vanaf februari therapie. Tot die tijd bij de huisarts wat gesprekjes. Ik herken veel in OCPS, narcisme iets minder, gaslighting ook.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata, fijn dat je ondersteuning krijgt dmv kalmeringstabletjes. Het is geen schande dat je die tijdelijk nodig hebt. Verder eens met Cherokee, je hoeft geen gelijk te krijgen, voor jezelf weet je hoe het zit. En hij en zijn vrienden behoren tot het verleden. Er komt een dag dat het je niet meer interesseert wat hij vindt, voelt, denkt. En die vrienden van hem zijn vandaag misschien met jou bezig, maar morgen niet meer hoor. Daar zou ik me niet druk om maken.

Hoe gaat het met de rest?

Hier gaat het wel goed. We hebben weinig tot geen contact. We zien elkaar nog wel eens in de sportschool en dan groeten we elkaar, verder niks.
Toen we net uit elkaar waren vond ik het mijn schuld dat de relatie geklapt was. Maar nu ik steeds meer afstand krijg van de situatie, zie ik ook zijn grote aandeel in de breuk en gek genoeg helpt dat ook enorm bij de verwerking. Waar twee vechten hebben twee schuld :) En ik ben steeds dankbaarder dat onze relatie toch niet gewerkt heeft, omdat ik nu weer open kan staan voor iets veel mooiers/minder complex.
Alle reacties Link kopieren
Je laatste zin is mooi, Manisha.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
17-10-2019 13:00
Je laatste zin is mooi, Manisha.
Ja, inderdaad, deze helpt me wel. Het is nu ruim 4 maand uit en tijdens een lange rit daarnet schoot me ineens te binnen dat ik wel lang rouw om deze slechte relatie. De vorige keer toen hij het uit maakte was ik er in 6 weken doorheen.
Ik ga wat je zei in gedachten houden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het jullie helpt :)

Bij mij is het nu 5 maanden uit. En soms heb ik nog wel een soort van liefdesverdriet hoor. Ben ook niet van steen. Maar overall gaat het goed!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het nu een klein half jaar uit. En ik denk dat ik er eindelijk helemaal overheen ben. We hebben af en toe vriendschappelijk contact, en we gaan binnenkort samen een dagje wat leuks doen en ik heb er oprecht wel zin in.

Wie weet is vriendschappelijk contact wel mogelijk. We hoeven niet elkaar elke maand te zien, maar wellicht kan eens in de zoveel tijd wat leuks doen welk. Anyway. Sterkte mensen! Het slijt echt na verloop van tijd.
Alle reacties Link kopieren
Na zo'n beetje alle topics al doorgelezen te hebben, nu toch ook maar een account aangemaakt.

Mijn ex heeft het afgelopen weekend uitgemaakt, voor mij op dat moment vrij onverwacht. Rationeel weet ik dat het echt beter is, dat er geen toekomst inzit, dat ik mezelf alleen maar aan de kant schoof, dat ik zo echt niet gelukkiger zou worden maar toch doet het zo ontzettend veel pijn.

Ik ben, denk ik, vooral zo kapot van het idee dat ik ben kwijtgeraakt. Het toekomstbeeld dat ik tegen beter weten in had gemaakt in mijn hoofd, Pats boem weg. En daarnaast hou ik natuurlijk ook gewoon van hém, anders was ik niet zo lang blijven houden.

Het ging overdag wel maar dan 's avonds kijk ik er zo niet naar uit om naar bed te gaan. Ik ga maar zo laat mogelijk, dat ik echt moe ben en nog even lees, zodat ik wel snel in slaap val en dat werkt tot nu toe... maar dan ben ik weer om 5 uur wakker en heb ik plafonddienst. Of meer telefoon dienst, aangezien ik vooral het forum heb doorgespit. Hopelijk helpt het van me afschrijven een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan jullie ermee om als je ex leugens vertelt over jou en niet het hele verhaal vertelt? Ik krijg signalen dat hij mij een leugenaar noemt terwijl hij de agressieveling was.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
@Macarinata Zijn het mensen die je nog vaak ziet? Zo niet, dan zou ik het laten. Vervelende situatie zeg, het is al moeilijk en dan dit er nog bovenop. Hopelijk ben je er niet al te van slag van :(
Alle reacties Link kopieren
@plantenknuffelaar, nou het helpt wel dat een gezamenlijke vriendin zegt dat hij nog een lange weg te gaan heeft voor hij een gelijkwaardige relatie aan kan gaan. Dat scheelt.

Vandaag mis ik wel enorm stiefkind met wie ik een goede relatie had. :cry: Ik weet dat kind nu in de stad is t/m dit weekend. Ik ben zo bang om hen tegen te komen dus ik vermijd die kant van de stad maar. Ik heb zulke fijne herinneringen aan het contact met kind en stiefmoedergevoel. Het was met kind altijd leuk.

Verder gaat het langzaam beter, Tinderen helpt voor weer toekomst zien en wat afleiding.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven