Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Klopt Bamboo, net terug van de 1e afspraak bij de huisarts. Het was echt een vreemde man (huisarts van mijn partner). Na ons verhaal wilde hij ons gelijk doorverwijzen naar de gyn. Toen maar voorzichtig aangegeven dat dat me verbaasde, omdat dat niet volgens de behandelrichtlijn is. Die kende hij nog niet, terwijl de richtlijn al 10 jaar oud is.

Uiteindelijk toch de deur uit gelopen met de chlamydia- en sperma-onderzoek aanvraag. Ook twijfelde hij of mijn cyclus nu wel of niet regelmatig was, omdat het varieert tussen 24 en 31 dagen (gemiddeld 28). Nu ben ik ook aan het twijfelen gezet...
Nu eerst maar de onderzoeken afwachten, en we kunnen een seintje geven als we toch een doorverwijzing naar de gyn willen.

@Whoopsadaisies, klopt het lijkt wel herfst met al die wind.
@Snunnie succes met de echo!
Alle reacties Link kopieren
We hadden gelukkige een goede echo :heart: nog net iets te klein voor een definitieve datum, maar zoals nu lijkt iets minder ver dan ik dacht. 2 februari staat de datum nu maar dat kan over 2 weken nog veranderen want dan mag ik weer een echo... heel vervelend :-P
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe is het hier?

Vandaag mijn 1e afspraak gehad met de gynaecoloog. De huisarts had blijkbaar in het dossier gezet dat ze vermoedde dat ik PCOS heb, en uit de echo bij de gynaecoloog kwam dit ook naar voren.

Vandaag bloed geprikt en moet over 2 weken moet ik opnieuw bloedprikken om de hormoonwaarden te bepalen en dan de week erna mag ik weer op afspraak komen bij de gynaecoloog om te bespreken wat het behandelplan wordt. Vermoedelijk begin ik over 3 weken met clomid.

Al met al fijn dat we nu wat meer duidelijkheid hebben.

@snunnie, fijn dat alles goed was!
Alle reacties Link kopieren
@Eli: dat lijkt me ook wel vreemd ja, als je huisarts niet bepaald up-to-date is met de richtlijnen. Wanneer verwachten jullie de uitslagen?

@Snunnie: wat fijn :heart:.

@bientjuh: heftig zeg, PCOS :hug:. Maar ook fijn om duidelijkheid te hebben ja. Wat doet clomid eigenlijk, is dat een middel om eisprong op te wekken?

@hier alles z'n gangetje. Dit weekend NOD. Ik verwacht er niet veel van.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ja ben er ook wel even van geschrokken. Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat er iets niet klopte maar toch schrik je dan wel even als het bevestigt word dat er inderdaad iets is...

Klopt, Clomid is om een eisprong op te wekken. Dan krijg je ook elke keer echo’s om te kijken of je eitje goed groeit en of hij springt.
Bientjuh, inderdaad heftig om te horen, maar ook goed om te weten wat er scheelt en dat er behandeling is. Is het idee dan dat de clomid je eisprong opwekt en je verder wel op de natuurlijke manier zwanger probeert te worden (seks bedoel ik)

Mijn vriend verwacht vrijdag de uitslag. Ik heb nog geen bloed geprikt, verwacht toch niet dat ik chlamydia kan hebben gehad en moet ook op dag 21 van mijn cyclus bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Leek me makkelijker om de onderzoeken op dezelfde dag te doen.
Wel spannend hoor. Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat de uitslag super goed is, maar aan de andere kant, wat is dan de reden dat het niet lukt zwanger te worden!?
Alle reacties Link kopieren
@Eli
Ja de bedoeling is dat er een eisprong wordt opgewekt en dat je dan gewoon op geplande dagen seks hebt dus bijvoorbeeld de eisprong wordt verwacht rond dag 14. Dan zeggen ze dat je op de volgende dagen het beste seks kunt hebben dag 10-12-14

Hahah daar gaat de romantiek 😂

Wij verwachten morgen de uitslag van mijn vriend. De huisarts had hem vandaag nog niet binnen! Vind het wel spannend hoop dat er niets met hem is, anders wordt het allemaal wel een stuk ingewikkelder...
Alle reacties Link kopieren
@Eli: ja dat is heel dubbel - je wil dat je gezond en vruchtbaar bent maar na zo lang proberen wil je ook een oorzaak weten voor waarom 't nog niet lukt. Wanneer zit je ongeveer op dag 21 van je cyclus?

@bientjuh: heel romantisch inderdaad :P. Ach ja, je kunt de vrijpartij zelf nog wel beetje romantisch maken, hoop ik ;-D. En hopelijk morgen een goede uitslag voor je vriend!!

@hier: verwacht zaterdag of zondag NOD. We vieren dit weekend ook ons 'jubileum' dus dat wordt extra leuk, of juist niet... Werd vanochtend even zenuwachtig want had een beetje roze afscheiding, alsof er een beetje bloed bij zat. Te vroeg voor menstruatie maar qua timing zou het wel van innesteling kunnen zijn. Stom he, van een ietsje pietsje roze afscheiding alweer nerveus worden :roll:. Maar goed we gaan 't zien.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Spannend whoopsadaisies! Klinkt eerlijk gezegd wel hoopvol het roze bloedverlies, zeker als het veel te vroeg is voor een menstruatie. Maar snap dat je er niet teveel op durft te hopen. Hopelijk na het weekend een positieve test, zou een mooi cadeautje zijn met jullie jubileum!

Snunnie: fijn dat de echo goed was!!

Bientjuh: spannend het wachten op de uitslag van je vriend. Hopelijk komt daar niks uit en ziet dat er allemaal positief uit!

Eli: ook voor jou spannend! Ik hoop op een positieve uitkomst. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je wel graag wil weten waar het aan ligt dat het zwanger worden nog niet is gelukt..

Ik hoop op veel positieve testen in dit topic komende tijd en een paar gezonde lente baby’s :)

Zelf heb ik hier al een tijdje niet geschreven. Wil niet teveel op de zwangerschap ingaan, want weet dat dat ook pijnlijk kan zijn. Maar nu toch even een update. De zwangerschap gaat goed. Ben deze week 12 weken zwanger en de termijnecho was helemaal goed vorige week. Ergens in augustus hebben we een geslachtsbepalende echo staan. Vindt het nog steeds echt heel onwerkelijk (maar vooral heel dankbaar!) dat ik zwanger ben, vooral omdat ik me mentaal al helemaal op een doktersbezoek had ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
@Eli, je dubbele gevoel kan ik me goed voorstellen, ik hoop dat jullie in ieder geval snel wat meer duidelijkheid krijgen!

@bientjuh, dat lijkt me ook schrikken zeg. Hopelijk gaat clomid helpen. Dat seksen op specifieke dagen lijkt me ook niks, maar geeft misschien wel een gevoel van dat je toch echt alles op het juiste moment probeert. Zijn jullie vrienden en familie nu ook op de hoogte, of houden jullie het nog prive?

@whoopsadaisies, mijn nod is ook een van de komende dagen. Toevallig had ik begin deze week ook een paar druppels bloed, normaal nooit rond die tijd.. ik word er ook nerveus van, maar de laatste dagen voor mijn nod ben ik altijd onrustig. Maar weer afwachten..

@ella, wat fijn! Ook goed om te lezen dat er ook vrouwen zijn waarbij het toch nog lukt ;-) Ik kan me voorstellen dat het bij degenen waarbij het best lang heeft geduurd, de zwangerschap nog een tijdje onwerkelijk voelt, zou ik ook hebben denk ik
Ja Whoops - bij elk half symptoom ga je toch denken, zou het?! Het gekke is dat al die symptomen vaak bij zowel ovulatie, menstruatie als zwangerschap kunnen passen. Zou wel een mooi moment zijn op jullie jubileum.

@Ella, snap dat dit inderdaad niet de gezelligste plek is om over je zwangerschap te kletsen. Natuurlijk leven we mee maar kunnen (nog) niet mee praten.
Toch vond ik het inderdaad goed te lezen bij jou en Bientjuh dat het op elk moment toch ineens wel kan lukken.

@Mezelf, de uitslag van mijn vriend was goed! Toch wel een opluchting.
Alle reacties Link kopieren
@Ella: mooi om te lezen dat het goed gaat en dat ook vlak voor de stap naar de huisarts nog een mooie zwangerschap kan ontstaan :heart:.

@Eli: fijn dat de uitslag van je vriend goed was!

@viva_renske: ik snap helemaal dat je nerveus bent. Hier ook weer zenuwachtig zo rond NOD, elk toiletbezoek is spannend...

Maar ik ben niet meer zo hoopvol :-|. Inmiddels ook wat duidelijker bloedverlies gehad, en wat bruin slijm (door wat ouder bloed denk ik?). Samen met wat lichte krampen lijkt het er dus heel hard op dat de menstruatie start. Al is het wel wat vroeg, begon dus gisteren (9 dagen na ovulatie), had het pas morgen of overmorgen verwacht.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@ uitslag:
Nou we hebben de uitslag van mijn vriend binnen. Zijn zaad was van super kwaliteit, bovengemiddeld.... dus daar zal het niet aan liggen.

volgende week maandag weer bloedprikken, om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden en hoe het met de rest van de hormonen is en dan die week erop weer naar de gynaecoloog voor behandelplan etc... spannend weer!


@whoopsadaisies : hoe is het met jou? Menstruatie doorgebroken?
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Bientjuh, het is in ieder geval heel fijn dat de test van je partner zo positief terugkwam. Maar toch best heftig dat ze bij jou PCOS hebben geconstateerd.. Prettig dat het vastgesteld is natuurlijk en dat ze er nu iets aan kunnen doen. Hoop dat het nu in de eerste ronde met clomid gelijk raak is voor jullie.

Eli, top dat de uitslag van je vriend goed was! Vond ik toch wel een geruststelling :) Volgens de boekjes is jouw cyclus dan wel regelmatig toch? Vaag van die huisarts wel trouwens..

Snunnie, mooi van die goede echo, blij dat te lezen. Wat heerlijk dat je volgende week nog een echo krijgt! Maar 2-02 is wel een mooie datum ;) Heb je iets gekregen tegen de misselijkheid ook?

Alweer ruim 12 weken Ella, wat gaat dat hard! Goed om te lezen dat je een goede echo had. Hoe voel je je verder?

Renske en Whoops, hoe gaat het bij jullie? Ik hoop zooo dat jullie met positief nieuws kunnen komen nu :heart:

Gogreen en Bam, hoe gaat het met julie? Zitten jullie nog op het wachtbankje?

Hoe is het met jou Maaike? Heeft jouw partner ook al de resultaten van het onderzoek terug? Hoop dat we deze ronde samen een normale ronde hebben, in plaats van 50+ dagen ;)

Hier is mijn menstruatie achter de rug en ga ik weer op de vruchtbare dagen af. Ik neem nog steeds netjes elke ochtend mijn temperatuur op en zie daar ook wel een duidelijk verschil is tussen de dagen voor en na de eisprong in. In tegenstelling tot vorige cyclus nu dus een nette curve zoals die hoort te zijn :)
Ik ben sinds gisteren begonnen weer met ovulatietesten.

Man is ook eindelijk opener over het hele gebeuren. Zijn 2 beste vrienden zijn in verwachting van hun eerste kind. Met hun durft hij er nu dus heel open over te praten, bij hun vrouwen heeft het ook even geduurd om zwanger te raken. Dat praat wat makkelijker dan natuurlijk, als je weet dat zij een beetje in dezelfde levensfase zitten.

Zo.. heel verhaal geworden. Dat krijg je ervan als je een week lang niet meeschrijft :P haha
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt in de schrijfmodus de laatste tijd maar wilde wel even laten weten dat ik door ga naar ronde 17. Ik denk dat ik maar vanaf de vmk opnieuw ga tellen, dat klinkt wat hoopvoller, op naar ronde 7 :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@bientjuh, fijn dat de uitslag van je vriend in ieder geval goed is!

@bamboo & bam, succes deze ronde maar weer :)

Ik had dus vrijdag of zaterdag mijn nod, zit nu op dag 37 en nog niet ongesteld. Heb vanmorgen een test gedaan maar die was negatief. :-? Vind het maar verwarrend omdat mijn cyclus elke maand langer lijkt te worden. Deze maand ook ovulatietesten gedaan en hoewel er geen hele duidelijke streep te zien was, wel op een dag duidelijker dan op de andere dagen, dus verwachtte ook daarom mijn nod vrijdag of zaterdag..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat is er veel geschreven! Zal mijn best doen om even te reageren.

Ella en Snunnie: Fijn dat het goed gaat met jullie zwangerschappen. Leuk om nog even wat van jullie te horen.

Bientjuh: Fijn dat de uitslag van je vriend goed was. Met PCOS kun je volgens mij prima zwanger worden. Een vriendin van mij heeft het ook en is met clomid zwanger geworden. Ik snap wel dat de spontaniteit er daar door (nog meer) af gaat.

Eli: Fijn dat de uitslag van jouw vriend ook goed was! Dat is toch weer een opluchting.

WD: Heeft je menstruatie nog doorgezet?

Renske Ik herken het wat je schrijft over het langer worden van de cycli. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met corona. Ik ha een relatief regelmatig leven en dat is nu helemaal op de kop. Ik heb het idee dat mijn cyclus gezellig mee doet. Misschien is dat bij jou ook wel zo.

Bam: Jammer dat het niet gelukt is. Kun je er nog een beetje positief over blijven?

Bamboo: Ja we gaan weer voor een normale ronde (hopelijk)! Fijn dat bij jou het temperaturen de goede kant op gaat. Ik ben er mee gestopt, werd er alleen maar gefrustreerd van ;-)

Hier inmiddels op dag 18 van de ronde. Had zondag vruchtbaar slijm, maar de ov-test liet het niet echt zien. Dus ik ben benieuwd wat het deze ronde wordt, 33, 43, 53 dagen? Ik probeer met het alles wat relaxter om te gaan, want ik word er als persoon ook niet gezelliger van. Ik merk nu wel dat ik alles wat beter van me af kan zetten.

5 augustus hebben we een intake in het ziekenhuis en een afspraak bij de gynaecoloog. Ik merk dat ik daar nu vooral naar toe leef. Afspraak kon gelukkig toch nog eerder dan verwacht, dus daar ben ik blij mee! Het gaat hier ook wat anders dan bij de meesten van jullie blijkbaar. Zo hebben wij beide nog geen enkele onderzoek gehad. Dat wordt allemaal in het ziekenhuis gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, na zoveel rondes heb ik wel rust over me heen. Als het niet meer lukt is het ook goed. Heb 2 gezonde druktemakers dus het niet zo dat ik iets tekort kom (behalve goede nachtrust :P ).
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@hier: ja menstruatie doorgebroken helaas. Eerst dus paar dagen minimaal bloedverlies en na 3, 4 dagen heftiger, met krampen enzo. Heb ik wel eens eerder gehad, terwijl andere keren dag 1, 2 't heftigst zijn (wat ik dacht dat normaal was). Maar ja verder is cyclus wel regelmatig en vrij kort. Zo'n onregelmatige en lange cycli lijken me wel erg frustrerend :hug:.

@viva_renske: nog steeds geen menstruatie of positieve test?

@bamboo: fijn dat je man er wat opener in is. Ik weet dat man dat niet is, maar we kunnen er in ieder geval met elkaar over praten.

@maaike: fijn dat je alles wat beter van je af kunt zetten, en ook dat je sneller dan verwacht richting de gynaecoloog kan.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@Maaike, zou best kunnen dat het door corona van slag is! Fijn dat je binnenkort een intake hebt in het ziekenhuis en dat je alles wat meer los kan laten.

@Whoopsadaisies, balen van je menstruatie :hug:
Hier nog niet ongesteld en vanmorgen weer negatief getest, zit nu op dag 40. Kan niet veel anders dan afwachten denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Nou Maaike, hoop dat jouw ronde dit keer wat normaler verloopt dan de mijne :facepalm:
Laatste cyclus dus 54 dagen. Nu sinds dag 16 (nu 4 dagen) spotting met oud bloed. Ovulatietesten zijn negatief. Lijkt me te vroeg en te lang om een innesteling te zijn. Geen idee wat er nu weer aan de hand is, maar ik ga maandag toch de huisarts weer even bellen. Om gek van te worden dit, een computer zou je een harde reset geven :hihi:

Whoops en Bam, wat rot dat jullie ook weer een ronde door moeten..

Balen Renske, het is frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
19-07-2020 12:38
Nou Maaike, hoop dat jouw ronde dit keer wat normaler verloopt dan de mijne :facepalm:
Laatste cyclus dus 54 dagen. Nu sinds dag 16 (nu 4 dagen) spotting met oud bloed. Ovulatietesten zijn negatief. Lijkt me te vroeg en te lang om een innesteling te zijn. Geen idee wat er nu weer aan de hand is, maar ik ga maandag toch de huisarts weer even bellen. Om gek van te worden dit, een computer zou je een harde reset geven :hihi:
Pfff raar Bamboo. Lijkt me verstandig om even met de HA te bellen. Snap ook dat het je frustreert! Misschien kunnen ze nog eens cyclusreset-pillen uitvinden.... Lijkt me wel wat.

Hier gisteren een positieve ovulatie test (dag 23). Mijn cyclus zal dan rond de 35/36 dagen worden. Ben ik blij mee! Betekent wel dat ik bij het bezoek aan de gynaecoloog ongesteld ben🙈, maar dat is dan niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Raar he, het bloeden is ondertussen gestopt en ik had vanmiddag een positieve ovulatietest! Eindelijk :P
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Wow meiden, hier ineens een positieve test in handen!! Zou morgen ongesteld moeten worden, dus een vroege test gedaan (geen geduld😅), zou het dan toch gelukt zijn?!
Had deze week ineens een blaasontsteking, dat vond ik zo gek. En rond de ovulatie waren we allebei verkouden. Had het echt niet verwacht. Fingers crossed dat ie blijft plakken!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Eli!! Gefeliciteerd! Ik ga voor je duimen dat je testen mooi op blijven lopen nu :yes:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven