Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef wat dat aangaat eigenlijk weinig aan te passen. Koffie vind ik niet lekker, roken doe ik niet, energiedrink alleen op een festival of als ik echt heel vroeg al alert moet zijn. Alcohol ook niet veel, soms een of twee glazen. Ik vind het niet fijn om te voelen dat ik controle verlies over mezelf.. Best een beetje saai dus :$

Pepersaus en Bientjuh, ik vind het fijn om jullie ervaringen met de huisarts en het vervolg te lezen. Ik snap wel dat haar opmerking over de zaadcellen nu even in je hoofd blijft zitten.. maar wat ze zegt, dat kan de volgende keer ook anders zijn natuurlijk.

Ik heb vanmorgen nog een test gedaan voor de zekerheid, maar nog steeds zo wit als sneeuw. Nu dag 43. Net de dokter gebeld en ik kan morgenochtend al terecht. In ieder geval praten, een echo en bloedonderzoek voor mij. De assistente had het inderdaad ook over een spermaonderzoek bij man.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren al gebeld door de poli gynaecologie en kan 6 Juli al terecht! Ging sneller dan verwacht...

Gisteren voor de zekerheid nog een test gedaan maar deze was witter dan wit, en vanmorgen wat bloedverlies dus helaas op naar volgende ronde.

Eind van de week krijg ik als goed is uitslag van mijn bloedonderzoek en vriendlief moet van de week ook zijn sperma inleveren en dan horen we volgende week hoe of wat... ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Balen van de menstruatie.. Maar de dokters gaan best vlot Bientjuh, fijn!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@Bientjuh en Bamboo: fijn dat jullie zo snel terecht kunnen bij (huis)arts! En @Pepersaus goed dat ook het vervolgonderzoek al vrij snel kan. Hoe staan jullie en jullie partners er nu in? Kan me voorstellen dat het een vreemde tijd is, wellicht opluchting dat er naar redenen van uitblijvende zwangerschap gezocht wordt, maar natuurlijk ook spanning over wat die redenen dan zijn... :hug:

@koffie en alcohol: koffie drink ik wel, 1 a 2 kopjes per dag. Dat is dacht ik wel OK bij zwangerschap(swens)? Alcohol drink ik amper, partner ook niet. Deden we al erg weinig dus het valt helemaal niet op dat we dat nu amper doen.

@hier: toch weer een baaldag. Leek van de week weer overal dikke buiken te zien. En ik dacht, pols alvast bij de huisarts wat eventueel het protocol is bij subfertiliteit. Assisstente was heel vriendelijk hoor, maar pas in september zouden we eventueel langs kunnen komen. Ik had in mijn hoofd dat we na 12 cycli langs konden komen (volgende maand) ipv 1 kalenderjaar, heel stom, maar ja. September lijkt zo ver weg... Natuurlijk ben ik blij dat ik wel een regelmatige cyclus heb, en het zou natuurlijk het fijnst zijn als het ergens de komende maanden via de normale weg nog lukt, maar had stiekem toch gehoopt dat ze vast wat dingen zouden checken.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Balen Whoops... ik kan me voorstellen dat dit dan een domper is. Raar eigenlijk dat ze dan die 12 maanden vasthouden, in plaats van 12 pogingen.. of wat er dan ook eerder komt. Ik snap je teleurstelling :hug:

Ik was ook best verbaasd dat ik terecht kon bij de huisarts. Hij gaf bij mij ook aan dat we voor een eventueel vervolgtraject waarschijnlijk wel een jaar bezig moeten zijn eerst. Maar ik mag volgende week voor een echo en man heeft een oproep gehad voor zaadonderzoek. Ik ben opgelucht dat er in ieder geval vast wat dingen gecontroleerd gaan worden.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle welkoms!

Over alcohol en koffie etc., ik ben daar grotendeels mee gestopt. Was al geen grote drinker, maar drink nu af en toe tijdens mijn menstruatie. Ik dronk wel veel zwarte thee en af en toe koffie. Thee drink ik nu vooral theinevrij en max. 1 koffie per dag. Vind het makkelijker dat te doen dan steeds te bedenken wat nu wel of niet kan in welke week.

Spannend al die onderzoeken, succes voor wie er nu wat loopt!
Alle reacties Link kopieren
@Whoops, wat goed dat je al gepolst hebt. Ik vind 12 maanden wel echt een erg lange wachttijd, vooral als je daarin meer dan 12 cycli hebt gehad. Die dikke buiken herken ik, zie ze overal deze maand...

@Eli, ik hoorde dat cafeine minder goed voor je zou zijn van een vriendin en toen ben ik een beetje gaan speuren op internet. Dus of dat een betrouwbare bron is.. ;-) Maar ga het gewoon houden bij een kopje per dag, wil ook niet te streng doen want ben al sterk geminderd. En inderdaad moet je ook gewoon een beetje leven.

Spannend Bamboo, en tegelijkertijd fijn inderdaad dat je onderzocht gaat worden!

Nog mensen op het wachtbankje? Hier volgende week pas ovulatie, dus duurt nog even.
Alle reacties Link kopieren
hey dames!

@bamboo: bij zo'n onregelmatige cyclus lijkt 't me inderdaad niet gek dat je huisarts alvast wat wil onderzoeken. Bij regelmatige cycli en regelmatige sex is protocol nu eenmaal een kalender-jaar proberen. Wel fijn om hier even frustraties te kunnen ventileren :).

@bientjuh: had je de uitslag van het bloedonderzoek al gehad?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@onregelmatige cyclussen, daarom ben ik ook naar de huisarts geweest. Die gaf aan dat dit zeker een reden is om eens langs te komen voor onderzoek als je bezig bent om zwanger te worden.

Ik heb nog niet gebeld, ik wacht even af tot woensdag dan zijn als goed is alle uitslagen binnen dus dan weet ik het in een keer!

Ben wel nerveus voor het 1e gesprek met de gynaecoloog. Heb geen idee wat ik hierbij kan verwachten, heeft iemand hier al ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen de uitslag van mijn echo gehad; baarmoeder ziet er goed uit. Ze zien wel wat cystes bij mijn eileiders, maar dat kon niet de reden zijn dat ik niet ongesteld wordt en dat zou een zwangerschap ook niet in de weg moeten staan. Voor de huisarts voor nu dus geen reden om verder te gaan kijken bij mij.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ik heb nu een soort van 'HAAL het eruit paniek', maar dat zal wel niet terecht zijn ;)

Maar goed.. nog steeds geen menstruatie hier. Dag 49 geloof ik. Ik zie wel dat mijn temperatuur gestegen is, dus ik vermoed dat ik eind vorige week een eisprong gehad heb. Als dat klopt zou er dus wel een menstruatie aan moeten komen nu en heb ik er gewoon eentje overgeslagen. Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bientjuh: geen ervaring met gynaecoloog, wellicht even bij huisarts of 't ziekenhuis navragen hoe zo'n eerste gesprek en eventuele eerste onderzoeken eruit zien?

@Bamboo: ik snap je 'haal het eruit paniek' wel hoor. Geen idee of zo'n cystes iets heel tijdelijks kan zijn (en dus geen reden tot zorg)? Verder geen ervaring met overgeslagen cyclus.

@hier: op naar de volgende ronde. Ik denk eind vh weekend, begin volgende week ovulatie. Dit keer weer met ovulatietesten omdat ik vorige maand 't niet duidelijk kon voelen. En ik merk dat door dit hele gedoe de intimiteit wel een beetje beladen wordt. Logisch, maar toch balen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@1e gesprek gynaecoloog:
Ik heb even de assistente gevraagd eerste afspraak is kennis making en vragenlijst invullen en een lichamelijk onderzoek. (Toucheren en echo)

Ik heb de bloeduitslagen binnen:
Ijzer en HB waren goed
Ontstekingswaarde iets verhoogd maar niet noemenswaardig (griepje/hooikoorts) kan dit al veroorzaken.
En de chlamydia test was ook negatief! Gelukkig 🍀

@ovulatietesten: ik doe geen testen meer merkte dat het ontzettend veel onrust brengt bij mij. En de laatste keren voelde ik de eisprong duidelijk, dus ik heb dat maar los gelaten.
Alle reacties Link kopieren
@Bamboo, zelf geen ervaring mee, maar ik kan me je paniek goed voorstellen! Zelf nooit een menstruatie overgeslagen. Wel lijkt het alsof mijn cyclus steeds langer wordt sinds ik ben gestopt met de pil (oktober). De eerste paar maanden was het 28 dagen, maar de afgelopen maanden 33-dagen..

@whoopsadaisies, ik ben juist voor het eerst begonnen met ovulatietesten deze maand, maar ik herken het wel van de beladenheid.

Bientjuh, fijn dat de uitslagen meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wat is het rustig hier.
Ik had vanmorgen eindelijk een knaller van een ovulatie test, dag 16 :yes: Ben nooit zo laat maar goed werk heeft tijd nodig zullen we maar denken. Ik gebruik ze juist áltijd en ben juist onrustig als ik ze niet gebruik, of me een keer voorneem dat ik ze niet nodig heb, terwijl ik mijn ovulatie meestal gewoon wel goed aan voel komen. Vind het toch wel fijn als het bevestigd wordt, ook ivm de donor. Hij is woensdag, vrijdag zaterdag en vanochtend geweest dus daar kan het niet aan liggen :biggrin: Misschien morgen nog maar dat werd lastig voor ons beiden dus denk dat ik het hier maar bij laat. Hoe gaat het hier?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval goed gebruikt gemaakt dus van deze ronde Bam! Ik ga weer voor je duimen :)

Mijn echo en man z'n sperma zagen er goed uit. Dus de dokter heeft ons een fijne en gezellige zomer gewenst ;) Als het niet lukt voor die tijd, wil hij ons in september doorverwijzen.

Hier eindelijk een menstruatie! Na 54 dagen.. Ik zie nu ook duidelijk in mijn temperatuur de eisprong en nu dus de menstruatie. Deze dagen even door en dan gaan goed gebruik maken van de volgende ronde ;-D

Hoe gaat het met de rest?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies!

Een beetje verwaarloosd sorry! Ik ga binnenkort even op iedereen reageren. Veel drukte op het werk en aardig wat last van moeheid en misselijk, wat ervoor zorgt dat ik op dit moment niet veel doe buiten werken en slapen om. Gelukkig woensdag en donderdag mijn laatste nachtdienst!

bam hopelijk is het raak deze ronde, ik duim weer voor je!

Bamboo fijn dat alles goed is! Hopelijk dan ook deze zomer er resultaat van!
Alle reacties Link kopieren
Hier zaterdag na een cyclus van 50 dagen ook ongesteld geworden. We hadden beide zo'n vage ronde Bamboo! Nu wel een vrij zware menstruatie. Zondag had ik echt pijnstillers nodig. Nog niet eerder gehad.

Vrijdag heb ik een telefonisch consult met mijn huisarts gehad. Verwijzing naar de gynaecoloog is binnen en ik ga morgen een afspraak maken. Wachttijd is in mijn ziekenhuis gelukkig maar +- 2 weken voor de intake. Voor vriend verwacht ik elk moment de brief binnen voor het lab voor het zaadonderzoek. Ik vind het een spannende tijd maar ben wel blij dat er binnenkort wat gaat gebeuren.
Hey meiden, hoe is het met jullie? Hier ook (helaas) weer door naar de volgende ronde. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik merk wel dat ik er dan 2 dagen echt flink de balen van heb. Hebben jullie tips om hier beter mee om te gaan? Ik kwam er in ieder geval achter dat op kraamvisite gaan op de 1e dag van je ongesteldheid niet zo snugger is😅 Leuk al die opmerkingen: staat jullie goed joh/en wanneer gaan jullie aan kinderen beginnen...
Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal even. Net gebeld met ziekenhuis. Ze zijn de fertiliteitspoli weer aan het opstarten, maar alle intakes moeten de komende tijd nog worden ingepland. Mijn intake wordt waarschijnlijk eind augustus of september. Hoop echt dat het voor die tijd raak is.
Alle reacties Link kopieren
Pff maaike, dat lijkt me flink balen. Maar wie weet is het dan wel raak in de tussentijd, een stuk fijner dan een medisch traject natuurlijk.

Eli, ik herken dat balen heel erg. Zit er meestal een paar dagen mee en dan gaat de knop wel weer om. Niet echt tips, koop dan meestal wat lekkers wat lekkers en accepteer dat ik er een paar dagen van baal!
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik wilde eigenlijk typen ‘wat fijn Maaike dat ze gaan kijken!’ Maar dat duurt voor je gevoel nog erg lang ja.. Ik kan me je baalmoment goed voorstellen. Wat vaag dat wij allebei zo’n lange cyclus hebben gehad. Jullie zijn nu een jaar bezig toch? Ik hoop dat het voor ons allebei niet nodig blijkt om naar het ziekenhuis te gaan :hug:

Snunnie hoe is het verder? Naast de vermoeidheid dan.. ;) heb je al een echo gehad of wordt je geduld nog aardig op de proef gesteld?

Balen Eli! Tja een paar maanden geleden, op de ochtend dat ik ongesteld geworden was, kwamen vrienden vertellen dat zij in verwachting zijn.. :| Dat was ehh.. pittig toch wel. Ik zal dus zelf ook nooit meer dat soort opmerkingen maken hè, van staat je goed en moeten jullie niet ook eens. Dat leren we wel af op deze manier ;)
Voor jullie ook de eerste afspraak toch bij de huisarts?

Hoe gaat het met jou Renske? Lukt het met de ovulatietesten?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
De ovulatietesten ben ik niet zo goed in haha. Was een paar keer de tijd vergeten, dus een paar uur later getest. En op die warme dagen afgelopen week had ik veel gedronken, ook niet heel handig geloof ik. De donkerste streep was afgelopen donderdag, dus ik denk dat dat de eisprong was, maar geen knalstreep ofzo. Volgens mijn eigen berekening zou ik m op vrijdag of zaterdag verwachten (cyclus was de afgelopen maanden 33 of 34 dagen). Nu dus op het wachtbankje. En de volgende maand iets preciezer testen (hopelijk niet nodig natuurlijk ;))
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, fijn om jullie updates te blijven lezen. Hier alles z'n gangetje. Gisteren een LH-piek gemeten dus gisteren / vandaag ovulatie denk ik. En dan weer wachten...

@Bam: goed benut dus, deze ronde ;-). Fingers crossed!

@Bamboo: fijn dat de test-uitslagen goed waren. Ik duim mee dat vervolgonderzoeken niet meer nodig zijn (en ook voor een kortere cyclus!!).

@Maaike: wat balen zeg dat alles nu zo uitloopt bij de fertiliteitspoli :hug:.

@Eli: heel herkenbaar hoor, ben ook echt een paar dagen van slag rond menstruatie. Inderdaad geen goede tijd voor kraambezoek :proud:. En zo'n opmerkingen over "staat jullie goed, een baby" zijn gewoon lomp, ook al zijn ze niet zo bedoeld.

@Viva_renske: haha, is ook wel een gedoe zo'n testen! Zoals ik 't begrijp piekt zo'n test 24-36u voor de ovulatie dus dan kloppen je eigen berekeningen wel toch?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
eli balen dat je ongesteld was geworden! Kraamvisite werkt dan inderdaad niet mee...

Maaike wat balen zeg dat het nog zo lang duurt. Hopelijk heb je eerder een positieve test in handen!

Bamboo fijn dat je testen goed zijn! Hopelijk ook snel zwanger dan deze gezellige zomer. nog geen echo gehad, maandag heb ik een echo. Dan 10 weken nog wat. Ik was er rustig onder, maar wordt nu wel ongeduldig. Hoop gewoon dat het hartje klopt en alles er op en eraan zit! Verder gaat het op zich wel ok behalve wat kwaaltjes die erbij horen, broeken die krap worden etc! Hoop wel dat het met 12 weken wat beter wordt want de moeheid verpest mijn humeur wel helaas.

Viva Renske ik deed de ovulatie testen ook niet altijd precies op dezelfde tijd, met werk ook niet altijd haalbaar. Toch uiteindelijk de ovulatie gevonden dus het is mogelijk!

Whoops spannend weer dus, wachtbankje komt er weer aan. Ik duim alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier? Fijn weekend gehad? Leek wel herfst ineens he!

@Snunnie: een hele mooie echo gewenst vandaag :heart:. En die vermoeidheid, hopelijk kun je je er ook een beetje aan overgeven. Bij mijn eerste zwangerschap werd het na het eerste trimester wel echt weer beter, hoefde ik niet meer om 20u al naar bed ;).
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven