De leuke buurten van Amsterdam?

13-05-2009 12:06 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ga binnekort verhuizen naar Amsterdam. Aangezien ik geen idee heb van de buurten daar, zou ik graag jullie advies willen krijgen.

Welke buurten zijn 'de goede buurten'? Daar bedoel ik mee: geen pauperbuurt waar veel armere mensen of aso's wonen..

Waar is veel te doen? Wat is het 'gezellige' gedeelte van Amsterdam?

Waar is de prijs / kwaliteit verhouding het best, dus een gezellig stadsdeel met relatief goede prijzen?



Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Je gaat dus kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ga je kopen of huren? Sta je ingeschreven bij woningbouw (denk het niet, wachtlijst heeeeel lang) of ga je van een particulier huren of zo?
Dit kan dan toch niet zomaar gezegd worden?

Hangt er vanaf wat je leuk vindt. wat jij gezellig vindt (ik vind Kwakoe reuzegezellig, maar zou voor geen goud in Zuidoost willen wonen). Ik bedoel dus: wees wat specifieker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vraag heel onduidelijk. Misschien moet je eerst een keer een dagje met de auto rond gaan rijden in Amsterdam om een indruk te krijgen in welke stad je überhaupt gaat wonen. Duur is het sowieso. Wil je kopen of huren?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd LadyX!



Zoals anderen ook al zeiden: wat zoek je? En ook: wat is je budget?



Over het algemeen zou ik zeggen dat leuke, maar nog enigszins betaalbare stadsdel en buurten zijn: De Pijp, Oud-West, Westerpark, De Baarsjes, sommige delen van Bos en Lommer, Hoofddorppleinbuurt, Oosterparkbuurt en omg., Amstelstation, Zeeburg, Buitenveldert. Wat ik persoonlijk niet zou doen: Noord (alleen binnen 5 à 10min fietsen van pontje), Osdorp, Sloten, ZO. Centrum en Zuid zijn over het algemeen niet te betalen.
En waaróm ga je naar Amsterdam verhuizen?
Waarom ga je naar Amsterdam verhuizen als ik vragen mag? En ken je de stad helemaal niet? Zou ik misschien eerst een x een weekendje (weekje) Amsterdam plannen en de stad goed verkennen. Wat de een leuk vindt, vindt de ander niets.



Wat betreft prijs/kwaliteit, wonen is DUUR in Amsterdam, zeker als je binnen de ring wil wonen. Krediet crisis of niet.
Alle reacties Link kopieren
De Baarsjes!!! staat nu ook lekker veel te koop.

betaalbaar & upcoming.
Oud-West betaalbaar? Oud-West is een van de drie stadsdelen in Amsterdam waar de huizenprijzen NIET dalen....
Nou kind, als je op stand wil wonen dan moet je naar Zuid. Of het gezellig is is alleen nog maar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in stadsdeel Westerpark, vlakbij de Jordaan. Wordt veel gerenoveerd op dit moment. Toen ik mijn appartement 2 jaar geleden kocht was het nog redelijk betaalbaar.



Een ding uit je post begrijp ik niet. Je schrijft dat je binnenkort in Amsterdam gaat wonen. Maar je hebt nog geen huis. Vraag is hoe je dan weet dat je binnenkort in Amsterdam gaat wonen? Of ben ik nu blond?
Ik kan zo een aantal buurten opnoemen waar ik voor geen goud zou willen wonen, maar dat is toch allemaal heel persoonlijk?

Noord bv, ik zou daar niet gaan wonen, maar Lindy en Antonio denken daar anders over. Bijlmer: no way. Aantal buurten in Oost: No go. Zuid: mooi, maar ik zou niet in de Diamantbuurt willen wonen. Jordaan: leuk om te lopen, maar mij vaak te benauwend. Rembrandtplein, leuk om te werken, maar verder...
Westerpark, heb ik ook gewoond. Straat oversteken en ik zat in de Jordaan. Was huur en erg goedkoop: ¤190 per maand.
quote:Christiane04 schreef op 13 mei 2009 @ 12:25:

Een ding uit je post begrijp ik niet. Je schrijft dat je binnenkort in Amsterdam gaat wonen. Maar je hebt nog geen huis. Vraag is hoe je dan weet dat je binnenkort in Amsterdam gaat wonen? Of ben ik nu blond?



Ha! Buurvrouw , ook hier?!



Ik vroeg me dit dus ook al af...
Als ik de geldpest zou hebben zou ik in de buurt van Artis gaan wonen.
Oh ja! Henri Polaklaan!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 13 mei 2009 @ 12:29:

Westerpark, heb ik ook gewoond. Straat oversteken en ik zat in de Jordaan. Was huur en erg goedkoop: ¤190 per maand.Hee, heb ik ook gewoond! (in de G van L straat, maar was in onderhuur en veel meer dan 190 euro, voor een klein huisje, met 1 slaapkamer )
Liv.... Ik ook! Nr. 123. Idd een slaapkamer, in totaal 40m2!
Alle reacties Link kopieren
Lady X is op dit moment op huizenjacht
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties al!

Even de antwoorden op een rij:

* Ik wil gaan huren samen met mijn vriend.

* Niet te duur want ik ga nog een jaartje studeren met daarnaast een bijbaan en hij is nog op zoek naar een baan, dus mogelijk een tijdelijke baan tot die tijd.

Max 700 euro huur per maand met ons tweeen all in

* We staan nergens nog ingeschreven

* Waarom verhuizen? Mijn vriend wil graag naar Amsterdam aangezien de werkgelegenheid daar beter is en er al een aantal vrienden van hem wonen (wij wonen in het Zuiden) en ik ga gezellig met hem mee!

* Wat vind ik gezellig: leuke winkels, restaurantjes, eetcafeetjes in de buurt. Geen achterbuurt taferelen.. Leuke pleintjes met bomen, openbaar vervoer en terrasjes in de buurt.
Ja, dus, dat was toch al duidelijk? Dan nog is het handig als ze iets specifieker is.
Ik bedenk me nu opeens dat het wel een beetje raar is om armere mensen en aso's in een adem te noemen. Alsof je meteen een aso bent als je minder geld hebt.



Maar als je er zo over denkt, misschien is IJburg iets voor je (vriendin van mij die daar woont zegt dat de meeste mensen er het liefst een hek omheen zetten en er een soort compound van maken).
Alle reacties Link kopieren
700 euro all in met zijn 2-en. Ik wens je veel succes, dan moet je een hoop geluk hebben als je dat lukt. Ik vrees dat je de buurten niet voor het uitkiezen zult hebben.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven