Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:14
Ik ga richting de 40.
Ik geloof het niet, maar als het echt is: zoek een goede psycholoog want dit is zeer ongezond gedrag voor een 40-jarige.
dw
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:40
97.04% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:45
Ik ben niet iemand die om het minste of geringste een relatie uitmaakt. Ik vind er dan ook wat van als je met kinderen uit elkaar gaat. (Die zijn niet in het spel hier.) Mijn inziens vecht je voor een relatie alvorens hem te beëindigen. Het uitmaken zou de laatste optie moeten zijn.

Mijn relatie is niet slecht in de zin van geslagen worden, of dat er dagelijks hevige ruzies zijn. Dat is niet het geval. Ik vind zelf dat wij vrij weinig ruzie hebben. Als hij geïrriteerd reageert is het niet gelijk een ruzie. Voor ruzie is wel iets meer nodig.
Mensen met kinderen gaan ook heus niet om het minste of geringste uit elkaar.
Behoorlijk beledigend, die opmerking.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Nee. Jij moet met hem leven, zij niet.
mrstosti schreef:
16-12-2020 12:47
Maar wat is dan wel je probleem? Want mensen stellen vragen en dan ga je topic zitten verdedigen dat het niet zo is....
Dus wat is je werkelijke probleem?
Is dat niet duidelijk? Mijn enorme twijfel. Ik weet het écht niet. Waar doe ik goed aan??
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:05
Is dat niet duidelijk? Mijn enorme twijfel. Ik weet het écht niet. Waar doe ik goed aan??
Je hebt niet eens de luxe om te kunnen twijfelen. Je kan je eigen broek niet ophouden en wil daar ook niets aan veranderen. Stop die twijfel maar in de kast, grote strik er rond en je mag hem weer uitpakken als je met jezelf aan de slag gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Doreia* schreef:
16-12-2020 12:49
Er ZIJN geen kinderen. Je HOEFT niet in een stomme relatie te blijven.
Wát wil je nog proberen als de andere kant je de rug toekeert? Je afsnauwt? Je niet intiem bent met deze persoon?
Wat blijft er dan nog over dan huisgenoten van elkaar zijn?
Ik vind mijn relatie niet stom! Dat er dingen zijn die niet leuk zijn betekent niet (gelijk) dat mijn relatie stom is. Dat is ie niet. Wat ik al zei: Als het zo zou moeten blijven vind ik dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Nou ga dan werken aan de punten die je niet bevallen en maak er wat van.
Wat is het probleem nou dan?
Lekker verwarrend dit.

En als je zelf helemaal geen inkomen hebt, zorg daar dan eerst maar voor.
Want wat kun je zonder geld?
Juist, helemaal niks
Of wil je weer bij je ouders intrekken ofzo?
justagirly wijzigde dit bericht op 16-12-2020 13:10
19.27% gewijzigd
Oudblond schreef:
16-12-2020 13:06
Je hebt niet eens de luxe om te kunnen twijfelen. Je kan je eigen broek niet ophouden en wil daar ook niets aan veranderen. Stop die twijfel maar in de kast, grote strik er rond en je mag hem weer uitpakken als je met jezelf aan de slag gaat.
Dat kan ik prima.
Theamuts schreef:
16-12-2020 13:00
Mensen met kinderen gaan ook heus niet om het minste of geringste uit elkaar.
Behoorlijk beledigend, die opmerking.
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders...
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:10
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders...
Daar weet jij niks van, je zit niet als 3e persoon in die relatie hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je behoorlijk raar overkomen. Je opent een topic over je relatie en als mensen daar dan op reageren ga je jezelf lopen verdedigen dat je het wel prima vindt. Daarnaast wijs je naar andere mensen want "die weten kennelijk niet hoe het is om voor jouw keuze te staan" en "gaan met kinderen snel uit elkaar". Wijs even lekker naar jezelf zeg. Zoek een baan, schrijf je in voor een huurwoning, stop met mekkeren en zoek hulp.
Emboldened by the flame of ambition
justagirly schreef:
16-12-2020 13:09
Nou ga dan werken aan de punten die je niet bevallen en maak er wat van.
Wat is het probleem nou dan?
Lekker verwarrend dit.

En als je zelf helemaal geen inkomen hebt, zorg daar dan eerst maar voor.
Want wat kun je zonder geld?
Juist, helemaal niks
Of wil je weer bij je ouders intrekken ofzo?
Ik heb wel inkomen. Wat ik al zei: ik kan max 300 uitgeven aan een huis/kamer. Bij mijn ouders intrekken zou ik nooit meer doen. Dan nog liever bij iemand anders intrekken.
Skadí schreef:
16-12-2020 13:13
Ik vind je behoorlijk raar overkomen. Je opent een topic over je relatie en als mensen daar dan op reageren ga je jezelf lopen verdedigen dat je het wel prima vindt.
Dat zei ik dan ook al in mijn 1e post. Ik heb nooit gezegd dát ik al zeker weet dat ik het uit wil maken. Want dat weet ik niet. Ik twijfel te erg en dat lijkt me nogal duidelijk als je mijn reacties leest.
Ik ben het kwijt. Wat is nu je vraag?
justagirly schreef:
16-12-2020 13:11
Daar weet jij niks van, je zit niet als 3e persoon in die relatie hè.
Dan vind ik dat ze geen kinderen hadden moeten krijgen. Ik mag deze mening hebben, als jij je aangesproken voelt ligt dat niet aan mij...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen je moeder zeggen dat hij binnenkort weer vrij is en wanneer zij hem zo leuk vindt dat je haar geen strobreed in de weg legt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:07
Ik vind mijn relatie niet stom! Dat er dingen zijn die niet leuk zijn betekent niet (gelijk) dat mijn relatie stom is. Dat is ie niet. Wat ik al zei: Als het zo zou moeten blijven vind ik dat prima.
Open dan geen topic.
ramy72 schreef:
16-12-2020 13:16
Ik ben het kwijt. Wat is nu je vraag?
Gewoon even mijn twijfel van me afschrijven. Dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
En de rest van de lasten kun je ook betalen?
Je weet hoe moeilijk de huizenmarkt nu is toch? Dus sta je ingeschreven voor een sociale huurwoning oid?
En beslis eerst eens of je echt wilt stoppen met de relatie of niet. Volgens mij ben je daar nog niet helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:07
: Als het zo zou moeten blijven vind ik dat prima.
Ben je jaloers omdat je ouders hem leuker vinden dan jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 13:17
Dan vind ik dat ze geen kinderen hadden moeten krijgen. Ik mag deze mening hebben, als jij je aangesproken voelt ligt dat niet aan mij...
Mankeer jij iets wat jouw gedrag kan verklaren?
Ik ben té bang om spijt te krijgen van een keuze.
Koop een dagboek. :bonk:
VANTA schreef:
16-12-2020 13:19
Mankeer jij iets wat jouw gedrag kan verklaren?
Nogmaals: ik mag die mening hebben.

Ik doe zelf mijn uiterste best om er wat van te maken, terwijl er hier niet eens kinderen in het spel zijn. Ik vind dat mensen met kinderen te snel uit elkaar gaan.

Waarom trek jij je dit zo aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven