Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
woensdag 16 december 2020 om 13:22
woensdag 16 december 2020 om 13:23
woensdag 16 december 2020 om 13:25
Ik sta (volgens mij) nergens ingeschreven voor een huis/kamer. Was ook niet nodig, want ik had altijd onderdak.justagirly schreef: ↑16-12-2020 13:18En de rest van de lasten kun je ook betalen?
Je weet hoe moeilijk de huizenmarkt nu is toch? Dus sta je ingeschreven voor een sociale huurwoning oid?
En beslis eerst eens of je echt wilt stoppen met de relatie of niet. Volgens mij ben je daar nog niet helemaal uit.
Die beslissing kan ik nog niet maken. Ik hoop dat ik snel weet wat ik moet doen.
woensdag 16 december 2020 om 13:26
Waarom open je dan een topic met de titel "hoe uitmaken".
Je wilt het dus helemaal niet uitmaken, want je vindt het wel prima zo. Probleem opgelost.
woensdag 16 december 2020 om 13:28
Doe dat dan nu alvast maar wel. Je moet soms wel 10 jaar ingeschreven staan hè.
woensdag 16 december 2020 om 13:32
Ik blijf niet omdat ik te bang ben. Ik blijf bij hem, omdat ik (nog) geen gevoel heb dat ik er écht helemaal klaar mee ben. Dat heb ik nodig om een relatie te kunnen verbreken. We zijn verweven met elkaar na zoveel tijd. Ik kan niet zomaar ineens die beslissing maken. Ik moet er klaar mee zijn en dat is niet het geval.justagirly schreef: ↑16-12-2020 13:23Leuk voor je vriend ook wel, bij hem blijven omdat je te bang bent.
Wat vind hij ervan dat er geen sex is en je hem niet aantrekkelijk vindt?
Mijn vriend vindt het wel best. Hij klaagt er nooit over.
woensdag 16 december 2020 om 13:33
Voor als het gevoel van er klaar mee zijn wel komt. Ik wil het 50 50.FadeToBlack schreef: ↑16-12-2020 13:26Waarom open je dan een topic met de titel "hoe uitmaken".
Je wilt het dus helemaal niet uitmaken, want je vindt het wel prima zo. Probleem opgelost.
woensdag 16 december 2020 om 13:34
Maar je topic titel is : Hoe het uitmaken.
Hoe rijm je dit nu met elkaar?
woensdag 16 december 2020 om 13:36
Ja, want je relatie is niet stom.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe een gewone, normale, stabiele relatie eruit hoort te zien. Hoe mensen zich dan gedragen naar elkaar toe, hoe ze respect houden voor elkaar, elkaar motiveren, omhoog tillen in het leven en het samen als prioriteit zien om er een zo mooi mogelijk leven van te maken.
Daarom blijf je nu in deze drap zwemmen. Omdat je niet weet dat er ook helder, prachtig water is om in te zwemmen.
woensdag 16 december 2020 om 13:38
Dat weet je toch wel? Als je altijd al onderdak had, weet je zéker dat je nergens staat ingeschreven. Of heb je hulp / begeleiding waardoor je denkt dat zij je misschien ergens ingeschreven hebben?
woensdag 16 december 2020 om 13:40
Je hoeft het nu ook niet uit te maken, als je het nog niet zeker weet. Uitmaken kan altijd nog. En terwijl je twijfelt kan je je tijd mooi gebruiken om emotioneel sterker en financieel onafhankelijk te worden. Mocht je dan ooit besluiten het wel uit te maken, kan je ten minste een kamer/huis huren om in te wonen.
woensdag 16 december 2020 om 13:41
Jij DENKT het vaak genoeg in de omgeving te zien. Denk je nu echt dat die relaties uit elkaar gaan enkel omdat één van de twee altijd zijn schoenen laat slingeren? Of dat iemand in een nukkige bui opstaat en zomaar de relatie verbreekt, want die ander kijkt raar?
Genoeg mensen die wel in relatietherapie gaan als het niet goed werkt, maar dit niet van de daken schreeuwen. Genoeg stellen die gewoon constateren, we zijn uit elkaar gegroeid/toch heel anders, dit werkt gewoon niet meer. En je hebt ook mensen die zich op tijd realiseren dat zij elkaar op lang termijn gewoon niet gelukkig gaan maken, omdat de ideeën over de toekomst te verschillend zijn of omdat de karakters niet goed genoeg matchen. En in al die relaties zit misschien wel meer liefde en warmte dan zoals jij jouw relatie schetst. Het is niet zo als je de balans opmaakt dat liefde opweegt tegen alle negatieve punten in je relatie.
Vaak als er sprake is van een lange relatie wordt zo'n beslissing niet zomaar en/of snel genomen. Uit onderzoek is gebleken dat het proces om tot een scheiding te komen in een lange relatie bijna 2 jaar is. Dus vanaf het moment dat iemand zich realiseerd, het loopt niet heel lekker meer.
Vechten voor een relatie en niet snel op willen geven klinkt vooral heel nobel, maar in de praktijk betekent het dat één van de partners wel zijn best doet voor het slagen van de relatie en de ander het laat afweten, want vind de relatie prima, wil niet veranderen of gelooft het op een andere manier wel.
Soms raken partners elkaar even kwijt én gaan ze beiden hard met zichzelf en hun relatie aan de slag omdat ze allebei willen dat de relatie slaagt én dat zowel zijzelf als de partner wéér gelukkig worden. Die stellen vechten samen voor hun relatie en geven niet op. Maar dat is een uitzondering.
AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 12:45Ik ben niet iemand die om het minste of geringste een relatie uitmaakt. Ik vind er dan ook wat van als je met kinderen uit elkaar gaat. (Die zijn niet in het spel hier.) Mijn inziens vecht je voor een relatie alvorens hem te beëindigen. Het uitmaken zou de laatste optie moeten zijn.
Mijn relatie is niet slecht in de zin van geslagen worden, of dat er dagelijks hevige ruzies zijn. Dat is niet het geval. Ik vind zelf dat wij vrij weinig ruzie hebben. Als hij geïrriteerd reageert is het niet gelijk een ruzie. Voor ruzie is wel iets meer nodig.
Je begrijpt mij niet, ik geef juist aan dat er genoeg andere redenen zijn waardoor een relatie slecht/niet goed is. Het is namelijk niet zo zwart-wit als jij schrijft. Het is niet zo dat elke relatie die niet echt slecht is, daarom maar heel goed is. Iedereen zal vinden dat een relatie met veel ruzie, geweld en meer van dit soort zaken, slecht zijn. Maar er zijn genoeg grijstinten. Het nooit eens kunnen zijn, geen intimiteit, geen warme band, niets gemeen hebben, niet kunnen praten, allemaal redenen die, ook individueel, ervoor kunnen zorgen dat een relatie niet goed is. En nogmaals liefde is geen middel dat tegen alle negatieve punten opweegt.
Ooit dacht je dat hij de ware was, logisch, want relaties 'kloppen' in het begin altijd. Deels door de hormonen, want je doet vaak beiden moeite, deels omdat je elkaar nog niet zo goed kent. Maar nu heb je hem leren kennen en nu blijkt dat hij hem niet is. Je bent van mening dat je een relatie niet zomaar op wilt geven, maar deze relatie sleept zich nu al jaren voort, hoe lang wil je dan nog doorgaan? Je bent er nog niet 100% van overtuigd, moet dat dan en hoe diep moet je zinken en hoeveel jaar wil je dit laten voortslepen voor je de 100% haalt. Heb je dat bij je vorige ex ook gedaan? Had je achteraf niet zoiets van, had ik het maar eerder uitgemaakt?
Laat je niet gijzelen door jouw overtuigingen. Want zoals ze zeggen; principes zijn mooi, maar je kunt er niet van leven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 16 december 2020 om 13:41
Wat bedoel je met 50 50.
En als je voorbereid wilt zijn als je er echt klaar mee bent, dan staan hierboven genoeg tips.
Je bent bijna 40, godbetert. Tijd om je zaakjes op orde te krijgen en je los te maken van je vriend én je ouders.
woensdag 16 december 2020 om 13:43
Verwar dat nou niet met jezelf en je eigen situatie.
Zij kunnen kennelijk wel voelen wat ze willen en daar naar handelen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
woensdag 16 december 2020 om 13:44
Wow, mooie zin!Doreia* schreef: ↑16-12-2020 13:36Ja, want je relatie is niet stom.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe een gewone, normale, stabiele relatie eruit hoort te zien. Hoe mensen zich dan gedragen naar elkaar toe, hoe ze respect houden voor elkaar, elkaar motiveren, omhoog tillen in het leven en het samen als prioriteit zien om er een zo mooi mogelijk leven van te maken.
Daarom blijf je nu in deze drap zwemmen. Omdat je niet weet dat er ook helder, prachtig water is om in te zwemmen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 16 december 2020 om 13:47
Wat reageer je raar TO.
Volgens je titel en OP wil je de relatie verbreken, maar ben je bang commentaar van je ouders te krijgen.
Vervolgens krijg je de tip niks van je ouders aan te trekken, waarop jij zegt dat niemand begrijpt hoe moeilijk de keuze wel niet is en dat je sowieso nergens heen kunt.
Lees je OP nog eens tien keer door. Spijt van de relatie verbreken? Ik denk eerder dat je spijt krijgt dat je er niet eerder een punt achter hebt gezet. Dat het ooit als de ware voelde, wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.
Word volwassen en leer op eigen benen te staan. Zowel mentaal als financieel.
Volgens je titel en OP wil je de relatie verbreken, maar ben je bang commentaar van je ouders te krijgen.
Vervolgens krijg je de tip niks van je ouders aan te trekken, waarop jij zegt dat niemand begrijpt hoe moeilijk de keuze wel niet is en dat je sowieso nergens heen kunt.
Lees je OP nog eens tien keer door. Spijt van de relatie verbreken? Ik denk eerder dat je spijt krijgt dat je er niet eerder een punt achter hebt gezet. Dat het ooit als de ware voelde, wil niet zeggen dat het niet kan veranderen.
woensdag 16 december 2020 om 13:48
Stel dat ik al iets op het oog zou hebben qua kamer/huis en ik de rest ook al geregeld zou hebben, dan nog zou ik het niet meteen uitmaken. Dus dat is niet het geval waarom ik het niet uitmaak.
Ik weet ook gewoon niet hoe ik überhaupt een gesprek aan moet gaan dat ik twijfel. Dus niet zozeer een "uitmaakgesprek", maar mijn gevoel uiten is al lastig. Wat zeg ik wel, wat niet en vooral: hoe.
Ik weet ook gewoon niet hoe ik überhaupt een gesprek aan moet gaan dat ik twijfel. Dus niet zozeer een "uitmaakgesprek", maar mijn gevoel uiten is al lastig. Wat zeg ik wel, wat niet en vooral: hoe.
woensdag 16 december 2020 om 13:49
DE oplossing is je vriend vertellen dat je hem afstotelijk vindt, nooit meer seks wil en graag wil trouwen 'voor de zekerheid'. Dan maakt hij de beslissing voor je. Dan heb je meteen het enige wat je wil: Iemand anders die de beslissing voor jou neemt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 16 december 2020 om 13:50
Ik zeg ook heel duidelijk in mijn 1e post dat ik het niet zeker weet. Dus waar je vandaan haalt - afgezien van de titel dan en het 1e deel - dat ik het al zeker weten wil uitmaken?Rosalind schreef: ↑16-12-2020 13:47Wat reageer je raar TO.
woensdag 16 december 2020 om 13:51
Want niet aantrekkelijk vinden is gelijk afstotelijk vinden? Mijn vriend is niet afstotelijk.
Het lijkt erop dat jullie niet goed praten. En hoe langer je dat niet gedaan hebt, hoe moeilijker het is om er mee te beginnen.AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 13:48Stel dat ik al iets op het oog zou hebben qua kamer/huis en ik de rest ook al geregeld zou hebben, dan nog zou ik het niet meteen uitmaken. Dus dat is niet het geval waarom ik het niet uitmaak.
Verder zorg dat je genoeg inkomen hebt om zelf van te leven, schrijf je in voor een woning, dan kan je ook beter een goed besluit nemen.
Jij leeft in lala land.AudiR8 schreef: ↑16-12-2020 13:48Stel dat ik al iets op het oog zou hebben qua kamer/huis en ik de rest ook al geregeld zou hebben, dan nog zou ik het niet meteen uitmaken. Dus dat is niet het geval waarom ik het niet uitmaak.
En een relatie waarin ik niet weet wat ik wel en niet kan zeggen is a priori geen relatie maar een zakelijke overeenkomst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras