Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Hoe oud ben je?
Ik ben ook heel bang om enorm spijt te krijgen van de beslissing om het uit te maken. Wat ik al zei: Als ik zo door zou moeten zoals het nu gaat vind ik dat prima, zó slecht als jullie nu denken dat het is, is het niet. En het is niet zomaar even een beslissing wat je maakt hoor.
Ik ga richting de 40.
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:11
Ik ben ook heel bang om enorm spijt te krijgen van de beslissing om het uit te maken. Wat ik al zei: Als ik zo door zou moeten zoals het nu gaat vind ik dat prima, zó slecht als jullie nu denken dat het is, is het niet. En het is niet zomaar even een beslissing wat je maakt hoor.
Dan ga je toch lekker zo door?
Ik begrijp echt niet wat je nou van het forum wil.
Alle reacties Link kopieren
Dan blijf je toch gewoon lekker zitten waar je zit?

En nogmaals: denk je dat wij niet weten wat voor beslissing dat is? Denk je dat je de enige op de hele wereld bent die in het stadium zit van twijfels over een relatie? Get real.
skadí wijzigde dit bericht op 16-12-2020 12:14
0.65% gewijzigd
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:11
Ik ben ook heel bang om enorm spijt te krijgen van de beslissing om het uit te maken. Wat ik al zei: Als ik zo door zou moeten zoals het nu gaat vind ik dat prima, zó slecht als jullie nu denken dat het is, is het niet. En het is niet zomaar even een beslissing wat je maakt hoor.
Je zit in een bar slechte relatie. En als je ouders dat ook hadden gevonden, dan was je allang weg geweest. Maar nu niet, omdat er veel angst bij jou zit hoe het daarna moet gaan. En dus blijf je zitten in BEKENDE shit, dan je te storten in eventueel wel ONbekende shit.

Maar het kan ook zijn dat je hierna niet in de shit, maar in een heerlijke rustige stabiele omgeving terecht komt. Kan ook he?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:14
Ik ga richting de 40.
Dan ben je van mijn leeftijd en dan is je relatie met je ouders hartstikke ongezond.
En ben jij echt nodig toe aan iemand die je helpt jezelf te vinden. Want dat had je jezelf echt allang mogen gunnen!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Sjezus, bijna 40??
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:03
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.

Klinkt als hoog tijd om eens met iemand te gaan praten over hoe je krachtiger en zelfverzekerder kunt worden. Het is niet normaal om op jouw leeftijd nog zo afhankelijk te zijn. Niet van je ouders en ook (financieel gezien) niet van een man.

Enne.....als je hier alleen iets plaatst omdat je mensen wil dat mensen je zielig vinden, dan ben je hier niet op het juiste adres.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:11
Ik ben ook heel bang om enorm spijt te krijgen van de beslissing om het uit te maken. Wat ik al zei: Als ik zo door zou moeten zoals het nu gaat vind ik dat prima, zó slecht als jullie nu denken dat het is, is het niet. En het is niet zomaar even een beslissing wat je maakt hoor.
Je moét het toch niet uitmaken?
Als je jezelf zo oud ziet worden dan kun je prima blijven maar ik neem aan dat je niet voor niks dit topic opent.

Sta je al ingeschreven als woningzoekende in je gemeente? Zo niet, dan is dat stap één.
Om je relatie en de bijbehorende onrust daaromheen beter in kaart te brengen zou je eens af kunnen spreken met de praktijkondersteuner van je huisarts, misschien kun je samen met hem/haar je situatie wat beter ordenen.

Als jij 300 euro te besteden hebt kun je een huisje huren, je hebt waarschijnlijk gewoon recht op huurtoeslag, als je je relatie zat genoeg bent ga je hier echt wel werk van maken.
En wat je ouders betreft klinkt het alsof je iets steviger in je schoenen mag staan. Als je ouders zo gek zijn met jouw vriend kunnen ze het contact met hem aanhouden, ook na jullie breuk.
Je bent ze niks verplicht maar zij jou ook niet. Zij hoeven niet blij te zijn met een breuk en ze hoeven er ook niet persé voor je te zijn, al zou dat wel heel erg fijn zijn.
Je bent 40 hè, geen 14.
...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is een relatie dat wel echt slecht? Als je geslagen wordt? Als er dagelijks ruzie is?

Je hebt een hele lijst met dingen die je niet leuk vindt, er is geen sprake van intimiteit, je kunt niet gewoon met hem praten. Blijkbaar hebben jullie gewoon niet veel met elkaar gemeen, dat kan toch gewoon? Soms groei je uit elkaar en soms blijkt in de loop van een relatie dat je eigenlijk niet zoveel gemeen met elkaar hebt. Dan kun je wel blijven want het is niet zo slecht, er zijn heus goede dingen, maar waarom zou je voor minder gaan, terwijl het alleen maar beter kan worden.

Je bent er al een hele tijd mee bezig zeg je, je wilt het eigenlijk uitmaken, maar je bent bang dat je gezeur krijgt. En spijt krijgen, ja, misschien wel, omdat een nieuwe situatie altijd spannend is. Maar hoe fijn zal het zijn als je straks geen last meer hebt van de spanningen in je relatie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:14
Ik ga richting de 40.
Ja daaaaag. Ga lekker ergens anders trollen joh.
psycholoog , help mij zelfstandig te worden
hoe kom ik los
Bij nader inzien denk ik dat het voor TO het beste is als ze in deze relatie blijft en haar ouders als voogd over haar waken. De kans dat TO nog een zelfstandig mens wordt is nihil. Ze kan zich beter neerleggen bij haar ongelukkige leven en af en toe een topic openen over hoe sneu ze is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept en volgens mij heb je al jaren een rot relatie voor jouw gevoel. Doe jezelf een plezier en maak het uit
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Ben je Hindoestaanse?
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
16-12-2020 12:26
Bij nader inzien denk ik dat het voor TO het beste is als ze in deze relatie blijft en haar ouders als voogd over haar waken. De kans dat TO nog een zelfstandig mens wordt is nihil. Ze kan zich beter neerleggen bij haar ongelukkige leven en af en toe een topic openen over hoe sneu ze is.
Ja verdorie, heel erg maar mijn eerste gedachten was dat TO in een gezinsvervangend tehuis zit met vriend. :facepalm:
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Dat ik er zo enorm over twijfel is omdat het in het begin voelde als DE ware. Alles klopte toen. Bega ik een enorme fout als ik het uitmaak? Is het niet omdat hij misschien in z'n midlifecrisis zit dat hij zo doet? Of is er niks anders aan de hand wat z'n gedrag kan veroorzaken/verklaren?

Of zal het de beste beslissing van mijn leven zijn? (Naast het verbreken van de relatie met mijn ex.)

Wat ik al zei: Ik had toen écht het gevoel dat ik er 100% klaar mee was. Ik heb toen geen moment getwijfeld en nooit spijt gehad. Dat gevoel er écht 100% klaar mee te zijn heb ik nu niet.

Er zijn ook wél leuke dingen in onze relatie: Hij heeft humor, kan me laten lachen. Hij begrijpt me met een aantal dingen. Hij kan me aan. We kunnen allebei heel goed opschieten met de schoonfamilie. Hij houdt écht van mij.

Daarom zei ik dat ik soms wil dat de beslissing voor mij gemaakt word. Omdat ik die zelf (nog) niet kan nemen. Omdat ik té erg twijfel. En men zegt: bij twijfel, niet doen.

Ik hoef niet zielig gevonden te worden. Daarvoor ben ik niet hier. Ik wil mijn enorme twijfel uiten.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt hem niet aantrekkelijk, jullie hebben geen seks. Drie jaar geleden was het ook geen koek en ei. Hij houdt echt van je maar houdt jij wel echt van hem??
Je kan hem best grappig vinden etc, ik vind mijn vrienden ook grappig.
apollos_belt wijzigde dit bericht op 16-12-2020 12:44
Reden: Typo
0.42% gewijzigd
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
In het begin was het leuk. Nu niet meer. Dat groeit soms zo.

Even je eigen lijstje:
Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend.
1. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs.
2. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
3. Er is al jaren geen seks meer.
4. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd.
5.En zo nog een aantal andere dingen.

Dit is geen leuke relatie meer. En zolang het leuk was, was het goed. Maar nu is het accepteren of weggaan. Want het respect, de liefde en de aantrekkingskracht tussen jullie is verdwenen. Je kunt niet meer jezelf zijn in deze relatie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
dianaf schreef:
16-12-2020 12:19
Wanneer is een relatie dat wel echt slecht? Als je geslagen wordt? Als er dagelijks ruzie is?

Je hebt een hele lijst met dingen die je niet leuk vindt, er is geen sprake van intimiteit, je kunt niet gewoon met hem praten. Blijkbaar hebben jullie gewoon niet veel met elkaar gemeen, dat kan toch gewoon? Soms groei je uit elkaar en soms blijkt in de loop van een relatie dat je eigenlijk niet zoveel gemeen met elkaar hebt. Dan kun je wel blijven want het is niet zo slecht, er zijn heus goede dingen, maar waarom zou je voor minder gaan, terwijl het alleen maar beter kan worden.

Je bent er al een hele tijd mee bezig zeg je, je wilt het eigenlijk uitmaken, maar je bent bang dat je gezeur krijgt. En spijt krijgen, ja, misschien wel, omdat een nieuwe situatie altijd spannend is. Maar hoe fijn zal het zijn als je straks geen last meer hebt van de spanningen in je relatie?
Ik ben niet iemand die om het minste of geringste een relatie uitmaakt. Ik vind er dan ook wat van als je met kinderen uit elkaar gaat. (Die zijn niet in het spel hier.) Mijn inziens vecht je voor een relatie alvorens hem te beëindigen. Het uitmaken zou de laatste optie moeten zijn.

Mijn relatie is niet slecht in de zin van geslagen worden, of dat er dagelijks hevige ruzies zijn. Dat is niet het geval. Ik vind zelf dat wij vrij weinig ruzie hebben. Als hij geïrriteerd reageert is het niet gelijk een ruzie. Voor ruzie is wel iets meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel erg lachen, geinen, leuk wandelen, lekker eten... met mijn zus. Waarom ben ik nooit met haar een relatie begonnen? Oh wacht, een liefdesrelatie/huishouden voeren is net iets anders.
TO voor mij klinkt het dat je helemaal niet gelukkig bent. Niet in de relatie en niet met jezelf. Je grijpt alles aan om maar niet met jezelf aan de slag te moeten en volgens jou 'kan' niets. Je inkomsten verhogen: kan niet. Uitmaken: kan niet. Inschrijven woningbouw: kan niet... Zolang jij niet voor jezelf gaat zorgen en verantwoordelijkheid voor jezelf neemt, kan er inderdaad vanuit jouw kant niets. Dan blijf je maar lekker onder moeders vleugels in een broer-zus relatie zitten. Tot je er uit gezet wordt omdat bij jou 'niets kan'.
oudblond wijzigde dit bericht op 16-12-2020 12:47
4.61% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Maar wat is dan wel je probleem? Want mensen stellen vragen en dan ga je topic zitten verdedigen dat het niet zo is....
Dus wat is je werkelijke probleem?
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:37
Dat ik er zo enorm over twijfel is omdat het in het begin voelde als DE ware. Alles klopte toen. Bega ik een enorme fout als ik het uitmaak? Is het niet omdat hij misschien in z'n midlifecrisis zit dat hij zo doet? Of is er niks anders aan de hand wat z'n gedrag kan veroorzaken/verklaren?

Of zal het de beste beslissing van mijn leven zijn? (Naast het verbreken van de relatie met mijn ex.)

Wat ik al zei: Ik had toen écht het gevoel dat ik er 100% klaar mee was. Ik heb toen geen moment getwijfeld en nooit spijt gehad. Dat gevoel er écht 100% klaar mee te zijn heb ik nu niet.

Er zijn ook wél leuke dingen in onze relatie: Hij heeft humor, kan me laten lachen. Hij begrijpt me met een aantal dingen. Hij kan me aan. We kunnen allebei heel goed opschieten met de schoonfamilie. Hij houdt écht van mij.

Daarom zei ik dat ik soms wil dat de beslissing voor mij gemaakt word. Omdat ik die zelf (nog) niet kan nemen. Omdat ik té erg twijfel. En men zegt: bij twijfel, niet doen.

Ik hoef niet zielig gevonden te worden. Daarvoor ben ik niet hier. Ik wil mijn enorme twijfel uiten.
Geloof me, dat vinden we echt niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:45
Ik ben niet iemand die om het minste of geringste een relatie uitmaakt. Ik vind er dan ook wat van als je met kinderen uit elkaar gaat. (Die zijn niet in het spel hier.) Mijn inziens vecht je voor een relatie alvorens hem te beëindigen. Het uitmaken zou de laatste optie moeten zijn.

Mijn relatie is niet slecht in de zin van geslagen worden, of dat er dagelijks hevige ruzies zijn. Dat is niet het geval. Ik vind zelf dat wij vrij weinig ruzie hebben. Als hij geïrriteerd reageert is het niet gelijk een ruzie. Voor ruzie is wel iets meer nodig.
Er ZIJN geen kinderen. Je HOEFT niet in een stomme relatie te blijven.
Wát wil je nog proberen als de andere kant je de rug toekeert? Je afsnauwt? Je niet intiem bent met deze persoon?
Wat blijft er dan nog over dan huisgenoten van elkaar zijn?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven