Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk nog steeds 1 maart, dus geen dooie mus.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
12-01-2021 19:15
Nou ik.vind de persco beetje blij met een dooie mus jullie
Ik had op zich niet verwacht dat ze vandaag al beloftes konden doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
12-01-2021 19:15
Nou ik.vind de persco beetje blij met een dooie mus jullie
Ik vind de persco meer dan teleurstellend.
Ik
Wil
Duidelijkheid
.

Prima als we nog drie weken thuisonderwijs moeten geven. Maar dan wil ik dat weten. Dan kan ik me er op voorbereiden. Mijn flexibiliteit is op.

Sorry....

Ik moet geloof ik even een potje janken.... daarna een kind in bed leggen en daarna even een frisse neus gaan halen.
#gelukkig is er nog geen avondklok. Dan moest ik nog opschieten ook.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-01-2021 16:40
Het is geen ramp, maar ik kan me indenken dat het voor een kind wel zwaar oneerlijk voelt als ze altijd haar best doet voor die toetsen en opeens haalt zo'n knutselopdracht haar cijfer onderuit.

Overigens vind ik het ook al belachelijk vinden om een kind een 4 te geven voor een knutselopdracht, tenzij het echt alleen een leeg wc-rolletje is met twee oogjes erop getekend, maar goed.
Precies dat !!
En een 4, op haar rapport.... Pepsinoplease, ze staat al een 4 voor aardrijkskunde (omdat ze door haar dyscalculie en gebrek aan inzicht de vorige module helemaal niet begreep), ze staat een 3 voor begrijpend lezen en dan ook nog een 4 erbij voor natuur & techniek? Nee, sorry. Laat liever de 7 staan die ze nu heeft.
Want wij kijken er misschien niet naar, en school ook niet. Maar zij wel he...
En ze is 11 jaar en heel erg bezig met wat haar wel en niet lukt
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
12-01-2021 19:34
Ik vind de persco meer dan teleurstellend.
Ik
Wil
Duidelijkheid
.

Prima als we nog drie weken thuisonderwijs moeten geven. Maar dan wil ik dat weten. Dan kan ik me er op voorbereiden. Mijn flexibiliteit is op.

Sorry....

Ik moet geloof ik even een potje janken.... daarna een kind in bed leggen en daarna even een frisse neus gaan halen.
#gelukkig is er nog geen avondklok. Dan moest ik nog opschieten ook.
Hier ook hoor heel.veel.extra gewerkt ik wil er ook gewoon van gaan genieten. Kids op school terrasje winkeltje. Vind de stad zo'n treurig aangezicht. In maart vond ik het ook makkelijker door het weer de kids konden de tuin in enzo.
Nu is het nat koud donker :cry: ik huil met je mee
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik echt even een potje staan janken, ik had m'n tax bereikt. En dan die achterlijke persconferentie, dat maakte het niet beter :"-(
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
12-01-2021 19:34
Ik vind de persco meer dan teleurstellend.
Ik
Wil
Duidelijkheid
.

Prima als we nog drie weken thuisonderwijs moeten geven. Maar dan wil ik dat weten. Dan kan ik me er op voorbereiden. Mijn flexibiliteit is op.

Sorry....

Ik moet geloof ik even een potje janken.... daarna een kind in bed leggen en daarna even een frisse neus gaan halen.
#gelukkig is er nog geen avondklok. Dan moest ik nog opschieten ook.
Idem.
Donderdag ga ik weer nieuwe pakketten maken. Voor een week denk ik? Anders denken ouders dat wij meer weten.
Ik werk in het bijzonder onderwijs en voor ons scheelt het nogal of ik ze op school heb of dat ze thuis werken. Meer dan in het regulier. Dus ik ga twee plannen schrijven. Op zich her probleem. Maar die onzekerheid voel ik echt op mijn borst drukken. Alsof er de hele tijd iets boven je hangt.

Jullie zullen het wel herkennen, voor ouders is dat niet anders.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Juuuli schreef:
11-01-2021 22:56
Oh lees nu dat je genoeg probeert te ondernemen! Maar ook zo herkenbaar hoe het bij jullie gaat, zo gaat het hier ook. Alleen dan heb ik maar 1 dreumes. Denk ik we gaan een rondje lopen, super leuk. Ondanks m’n bekkenpijn. Eindigt het halverwege in een driftbui waardoor ik en driewieler en dreumes naar huis moet tillen haha. Gisteren naar de speeltuin zonder fiets ging het beter. Hoefde toen alleen dreumes naar huis te tillen. Maar eenmaal thuis was al m’n energie weg. Ach wel even buiten geweest. En zo probeer ik toch positief te blijven! En niet na te denken over hoe m’n verlof eigenlijk had moeten zijn, dat helpt ook wel sommige dagen. Al is mijn verlof pas net ingegaan.

Wat hier wel helpt: Ik ruim speelgoed overdag niet meer op nu. Man helpt daarmee na het eten als dreumes op bed ligt. En hij legt dreumes op bed. Ook de vaatwasser laat ik voor wat hij is. Dus is hij schoon, pak ik eruit gedurende de dag en ruimen we hem s avonds samen uit en weer in. Dit scheelt zoveel! Misschien kan jouw man ook met zulke dingetjes helpen?
Voordat ik naar bed ga, maak ik ook nog een rondje door huis beneden. Dit vooral om de laatste dingetjes op te ruimen. Dan heb ik weer wat energie, na een paar uurtjes op de bank haha.
Ooh ik lees je berichten nu pas!

Ja, we hebben wel allerlei hulp ingezet (schoonmaak om de week, m’n moeder die ‘s avonds nog even komt helpen als m’n man werkt, buren die eten maken).
Man heeft ook nachtdiensten en dan sta ik er echt alleen voor.

Vanmorgen gingen de kids weer naar de noodopvang. Man en ik hebben allebei een cruciaal beroep, maar ik zit nu natuurlijk thuis ivm zwangerschapsverlof (en ik ben net hersteld van Corona). Man werkt door de Corona helaas juist meer buiten de deur. Ik vond het toch netjes om even aan te kaarten bij de vestiging van het opperhoofd van het kdv dat de kids blijven komen ook al zit ik ‘thuis’. Ik plan nu bv mijn ziekenhuisbezoekjes op de dagen dat ze naar de opvang zijn.

Maar dan heb ik dus zo’n jong ding tegenover me (begin 20, nog geen kinderen) die alleen maar de focus heeft op ‘noodopvang is voor werkende ouders’. Dus dat ik ze alleen mag brengen voor de duur van mijn ziekenhuisbezoek.

Ik heb een beetje een rotgevoel aan het gesprek overgehouden. Ben ik te netjes? Moet ik ze gewoon brengen en verder m’n mond houden? Of moet ik juist niet zeuren en de kids thuishouden? Ik vind dat echt lastig.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Ik heb vandaag een dip. De drie kinderen (onder de 5) van mijn buren krijsen de hele dag door, en ik zit heel nauwkeurig werk te doen thuis. Normaal gaan ze vijf dagen per week naar de opvang en op zaterdag naar oma. Nu moet buurvrouw het zelf doen (buurman moet gewoon naar zijn werk) en ze heeft ze niet onder controle. Ik hoor er de wanhoop in door want ze moet ook 40 uur werken. Ze krijst net zo hard met ze mee. Ik word er helemaal gestoord van.
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
13-01-2021 13:23
Ik heb vandaag een dip. De drie kinderen (onder de 5) van mijn buren krijsen de hele dag door, en ik zit heel nauwkeurig werk te doen thuis. Normaal gaan ze vijf dagen per week naar de opvang en op zaterdag naar oma. Nu moet buurvrouw het zelf doen (buurman moet gewoon naar zijn werk) en ze heeft ze niet onder controle. Ik hoor er de wanhoop in door want ze moet ook 40 uur werken. Ze krijst net zo hard met ze mee. Ik word er helemaal gestoord van.
Sounds like me maar ik heb maar 2 kinderen Hahahaa
Denk ook frustratie door de persco ik had ook schoolwerk frustratie vanmorgen ben er mee gestopt. Mac gehaald en ze naar buiten gestuurd zelf het huis op orde gemaakt. Ben nu weer rustig.
Alle reacties Link kopieren
Petita schreef:
13-01-2021 10:54


Ik heb een beetje een rotgevoel aan het gesprek overgehouden. Ben ik te netjes? Moet ik ze gewoon brengen en verder m’n mond houden? Of moet ik juist niet zeuren en de kids thuishouden? Ik vind dat echt lastig.
Gewoon brengen, je hebt ook je rust nodig.

Even iets wat ik al lang niet snap qua noodopvang.
Je mag toch alleen gebruik maken van de noodopvang op de dagen dat je kinderen normaal gesproken ook gaan?
Dus als ze normaal 2 dagen gaan, gaan ze nu neem ik aan niet 4 dagen? Dan hebben ze het toch nooit drukker dan normaal op een dag? Waarom zouden ze dan moeilijk doen?
WorkMomNia37 schreef:
13-01-2021 15:44
Sounds like me maar ik heb maar 2 kinderen Hahahaa
Denk ook frustratie door de persco ik had ook schoolwerk frustratie vanmorgen ben er mee gestopt. Mac gehaald en ze naar buiten gestuurd zelf het huis op orde gemaakt. Ben nu weer rustig.
Ja, da’s natuurlijk de andere kant van het verhaal. Die vergeet je na bijna een jaar thuiswerken weleens.

Nu wil ik een Big Mac. Die aten we eigenlijk alleen als we op vakantie gingen. Vroegah. :-D
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
13-01-2021 16:14
Gewoon brengen, je hebt ook je rust nodig.

Even iets wat ik al lang niet snap qua noodopvang.
Je mag toch alleen gebruik maken van de noodopvang op de dagen dat je kinderen normaal gesproken ook gaan?
Dus als ze normaal 2 dagen gaan, gaan ze nu neem ik aan niet 4 dagen? Dan hebben ze het toch nooit drukker dan normaal op een dag? Waarom zouden ze dan moeilijk doen?
Noodopvang is niet alleen op de opvang, maar ook op basisscholen.
Dus daar mag je elke dag heen als je ouders binnen de norm vallen
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
13-01-2021 16:25
Noodopvang is niet alleen op de opvang, maar ook op basisscholen.
Dus daar mag je elke dag heen als je ouders binnen de norm vallen
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar op de opvang mag je kind alleen op opvangdagen komen, ook voor noodopvang. Maar als je als ouders onder schooltijd werkt en nooit van de opvang gebruik maakt mag je kind inderdaad wel de dagen dat je werkt naar de noodopvang op school, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
13-01-2021 16:25
Noodopvang is niet alleen op de opvang, maar ook op basisscholen.
Dus daar mag je elke dag heen als je ouders binnen de norm vallen
Ja dat snap ik, want dat gaat over school en daar ga je normaal ook elke dag heen. Maar ik bedoelde de kinderopvang/bso. Dat is vaak voor 2 of 3 dagen per week.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
13-01-2021 16:40
Ja dat snap ik, want dat gaat over school en daar ga je normaal ook elke dag heen. Maar ik bedoelde de kinderopvang/bso. Dat is vaak voor 2 of 3 dagen per week.
Ja dat is volgens mij alleen voor de dagen die je normaal ook afneemt.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
13-01-2021 16:42
Ja dat is volgens mij alleen voor de dagen die je normaal ook afneemt.
Ok, duidelijk! Dacht ik ook wel, maar twijfelde soms door bepaalde reacties.

Nou Petita lekker de kinderen brengen dan! Ze hebben het waarschijnlijk al rustiger dan normaal, dus je niet schuldig voelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het dan met hoeveel dagen je naar school mag brengen? Ik werk wisseldiensten in de zorg, ik doe het nu alleen als ik een hele dag werk.
Als ik pas 3 uur begin niet, maar dan heb ik dus een hele dag schoolwerk en dan nog werken tot 23 dat is best killing.
Het loopt ook niet lekker dus moet overal opletten, dus huishouden schiet er ook bij in.
verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Je mag je kind hier iedere dag naar school brengen als je een cruciaal beroep hebt. Dus ook als je pas om 15u begint. Ik zou dat dan ook vooral doen, anders ga je er aan onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
13-01-2021 16:14
Gewoon brengen, je hebt ook je rust nodig.

Even iets wat ik al lang niet snap qua noodopvang.
Je mag toch alleen gebruik maken van de noodopvang op de dagen dat je kinderen normaal gesproken ook gaan?
Dus als ze normaal 2 dagen gaan, gaan ze nu neem ik aan niet 4 dagen? Dan hebben ze het toch nooit drukker dan normaal op een dag? Waarom zouden ze dan moeilijk doen?
Het idee is dat ze dicht zouden zijn. Dus zo min mogelijk mensen daar aan het werk en zo min mogelijk verplaatsingen.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
13-01-2021 18:24
Je mag je kind hier iedere dag naar school brengen als je een cruciaal beroep hebt. Dus ook als je pas om 15u begint. Ik zou dat dan ook vooral doen, anders ga je er aan onderdoor.
Hier zeggen ze als je echt geen andere oppas hebt.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
13-01-2021 16:40
Ja dat snap ik, want dat gaat over school en daar ga je normaal ook elke dag heen. Maar ik bedoelde de kinderopvang/bso. Dat is vaak voor 2 of 3 dagen per week.
Ik begrijp dat dat weer te maken heeft met kwetsbare leidsters. Niet iedereen is inzetbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reactie. Het gaat idd om 2 dagen. Dan is net even de ergste druk van de ketel, kan ik op controle etc.

@WorkmomNia dan zou ik er gewoon gebruik van maken. Idd wat Thalas zegt: als je eraan onderdoor gaat, dan is dat wel een signaal. (Niet dat ik daar nou zo sterk in ben).
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
13-01-2021 19:49
Hier zeggen ze als je echt geen andere oppas hebt.

Je hebt ook geen andere oppas, Je past zelf op en doet thuisonderwijs waardoor je dagen maakt van 8.30 tot 23.00. Dat is een enkeltje burn-out, dat kunnen we ons als maatschappij niet veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven