Liefdesverdriet: deel jouw gouden tip

21-02-2021 23:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik dacht over mijn liefdesverdriet heen te zijn en "gewoon" met mijn ex om te kunnen blijven gaan. We kunnen het goed met elkaar vinden, maar in n relatie botste het te vaak. Ik weet ook dat ik me veel te veel weggecijferd heb in de relatie en mn ex op bepaalde vlakken echt een kl**tzak is.

Maar dacht ik over het verdriet heen te zijn, komt het vanavond als n boemerang terug. Ik mis hem, ik voel me alleen en door k*t Corona heb ik minder afleiding. En... ik weet dat hij al weer aan t daten is, en ik ben gewoon nog jaloers! En t maakt me ook onzeker: "ben ik zo makkelijk in te wisselen/te vergeten?"

Heb geen zin in zware epistels, daarom dacht ik: laten we gouden tips uitwisselen!

Inmiddels weet ik al wel dat "gewoon vrienden blijven" pas kan als je elkaar als geliefden hebt kunnen loslaten.
corzon wijzigde dit bericht op 21-02-2021 23:10
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 11:47
Nou ik ga wel lekker rebounden.
Ik zal je laten weten hoe het bevalt.
Als ie voor mijn charmes valt dan hè, anders houdt het op.
:HA: :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Eennieuwestart schreef:
22-02-2021 12:13
Wat voor mij hielp:
- maak een lijstje met alle negatieve punten van je ex of jullie relatie.
- heb je een moeilijk moment of mis je hem, lees dat lijstje.
- focus je op jezelf en wees lief voor jezelf. Ik kocht bijvoorbeeld bloemen voor mezelf want dat maakt me blij.
- sta echt stil bij je verdriet en/of gevoelens. Ga deze aan en vlucht niet in afleiding.
- huilen huilen huilen
- iedere dag opschrijven in een notitieboek waar je dankbaar voor bent
- en als je er klaar voor bent, hielp voor mij het om te gaan daten. Leuke mensen leren kennen en nieuwe avonturen.

Waar ik de fout in ging:
- lang contact behouden nadat het uitging.
- het toch nog een keer proberen
- ‘vrienden’ willen blijven. Helaas werkt dat gewoonweg niet.

Hoop dat je er wat aan hebt en veel sterkte :hug:
Thanks, staan goede tips bij!
Fijn, ik lees ook mee voor tips.

(niet quoten aub)

Ik heb het kortgeleden uitgemaakt met mijn vriend, ondanks dat we allebei nog kneiter verliefd waren op elkaar. Maar goed, met alleen verliefdheid kom je er niet. Ik heb weinig ervaring met relaties, maar onze toekomstwensen kwamen niet geheel overeen. Al moet ik zeggen, dat ik ook niet goed meer weet waar ik nou gelukkig mee zou worden...

Dat liefde zo'n pijn kon doen wist ik niet. Halverwege de dag ben ik fysiek al helemaal uitgeput. Dat rouwen kost blijkbaar ontzetten veel energie. Ik heb af en toe dat ik even opleef, maar het grootste gedeelte van de dag zie ik constant flitsen van hem, ons, gedeelde herinneringen. Wat een drama.

Hebben er hier ook mensen ervaring met liefdesverdriet verwerken zonder netwerk? Ik heb helaas geen vrienden waar ik op terug kan vallen, familiebanden zijn ook niet echt heel hecht genoeg om dit soort dingen te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn dit topic. Precies wat ik nodig heb. Maak het zelf nu ook mee (heel topic aan gewijd). Het is zò moeilijk. Nooit zo’n pijn meegemaakt. Dacht, ga even joggen voor afleiding, rende ik weer eens huilend door het park :’). Dat focussen op jezelf gaat toch lastig.
Vraag me ook af of rebounds helpen. De gedachten aan een ander maken me nu alleen maar misselijk.
Vrienden met je ex kan volgens mij alleen maar als een van de twee nog wat voor de ander voelt (en het goed wil maken: been there, niet doen!) of er eigenlijk nooit echt was. Of misschien dat het lukt als je beide over je gevoelens heen bent. Voor mij is het in ieder geval nooit een optie meer, zo’n onaardig persoon kan ik geen vrienden meer mee zijn (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Herken erg veel in je verhaal Potpourri en leef met je mee!!! Misschien kan dit forum wat helpend voor je zijn. Je mag me een pb sturen, maar weet niet hoe dat werkt/weet het mailadres niet meer die aan mn account hangt , dus als pb's alleen via mail te lezen is, dan wordt dat ingewikkeld
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 11:47
Nou ik ga wel lekker rebounden.
Ik zal je laten weten hoe het bevalt.
Als ie voor mijn charmes valt dan hè, anders houdt het op.
En hielp het?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de kinderen heb ik nog bijna dagelijks contact met mijn man, dat vind ik heel moeilijk, we hebben samen heel rationeel besloten uit elkaar te gaan, maar zijn allebei heel verdrietig,Elkaar dan veel zien maakt dat niet makkelijker.
Dus vermijd contact
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
22-02-2021 20:59
Hebben er hier ook mensen ervaring met liefdesverdriet verwerken zonder netwerk? Ik heb helaas geen vrienden waar ik op terug kan vallen, familiebanden zijn ook niet echt heel hecht genoeg om dit soort dingen te bespreken.
Ja.
Ik heb wel een netwerk maar ik had "verborgen" liefdesverdriet. In twee maanden tijd verloor ik man en minnaar. Nu was het wel een legale minnaar maar dan nog, mensen snappen niet dat dat zo diep kan gaan. Ik had veel meer last van het verbreken van mijn minnaarrelatie dan van mijn huwelijk.
Ik heb geprobeerd om afleiding te zoeken in de vorm van hardlopen, rebounden enz maar wat ik niet deed was huilen terwijl ik dat nou juist wél had moeten doen.

Misschien is het behulpzaam voor je om hier van je af te schrijven? Je vraagt of we je niet willen quoten maar je verhaal is verre van herkenbaar hoor. Zoveel mensen die doorgaan wat jij nu door gaat.

Oh en trouwens, wellicht een (hele) kleine hart onder de riem voor de liefdesverdrietigen onder ons, ik heb nu sinds ruim 3 jaar weer dikke verkering en deze is leuker dan ooit. Als ik naar mijn leven kijk zijn de mannen die ik erin getrokken heb steeds leuker. Er is hoop... dus.
...
Alle reacties Link kopieren
Corzon schreef:
23-02-2021 00:30
Herken erg veel in je verhaal Potpourri en leef met je mee!!! Misschien kan dit forum wat helpend voor je zijn. Je mag me een pb sturen, maar weet niet hoe dat werkt/weet het mailadres niet meer die aan mn account hangt , dus als pb's alleen via mail te lezen is, dan wordt dat ingewikkeld
De PB functie werkt gewoon (meestal) alleen krijg je vaak geen melding van verse mail. Het is dus raadzaam om af en toe even op het envelopje te drukken als je op de homepage van dit forum zit.
...
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
23-02-2021 07:39
Vanwege de kinderen heb ik nog bijna dagelijks contact met mijn man, dat vind ik heel moeilijk, we hebben samen heel rationeel besloten uit elkaar te gaan, maar zijn allebei heel verdrietig,Elkaar dan veel zien maakt dat niet makkelijker.
Is dagelijks contact echt nodig?
Toen wij uit elkaar gingen waren de kinderen ook nog een stuk jonger maar dagelijks contact was écht niet nodig. Gelukkig maar want ik verdroeg hem even niet zo heel best in mijn buurt. Dat is allemaal genormaliseerd gelukkig, het wordt steeds makkelijker.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:15
Is dagelijks contact echt nodig?
Toen wij uit elkaar gingen waren de kinderen ook nog een stuk jonger maar dagelijks contact was écht niet nodig. Gelukkig maar want ik verdroeg hem even niet zo heel best in mijn buurt. Dat is allemaal genormaliseerd gelukkig, het wordt steeds makkelijker.
Kinderen verblijven bij papa in ons oude huis, ik verblijf elders,
Dus ik moet daar heen om ze te zien, verder veel afspraken samen bij mediation/advocaat/maatschappelijk werk,
Dus zie/spreek m zeker om de dag,
Alle reacties Link kopieren
Calum scott you are the Reason hard meezingen en huilen
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
21-02-2021 23:26
Lees Hotel Hartzeer, luchtig en treffend!

Geweldig boek, veel aan gehad!
Alle reacties Link kopieren
@potpouri

Hier ook de relatie beëindigd midden in een verliefde fase (ex wilde persé samenwonen, zij had twee kinderen in de basisschoolleeftijd en ik ook). De nasleep is lang (nog steeds).

Maar inderdaad:
Negatieve punten opschrijven.
Blokkeren (lukt niet, ze vindt altijd een weg).
Vooral zelf verwerken en de eenzaamheid/angst aangaan.
Genieten van kleine dingen en van wat je wel hebt.
@corzon
Lastig is dat hè? Ik maakte mezelf ook wijs dat ik bevriend kon blijven met exen, dat verzachtte enigszins de pijn van het afscheid. Want het alternatief, nooit meer contact opnemen, staat eigenlijk gelijk aan je ex voor dood verklaren. En de wetenschap dat iemand die je ooit zo liefhad en aan wie je zulke mooie herinneringen hebt, nog ergens op deze aardbol rondloopt... maar dat je totaal niet weet hoe het diegene vergaat. Ik vind dat soms nog moeilijker te verkroppen dan het overlijden van een dierbare. In geval van overlijden is het een logisch gegeven dat je geen nieuwe herinneringen meer zult maken.

@roos
Wat heftig om zo 2 grote verliezen in één klap mee te maken. Het doet me wel goed om te horen dat je toch weer in staat was om liefde te vinden en terug te krijgen. Heeft het lang geduurt voor je je weer kon openstellen op dat gebied?

@lacasa
Woonden jullie zo ver uit elkaar dat latten geen realistisch alternatief was? Ik kan heel goed begrijpen dat je stabiliteit wilde voor jouw kinderen namelijk.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 21:26
22.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

De afgelopen dagen is best oke gegaan, jullie tips hielpen al dacht ik wel heel vaak aan mn ex.
Vandaag een moeilijke dag. Ben moe, niet vooruit te branden, het loopt stroef (eten bakt aan etc). Ik voel een groot gemis en verlangen naar ex. K weet dat deze dag ook wel weer voorbij gaat, maar rot is t wel.
Alle reacties Link kopieren
Het kost tijd. Maar dat zegt iedereen hier al haha. Maar het is ook echt waar.

Mij hielp het enorm toen ik mijn huidige vriend ontmoette.
Kijk je vergeet het nooit. Maar het is net hoe je er mee omgaat. Ik denk ook altijd bij mezelf wat je aandacht geeft dat groeit.

Als het heel kort geleden is, gun jezelf een periode 'rust'(?). Het welbekende ijs, tranen, netflix op de bank want je mag verdrietig zijn.

En mij heeft het nooit geholpen om vrienden te zijn met m'n ex. Hierdoor werd het een ongelukkige knipperlicht relatie.

Edit: Rebound zorgt alleen voor nog meer stress :-$ :D
Alle reacties Link kopieren
Tony Chocolonely helpt heel goed bij liefdesverdriet.

Die caramel zeezout, mmmmmm lekker
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
26-02-2021 15:39

Kijk je vergeet het nooit.
oh jawel hoor
Alle reacties Link kopieren
Een praktische tip: ga muziek luisteren uit je je jeugd, dat helpt mij heel goed bij verdriet, van allerlei soorten trouwens... ik ga dan de top 40 van dat ik tiener was zitten uitvlooien, heerlijk, kom ik allemaal weer van die nummers tegen die ik was vergeten,

Ook stand up comedy helpt: bijv Ali Wong

( verder is verdriet ook een gids naar je ware gevoelens en behoeften, zonder er in te verdrinken is er ook een hoop van te leren)
Upbeat muziek, en dan met name oude favourieten uit mijn jeugd helpen inderdaad om even mijn gedachten te verzetten.

Hier gaat het weer ff zwaar klote, kan niet anders zeggen. Heb net mijn spullen opgehaald bij ex, en daarna zijn we nog een stukje gaan lopen. Ik de hele weg jankend, hij geeft geen krimp. Vraag me dan toch af of het wel diep ging bij hem, als je zo onaangedaan blijft.

Afgelopen 2 uur jankend op de badkamervloer gezeten en voel me helemaal in paniek als ik denk aan hoe ik morgen de dag door moet komen. Lord give me strength haha. Heb net een nieuwe baan, dus moet voor mijn gevoel 'mezelf bewijzen' maar ik loop rond met een gezicht als een oorwurm. Pff, relaties man, wat een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij overstroomde de douche vanochtend, toen zat ik ook huilend op de badkamer te dweilen, vorig jaar in ons oude huis prachtige luxe badkamer laten maken, en nu zit ik hier in die klote douche.
Ik heb geen gouden tip, alleen dat het tijd kost om te slijten. Maar wil jullie wel allemaal een dikke knuffel geven, want liefdesverdriet is gewoon echt kut. :hug: :heart:
Mijn laatste verkering liep na bijna een jaar vervelend af, en omdat we gezamenlijke vrienden hadden was dat onhandig. Ik heb twee weken gejankt en toen heel resoluut tegen mijn vrienden gezegd dat ik verder wilde en dat ik het niet meer over hem wilde hebben. Dat leverde meteen een nuttige schifting op in mijn vriendenkring, want de types die graag een beetje drama wilden creëren door het op te blijven rakelen heb ik ook maar buiten gezet.

Ik was verbaasd hoe snel ik er overheen kwam door "gewoon" verder te gaan en niet eindeloos te blijven herkauwen wat er gebeurd was. Ik wilde dat ik dat eerder had ontdekt. Het was niet over na twee weken, maar elke dag ging een klein beetje beter.

Hoop het nooit meer nodig te hebben, want na een paar maanden kwam ik toen ineens out of the blue mijn man tegen :heart:
Liefdesverdriet is echt het meest akelige gevoel dat er bestaat. Raakt je in je kern.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je verhaal Orchidee2021.

Ik merk in ieder geval dat het leven doorgaat en dit over het algemeen goed te doen is. Wel heb ik nog veel momenten dat ik mn ex mis en mij alleen voel. Corona helpt niet mee om mn leven op een leuke manier een andere invulling te geven. Zou graag het gemis eruit willen janken, maar na slechts een avond flink huilen is mij dat niet meer gelukt. Ik ben wel onwijs moe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven