Vertrouwen herstellen? Hoe?

25-10-2021 14:45 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb een paar maanden geleden een bericht gestuurd naar een oude vriend.

Vroeger (8 jaar terug) vond ik deze oude vriend leuk, maar we zijn altijd vrienden zijn gebleven. Later vond ik hem niet meer leuk op die manier en had ik een goede vriendschap met hem. Sinds ik een relatie heb, spreek ik hem bijna niet meer, omdat ik merk dat mijn vriend dat niet leuk vindt. Heb mijn vriend verteld dat ik vroeger een beetje verliefd op deze persoon was.

Goed, een berichtje gestuurd dus. Kreeg een lang bericht terug (strekking is oppervlakkig: hoe gaat het met je, met werk, met je kind, met je vriend, leuk om weer eens van je te horen, enz). Ondanks dat ik er niets mee bedoelde en het echt niks voorstelde, durfde ik het niet aan mijn vriend te vertellen.
Berichten niet verwijderd, want onnodig, dus mijn vriend kwam er een keertje achter.
Ik heb enorm ruzie gekregen hierdoor. Mijn vriend vind mij nu onbetrouwbaar en zegt te moeten nadenken over onze relatie.

Inmiddels is dit ruim een halfjaar geleden. Nog steeds wordt hij af en toe enorm boos om dit incident. Hij noemt het vreemdgaan en dreigt steeds dat ook hij zulke dingen -wat dat ook mag zijn- kan gaan doen.

Ik ben uitgeput geraakt hierdoor. Snap dat het onzinnig klinkt, maar ik heb werkelijk geen energie meer. Sinds de ruzie over dit bericht hoor ik regelmatig dat ik geen goede vriendin ben, dat ik slordig ben, dat ik laks ben, dat ik veel zeur en dat ik niet vrouwelijk doe. Als ik zeg dat ik van hem hou, knikt hij alleen maar. Ook lacht hij minachtend naar mij als ik hem een knuffel wil geven. Al een halfjaar. Seks hebben we weinig en komt altijd van mijn kant. Ik probeer alles te doen om in de smaak te vallen, maar niets helpt. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Uit wanhoop ben ik diep door het stof gegaan en hem op alle fronten gelijk gegeven en beterschap beloofd. Ik vertel hem vaak dat ik zo dom was en niet goed nadacht. Hij zegt dan dat ik nooit goed nadenk en dus niet betrouwbaar ben.

Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om mijn relatie weer gezond te krijgen. Het is zo stom geweest, maar echt zonder verkeerde intenties. De oude vriend heb ik overigens allang overal geblokkeerd.

Weet iemand hoe ik mijn vriend weer vertrouwen kan geven? Ik weet zeker dat hij alleen maar zo lelijk tegen mij doet omdat hij zich onzeker en gekrent voelt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen leuke vent.
Hij straft je al een half jaar om iets doms.

Laat hem maar mooi een ander koeioneren!

Je gaat zijn gedrag niet vergoelijken. Waarom zou je dat doen? Bang dat je overschiet anders?
Dan zou ik liever nog een gelukkig kattenvrouwtje zijn, dan een op eieren lopend uitgekafferde vriendin van.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
En waarom wil jij nog met zo'n eikel verder?
Alle reacties Link kopieren
Wat een sneu figuur, die vriend van jou. Hij houdt jou zo mooi in de tang. Waarom ga je daarin mee?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Het is niet in je belang om bij deze man te blijven. Je had tijdens deze relatie de behoefte aan contact met een oude liefde, hebt dat ook achter de rug van je vriend om gedaan.
En nu je door het stof bent gegaan, blijft deze man jou vernederen.
Ik noem dit alles geenszins liefde.
Ga bij elkaar weg. Als je blijft is dit slechts, omdat je niet alleen kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vind jij zelf ook dat er iets mis was met dat bericht?
Heeft je vriend gelijk dat je onbetrouwbaar bent?
Verdien jij deze behandeling?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Echt, dit wil je toch niet? Waarom doe je jezelf dit aan?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat hij het niet zo tof vindt dat je afspreekt met iemand op wie je verliefd bent geweest maar dit al maandenlang straffen over een paar berichtjes is echt niet oké.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wouw alsof een berichtje versturen gelijk staat aan vreemd gaan.
Die vriend van je is gek.
En conroleer je telefoon op spyware als zoiets onzinnigs al ruzie geeft.
Alle reacties Link kopieren
Beste optie is vertrouwen in jezelf houden en lekker te stoppen met deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
:woa:

Ga eigenwaarde kweken vrouw!
Jij vind jezelf duidelijk niets waard, want anders had je dit gedrag nooit geaccepteerd!
Je relatie is het probleem niet, Jij hebt een probleem met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
je vriend is een lul
Alle reacties Link kopieren
Je vriend vindt het wel lekker makkelijk dat hij een stok heeft om de hond te slaan. Bij elk meningsverschil kan hij dit weer lekker van stal halen, want dan wint hij het al op voorhand, en dat terwijl je helemaal niks fout hebt gedaan. Wat je moet doen om zijn vertrouwen terug te winnen? Helemaal niks natuurlijk. Wat je moet doen is zeggen dat hij heel gauw normaal moet gaan doen. Hoe meer jij door het stof kruipt, hoe meer hij dat van je gaat eisen.

Je zou overigens ook niks fout hebben gedaan als je gewoon vrienden was gebleven met die jongen. Je bent verliefd op hem GEWEEST, je bent niet nu nog verliefd op hem.

Samenvatting: je vriend is een zuigerd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O, en voor de rest is hij blijkbaar ook totaal niet leuk. Voel je je verplicht om bij hem te blijven of zo, want voor je plezier kan het toch niet echt zijn dat je nog bij hem bent?
susan wijzigde dit bericht op 25-10-2021 15:49
28.60% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom accepteer je het gedrag van je vriend? Je hebt niets verkeerds gedaan. Alleen vanwege het feit dat je die ander vroeger wel leuk vond is het rechtvaardig voor je vriend om jou zo te behandelen? Denk het niet.

Zou als ik jou was eens heel duidelijk aan hem maken dat als hij niet heel snel zijn gedrag veranderd dat je deze relatie beeindigd. Als hij zich niet als een volwassen iemand, maar als een kleuter wilt gedragen doet hij dat maar in zijn eentje zonder jou.

Jij hoeft helemaal geen vertrouwen terug te winnen, want je hebt niets verkeerds gedaan.

Krijg een beetje het gevoel dat hij helemaal geen relatie met jou wilt, maar dat hij te laf is om zelf de relatie te beeindigen en dat hij dat maar op deze manier probeert.
Alle reacties Link kopieren
Stuur hem naar een psycholoog
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jezus, waarom moet jij jouw vriend vertrouwen geven terwijl hij aan alle kanten laat merken dat hij dat helemaal niet wil? Hij wil alleen maar jou kleineren, bepalen wat je met je leven mag doen, hou es op zeg.

Ik ben al 13 jaar met mijn man. Heb een aantal exen waar ik langere relaties mee heb gehad. Ze zijn allemaal al wel weer eens een of twee keer voorbij gekomen, via LinkedIn, Facebook of dmv een mailtje. Ik vertel dat wel gewoon aan mijn man, of niet trouwens, omdat het er bij inschiet, maar we vinden dat beiden allebei heel erg normaal contact.

Jouw vriend spoort niet, gooi hem er alsjeblieft uit en kweek wat zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee! Jullie hebben ook samen een kind. Blijf je bij hem omdat je van hem houdt? Of voor het kind?
Wat was de reden van het stiekeme berichtje? Niet veroordelend bedoeld. Maar het voelt een beetje, of eigenlijk heel erg, alsof jullie relatie al heel lang niet goed is.
Als ik echt van de vader van mijn kind zou houden, zou ik niet achter zijn rug om dit soort dingen doen. Zeker niet als ik wist dat hij daar moeite mee heeft.
En uiteraard is het van de gekken hoe hij jou al heen lang behandelt na jouw misstap.
Er zijn leukere mannen/partners hoor. Of lekker even geen relatie.

Je kan ook minder moe worden door hem te dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt niks doen om het te herstellen, want het ligt helemaal niet aan jou. Jouw vriend heeft besloten jou als een stuk stront te behandelen op basis van een berichtje. Het enige wat jij kunt doen, is het niet langer accepteren dat hij je zo respectloos behandelt en voor jezelf op komen. En als hij je niet heel snel als een geliefde gaat behandelen, zou ik er echt voor kiezen om niet bij hem te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook raar dat je die oude vriend overal hebt geblokkeerd terwijl je een goede vriendschap met hem had en hij helemaal niks verkeerd heeft gedaan. Hoe zou je dat zelf vinden?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ow, nee ook nog een kind?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
25-10-2021 15:47
Oh nee! Jullie hebben ook samen een kind. Blijf je bij hem omdat je van hem houdt? Of voor het kind?
Wat was de reden van het stiekeme berichtje? Niet veroordelend bedoeld. Maar het voelt een beetje, of eigenlijk heel erg, alsof jullie relatie al heel lang niet goed is.
Als ik echt van de vader van mijn kind zou houden, zou ik niet achter zijn rug om dit soort dingen doen. Zeker niet als ik wist dat hij daar moeite mee heeft.
En uiteraard is het van de gekken hoe hij jou al heen lang behandelt na jouw misstap.
het was geen stiekem bericht, het was geen misstap
TO heeft niks verkeerds gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
25-10-2021 15:47
Oh nee! Jullie hebben ook samen een kind. Blijf je bij hem omdat je van hem houdt? Of voor het kind?
Wat was de reden van het stiekeme berichtje? Niet veroordelend bedoeld. Maar het voelt een beetje, of eigenlijk heel erg, alsof jullie relatie al heel lang niet goed is.
Als ik echt van de vader van mijn kind zou houden, zou ik niet achter zijn rug om dit soort dingen doen. Zeker niet als ik wist dat hij daar moeite mee heeft.
En uiteraard is het van de gekken hoe hij jou al heen lang behandelt na jouw misstap.
de naam van deze oude vriend viel in een werkgesprek. Ik dacht: oh wat leuk, hoe zou het met hem zijn? Het is echt niets meer dan een vriend geweest. Ik wilde geen aandacht, maar gewoon even interesse tonen in iemand die ik goed ken.
Het werd pas ‘achter zijn rug’ omdat ik wist dat mijn vriend hier echt boos om zou worden. Verzuimde om het te vertellen, maar wilde het ook niet verwijderen omdat het nu eenmaal niet echt een groot geheim was ofzo. Het was gewoon allemaal heel onhandig.
Neemt niet weg dat ik het idd beter niet had kunnen sturen. Ik wil hem juist geen slecht gevoel geven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-10-2021 15:52
het was geen stiekem bericht, het was geen misstap
TO heeft niks verkeerds gedaan.
Inderdaad. Het was een doodnormaal bericht aan iemand met wie ze jaren een vriendschap heeft gehad. Dit zit echt tussen de oren van vriend, TO heeft helemaal niets fout gedaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lauwauw schreef:
25-10-2021 15:53

Neemt niet weg dat ik het idd beter niet had kunnen sturen. Ik wil hem juist geen slecht gevoel geven.
Onzin, echt.

God, wat kruip jij door het stof door zoiets onschuldigs. Voel je echt helemaal geen enkele boosheid of zelfs maar irritatie richting je vriend omdat hij dit zo opblaast?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven