Viva zoekt alle pijlers

Hoe denk jij over Tofik Dibi?

04-11-2015 14:58 74 berichten
Beste forummers,



In VIVA 53 verschijnt een interview met Tofik Dibi (34), de ex-politicus die in oktober uit de kast kwam en zijn boek Djinn uitbracht. Dit interview zal als leidraad/onderwerp 'vooroordelen' hebben. Wij zijn benieuwd; welke vooroordelen heb jij over Tofik? Hoe denk je dat hij is, wat denk je altijd wanneer je iets van hem ziet of iets over hem leest? Andere, specifiekere vragen mogen natuurlijk ook. Wij zijn benieuwd, dus kom maar door!



Alvast bedankt!



De VIVA redactie
http://www.rtlnieuws.nl/n ... jkt-steeds-meer-op-hitler

Voormalig Tweede Kamerlid voor GroenLinks Tofik Dibi vergelijkt Geert Wilders met Adolf Hitler. Aanleiding is de toespraak van de PVV-leider woensdagavond waarin hij zijn oproep om minder Marokkanen herhaalde





Naar aanleiding van die avond heeft Dibi gewoon gelijk, de link is uit 2014
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 04 november 2015 @ 15:13:

Een man die altijd links loopt te lullen maar ondertussen al jaren geniet van een bizar hoge uitkering!

En in plaats van gewoon een baan te zoeken, nu een of ander boekje geschreven heeft.

Leuk zo'n hobby, maar als hij net als gewone mensen in de bijstand zat, zou hij daar al lang uitgegooid zijn.Klopt, hij heeft de afgelopen drie jaar 321.908,03 euro ontvangen aan wachtgeld en hij schijnt een scheefwoner te zijn....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 04 november 2015 @ 15:17:

[...

https://www.nd.nl/nieuws/ ... -wilders-met.408356.lynkx



Het was hem wel, en vorige maand heeft hij het truukje nog eens herhaald op zijn twitterIk heb het ook op zijn twitter gelezen en nog meer beschamende bagger. Foute vent, nog fouter dan Wilders in dit geval. Als Wilders moet voorkomen voor opruiing en racisme, dan is er over Dibi ook nog wel wat te zeggen.....
http://www.coc.nl/algemeen/tofik-dibi-uit-de-kast

Wel dapper dat hij uit de kast komt.

Daar gaat de openingspost over
Waar houdt oordeel op en begint vooroordeel? Bij bekende mensen vind ik dat moeilijk te onderscheiden. Je denkt ze te kennen maar dat is natuurlijk niet zo. Is een oordeel dan niet tegelijk een vooroordeel? Meestal vind ik erg weinig van mensen, behalve als ik ze echt goed ken. Maar dan nog.
quote:-RoseRed- schreef op 04 november 2015 @ 15:26:

http://www.coc.nl/algemeen/tofik-dibi-uit-de-kast

Wel dapper dat hij uit de kast komt.

Daar gaat de openingspost overDat is zeker zo, daar is in zijn kringen lef voor nodig, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een griezelige creep met een grote mond.
Alle reacties Link kopieren
quote:-RoseRed- schreef op 04 november 2015 @ 15:26:

http://www.coc.nl/algemeen/tofik-dibi-uit-de-kast

Wel dapper dat hij uit de kast komt.

Daar gaat de openingspost over

Wat is daar nu van te vinden? Nederlanders zijn okee met homo's dus da's totaal geen issue.

Dat ie 'n ontzettend foute vent is en daar blijkbaar mee weg komt is wél 'n issue.

Dat viva zo iemand in z'n blad wil verbaast me eerlijk gezegd aangezien ze zo wars zijn van mensen die allerlei provocerende opmerkingen maken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt een ontzettende idioot, die zelf bol staat van de vooroordelen.

Zo is het opeens niet de schuld van zijn machocultuur dat hij zo lang in de kast bleef, maar van de PVV en Geen Stijl.

En zijn moeder verdedigt dat ze niet naast een jood wil zitten in de tram.

Zonde van jullie bladvulling Viva, doe het gewoon niet.
Ah. Tofik. Die inmiddels al 322.000 euro wachtgeld heeft opgestreken en geen enkele aangeboden functie wilde aannemen. Die Tofik?



Dat dus.



Wat zijn sexuele voorkeur is interesseert me dan weer helemaal niks en maakt ook niet dat hij iets van een aaibaarheidsfactor krijgt. Het is een enorme proleet.
Ten eerste kan het nauwelijks een verrassing zijn dat Tofik Dibi homo is en ten tweede vind ik dat zijn goed recht.!
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 04 november 2015 @ 15:30:

Ik vind het echt een ontzettende idioot, die zelf bol staat van de vooroordelen.

Zo is het opeens niet de schuld van zijn machocultuur dat hij zo lang in de kast bleef, maar van de PVV en Geen Stijl.

En zijn moeder verdedigt dat ze niet naast een jood wil zitten in de tram.

Zonde van jullie bladvulling Viva, doe het gewoon niet.



Precies dit. Vind hem vreselijk "sneaky". Het was toch duidelijk waarom hij niet uit de kast durfde te komen. De islam is geen voorstander van homo's. Er zullen er genoeg zijn die het prima vinden maar het meerendeel is er tegen.

Ga dan niet opeens zeggen dat het extreem rechts is die hem veroordeeld.
quote:-RoseRed- schreef op 04 november 2015 @ 15:01:

Gewoon even mee lezen op het vluchtelingen topic. Dan ben je helemaal weer op de hoogte.

Lul toch niet zo dom met je stemmingmakerij.!

Ja staf maar.!
Alle reacties Link kopieren
Viva/redactie, wat vinden jullie van de vragen/verbazing waarom jullie deze persoon een podium willen geven?
Alle reacties Link kopieren
Oh eh dát hij homoseksueel is, is behalve geen verrassing ook helemaal niet boeiend. In mijn omgeving is dat namelijk helemaal geen issue.

Ga zo'n gast alsjeblieft geen podium geven omdat hij eindelijk uit de kast is gekomen. Zoiets behoeft geen extra aandacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:annmary64 schreef op 04 november 2015 @ 15:46:

[...]





Precies dit. Vind hem vreselijk "sneaky". Het was toch duidelijk waarom hij niet uit de kast durfde te komen. De islam is geen voorstander van homo's. Er zullen er genoeg zijn die het prima vinden maar het meerendeel is er tegen.

Ga dan niet opeens zeggen dat het extreem rechts is die hem veroordeeld.Nee precies, de gemiddelde Nederlander boeit 't geen zak dat ie homo is. Hij zal waarschijnlijk vooral gediscrimineerd worden door z'n mede moslims. En dat is toch totaal niet relevant voor 'n tijdschrift wat door Nederlandse vrouwen gelezen wordt?
Shoot first, ask questions later!
quote:nessemeisje schreef op 04 november 2015 @ 15:53:

Oh eh dát hij homoseksueel is, is behalve geen verrassing ook helemaal niet boeiend. In mijn omgeving is dat namelijk helemaal geen issue.

Ga zo'n gast alsjeblieft geen podium geven omdat hij eindelijk uit de kast is gekomen. Zoiets behoeft geen extra aandacht.Precies.!
quote:DidiRidi schreef op 04 november 2015 @ 15:20:

Ik vind hem sterk, ook voordat hij uit de kast kwam, maar nu nog meer. Hij heeft best wat in huis volgens mij, en heeft een goed moreel kompas. Nog knapper is dat hij met zijn afkomst als Marokkaan het best ver heeft geschopt, want het wordt die mensen niet makkelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare vraag maar ook wel grappig. Zal Tofik zelf willen weten wat ze van hem vinden nu hij uit de kast is gekomen?



Vorige week was Tofik Dibi bij DWDD met zijn boek omdat hij "uit de kast" is gekomen (volgens mij zit hij er nog in, hij heeft alleen de deur geopend) nadat hij het jarenlang verborgen hield (én ontkende) dat hij homo was.Hij keek niet opgelucht maar beetje bezwaard is mijn mening.



Mathijs liet een oud filmpje/fragment zien waarop Tofik stellig ontkende homo te zijn. Enfin dat vond hij vervelend om terug te zien volgens mij. Hij vertelde in DWDD dat hij naar Marokko was geweest om het homo-zijn "uit te roken" . Uit te roken en daarbij een spreuk op zeggen. Waarom uitroken? Homo-zijn is geen ziekte of aandoening. Enfin, Even leek het er op dat het had geholpen, omdat hij daarna iets met een meisje kreeg, maar dat duurde niet lang vertelde hij. En nu kan hij het toch niet meer ontkennen want hij loopt gevaar als hij s'nachts op zoek gaat.



Wel fijn dat zijn Marokkaanse omgeving zei dat ze hem niet lieten vallen omdat hij een van hen was. Ik vraag me wel af of dit gezegd is omdat hij een bekende Nederlander is of omdat ze eindelijk gewoon weten dat het normaal is om homo te zijn.



Homo-zijn is toch gewoon "één van ons", men komt echt niet van Mars of Pluto, net zoals een vrouw een vrouw is en een man is een man, daarvoor heeft toch niemand toestemming nodig in ons landje, toch?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 04 november 2015 @ 15:48:

Viva/redactie, wat vinden jullie van de vragen/verbazing waarom jullie deze persoon een podium willen geven?ik denk dat dit toch wel een hele belangrijke is
En doooooor!
Wat is er nou boeiend aan deze man? Hij heeft een tijdje in de politiek gezeten tot hij overmoedig werd en er uit lag. Daarna jaren wachtgeld opgestreken bij een gebrek aan werk want meneer heeft alleen een middelbare school diploma. Nog twee keer gestart met studeren en weer afgehaakt. Verder heeft hij een grote mond en wat maffe ideeën en nu blijkt hij homo wat me niets verbaast en niets kan schelen. Ach maakt het mij ook uit, ik lees de viva toch niet en ik weet weer waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 04 november 2015 @ 16:19:

Wat is er nou boeiend aan deze man? Hij heeft een tijdje in de politiek gezeten tot hij overmoedig werd en er uit lag. Daarna jaren wachtgeld opgestreken bij een gebrek aan werk want meneer heeft alleen een middelbare school diploma. Nog twee keer gestart met studeren en weer afgehaakt. Verder heeft hij een grote mond en wat maffe ideeën en nu blijkt hij homo wat me niets verbaast en niets kan schelen. Ach maakt het mij ook uit, ik lees de viva toch niet en ik weet weer waarom.







Vraag me af of hij 'ter voorbereiding' op het forum zal kijken en dit zal lezen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 04 november 2015 @ 15:20:

Ik vind hem sterk, ook voordat hij uit de kast kwam, maar nu nog meer. Hij heeft best wat in huis volgens mij, en heeft een goed moreel kompas. Nog knapper is dat hij met zijn afkomst als Marokkaan het best ver heeft geschopt, want het wordt die mensen niet makkelijk gemaakt.

Die mensen? Ver geschopt?

Hij is werkloos en bekend. En homo. Nou poeh poeh.

Ali B. Achmed Markouch. Ahmed Aboutaleb. Díe hebben het ver geschopt.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet Najib niet
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 04 november 2015 @ 16:25:

En vergeet Najib niet Ook ja! En er zijn er vast een heleboel die ik vergeet; schrijvers, acteurs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven