Viva zoekt alle pijlers

Hoe denk jij over Tofik Dibi?

04-11-2015 14:58 74 berichten
Beste forummers,



In VIVA 53 verschijnt een interview met Tofik Dibi (34), de ex-politicus die in oktober uit de kast kwam en zijn boek Djinn uitbracht. Dit interview zal als leidraad/onderwerp 'vooroordelen' hebben. Wij zijn benieuwd; welke vooroordelen heb jij over Tofik? Hoe denk je dat hij is, wat denk je altijd wanneer je iets van hem ziet of iets over hem leest? Andere, specifiekere vragen mogen natuurlijk ook. Wij zijn benieuwd, dus kom maar door!



Alvast bedankt!



De VIVA redactie
Alle reacties Link kopieren
Goh leuk, de papieren via gaat ook over vooroordelen. Daar heb ik dan wel een (voor)oordeel over.



Over deze man geen oordeel, ik heb me nooit in hem verdiept.



Wel vragen:



Waarom laat hij dingen zo over zijn persoon gaan en komt hij niet met een inhoudelijke bijdrage?



Hij heeft als medekoninginnetjeswannabee het wespennest van groen links blootgelegd en daarmee de partij waar zo graag voorop wilde vliegen heel veel schade toegebracht. Heeft hij geen spijt van die mede door hem aangerichte schade?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo een hele goed strateeg en nogal aandachtsgeil.



Wel knap dat hij alsnog uit de kast is gekomen, dapper.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat was toch de lichtgewicht die zijn handje overspeelde? Ik vind er niks van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 04 november 2015 @ 18:00:

Dat was toch de lichtgewicht die zijn handje overspeelde? Ik vind er niks van.En nu alweer jaren dat handje ophoudt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 04 november 2015 @ 16:22:

[...]



Die mensen? Ver geschopt?

Hij is werkloos en bekend. En homo. Nou poeh poeh.

Ali B. Achmed Markouch. Ahmed Aboutaleb. Díe hebben het ver geschopt.

Doe niet zo lelijk. Dat hij nu geen werk heeft (een boek publiceren is ook niet niks trouwens) wil niet zeggen dat hij daarvoor niets bereikt had. Ja die mensen ja, van marokkaanse afkomst, het wordt ze inderdaad niet makkelijk gemaakt. Daarom extra knap.



Overigens al die dingen die je noemt zijn prestaties of obstakels, maar door die obstakels zijn het ook prestaties. Niet niks dat hij nu uit de kast komt. Petje af.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 04 november 2015 @ 18:25:

[...]



Doe niet zo lelijk. Dat hij nu geen werk heeft (een boek publiceren is ook niet niks trouwens) wil niet zeggen dat hij daarvoor niets bereikt had. Ja die mensen ja, van marokkaanse afkomst, het wordt ze inderdaad niet makkelijk gemaakt. Daarom extra knap.



Overigens al die dingen die je noemt zijn prestaties of obstakels, maar door die obstakels zijn het ook prestaties. Niet niks dat hij nu uit de kast komt. Petje af.

Klopt vooral de moslimgemeenschap maakt het hem niet makkelijk!





Shabir Burhani

‏@ShabirMaiwand



Ik vind het schandalig dat Tofik Dibi een homo is en nog schandaliger dat hij er openlijk voor uitkomt en uit de... http://fb.me/41wUI3mcA https://twitter.com/ShabirMaiwand/statu ... 3723770880
Een vreselijk mannetje.
quote:DidiRidi schreef op 04 november 2015 @ 18:25:

[...]



Doe niet zo lelijk. Dat hij nu geen werk heeft (een boek publiceren is ook niet niks trouwens) wil niet zeggen dat hij daarvoor niets bereikt had. Ja die mensen ja, van marokkaanse afkomst, het wordt ze inderdaad niet makkelijk gemaakt. Daarom extra knap.



Overigens al die dingen die je noemt zijn prestaties of obstakels, maar door die obstakels zijn het ook prestaties. Niet niks dat hij nu uit de kast komt. Petje af.



En hoe zit het dan met dat volgens jou uitmuntende morele kompas, ondanks een groot aantal zeer discutabele uitspraken over Wilders en Hitler, ISIS en hij vraagt zich openlijk af of Hamas wel echt een terroristische organisatie is. Gaandeweg geeft hij ook nog even de schuld van zijn late coming out aan GeenStijl lezers



Ga toch heen.




Man man man
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 18:38:

[...]



Klopt vooral de moslimgemeenschap maakt het hem niet makkelijk!





Shabir Burhani

‏@ShabirMaiwand



Ik vind het schandalig dat Tofik Dibi een homo is en nog schandaliger dat hij er openlijk voor uitkomt en uit de... http://fb.me/41wUI3mcA https://twitter.com/ShabirMaiwand/statu ... rikkelijke discriminatie. Ik ga in de-polonaise-achter-de-burgemeester-aan richting politiebureau om aangifte te doen. Wanneer en hoelaat start de 'aangifte-stoet'?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 04 november 2015 @ 19:00:

[...]





Verschrikkelijke discriminatie. Ik ga in de-polonaise-achter-de-burgemeester-aan richting politiebureau om aangifte te doen. Wanneer en hoelaat start de 'aangifte-stoet'? Ik vrees dat er in dit geval geen voorgedrukte aangiftes klaarliggen en dat GL ook geen t-shirten klaar heeft liggen..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 19:10:

[...]



Ik vrees dat er in dit geval geen voorgedrukte aangiftes klaarliggen en dat GL ook geen t-shirten klaar heeft liggen..Geen voorgedrukte aangifteformulieren? Verschrikkelijk die discriminatie.

T-shirts? Goeie tip. De zelfde mensen in de stoet met rode t-shirts met witte letters, maar dan nu de woorden: "ik ben Tofik Dibi".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 04 november 2015 @ 15:18:

Moslim en groen links. Tja, niet mijn ding. Daarbij vond ik hem nogal een blaaskaak in sommige interviews, maar volgens mij is het een erg intelligente jongen. Al laat dat geschreeuw over Wilders het niet echt zien, jammer dat hij zich tot dat niveau verlaagdt.De ironie.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 04 november 2015 @ 16:28:

Goh leuk, de papieren via gaat ook over vooroordelen. Daar heb ik dan wel een (voor)oordeel over.



Over deze man geen oordeel, ik heb me nooit in hem verdiept.



Wel vragen:



Waarom laat hij dingen zo over zijn persoon gaan en komt hij niet met een inhoudelijke bijdrage?



Hij heeft als medekoninginnetjeswannabee het wespennest van groen links blootgelegd en daarmee de partij waar zo graag voorop wilde vliegen heel veel schade toegebracht. Heeft hij geen spijt van die mede door hem aangerichte schade?



Dit ja ^

Ik herinner hem vooral als diegene die zichzelf zo goed vond dat hij zich kandidaat stelde als lijsttrekker. Mijn (voor)oordeel is dus dat ik hem arrogant vind.
Ik denk dat het goed is dat hij geen politicus meer is. Als ik na een baan recht heb op een leuke wachtgeldregeling dan zou ik ook geen 'nee' zeggen. Wel een rare regeling overigens. Mijn vooroordeel is dat hij vooral met zichzelf bezig is en dat hij waanideeën heeft. Ik vind het wel lullig dat zijn geaardheid bij veel van zijn geloofsgenoten slecht valt.
Ongelofelijk sneu mannetje die ook nog zijn hand ophoudt.

Hoe is het mogelijk dat jullie hem in het blad willen.gelukkig lees ik het blad niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 04 november 2015 @ 18:44:

[...]





En hoe zit het dan met dat volgens jou uitmuntende morele kompas, ondanks een groot aantal zeer discutabele uitspraken over Wilders en Hitler, ISIS en hij vraagt zich openlijk af of Hamas wel echt een terroristische organisatie is. Gaandeweg geeft hij ook nog even de schuld van zijn late coming out aan GeenStijl lezers



Ga toch heen.

Ah please..uitmuntend heb ik nooit gezegd. En dat hij hardop zegt moeite te hebben de boel te relativeren omdat er zoveel palestijnse slachtoffers vallen, en zelf die gedachtes veroordeelt nota bene, maakt hem geen slecht mens. Hij geeft alleen inzicht in een proces dat in zijn hoofd plaatsvindt, een proces dat hij zelf sterk afkeurt, een proces dat niet geboren is uit pure haat, maar omdat hij te doen heeft met de Palestijnen. Ik vind het een samenvatting van je die totaal geen recht doet aan wat er plaats vond.

En Wilders vergelijken met Hitler. Eerlijk gezegd denk ik niet dat Wilders ook maar een haar beter zou zijn als die zijn gang mocht gaan. Mijn gedachte heeft het ook vaak gekruist, denk niet dat ik daar zo heel alleen in ben. Wilders, die man zit pas vol met allesverwoestende haat.

Die dingen die jij over Tofik neerzet zijn wel erg in het extreme gettokken.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ja, Wilders zal inderdaad 6 miljoen mensen vermoorden als het hem zo uitkomt..

En nee, nogmaals, ik vind Wilders helemaal niets.



Nu ja, er is in ieder geval nog 1 lezer die blij word van een interview met die engnek, dat is fijn
Alle reacties Link kopieren
Denk je nou echt dat wanneer iemand die vergelijking maakt met Hitler, dat het dan gaat over het aantal doden dat Hitler op zijn geweten heeft? Of denk je dat het erom gaat dat iemand gelijkenissen ziet in het scheppen van een bepaalde sfeer van haat en tweedracht? Het is maar wat je wil horen. Blijkbaar heb jij het nodig dat Tofik een slecht persoon is, een engerd en dat moet ieder ander ook vinden.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 05 november 2015 @ 09:02:

Denk je nou echt dat wanneer iemand die vergelijking maakt met Hitler, dat het dan gaat over het aantal doden dat Hitler op zijn geweten heeft? Of denk je dat het erom gaat dat iemand gelijkenissen ziet in het scheppen van een bepaalde sfeer van haat en tweedracht? Het is maar wat je wil horen. Blijkbaar heb jij het nodig dat Tofik een slecht persoon is, een engerd en dat moet ieder ander ook vinden.Plus 1
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 05 november 2015 @ 09:02:

Denk je nou echt dat wanneer iemand die vergelijking maakt met Hitler, dat het dan gaat over het aantal doden dat Hitler op zijn geweten heeft? Of denk je dat het erom gaat dat iemand gelijkenissen ziet in het scheppen van een bepaalde sfeer van haat en tweedracht? Het is maar wat je wil horen.







Over Tofik heb ik dan weer geen mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 18:45:

[afbeelding]



Man man man

Kijk, dit is nou discriminatie mensen!

Alle reacties Link kopieren
Youness Ouaali is die idioot die opriep om israelische toeristen in elkaar te slaan, dat is sowieso één grote propagandamachine voor de PVV.
Hoi forummers,



Dank allemaal voor jullie reacties! De journalist gaat dit meenemen in het interview met Tofik en het artikel kun je lezen in VIVA53. Dit topic wordt nu gesloten.



Groet,



De VIVA redactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven