Viva zoekt alle pijlers

Poenie als koosnaampje voor vagina

13-12-2018 11:49 165 berichten
Voor een artikel op VIVA.nl zijn we benieuwd hoe jij het geslachtsdeel van je kind noemt. Veel mensen zijn het erover eens dat dit voor jongens een ‘piemel’ is, maar hoe zit dat bij meisjes? Noem je het vagina, of is ‘spleetje’ voor een kind gepaster?

Omdat er een eenduidig antwoord tot nu toe uitbleef, ging het Radio 2-programma De Wild in de Middag op zoek naar een nieuw koosnaampje. Luisteraars konden kiezen uit de woorden tummie, vagina, flamoes, poenie en yoni. De winnaar werd uiteindelijk 'poenie' - afgeleid van het Surinaamse woord 'punani'. De bedoeling van het woord is dat het een nieuwe gangbare naam wordt, maar geen vervanging voor het woord vagina.

Wat vinden jullie van dit koosnaampje? Zouden jullie het thuis zelf ook gebruiken? Of gaat jullie voorkeur ergens anders naar uit?

Dank alvast!

PS Je antwoord kan meegenomen worden in een artikel op viva.nl.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
13-12-2018 13:21
Melding bij wie?
Bij een instantie dit dit soort opzetjes op internet 'op zijn minst' onverantwoord of ongepast zal vinden!
Hoe noem je het geslachtsdeel (koosnaampje van) van je kind!?
Kom op zeg!!
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 13-12-2018 13:27
3.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
13-12-2018 13:19
Werkelijk? Echt niemand in mijn omgeving gebruikt de term vulva.

Omdat niemand in jouw omgeving elkaar attendeert op het feit dat de vagina alleen verwijst naar de binnenkant van je geslachtsorgaan. Daar zijn fora voor.
kintsugi schreef:
13-12-2018 13:21
Melding bij wie?

Bij de kutpolitie natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is iig een zeer gevoelig onderwerp! Wat een overtrokken reacties zeg.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-12-2018 13:26
Bij de kutpolitie natuurlijk!
:proud:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
"Daar beneden"
.
louise1 schreef:
13-12-2018 13:28
Het is iig een zeer gevoelig onderwerp! Wat een overtrokken reacties zeg.
Die van jezelf bedoel je? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
13-12-2018 13:28
Het is iig een zeer gevoelig onderwerp! Wat een overtrokken reacties zeg.

praat lekker 100 uit over je eigen doos, of die van je moeder voor mijn part!
Maar kinderen houd je daar buiten! Heel simpel en niks overtrokken aan..
Tussen je benen
van/daar onder

Dat heb ik van huis uit zo meegekregen en bij mijn eigen kind ook gedaan. Alleen bij de huisarts e.d. gebruik ik de woorden vagina etc.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-12-2018 12:55
Te letterlijk? Je noemt anderen ook niet bij hun naam want dat is te letterlijk?
Letterlijk is misschien niet het juiste woord voor wat ik precies bedoel, haha. Ik vind die benamingen simpelweg te gewoontjes.
Voor mensen gebruiken we toch ook wel eens een koosnaam?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-12-2018 12:24
“Spleetje is misschien gepaster”

Echt WTF?! Doe normaal. Het woord ‘piemel’ is niet aanstootgevend, maar ‘vagina’ of ‘vulva’ wel?! Wat is er mis met jullie op de redactie? Geef het gewoon de naam die het heeft, zoals je dat ook doet met je andere lichaamsdelen. Door dit soort idioterie (“we willen dat dit een gangbaar woord gaat worden”) zorg je er voor dat ‘vagina’ is een soort schaamte-hoek komt: je mag ‘m niet eens benoemen. “The thing that should not be named”. :facepalm: Treurig dit, voor een vrouwenblad.

Edit: zet dit gerust in viva, zo lang je er ook bij zet dat ik jullie op de internetredactie een beetje idioot vind.

Dit. Helemaal dit. Wat jullie zeggen komt neer op: "Je heet Truus maar we noemen je Miep, want dat is misschien gepaster.".
De vagina heet nu eenmaal zo. In plaats van een artikel schrijven met de tendens dat dat beschamend is, zouden jullie als zogenaamd "powervrouwenblad" er juist naar moeten streven om artikelen te plaatsen dat normale dingen ook normaal blijven.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
d-purevision schreef:
13-12-2018 12:44
Ik gebruik altijd 'Punani', en mijn vriend heeft daar dan weer 'Panini' van gemaakt. Poenie vind ik eigenlijk ook wel een leuke benaming. Wat ik in elk geval nooit zou gebruiken, is 'vulva' en 'vagina'. Ik vind deze beiden te letterlijk. Net als 'penis' voor het mannelijke geslachtsdeel.
Panini is echt grappig :rofl:
d-purevision schreef:
13-12-2018 12:44
Ik gebruik altijd 'Punani', en mijn vriend heeft daar dan weer 'Panini' van gemaakt. Poenie vind ik eigenlijk ook wel een leuke benaming. Wat ik in elk geval nooit zou gebruiken, is 'vulva' en 'vagina'. Ik vind deze beiden te letterlijk. Net als 'penis' voor het mannelijke geslachtsdeel.
Panini is echt grappig :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Down under :hihi: Mijn aussie.
d-purevision schreef:
13-12-2018 13:33
Letterlijk is misschien niet het juiste woord voor wat ik precies bedoel, haha. Ik vind die benamingen simpelweg te gewoontjes.
Voor mensen gebruiken we toch ook wel eens een koosnaam?

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Australian kiss is een French kiss down under.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt toch over kinderen in zijn algemeenheid gesproken? Niet van: bij Truusje Trut, geboren te Amsterdam op 12 november 2010, wordt de vagina thuis aangeduid als flamoes. Niets is herleidbaar naar één persoon. En dan zijn er mensen die dit topic gaan melden bij de… ja wie eigenlijk?
Dat Ruud de Wild niet hoeft te bepalen hoe anders we de vagina landelijk gaan noemen vind ik prima. Eenieder mag dit lekker voor zichzelf bepalen maar nu net doen alsof dit nu één of andere debiel/pedofiel/vrouwvernederend topic is vind ik echt te ver gaan. Maar veel plezier daar boven op die kast.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
13-12-2018 13:42
Er wordt toch over kinderen in zijn algemeenheid gesproken? Niet van: bij Truusje Trut, geboren te Amsterdam op 12 november 2010, wordt de vagina thuis aangeduid als flamoes. Niets is herleidbaar naar één persoon. En dan zijn er mensen die dit topic gaan melden bij de… ja wie eigenlijk?
Dat Ruud de Wild niet hoeft te bepalen hoe anders we de vagina landelijk gaan noemen vind ik prima. Eenieder mag dit lekker voor zichzelf bepalen maar nu net doen alsof dit nu één of andere debiel/pedofiel/vrouwvernederend topic is vind ik echt te ver gaan. Maar veel plezier daar boven op die kast.
In de afgelopen 20 jaar is de reactie op iedere verbinding tussen kinderen en sexualiteit tamelijk hysterisch geworden, was je dat nog niet opgevallen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kansloos topic dit zeg.

Leer je kinderen gewoon de werkelijke naam.
louise1 schreef:
13-12-2018 13:42
Er wordt toch over kinderen in zijn algemeenheid gesproken? Niet van: bij Truusje Trut, geboren te Amsterdam op 12 november 2010, wordt de vagina thuis aangeduid als flamoes. Niets is herleidbaar naar één persoon. En dan zijn er mensen die dit topic gaan melden bij de… ja wie eigenlijk?
Dat Ruud de Wild niet hoeft te bepalen hoe anders we de vagina landelijk gaan noemen vind ik prima. Eenieder mag dit lekker voor zichzelf bepalen maar nu net doen alsof dit nu één of andere debiel/pedofiel/vrouwvernederend topic is vind ik echt te ver gaan. Maar veel plezier daar boven op die kast.
Ja, wat dat zeggen ze allemaal in dit topic. :rofl:

Over overtrokken reageren gesproken. Te grappig.
Alle reacties Link kopieren
''Poenie als koosnaampje voor vagina''
Zo staat de topic titel er..
Best grappig (vond ik)
Tot ik de OP las en ontdekte dat het specifiek om de vagina's van meisjes (kinderen) gaat.
Maar laten we dat vooral volstrekt normaal vinden! De wereld is leuk, grappig en mooi!
En kijk (denk) vooral niet verder dan je forum-neus lang is!
Toppie :thumbsup: :facepalm:
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 13-12-2018 13:53
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
13-12-2018 13:44
In de afgelopen 20 jaar is de reactie op iedere verbinding tussen kinderen en sexualiteit tamelijk hysterisch geworden, was je dat nog niet opgevallen?
Niet eens seksualiteit want een vagina is meer dan alleen voor de seks. Maar dit topic maakt het allemaal wel weer heel duidelijk ja. Of bedoel je met sexualiteit niet seks maar sexe?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Als we het over downunder hebben stel ik kiwi voor (Nieuw Zeeland) :proud:
Ook ter ere van Kiki.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een kind moet je leren dat de meeste mensen te debiel zijn om het gewoon vagina of vulva te noemen, dat daaraan gewerkt wordt, maar tot het zover is we het "daaronder" noemen omdat het aardig is om met debiele mensen rekening te houden, ook omdat ze met zovelen zijn. :P
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
13-12-2018 13:52
Niet eens seksualiteit want een vagina is meer dan alleen voor de seks. Maar dit topic maakt het allemaal wel weer heel duidelijk ja. Of bedoel je met sexualiteit niet seks maar sexe?
Sexe begint ook een hysterisch onderwerp te worden maar alles wat maar in de buurt komt van “sexualiteit” in relatie tot “ kind” is dat al een tijdje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven