Viva zoekt alle pijlers

Poenie als koosnaampje voor vagina

13-12-2018 11:49 165 berichten
Voor een artikel op VIVA.nl zijn we benieuwd hoe jij het geslachtsdeel van je kind noemt. Veel mensen zijn het erover eens dat dit voor jongens een ‘piemel’ is, maar hoe zit dat bij meisjes? Noem je het vagina, of is ‘spleetje’ voor een kind gepaster?

Omdat er een eenduidig antwoord tot nu toe uitbleef, ging het Radio 2-programma De Wild in de Middag op zoek naar een nieuw koosnaampje. Luisteraars konden kiezen uit de woorden tummie, vagina, flamoes, poenie en yoni. De winnaar werd uiteindelijk 'poenie' - afgeleid van het Surinaamse woord 'punani'. De bedoeling van het woord is dat het een nieuwe gangbare naam wordt, maar geen vervanging voor het woord vagina.

Wat vinden jullie van dit koosnaampje? Zouden jullie het thuis zelf ook gebruiken? Of gaat jullie voorkeur ergens anders naar uit?

Dank alvast!

PS Je antwoord kan meegenomen worden in een artikel op viva.nl.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-12-2018 17:30
Vroegâh wel. Nu is het Kiki.
Dat zeg ik :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
oudebaas schreef:
13-12-2018 17:30
Vroegâh wel. Nu is het Kiki.
Ik weet niet of dat nou de beste benaming is voor kleine meisjes.... :-?
Alle reacties Link kopieren
Driewerf KUT!
Kan iemand van de internetredactie eens een psygoloog voor jullie team inschakelen? De fascinatie voor kut pik piemel pielemuis neuk tiet erotische fantasie en andere intieme lichaamsdelen en handelingen neemt nu toch al wel heel erg lang zorgelijke vormen aan hoor.

(Oké, ik sla het hitsige leven van de fantasiefiguur Kiki over. En Bibi..., maar daar hoef je ook alleen de k van kut te vervangen voor de b van billen of borsten)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
13-12-2018 19:41
Driewerf KUT!
Kan iemand van de internetredactie eens een psygoloog voor jullie team inschakelen? De fascinatie voor kut pik piemel pielemuis neuk tiet erotische fantasie en andere intieme lichaamsdelen en handelingen neemt nu toch al wel heel erg lang zorgelijke vormen aan hoor.

(Oké, ik sla het hitsige leven van de fantasiefiguur Kiki over. En Bibi..., maar daar hoef je ook alleen de k van kut te vervangen voor de b van billen of borsten)
Dit dan weer wel.
Poep, wie heeft jou gescheten?
feow schreef:
13-12-2018 19:41
Driewerf KUT!
Kan iemand van de internetredactie eens een psygoloog voor jullie team inschakelen? De fascinatie voor kut pik piemel pielemuis neuk tiet erotische fantasie en andere intieme lichaamsdelen en handelingen neemt nu toch al wel heel erg lang zorgelijke vormen aan hoor.

(Oké, ik sla het hitsige leven van de fantasiefiguur Kiki over. En Bibi..., maar daar hoef je ook alleen de k van kut te vervangen voor de b van billen of borsten)
Nou echt.
Zelfs pubers zijn hier niet zo dwangmatig mee bezig.
Poenie :facepalm:
Ik heb er een hekel aan als blanken “zwart” gaan praten. Het...klinkt...gewoon....niet....
Alle reacties Link kopieren
Het stukkie is inmiddels gepubliceerd : https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/10x- ... rd-poenie/
Deze 'Leigh' is nogal dol op lijstjes, zo te zien aan de andere stukkies.
Lazy Leigh opent een topic als zij even geen inspiratie heeft, et voilà :facepalm:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Had je iets anders verwacht dan Zaza?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
En dan een baarmoeder als begeleidend plaatje.
Logisch.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
13-12-2018 21:36
Had je iets anders verwacht dan Zaza?

Nee.
Toch vind ik het van een misselijke domheid en luiheid.
Om kwart voor twaalf schrijf je een OP, je gaat lunchen en als je terugkomt is je werk gedaan.
Even knippen en plakken en het is Lazy Leigh gelukt :pukey:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-12-2018 21:38
En dan een baarmoeder als begeleidend plaatje.
Logisch.
Hahahaha dit dus. Echt zo dramatisch slecht.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
:facepalm: Ik sta er ook in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vulva een rotwoord. Vulva vullis... lijkt me te veel op elkaar.
Het ligt er aan in welke context denk ik. Penis vond ik te volwassen voor een klein mannetje, het werd piep/piem. Ook omdat peepee in de pottie (plassen in het potje) vaak werd gezongen hier :D Dus ja, logisch gevolg pee komt uit je peep/piep :D
Meisjes... Tja als mijn vriend staat te springen voor de deur roep ik wel eens ff m'n doos deppen, ben zo klaar. Tegen een kleintje..tump werk er vroeger wel gezegd. Denk er aan ook je tump te wassen :)
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
13-12-2018 15:30
Ik weet werkelijk niet hoe ik het duidelijker kan omschrijven dan ik al eerder gedaan heb.
Komt het in de buurt van: Je leert je kinderen dat hun lichaam van hen is, dat zijzelf bepalen, wie er aan mag komen. Zij bepalen of ze tante Moniek willen zoenen en of oom Stef ze een aai over de bol mag geven. En nu wordt hier openlijk besproken over hun lichaamsdelen.
?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vagina gewoon een net woord, al die verzonnen woorden of buitenlandse benamingen vind ik helemaal niks. Bij een jongen wordt ook gewoon piemel gezegd dus waarom niet gewoon vagina bij een meisje.

Trouwens nu ons zoontje pas 3 jaar oud is noem ik het gewoon vaak plassertje, vind ik net iets fijner klinken op jonge leeftijd. Zou ik bij een meisje (als ik een dochtertje zou hebben) ook zo benoemen als plassertje trouwens.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven