Werk & Studie alle pijlers

2 baanaanbiedingen

15-11-2018 16:20 22 berichten
Baan 1, geheel nieuwe richting, lijkt me heel leuk, betaald heel slecht. Het wringt een beetje dat ze me zo weinig bieden en er is geen onderhandelingsruimte.
Baan 2, lijkt op mijn eerdere werk, voordat ik werkeloos raakte, wordt wellicht wat saaier (?) maar salaris is fatsoenlijk. En mensen lijken wel aardig en me tegemoet te komen met secondaire arbeidsvoorwaarden. Maar ik weet dus niet of ik blij word van de inhoud.
Ik lijk maar niet te kunnen kiezen tussen inhoud en salaris. Baan 1 zou inhouden dat ik echt moet gaan beknibbelen. En niet of nauwelijks geld opzij kan zetten. Maar misschien is dat het waard als ik me in geheel nieuwe materie kan verdiepen? Of gaat geld gewoon voor?
Ik zou het werk van baan 1 willen met het salaris van baan 2 uiteraard maar die optie bestaat niet.
Wat te doen?
Baan 2. En baan 1 een take it or leave it aanbod doen zodat het salaris evenveel is als baan 1.
Edit: in omgekeerde volgorde dan he ;-)

Hoe kan het dat je niet wist dat het zo slecht betaalde?
Ik wist wel welke schaal het zou worden, wist alleen niet dat ik onderaan de schaal gezet zou worden en geen discussie mogelijk verder...
Marit78 schreef:
15-11-2018 16:26
Ik wist wel welke schaal het zou worden, wist alleen niet dat ik onderaan de schaal gezet zou worden en geen discussie mogelijk verder...
Oh lekker is dat. Wil je daar dan werken?
Alle reacties Link kopieren
Geld hoeft niet altijd voor te gaan maar: geen geld maakt ook niet gelukkig.
Ik zou baan 2 nemen en als het echt niets is verder solliciteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja precies, het steekt een beetje. Het zegt wat over management als je mensen voor dat salaris wilt aannemen.
Maar ja, de baan lijkt me dus wel leuk. Lijkt, zou natuurlijk alsnog kunnen tegenvallen.
Ik heb een vergelijkbare keuze gehad en gekozen voor optie 1. Wel met het idee dat er in de toekomst groei in zit, eventueel in een vergelijkbare baan als baan 1, maar dan elders. De ervaring die ik nu op doe is me heel veel waard, daarvoor wil ik wel een tijdlang beknibbelen.
Inderdaad baan 2.

Als laatste optie kan je inderdaad nog een take it or leave bod doen bij de werkgever van baan 1.

Maar beknibbelen omdat je te laag betaald wordt, zou mijn idee niet zijn.
Wat voor verschil qua salaris hebben we het over?
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 20:58
46.45% gewijzigd
Flink verschil. Ik zou bij de een netto hoger zitten dan bruto bij de ander...
Baan 1 zou dan idd een investering in de toekomst zijn, maar geeft natuurlijk geen zekerheid op een hoger salaris in de toekomst.
Jemig, beknibbelen omdat je werk dan leuker is? Over wat voor beknibbelen hebben we het hier? Je-werkte-bij-een-bank-en-gaat-naar-een-klein-boekhoudkantoor- beknibbelen, waardoor je van bovenmodaal en erg lage hypotheekrente naar modaal en normale hypotheekrente gaat, of beknibbelen in de zin van de zorg in en op het minimumloon beginnen?
In het eerste geval zou ik gaan voor baan 1, in het tweede geval voor baan 2.
Baan 2. Ik zou altijd kiezen voor een fatsoenlijk salaris bij een bedrijf dat jou tegemoet komt.
Exact, ik zou een functie in de zorg gaan bekleden en op het minimum beginnen. Terwijl ik behoorlijk wat werkervaring meeneem. Voelt niet fijn.
Marit78 schreef:
15-11-2018 17:27
Exact, ik zou een functie in de zorg gaan bekleden en op het minimum beginnen. Terwijl ik behoorlijk wat werkervaring meeneem. Voelt niet fijn.
Niet doen dus!!
Marit78 schreef:
15-11-2018 16:29
Ja precies, het steekt een beetje. Het zegt wat over management als je mensen voor dat salaris wilt aannemen.
Onderbetaling = onderwaardering. Je vindt het nu al erg dat men zo'n laag aanbod doet. Dat gaat je opbreken. Er stappen steeds meer mensen uit de zorg vanwege belachelijk laag salaris en zeer hoge werkdruk. Voor de mensen die nog in de zorg werken wordt het werk steeds zwaarder.

In het onderwijs was het ook jarenlang ook zo, daar is men nu tenminste bezig om de salarissen te verhogen en leraren meer carrièreperspectief te bieden.
Ik ga naar een baan met opleiding waarvoor ik netto er de helft aan over ga houden dan mijn eerdere baan met dubbele uren. Maar ik kan dit nu financieel hebben en het is mijn droombaan.
Je moet altijd gaan voor het gene dat bij je past en blij maakt. Als je voor een baan gaat waar je meer verdient, maar er niet vrolijk van word, word je er ook niet gelukkiger op. Als je doet wat je leuk vind zal je er ook elke dag van genieten, en is het leven ook een stuk mooier.
Marit78 schreef:
15-11-2018 17:21
Flink verschil. Ik zou bij de een netto hoger zitten dan bruto bij de ander...
Baan 1 zou dan idd een investering in de toekomst zijn, maar geeft natuurlijk geen zekerheid op een hoger salaris in de toekomst.
Een jaartje wat krapper, als je weet dat je daarna omhoog gaat is nog wel te overzien, maar als dat niet is dan kan dat beknibbelen je best op gaan breken, als er nog wat negatiefs bijkomt, zoals bazen die niet meedenken of collega's die niet collegiaal zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou baan 2 nemen.

Je werkt 40 uur per week. In totaal heeft een week 120 uur. Ergo; er blijven 80 uur over voor jezelf. Weekenden niet meegerekend.

Dan liever wat minder leuk werk maar in mijn eigen tijd niet hoeven piekeren als de auto kapot gaat of slapeloze nachten omdat je uitgenodigd bent voor een bruiloft maar geen geld hebt voor een cadeautje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik dacht dat dit een supermarkttopic was over bananen in de aanbieding. :proud: :nut: (Tot ik wat beter keek.)
Marit78 schreef:
15-11-2018 17:27
.
Maar in de OP zeg je dat het een geheel nieuwe richting is? Welke concrete argumenten heb je om hoger ingeschaald te worden?

Niet dat ik vind dat het terecht is hoor, als je je ondergewaardeerd voelt dan belooft dit meestal niet veel goeds. Maar het moet wel realistisch zijn. Het klinkt nu niet echt als een plek die fijn gaat zijn om te werken. Om welke functie in de zorg gaat het?
Ceylon schreef:
15-11-2018 18:32
Ik zou baan 2 nemen.

Je werkt 40 uur per week. In totaal heeft een week 120 uur. Ergo; er blijven 80 uur over voor jezelf. Weekenden niet meegerekend.

Dan liever wat minder leuk werk maar in mijn eigen tijd niet hoeven piekeren als de auto kapot gaat of slapeloze nachten omdat je uitgenodigd bent voor een bruiloft maar geen geld hebt voor een cadeautje.
168 uur. Er blijven dus 128 uur over voor dingen die je leuk vindt over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven