2 baanaanbiedingen
donderdag 15 november 2018 om 16:20
Baan 1, geheel nieuwe richting, lijkt me heel leuk, betaald heel slecht. Het wringt een beetje dat ze me zo weinig bieden en er is geen onderhandelingsruimte.
Baan 2, lijkt op mijn eerdere werk, voordat ik werkeloos raakte, wordt wellicht wat saaier (?) maar salaris is fatsoenlijk. En mensen lijken wel aardig en me tegemoet te komen met secondaire arbeidsvoorwaarden. Maar ik weet dus niet of ik blij word van de inhoud.
Ik lijk maar niet te kunnen kiezen tussen inhoud en salaris. Baan 1 zou inhouden dat ik echt moet gaan beknibbelen. En niet of nauwelijks geld opzij kan zetten. Maar misschien is dat het waard als ik me in geheel nieuwe materie kan verdiepen? Of gaat geld gewoon voor?
Ik zou het werk van baan 1 willen met het salaris van baan 2 uiteraard maar die optie bestaat niet.
Wat te doen?
Baan 2, lijkt op mijn eerdere werk, voordat ik werkeloos raakte, wordt wellicht wat saaier (?) maar salaris is fatsoenlijk. En mensen lijken wel aardig en me tegemoet te komen met secondaire arbeidsvoorwaarden. Maar ik weet dus niet of ik blij word van de inhoud.
Ik lijk maar niet te kunnen kiezen tussen inhoud en salaris. Baan 1 zou inhouden dat ik echt moet gaan beknibbelen. En niet of nauwelijks geld opzij kan zetten. Maar misschien is dat het waard als ik me in geheel nieuwe materie kan verdiepen? Of gaat geld gewoon voor?
Ik zou het werk van baan 1 willen met het salaris van baan 2 uiteraard maar die optie bestaat niet.
Wat te doen?
donderdag 15 november 2018 om 16:40
donderdag 15 november 2018 om 17:22
Jemig, beknibbelen omdat je werk dan leuker is? Over wat voor beknibbelen hebben we het hier? Je-werkte-bij-een-bank-en-gaat-naar-een-klein-boekhoudkantoor- beknibbelen, waardoor je van bovenmodaal en erg lage hypotheekrente naar modaal en normale hypotheekrente gaat, of beknibbelen in de zin van de zorg in en op het minimumloon beginnen?
In het eerste geval zou ik gaan voor baan 1, in het tweede geval voor baan 2.
In het eerste geval zou ik gaan voor baan 1, in het tweede geval voor baan 2.
donderdag 15 november 2018 om 17:37
Onderbetaling = onderwaardering. Je vindt het nu al erg dat men zo'n laag aanbod doet. Dat gaat je opbreken. Er stappen steeds meer mensen uit de zorg vanwege belachelijk laag salaris en zeer hoge werkdruk. Voor de mensen die nog in de zorg werken wordt het werk steeds zwaarder.
In het onderwijs was het ook jarenlang ook zo, daar is men nu tenminste bezig om de salarissen te verhogen en leraren meer carrièreperspectief te bieden.
donderdag 15 november 2018 om 17:50
donderdag 15 november 2018 om 17:50
Een jaartje wat krapper, als je weet dat je daarna omhoog gaat is nog wel te overzien, maar als dat niet is dan kan dat beknibbelen je best op gaan breken, als er nog wat negatiefs bijkomt, zoals bazen die niet meedenken of collega's die niet collegiaal zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 15 november 2018 om 18:32
Ik zou baan 2 nemen.
Je werkt 40 uur per week. In totaal heeft een week 120 uur. Ergo; er blijven 80 uur over voor jezelf. Weekenden niet meegerekend.
Dan liever wat minder leuk werk maar in mijn eigen tijd niet hoeven piekeren als de auto kapot gaat of slapeloze nachten omdat je uitgenodigd bent voor een bruiloft maar geen geld hebt voor een cadeautje.
Je werkt 40 uur per week. In totaal heeft een week 120 uur. Ergo; er blijven 80 uur over voor jezelf. Weekenden niet meegerekend.
Dan liever wat minder leuk werk maar in mijn eigen tijd niet hoeven piekeren als de auto kapot gaat of slapeloze nachten omdat je uitgenodigd bent voor een bruiloft maar geen geld hebt voor een cadeautje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 16 november 2018 om 00:31
.
Maar in de OP zeg je dat het een geheel nieuwe richting is? Welke concrete argumenten heb je om hoger ingeschaald te worden?
Niet dat ik vind dat het terecht is hoor, als je je ondergewaardeerd voelt dan belooft dit meestal niet veel goeds. Maar het moet wel realistisch zijn. Het klinkt nu niet echt als een plek die fijn gaat zijn om te werken. Om welke functie in de zorg gaat het?
vrijdag 16 november 2018 om 11:06
168 uur. Er blijven dus 128 uur over voor dingen die je leuk vindt over.Ceylon schreef: ↑15-11-2018 18:32Ik zou baan 2 nemen.