2e gesprek?
dinsdag 3 juli 2018 om 10:06
Ik ben uitgenodigd om op 2e gesprek te komen bij een (eventuele) nieuwe baan, super blij mee!
Maar.. wat betekend een 2e gesprek precies? Het gesprek is met dezelfde personen als mijn 1e gesprek en dan denk ik ja, ze hebben toch al bijna alles gevraagd, wat is er nu extra dan?
Dus... iemand tips? Hoe bereid ik me het beste voor en wat kan ik verwachten?
Maar.. wat betekend een 2e gesprek precies? Het gesprek is met dezelfde personen als mijn 1e gesprek en dan denk ik ja, ze hebben toch al bijna alles gevraagd, wat is er nu extra dan?
Dus... iemand tips? Hoe bereid ik me het beste voor en wat kan ik verwachten?
dinsdag 3 juli 2018 om 10:12
Heb je niet gevraagd naar de procedure bij het eerste gesprek?
Meestal gaan ze dieper in op vragen die ze hebben. Zorg ervoor dat je jouw competenties goed kunt onderbouwen met praktische voorbeelden. Wat heb je concreet gedaan? Hoe heb je problemen aangepakt. Etc.
Wellicht komen ze ook met wat lastige vragen, dingen waar ze bij jou aan twijfelen. Als je weet dat er zulke dingen zijn, bijv een gat in je cv, zorg dan dat je goed kunt verwoorden waarom dat zo is.
Succes, top dat je een tweede gesprek krijgt!
Meestal gaan ze dieper in op vragen die ze hebben. Zorg ervoor dat je jouw competenties goed kunt onderbouwen met praktische voorbeelden. Wat heb je concreet gedaan? Hoe heb je problemen aangepakt. Etc.
Wellicht komen ze ook met wat lastige vragen, dingen waar ze bij jou aan twijfelen. Als je weet dat er zulke dingen zijn, bijv een gat in je cv, zorg dan dat je goed kunt verwoorden waarom dat zo is.
Succes, top dat je een tweede gesprek krijgt!
dinsdag 3 juli 2018 om 10:16
dinsdag 3 juli 2018 om 10:37
Ik heb trouwens ook weleens een tweede en daarna derde gesprek en assesments en casussen en rollenspellen gehad enz. Als je de enige bent gaat het vaak meer over de arbeidsvoorwaarden, maar met meerdere kandidaten die door zijn na een volgende ronde zou ik het echt even navragen. Kan dan alle kanten op.