Werk & Studie alle pijlers

2e kans!

22-08-2018 10:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Omdat ik nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen.
34 jaar, getrouwd en moeder van 3 boys in de leeftijd van 3,8 en 9 jaar. De jongste was een kadootje 😁 nooit gepland, ook totaal niet handig (😉) maar wel heel leuk!
Manlief is internationaal chauffeur en de hele week, soms 2, van huis af.
We wonen buitenaf en in onze tuin bevinden zich zo'n 100 postduiven(hobby man lief), 15 kippen en 2 paarden. We hebben ook een prachtige en ontzettende lieve witte herder die alweer 9 jaar is, mijn aller beste vriendin.

Zélf heb ik jaren een hondengedragscentrum gehad waarbij ik 20 kennels vol had met honden die wegens agressie ingeslapen zouden moeten worden. Een soort laatste kans, en ik heb er werkelijk 100den kunnen herplaatsen. Fantastisch werk, maar 24/7 En dat brak me op. Ik kampte mijn hele leven al met over gewicht, rookte door de stress van het werk als een ketter en at zelden fatsoenlijk, 1+1+1+1 =... in mijn geval een longembolie met dubbele long ontsteking. Ik heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen, zowel mijn linker als mijn rechter long aderen zaten vol met bloedpropjes. Ik heb zelf toen niet beseft hoe dichtbij t einde ik eigenlijk was. In die tijd heeft mijn man het bedrijf stop gezet en toen ik thuis kwam was mijn levenswerk dus weg... Dat was even slikken. Maar ik snapte meteen waarom, het was eigenlijk ook geen doen met 3 kinderen. Maar dat wou ik nooit toegeven.
Na een paar weken bijkomen besloot ik mijn leven om te gooien en te gaan doen wat IK echt wou. Ik leefde eigenlijk altijd in dienst van de honden en mijn kinderen.. voor mezelf was gewoon niet echt tijd.
Ik begon ermee om me in te schrijven bij de obesitas kliniek. Ik besloot de kinderen iets meer uit handen te geven aan de oppas. En ik ging me oriënteren op een opleiding.

Nu bijna twee jaar later, ben ik bijna 50 kilo lichter, mountainbike ik zeer fanatiek 3x per week, rijdt ik 30 sept mijn eerste tour van 65km en start ik volgende week als 34 jarige aan een MBO opleiding Hoefsmid.
Ik ga dus 3 jaar terug naar school😁
Wel een BBL opleiding, dus 1 dag in de week school en 4 dagen stage lopen. De stage loop ik bij mijn eigen hoefsmid die tevens ook een goede vriend is EN mijn MTB maatje. Dus ik ben gezegend met het feit dat er veel flexibiliteit is omtrent de kinderen. De jongste gaat naar de dagopvang, woensdag de hele dag en de rest tot 14 uur. Dat zal best even pittig zijn voor hem, maar omdat zijn ontwikkeling vlotter gaat met 2 grote broers is hij er denk ik ook wel klaar voor.

Ik heb er enorm veel zin in en ben ontzettend benieuwd hoe onze toekomst er nu uit gaat zien.
Zijn er meer moeders die t roer omgegooid hebben?

Lieve groet van mij
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 08:26
94.70% gewijzigd
Ik heb nog steeds de droom om mij te laten omscholen als verzorgende ig in de ouderenzorg. Heb vanaf begin dit jaar vrijwilligerswerk gedaan in een woon-zorgcentrum in de buurt en van daaruit gevraagd voor een betaalde baan binnen deze organisatie. Super leuk natuurlijk. Wel niet mijn definitieve wens en uren maar voor nu bevalt het prima. Ze weten ook wat mijn droom is uiteindelijk, maar hier lukt dat nog niet. Geen plek. Heb inmiddels al overal en nergens gesolliciteerd voor een plek, maar nog steeds zonder succes. Maar ik ben er van overtuigd dat het als je maar niet opgeeft het ooit moet gaan lukken. Dus ik vindt het super knap dat jij je droom achterna gaat en dat gaat je denk ik zeker lukken. Succes!
Je man stopte jouw bedrijf, terwijl jij in het ziekenhuis lag? Kan dat wel zomaar, legaal?
Wat een prachtig verhaal Truckerswife , heel veel succes!
Ikigai schreef:
22-08-2018 11:18
Je man stopte jouw bedrijf, terwijl jij in het ziekenhuis lag? Kan dat wel zomaar, legaal?
Maar hij kan wel 2 weken aan 1 stuk van huis weg..En jij moet alles rondbreien en raakt je bedrijf kwijt. Gevalletje, jouw vrijheid is mijn beperking.
Maar goed, jullie leven, jullie keuzes.

OT; Succes met je tweede kans, fijn dat je je zoveel beter voelt en weer zin hebt om dingen te doen. Megaprestatie dat je zoveel bent afgevallen!
TO, wat een ontzettend mooi verhaal. Zelf geen moeder, dus verder geen inzichten.

Maar je mag oprecht trots op jezelf zijn, dat wilde ik even meegeven!
Ik zou de baas van je man bellen en zeggen dat hij vanaf morgen niet meer komt. Hij is te druk met zijn kinderen, nu jij een carrièreswitch onderneemt.
Ikigai schreef:
22-08-2018 15:26
Ik zou de baas van je man bellen en zeggen dat hij vanaf morgen niet meer komt. Hij is te druk met zijn kinderen, nu jij een carrièreswitch onderneemt.
Waarom?

Als je de OP goed hebt gelezen deed man dit juist vóór haar (gezondheid) en zag TO dat uiteindelijk ook in. Ze schrijft toch ook nergens dat dit een rotstreek van hem was?
loisnvt schreef:
22-08-2018 15:36
Waarom?

Als je de OP goed hebt gelezen deed man dit juist vóór haar (gezondheid) en zag TO dat uiteindelijk ook in. Ze schrijft toch ook nergens dat dit een rotstreek van hem was?
Zonder overleg iemands bedrijf opdoeken, dat doe je toch niet? Mijn man ziet me aankomen zeg. 'Ja, ik vond dat je het wat te druk had met je werk lieverd'.

'Nou bedankt schatje, dat heb je goed aangevoeld, nu kan ik lekker thuis gaan zitten, veel beter!'

:lijstje:
O_O
Ikigai schreef:
22-08-2018 15:48
Zonder overleg iemands bedrijf opdoeken, dat doe je toch niet? Mijn man ziet me aankomen zeg. 'Ja, ik vond dat je het wat te druk had met je werk lieverd'.

'Nou bedankt schatje, dat heb je goed aangevoeld, nu kan ik lekker thuis gaan zitten, veel beter!'

:lijstje:
O_O
Lees de openingspost nu eens begrijpend! We hebben het hier niet over jouw man maar over het gezin van TO.
loisnvt schreef:
22-08-2018 15:59
Lees de openingspost nu eens begrijpend! We hebben het hier niet over jouw man maar over het gezin van TO.
Het is in geen enkel geval ok om zoiets voor een ander te besluiten.
Ikigai schreef:
22-08-2018 16:04

Dat is jouw mening, ik denk daar dus anders over.
loisnvt schreef:
22-08-2018 16:07
Dat is jouw mening, ik denk daar dus anders over.
Jij zou iemands bedrijf, dat ook nog eens zijn grootste passie is, opdoeken, zonder enig overleg?

Los van dat het volgens mij juridisch niet eens kan, is dat zo not done. Hoezeer passeer je iemand dan, hoe dominant kun je zijn, het gaat toch om een handelingsbekwame volwassene, niet om een klein kind dat je een speeltje afpakt?
Wow, prachtig verhaal!

Ik ben ook 'terug naar school gegaan' op dezelfde leeftijd!
Ikigai schreef:
22-08-2018 16:11
Jij zou iemands bedrijf, dat ook nog eens zijn grootste passie is, opdoeken, zonder enig overleg?

Los van dat het volgens mij juridisch niet eens kan, is dat zo not done. Hoezeer passeer je iemand dan, hoe dominant kun je zijn, het gaat toch om een handelingsbekwame volwassene, niet om een klein kind dat je een speeltje afpakt?
Fantastisch werk, maar 24/7 En dat brak me op. Ik kampte mijn hele leven al met over gewicht, rookte door de stress van het werk als een ketter en at zelden fatsoenlijk,

Zomaar een stukje uit haar openingspost. Haar man kent haar natuurlijk als geen ander en zag waarschijnlijk al jaren dat het haar boven het hoofd groeide. Tevens zegt TO zelf dat zij het begreep, zij wilde het niet aan zichzelf toegeven dat het teveel was.
Kun je wel zeggen dat het om een handelingsbekwame volwassene gaat, maar als het ten koste gaat van iemands gezondheid, ja, dan begrijp ik heel goed dat haar man deze beslissing heeft genomen. Ook dat is liefde hoor, het beste met je partner voorhebben, zeker na zo’n ziekenhuisopname.

En misschien stond het bedrijf wel op naam van man, waarom vul je zoveel in?
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 16:20
3.34% gewijzigd
Ikigai schreef:
22-08-2018 16:04
.
Wat betreft dat bedrijf, nee zomaar zoiets voor een ander besluiten is gewaagd en in de meeste gevallen niet oké. Echter als je in een relatie zit en elkaar zó goed kent kan je over het algemeen goed inschatten wat er wel en niet kan. Misschien was het voor TO nodig dat iemand deze radicale beslissing voor haar nam. Daar kan je van alles van vinden in algemene zin, maar besef dat het niet jouw relatie is en dat de twee mensen die in de relatie zitten erover gaan. Blijkbaar voelde man aan dat het oké was in hun relatie, en dat was het ook.
En dan nog is het misdadig om alles van de hand te doen als iemand in het ziekenhuis ligt. Ik denk serieus dat het illegaal is. En het gaat ook nog eens om dieren...

TO: wegwezen daar! Nu je zo goed voor jezelf zorgt kun je vast ook een man vinden die met respect met je omgaat.
Ikigai schreef:
22-08-2018 16:23

TO: wegwezen daar! Nu je zo goed voor jezelf zorgt kun je vast ook een man vinden die met respect met je omgaat.
Tjonge jonge jonge
Succes to!!
Ikigai schreef:

:hihi:
Ikigai schreef:
En dan nog is het misdadig om alles van de hand te doen als iemand in het ziekenhuis ligt. Ik denk serieus dat het illegaal is. En het gaat ook nog eens om dieren...

Rot op, ikigai. Je loopt weer gewoon te zieken en te trollen om een leuk topic te verzieken. Ik zou zeggen; maak zelf een topic over perfecte relaties waarin de één de een liefdevol en begripvol toekijkt hoe de ander zich letterlijk de dood inwerkt en waarom dat veel beter is en dat jouw man dat vast heel graag voor je zou doen.
Dahag
Dus niemand vindt het raar dat een man met drie kinderen en 100 postduiven, die steeds twee weken van huis is door werk en dan (ipv zijn vrouw te ontlasten door in zijn eigen werk/hobby te snijden), het werk van zijn vrouw (zonder haar weten!!) opzegt, terwijl zij in het ziekenhuis ligt?

Hallo, 1950!! :|
Ikigai schreef:
En dan nog is het misdadig om
Om te trollen in het topic van een ander.

Trek je er maar niets van aan hoor TO, je hebt nu eenmaal van die types die getolereerd worden tot het op een gegeven moment de spuigaten uitloopt.
Zoals ik al eerder zei: ik vind het fantastisch wat je gedaan hebt! :applause:
To wat goed van je dat je zoveel bent afgevallen! Ik weet zelf hoe moeilijk dat is. Soms is het heel goed om je leven om te gooien en zo te horen ben je op weg naar een mooie nieuwe baan. Heel veel succes, stoer dat je hoefsmid wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven