Werk & Studie alle pijlers

2e sollicitatiegesprek vandaag!

03-12-2013 07:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning.

Ik heb vandaag mijn 2e gesprek. Bij het eerste gesprek zeiden ze al van ja laten we 2e gesprek inplannen.

Eerste gesprek was met HR en manager, 2e gesprek met directeurs.

Ik wil deze baan zo graaaaag!

Ik heb al vaker sollcitatiegesprekken gehad, maar blijft spannend.

Jullie nog tips. Of goede vragen die ik kan stellen?

Thnx!
Wat fijn voor je. Heel veel succes!

Hoe ziet een typische werkdag er uit?

Wat zijn de doorgroei mogelijkheden?

Hoeveel mensen werken er op de afdeling?

Hoe groot is het team waarin ik zou komen te werken?

Wat is de toekomstvisie van het bedrijf?
Thanks! Ja dat bedoel ik met 2egesprek. Is zo shit, want je weet al veel, dan heb je toch niet meer vragen als hoeveel mensen werken er.

Toekomstvisie vind ik wel een goede, maar ze bestaan al 18 jaar...

Doorgroeien hebben we ook over gehad al.

Vind altijd zo lastig 2e gesprek
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:00
0.00% gewijzigd
O heb goede vraag, toch? : hoe ze te werk gaan ivm opdrachtgevers. Aangezien ze alleen maar werken voor opdrachtgevers. Of er ook een marketingafdeling is blabla.
Wat fijn,

Als je geen vragen meer hebt dan heb je die niet meer,toch? als je allemaal vragen gaat stellen die eigenlijk nergens op slaan of die al beantwoord zijn komt dat ook vreemd over.

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heb je al een rondleiding gehad? Zo niet, kun je daar om vragen.

Een bedrijf heeft overigens altijd een toekomstvisie, al bestaan ze 100 jaar

In het 2de gesprek worden over het algemeen de arbeidsvoorwaarden besproken. Zijn er nog meer die het 2de gesprek ingaan?

Veel succes!
Luister naar je hart, want dat klopt
Het 2de gesprek gaat meestal over arbeidsvoorwaarden, wat jij kan toevoegen aan het bedrijf en de positie. Tevens vinden directeuren het rete interessant wat jouw toekomst visie is binnen het bedrijf, waar zie jij je daar over een x aantal jaar. Meestal kijkt de directie gewoon of jij geschikt bent voor de functie die openstaat en of zij een klik met je hebben inhoudelijk ben je namelijk allang doorgelicht in het eerste gesprek. Ze willen gewoon weten wat voor vlees ze in huis gaan halen. Heel veel succes!
Succes vandaag !
.
Thanks allemaal. Gesprek ging erg goed naar mijn gevoel. We hadden aan het einde van het gesprek ook over de markt etc. Veel mensen die solliciteren op vacature. Toen vroeg ik of er nog andere kandidaten waren. Ze hadden nog gesprek gehad en nog gesprek morgen beide 2e gesprek. Vrouwelijke directeur zei dat ik wel goede kans maak.

Ik kwam ook terwijl ik aan het wachten was nog de manager tegen waarmee ik het eerste gesprek had. Ze kwam naar mij toe, hand geven en vragen hoe het ging.

Vond ik ook wel positief. Heb blijkbaar een positieve indruk achtergelaten bij eerste gesprek.
Succes!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fijn dat het goed voelde. Laat je ons weten of je het bent geworden?
Ja zal ik zeker doen!
Zucht. Ze vragen om referentie. 2 zelfs. En die heb ik niet. Heb ook tijd geen contact gehad met bedrijven. En weet niet of ze heel erg positieve dingen zeggen over mij. Help en nu?
Heb je ooit ergens Stage gelopen voor een opleiding?
Ja! Zal ik dan m'n collega van stage als referent opgeven? Maar heb ik dan nog wel contact mee. Maar is 3 jaar geleden.... Ach ja. Heb dus getuigenschrift en die heb ik gemaild. Maar ze wilde 2 referenties nabellen. Hmmz gedoe allemaal zeg.
Het is niet de bedoeling dat je een collega gaat opgeven als referentie. Meestal doe je je leidinggevende/ baas.

Hoezo zouden ze geen positieve dingen over je zeggen? Meteen weer een reden om altijd te zorgen dat je met een nette indruk ergens weg gaat. Komt altijd van pas.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven