Werk & Studie alle pijlers

3 vragen over solliciteren

27-02-2017 15:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben (nog) een leek op het gebied van solliciteren. Ik ben bijna afgestudeerd als hbo-verpleegkundige. Nu wil ik bij een instantie op verschillende locaties solliciteren. Dit moet via een online formulier. Of nou ja, formulier: mijn adresgegevens dien ik in te vullen en daarnaast moet ik mijn motivatie-/sollicitatiebrief en mijn cv apart uploaden. Nu vraag ik mij de volgende 3 dingen af:

- Mag/ kan ik al solliciteren als ik nog een tentamen van de minor open heb staan, maar verder alles al heb afgerond? (Ik zou eigenlijk deze week de diplomering hebben, maar ik heb door het tentamen van de minor verlenging...).

- Is een motivatiebrief hetzelfde als een sollicitatiebrief? Beide termen worden namelijk genoemd in de vacature.

- Vul je gewoon de adresgegevens van de instantie in in de motivatie-/sollicitatiebrief? Ik vraag me dit af aangezien dit online gaat, hoeveel meerwaarde heeft dit dus?

Bedankt alvast !
1: ja heb ik wel gedaan, ik kreeg een baan toen (als leraar mag je 2 jaar onbevoegd voor de klas) en heb toen ook in dat jaar mijn laatste toets gehaald. Weet niet hoe het bij verpleegkunde zit

2: een motivatie zit toch in je sollicitatie?

3: ja ik deed dat wel, voor online niet denk ik
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
- Mag/ kan ik al solliciteren als ik nog een tentamen van de minor open heb staan, maar verder alles al heb afgerond? (Ik zou eigenlijk deze week de diplomering hebben, maar ik heb door het tentamen van de minor verlenging...).

Zou ik me geen zorgen over maken. Gewoon doen.

- Is een motivatiebrief hetzelfde als een sollicitatiebrief? Beide termen worden namelijk genoemd in de vacature.

Ja, dat is hetzelfde. Zet vooral in je brief waarom je juist graag daar wilt werken. Lees goed wat er gevraagd en verteld wordt en sluit je motivatie daarop aan.

- Vul je gewoon de adresgegevens van de instantie in in de motivatie-/sollicitatiebrief? Ik vraag me dit af aangezien dit online gaat, hoeveel meerwaarde heeft dit dus?

Maakt niet uit.
Of gewoon benoemen in de brief dat je bijna bent afgestudeerd? Handig is om ook te benoemen wat je nou motiveert om DAAR te werken en wat je hebt toe te voegen aan hun organisatie (dus waarom ze voor jou moeten kiezen).

En in je gesprek: wees gewoon jezelf! Want als je je anders voordoet, kiezen ze verkeerd, blijk je misschien toch niet goed in het team en organisatie te passen etc. En wees enthousiast. Hiermee gaat het lukken!

Veel succes!
Ja

Ja

En ja

Succes!
Bedankt!!
Ja je mag als student alvast solliciteren. Je zal pas een contract als verpleegkundige aangeboden krijgen wanneer je officieel gediplomeerd bent, maar veel instellingen vinden dit geen probleem, en nemen je dus vanaf die datum aan of geven je eerst een vervangend contract (vig - niveau 3). Je mag ook pas je BIG aanvragen na je diplomeren.

Succes met je sollicitatie! Er is momenteel veel vraag naar hbo-verpleegkundige, dus je zal weinig problemen ondervinden met het vinden van een baan denk ik zo
Ja doen! Er is idd mega veel vraag naar hbo-verpleegkundigen in eigenlijk (bijna?) alle sectoren van de zorg. Het ziekenhuis waar ik werk staat te springen om hbo-v'ers en al helemaal degenen met stage-ervaring in het ziekenhuis. Geldt vast idem voor andere typen instellingen.

En ja en ja

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven