Werk & Studie alle pijlers

39 en zwanger van 3e, reactie collega's

13-05-2018 23:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag
Ik twijfel onder welke categorie dit te plaatsen. Toch voor werk gekozen omdat me die reacties het meeste bezighouden.
We hebben twee kindjes, nu bijna 5 en 2 jaar. Na de tweede ervan overtuigd dat we compleet waren maar nu willen we toch voor een derde gaan. Weten natuurlijk niet of dat ons gegeven is. Wel besloten dat we op m'n 39e stoppen, dan gaat bij hem de knoop er in. Ik ben nu 37, wordt in september 38. Ik sta er volledig achter maar soms denk ik "zouden collega's het niet raar vinden?". Als in; "te oud"? Maar misschien zit dat in mijn hoofd. Vandaar even een reality check: wat zouden jullie denken? Gek genoeg heb ik het wat minder bij familie en vrienden. Die zullen vast verrast maar blij zijn (denk ik).
Nogmaals; niet om de plannen niet door te zetten, gewoon ff polsen of hoe ik denk dat men er tegen aan kijkt klopt of niet. Simpele pol dus!

Is 38/39 jaar voor 3e kindje te oud?

Totaal aantal stemmen: 304

Ja (7%)
Nee (48%)
Daar vind ik niks van (45%)
Alle reacties Link kopieren
Ik feliciteer zwangere collega's (en mannen met een zwangere vrouw). Hoe oud ze zijn weet ik niet eens, interesseert me niet.
Waar ik slecht tegen kan, zijn collega's met jonge kinderen die blijven vertellen hoe moe ze zijn en hoe uniek hun kinderen. Toe zeg, houd het zakelijk!
Mevrouw75 schreef:
15-05-2018 06:53
Ja, en? In die overgang heb ik toch te dealen met al die honderden pubers.

Weet je, mijn leven is nu eenmaaal gelopen zoals het is gelopen en daar moet ik het maar mee doen.
Wellicht las ik het verkeerd, maar ik kaas je post niet zozeer over dealen met de overgang, maaar over het missen van een zorghormoon. Dan is het een hele andere post
Zorgen voor pubers is wel iets anders dan beroepsmatig met ze werken.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
14-05-2018 23:15
Biologisch gezien ja, maar er zijn nog wel wat andere factoren die meespelen om te bepalen of het ideaal is om zwanger te raken.
Uiteraard. Maar dit geldt ook als je eind dertig bent.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,
Behoorlijk ziek geweest afgelopen week dus daarom zo laat een reactie. Bedankt voor jullie reacties! Reagerend daarop;

Uiteraard hebben we van tevoren nagedacht hoe we het gaat doen. Praktisch en financieel. De opvang die we nu twee dagen hebben voor kinderen kan ook prima voor een derde. Vandaar dat ik verrast was door de opmerking van één van jullie dat een derde betekent"minder werken". Ik vroeg me af of ik een afweging had gemist. Maar gelukkig lees ik daarna ook anderen, die die ervaring niet hebben dat een derde minder werken betekent.

Mbt gezondheid; het kindje is welkom. We laten geen extra testen doen. Dit is een bewuste keuze waar men ongetwijfeld wat van vindt, maar hebben we goed doordacht.

Mbt 39: omdat het bij m'n vorige lang duurde voor ik zwanger was en er tussentijds een miskraam was, ga ik ervan uit dat het ook nu weer even duurt. We zijn druk "bezig" dus theoretisch ben ik op m'n 37e nog zwanger van een derde, maar ik houdt rekening met later.

En verder zijn jullie unaniem! Fijn! Nogmaals: het is niet iets waar ik me druk over maak, meer een gedachte die soms opkomt. In de zin van "goh, wat zouden die ervan vinden". Niets meer en minder dan dat.

Nu maar hopen dat het ons gegeven is! Fijne avond allemaal!
Ik oordeel niet als collega's zwanger zijn.
De ene collega is met 21 jaar zwanger.
De ander is met 43 jaar zwanger.
Leuk voor hen.

Vrouwen oordelen trouwens wel over mij, zodra ze eenmaal zelf kinderen hebben.
Ik heb geen kinderen, dus ik ken geen 'ware liefde', ik heb 'geen moederenergie',
ik ben 'te asociaal om mijn genen door te geven' en ik draag geen zorg voor de volgende generatie.
Volgens hen.
Tornacense schreef:
13-05-2018 23:14
Liever op je 38 à 39 dan op je 18.

En zeker aangezien je nog 2 kleine kinderen hebt, zou ik er niet van schrikken.
Het zou waarschijnlijk nog lichtelijk anders voelen als die kroost intussen 15 en 12 zou zijn.
Nee joh, omgekeerd. Met een beetje mazzel zijn ze voor je 40 bent uit huis ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het leuk vinden. Stiekem extra leuk omdat ik zelf 39 was met nr 2.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
13-05-2018 23:09
Ik vind het raar dat je dit soort levensbeslissingen van de meningen van collega's laat afhangen. Iedereen vindt altijd wel iets raar. Je moet je eigen beslissingen nemen.
+1
Bovendien zijn ze je toch zo weer vergeten, omdat een andere collega misschien tegen die tijd wel een affaire heeft gehad met de directeur en zwanger is.
Abigail__ schreef:
20-05-2018 21:20
Vrouwen oordelen trouwens wel over mij, zodra ze eenmaal zelf kinderen hebben.
Ik heb geen kinderen, dus ik ken geen 'ware liefde', ik heb 'geen moederenergie',
ik ben 'te asociaal om mijn genen door te geven' en ik draag geen zorg voor de volgende generatie.
Volgens hen.
Oh wat herkenbaar dit helaas...... Ik heb ook zo een 'vriendin' die dat constant tegen mij zegt..... Er is blijkbaar van alles 'mis' met mij dat ik geen kinderen heb en ook geen kinderen wil want ja 'ik ben al 41 en zo zielig ook voor mijn moeder dat ze nooit kleinkinderen zal hebben'...
Sure... Kinderen neem je om je ouders een plezier te doen :facepalm: .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ja gestemd. Ik vind het inderdaad wel oud om nog aan een zwangerschap te beginnen.
Maar ik vind ook dat het mij geen ruk aangaat wat iemand beslist op zwangerschapsgebied en ik zou er ook nooit iets van zeggen tegen een collega.
phloxx wijzigde dit bericht op 21-05-2018 16:11
1.05% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Vreemde topictitel want je bent 37 en (nog) niet zwanger. Verder vind ik er niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven