Werk & Studie alle pijlers

39 en zwanger van 3e, reactie collega's

13-05-2018 23:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag
Ik twijfel onder welke categorie dit te plaatsen. Toch voor werk gekozen omdat me die reacties het meeste bezighouden.
We hebben twee kindjes, nu bijna 5 en 2 jaar. Na de tweede ervan overtuigd dat we compleet waren maar nu willen we toch voor een derde gaan. Weten natuurlijk niet of dat ons gegeven is. Wel besloten dat we op m'n 39e stoppen, dan gaat bij hem de knoop er in. Ik ben nu 37, wordt in september 38. Ik sta er volledig achter maar soms denk ik "zouden collega's het niet raar vinden?". Als in; "te oud"? Maar misschien zit dat in mijn hoofd. Vandaar even een reality check: wat zouden jullie denken? Gek genoeg heb ik het wat minder bij familie en vrienden. Die zullen vast verrast maar blij zijn (denk ik).
Nogmaals; niet om de plannen niet door te zetten, gewoon ff polsen of hoe ik denk dat men er tegen aan kijkt klopt of niet. Simpele pol dus!

Is 38/39 jaar voor 3e kindje te oud?

Totaal aantal stemmen: 304

Ja (7%)
Nee (48%)
Daar vind ik niks van (45%)
Ik vind het vooral verwonderlijk dat jij je serieus afvraagt wat je collega's er van vinden. Wat maakt dat hun mening zo belangrijk is voor je?
De mening van mijn collega's is wel de allerlaatste waar ik om geef. De meesten vertel ik niet eens echte prive zaken.

Overigens zou ik het allemaal prima vinden. Heb een collega die op haar 40ste een 2e kreeg. Ik heb er nooit over nagedacht dat dat oud is. Ik denk wel: hoe meer levenservaring, hoe beter.
Ik zou er niks van vinden. En ten tweede zou ik niet eens weten hoe oud al mijn collega's zijn...
Altijd leuk als een collega zwanger is. Ik zou misschien mijzelf in gedachten afvragen waar je zin in hebt, twee is voor mij de max maar prima als jij het anders wilt. Helaas heb ik in de naaste omgeving een gezin dat ook nog een derde kind wilde maar dat kind heeft het Down-syndroom. Ik weet niet of ik dat risico zou durven nemen als ik twee gezonde kinderen had. Of in ieder geval testen en vooraf beslissen wat je wilt bij een slechte uitslag. Helaas heb je op jouw leeftijd toch iets meer kans op een kind met een afwijking. Ander gezin kreeg als derde een drieling :P
Alle reacties Link kopieren
Als die collega's er al een mening over hebben dan zullen ze die, mits ze enigszins beschaafd zijn, vast wel voor zich houden als jij aankondigt dat je zwanger bent. Waarschijnlijk denken ze er niet eens over na en als ze er al over nadenken zullen ze het niet gek vinden, er zijn zat mensen die op die leeftijd nog een kind krijgen. Zeker als het niet de eerste is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Persoonlijk vind ik het wel te oud. Wij zijn blijven proberen voor een tweede kind tot ik 35 was. Daar lag bij ons de uiterste grens.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-05-2018 07:29
Dat moet dan wel maar gewoon effe lukken. Je moet de juiste partner al hebben, je relatie moet al zo ver gevorderd zijn dat je zeker weet dat je met deze man een kind wil. Etc.

Fijn voor jou dat dat gelukt is, maar veel vrouwen kunnen diezelfde keuze niet eens maken.
Dit !
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Zelf kijk ik eerder raar op als iemand van 21 al zwanger is dan wanneer iemand van 39 zwanger is!
Poker schreef:
14-05-2018 11:54
Zelf kijk ik eerder raar op als iemand van 21 al zwanger is dan wanneer iemand van 39 zwanger is!
ik ook
Wat doen die collega’s ertoe?

Als ik de mededeling krijg van een ander met een blij gezicht ben ik blij voor die persoon. Kijkt die persoon er niet blij bij vraag ik of er iets niet lekker loopt bij of voor die persoon. En verder........niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor het eerst zwanger op mijn 38ste. En voor het laatst ook. Ik heb er nog nooit over nagedacht wat een ander daarvan zou vinden. En heb ook nog nooit opmerkingen daarover gehad...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
13-05-2018 23:21
Bij mij op werk krijgen collega’s van allerhande leeftijden kinderen. Ik ben er werkelijk nooit mee bezig hoe oud ze zijn. Dat zijn mijn zaken toch helemaal niet? Bovendien weet ik van veel collega’s niet eens hoe oud ze zijn.
Nou, inderdaad, dat laatste!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het te oud vinden, moet er dan ook niet aan denken. Ook vanwege de risico’s en het leeftijdsverschil met de andere kinderen. Maar jouw leven, jouw keuze toch?
Ghost79 schreef:
14-05-2018 19:45
Persoonlijk zou ik het te oud vinden, moet er dan ook niet aan denken. Ook vanwege de risico’s en het leeftijdsverschil met de andere kinderen. Maar jouw leven, jouw keuze toch?
Het lijkt me vooral vervelend dat je dan nog tot zo oud in de (kleine) kinderen zit.

Als je 50-55 bent zijn voor de meeste vrouwen de zorghormonen wel uitgewerkt door de overgang en dan zit je dus nog met een kind in de leeftijd van 10-15.

Het lijkt me fijner dat je kinderen al volwassen zijn en zelfstandig als je zelf 50+ bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan jou die collega’s nou schelen? Nou, en dan vinden ze het “stom”... wat dan nog?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-05-2018 07:29
Dat moet dan wel maar gewoon effe lukken. Je moet de juiste partner al hebben, je relatie moet al zo ver gevorderd zijn dat je zeker weet dat je met deze man een kind wil. Etc.

Fijn voor jou dat dat gelukt is, maar veel vrouwen kunnen diezelfde keuze niet eens maken.
Dat klopt, maar zelfs dan zitten er heel wat jaren tussen 24 en 39 toch? Ik wilde op mijn 22e ook ervoor gaan maar toen werd mijn contract niet verlengd en dan ben je zo weer ff wat tijd verder voor je weer een tijdje ergens werkt dat zwanger worden niet meteen heel gek is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
14-05-2018 19:51
Het lijkt me vooral vervelend dat je dan nog tot zo oud in de (kleine) kinderen zit.

Als je 50-55 bent zijn voor de meeste vrouwen de zorghormonen wel uitgewerkt door de overgang en dan zit je dus nog met een kind in de leeftijd van 10-15.

Het lijkt me fijner dat je kinderen al volwassen zijn en zelfstandig als je zelf 50+ bent.
De jongste van TO is pas 2, dus die tiener heeft ze op die leeftijd sowieso nog.

In mijn omgeving is het vrij normaal dat vrouwen van rond de 40 (nog) een kind krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
14-05-2018 19:51
Het lijkt me vooral vervelend dat je dan nog tot zo oud in de (kleine) kinderen zit.

Als je 50-55 bent zijn voor de meeste vrouwen de zorghormonen wel uitgewerkt door de overgang en dan zit je dus nog met een kind in de leeftijd van 10-15.

Het lijkt me fijner dat je kinderen al volwassen zijn en zelfstandig als je zelf 50+ bent.
Dat ook idd
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
14-05-2018 11:54
Zelf kijk ik eerder raar op als iemand van 21 al zwanger is dan wanneer iemand van 39 zwanger is!
Ik niet. Tussen de 20-29 jaar is biologisch gezien de meest ideale leeftijd om zwanger te worden.
Ghost79 schreef:
14-05-2018 20:50
Ik niet. Tussen de 20-29 jaar is biologisch gezien de meest ideale leeftijd om zwanger te worden.
Biologisch gezien ja, maar er zijn nog wel wat andere factoren die meespelen om te bepalen of het ideaal is om zwanger te raken.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-05-2018 23:26
Bij nummer 3 calculeer ik overigens wel standaard in dat er "binnenkort" wel minstens een halftijdse vacature vrij komt.

Geen enkele van mijn vrouwelijke collega's met 3 kinderen die meer dan 50 % blijft werken en de meesten houden zelfs die 50 % na een tijd voor bekeken wegens "te druk thuis".

Of ze nu 29 of 39 zijn.
Dat ligt dan toch aan jouw organisatie.
Ik ken er genoeg die zelf met 3 kinderen een grote parttime baan hebben.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
girasole3 schreef:
14-05-2018 20:46
De jongste van TO is pas 2, dus die tiener heeft ze op die leeftijd sowieso nog.

In mijn omgeving is het vrij normaal dat vrouwen van rond de 40 (nog) een kind krijgen.
Dat het normaal is wil niet zeggen dat je het voor jezelf zou willen, of dat er geen nadelen aan zitten.

Ik vind het de laatste jaren wat doorslaan. In mijn (stad, veelal hoogopgeleid) omgeving is het nu pas 'normaal' vanaf een jaar of 33 om aan kinderen te beginnen. Zelf was ik 27 toen ik zwanger raakte. Ik heb heel wat opmerkingen gehad, of het wel gepland was. Veel mensen vonden het erg jong, terwijl ik al jaren samen was met mijn man en we alles op de rit hadden (koopwoning, getrouwd, vast contract, auto, goed netwerk, etc. )

Tegenwoordig moet je je dus haast verdedigen voor je keuze als je 27 bent, terwijl 37 of zelfs 40 heel normaal wordt gevonden. Ik vind dat toch wat ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
14-05-2018 19:51
Het lijkt me vooral vervelend dat je dan nog tot zo oud in de (kleine) kinderen zit.

Als je 50-55 bent zijn voor de meeste vrouwen de zorghormonen wel uitgewerkt door de overgang en dan zit je dus nog met een kind in de leeftijd van 10-15.

Het lijkt me fijner dat je kinderen al volwassen zijn en zelfstandig als je zelf 50+ bent.
Die man van mij die het ook prima zonder zorghormoon, dan moet ik dat toch ook kunnen?

Ik moet sowieso tot mijn 67e voor pubers zorgen.
Mevrouw75 schreef:
15-05-2018 06:40
Die man van mij die het ook prima zonder zorghormoon, dan moet ik dat toch ook kunnen?

Ik moet sowieso tot mijn 67e voor pubers zorgen.
Lees eens iets over de overgang. Veel vrouwen hebben er grote moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
15-05-2018 06:44
Lees eens iets over de overgang. Veel vrouwen hebben er grote moeite mee.
Ja, en? In die overgang heb ik toch te dealen met al die honderden pubers.

Weet je, mijn leven is nu eenmaaal gelopen zoals het is gelopen en daar moet ik het maar mee doen.
Wellicht las ik het verkeerd, maar ik kaas je post niet zozeer over dealen met de overgang, maaar over het missen van een zorghormoon. Dan is het een hele andere post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven