Werk & Studie alle pijlers

39 en zwanger van 3e, reactie collega's

13-05-2018 23:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag
Ik twijfel onder welke categorie dit te plaatsen. Toch voor werk gekozen omdat me die reacties het meeste bezighouden.
We hebben twee kindjes, nu bijna 5 en 2 jaar. Na de tweede ervan overtuigd dat we compleet waren maar nu willen we toch voor een derde gaan. Weten natuurlijk niet of dat ons gegeven is. Wel besloten dat we op m'n 39e stoppen, dan gaat bij hem de knoop er in. Ik ben nu 37, wordt in september 38. Ik sta er volledig achter maar soms denk ik "zouden collega's het niet raar vinden?". Als in; "te oud"? Maar misschien zit dat in mijn hoofd. Vandaar even een reality check: wat zouden jullie denken? Gek genoeg heb ik het wat minder bij familie en vrienden. Die zullen vast verrast maar blij zijn (denk ik).
Nogmaals; niet om de plannen niet door te zetten, gewoon ff polsen of hoe ik denk dat men er tegen aan kijkt klopt of niet. Simpele pol dus!

Is 38/39 jaar voor 3e kindje te oud?

Totaal aantal stemmen: 304

Ja (7%)
Nee (48%)
Daar vind ik niks van (45%)
Enn schreef:
13-05-2018 23:31
Waarom maak jij je druk over de meningen van collega's?
Afhankelijk van hoeveel je werkt zit je daar toch echt gemiddeld 24 à 40 uur per week mee opgescheept.
Pauzes exclusief.

En 3 à 5 middagen per week eet je samen.

Zeker bij 80 à 100 % is dat qua "wakkere uren" toch wel een stevig aantal uren qua percentage.
En zie je waarschijnlijk je eigen partner, kinderen, familie en vrienden minder dan hen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-05-2018 23:26
Bij nummer 3 calculeer ik overigens wel standaard in dat er "binnenkort" wel minstens een halftijdse vacature vrij komt.

Geen enkele van mijn vrouwelijke collega's met 3 kinderen die meer dan 50 % blijft werken en de meesten houden zelfs die 50 % na een tijd voor bekeken wegens "te druk thuis".

Of ze nu 29 of 39 zijn.
Oh echt?! Jee. Dat staat niet in de planning. M'n man en ik werken allebei 32 uur. Ik heb sinds oudste naar school gaat 4 uur ouderschapsverlof. Was van plan dat door te laten lopen (dus op 28 uur te blijven zolang kids klein zijn). Is het zoveel drukker? De opvang loopt goed, schoonmaker, dan zou 3e erbij toch niet gelijk zo'n verschil maken?
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
13-05-2018 23:28
We hadden zelf graag ook eerder kinderen gekregen alleen zat het niet mee met zwanger worden en een aantal miskramen tussendoor. Dat weten m'n huidige collega's (ook) niet.
Het was absoluut geen oordeel. Ik probeerde te vertellen hoe ik als een collega zou denken en niet dat je maar beter eerder kinderen had moeten krijgen. Bedoelde alleen omdat ik wel al op mijn 25e een kind kreeg, ik zou denken op die leeftijd: nee liever niet (want dan zit je met een kind van 15 en een baby).

En wat betreft je miskramen: wat naar en wat fijn dat t uiteindelijk toch 2 keer gelukt is. Maar het maakt geen moer uit mbt je collegas. Het gaat ze niks aan. Ook als jij bewust hebt gekozen om pas wat later aan kinderen te beginnen is dat prima.
anoniem_332537 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 23:37
0.12% gewijzigd
Je hebt al twee kinderen, dus zo’n derde zullen ze niet boeiend vinden.
Je bent ook al op latere leeftijd moeder geworden, dus ze zullen jouw leeftijd nu ook niet raar vinden. Het zal dus voor je collega’s geen interessant nieuws zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-05-2018 23:33
Afhankelijk van hoeveel je werkt zit je daar toch echt gemiddeld 24 à 40 uur per week mee opgescheept.
Pauzes exclusief.

En 3 à 5 middagen per week eet je samen.

Zeker bij 80 à 100 % is dat qua "wakkere uren" toch wel een stevig aantal uren qua percentage.
En zie je waarschijnlijk je eigen partner, kinderen, familie en vrienden minder dan hen.
Goede toevoeging! Speelt vast ook mee, bedenk ik me nu. Onbewust.
globetrotter80 schreef:
13-05-2018 23:34
Oh echt?! Jee. Dat staat niet in de planning. M'n man en ik werken allebei 32 uur. Ik heb sinds oudste naar school gaat 4 uur ouderschapsverlof. Was van plan dat door te laten lopen (dus op 28 uur te blijven zolang kids klein zijn). Is het zoveel drukker? De opvang loopt goed, schoonmaker, dan zou 3e erbij toch niet gelijk zo'n verschil maken?
Geen kinderen, dus geen idee of 3 zwaarder is dan 2.
Zal ook van leeftijden, meewerkende partner, opvang, reisafstand, en 100 andere factoren afhangen.

Maar het is gewoon wel iets wat ik hier stelselmatig zie.
Ik vind het zeker niet te oud, helemaal niet voor een derde. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het wel te oud vinden.

Toen ik zwanger was van de derde was ik 30 dus leeftijd speelde niet zo maar heb wel vaker de vraag gekregen of het wel gepland was. Een vrouw was echt erg, die condoleerde me zowat. Daar werd ik wel ongemakkelijk van. Ik was er helemaal gelukkig mee maar kreeg soms het gevoel te moeten beargumenteren waarom een derde terwijl het gewoon een wens was die ik altijd al heb gehad, heb er niet echt een verklaring voor. Heb vooral heel veel leuke reacties gehad hoor maar bij onze tweede heb ik die vraag over gepland/ongepland nooit gehad, was echt een verschil.
Ik heb zat collega's, man en vrouw, die drie kinderen hebben en minstens 32 uur werken. Eigenlijk vind ik zwangerschapsaankondigingen altijd leuk, of het nu de eerste of de zesde is, en de moeder 20 of 40.
Alle reacties Link kopieren
De reactie van collega's zal ongetwijfeld een felicitatie zijn als je zwanger bent.

Voor de rest kan het afhangen van omstandigheden zoals de grootte van het bedrijf e.d. hoe blij zij zijn v.w.b. de consequenties die een eventuele zwangerschap heeft voor de voortgang van de werkzaamheden e.d.

Toen je bij dat bedrijf werd aangenomen op je 35e (?) jaar met zojuist het bevallingsverlof van de jongste achter de rug, zal men vast gedacht hebben geen nieuwe zwangerschap (verlofperiode) mee te gaan maken.

Dát aspect zou dus -voor collega's- kunnen worden ervaren als een 'tegenvaller.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
13-05-2018 23:09
Ik vind het raar dat je dit soort levensbeslissingen van de meningen van collega's laat afhangen. Iedereen vindt altijd wel iets raar. Je moet je eigen beslissingen nemen.
dát dus... vanwaar die poll?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
13-05-2018 23:17
Ja, er zullen mensen zijn die je te oud vinden. Er zullen vast ook mensen zijn die 3 kinderen teveel vinden. Misschien is er zelfs iemand zo lomp om te vragen of het een ongelukje is. Lekker boeiend. Jullie beslissen dat namelijk met z'n 2en, want jullie gaan hem/haar grootbrengen.

Hier op het forum ben ik allang blij als iemand bewust en gewenst zwanger is.
en dat ook :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
13-05-2018 23:34
Oh echt?! Jee. Dat staat niet in de planning. M'n man en ik werken allebei 32 uur. Ik heb sinds oudste naar school gaat 4 uur ouderschapsverlof. Was van plan dat door te laten lopen (dus op 28 uur te blijven zolang kids klein zijn). Is het zoveel drukker? De opvang loopt goed, schoonmaker, dan zou 3e erbij toch niet gelijk zo'n verschil maken?
Welnee. De overgang van twee naar drie is veel kleiner dan die van nul naar één of van één naar twee.
Ik zie het om me heen ook niet, dat moeders (tornacense, hebben die kinderen in jouw omgeving eigenlijk geen vaders?) bij de derde veel minder gaan werken dan na de eerste of de tweede.
Alle reacties Link kopieren
39 jaar is niet oud voor een kind.
Maar zelf zou ik nooit voor 3 of meer kinderen kiezen. 2 is genoeg. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en daar heeft To dus niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
14-05-2018 00:23
Welnee. De overgang van twee naar drie is veel kleiner dan die van nul naar één of van één naar twee.
Ik zie het om me heen ook niet, dat moeders (tornacense, hebben die kinderen in jouw omgeving eigenlijk geen vaders?) bij de derde veel minder gaan werken dan na de eerste of de tweede.
Dit. En of het te doen is met een derde dat bedenk je toch van te voren, met je partner? Wat raar om daar nu zo “o jeetje” over te doen.
Wat ik zou denken als collega? Gefeliciteerd, en over tot de orde van de dag. Een zwangerschap van iemand die je niet heel goed kent vind ik echt niet interessant verder, de wereld draait gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
En je bènt nog niet zwanger toch, dus wat loop je je nu al druk te maken om eventuele meningen in een eventuele toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is het jouw leven en jouw beslissing.

Het zou mij werkelijk waar mijn reet roesten wat mijn collega’s dan al niet bekenden zouden vinden van mijn keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-05-2018 23:33
Afhankelijk van hoeveel je werkt zit je daar toch echt gemiddeld 24 à 40 uur per week mee opgescheept.
Pauzes exclusief.

En 3 à 5 middagen per week eet je samen.

Zeker bij 80 à 100 % is dat qua "wakkere uren" toch wel een stevig aantal uren qua percentage.
En zie je waarschijnlijk je eigen partner, kinderen, familie en vrienden minder dan hen.
Dus?

Het gaat hier over een kind krijgen met haar partner.
Niet over een nieuwe bureaustoel of werkplek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vraagt je man zich dat ook af? Die is misschien wel nog ouder?

Ik vind t persoonlijk oud, ikzelf ben bewust op mijn 24e zwanger geraakt. Tegenwoordig is het niet zo oud meer. En t boeit me persoonlijk weinig wat collega’s zouden doen op hun 40e.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je zo druk om wat anderen denken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
carrie-bradshaw schreef:
14-05-2018 07:18
Vraagt je man zich dat ook af? Die is misschien wel nog ouder?

Ik vind t persoonlijk oud, ikzelf ben bewust op mijn 24e zwanger geraakt. Tegenwoordig is het niet zo oud meer. En t boeit me persoonlijk weinig wat collega’s zouden doen op hun 40e.

Dat moet dan wel maar gewoon effe lukken. Je moet de juiste partner al hebben, je relatie moet al zo ver gevorderd zijn dat je zeker weet dat je met deze man een kind wil. Etc.

Fijn voor jou dat dat gelukt is, maar veel vrouwen kunnen diezelfde keuze niet eens maken.
In mijn omgeving veel vrouwen die laat in dertig nog een kind kregen. Gewoon omdat het eerder niet lukte. (Niet zo vruchtbaar, geen partner) een welkom ongelukje en een 'laatste kans' zwangerschap.

Ik vind daar meestal niks van. Een als ik er al iets van zou vinden, dan hoef ik mijn menig nog niet te ventileren natuurlijk.

Kindje als tweede of zelf derde leg heb ik wel een mening over, maar die houd ik dan alleen voor mezelf.
Voor mezelf zou ik het te oud vinden. Voor mij ligt de grens bij 35, omdat daarna de risico's steeds hoger worden en die zou ik zelf niet willen nemen. Ten eerste niet voor mijn kind, maar ook niet voor mijn huidige kinderen en mezelf en mijn man.

Maar iedereen moet het zelf weten. Het is heel normaal om die keuze wel te maken, dus als collega zou ik er niet zoveel van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's, hoe close we ook zijn, hebben eigenlijk geen benul hoe oud iemand exact is. Dus 35 of 40 dat weten ze niet hoor. En gekke vragen krijg je volgens mij altijd. Er zijn zelfs collega's die verbaasd kijken als ik roep dat ik een oude moeder ben en dat het er qua leeftijd waarschijnlijk niet meer inzit, een tweede.

Ik was exact dezelfde leeftijd als jij nu met je 3e kind, dochter (eerste) net een week voor mijn 39e verjaardag geboren, binnen een vrij stabiele relatie en kreeg de vraag of het wel gepland was. Ok, we waren 3 jaar bij elkaar en woonden niet samen, maar toch. Het was ook gewoon een vraag en verder had ik niet het idee dat iemand ook maar iets van mijn leeftijd vond.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 07:55
12.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jellycups schreef:
13-05-2018 23:37
Ik vind het zeker niet te oud, helemaal niet voor een derde. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die het wel te oud vinden.

Toen ik zwanger was van de derde was ik 30 dus leeftijd speelde niet zo maar heb wel vaker de vraag gekregen of het wel gepland was. Een vrouw was echt erg, die condoleerde me zowat. Daar werd ik wel ongemakkelijk van. Ik was er helemaal gelukkig mee maar kreeg soms het gevoel te moeten beargumenteren waarom een derde terwijl het gewoon een wens was die ik altijd al heb gehad, heb er niet echt een verklaring voor. Heb vooral heel veel leuke reacties gehad hoor maar bij onze tweede heb ik die vraag over gepland/ongepland nooit gehad, was echt een verschil.
Ik denk dat het toeval was, maar goed, ik kreeg die vraag over gepland/ongepland bij de eerste.
Als je nu al weet dat je nog een kind wilt waarom dan nog ruim een jaar wachten? En tja de leeftijd: De een voelt zich dan te oud en de ander denkt ik ben nog jong dus het kan nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven