Werk & Studie alle pijlers

Aankleding beursstand??

01-02-2010 21:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vrijwillig voor een stichting die woensdag op een studentenbeurs staat om mensen te werven.

Nu is mij gevraagd zo goedkoop mogelijk de aankleding/versiering van de stand te regelen. Ik kom niet verder dan balonnen en tafelkleden in de kleuren vd stichting en een fotocollage. De beurs is woensdag al.

Heeft iemand nog leuke ideeen die goedkoop, makkelijk en mooi zijn?

Zoja waar kan ik dat halen? (omg Rotterdam)

Bedankt.
Om wat voor stichting gaat het?

* Iets om uit te delen, werkt vaak wel.

* Zet een grote bos tulpen neer in vaas
Informeer hoe groot de achterwand is, laat een beeldvullende poster drukken. Tafelkleed, pot snoep.
Neem iets van een blok / dik groot boek mee om onder het tafelkleed te leggen (leuker met hoogteverschil aan de achterkant van de tafel en handig om bijv. een vaas met snoep of folders op te zetten). Ook leuk is één tafelkleed en daarop 1 of twee hogere blokken met daarover een tafelkleed in een andere kleur.

Zorg dat je je kraam niet 'te leuk' aankleed. Daarmee bedoel ik dat je de zijkanten nog wel een beetje open moet houden en de sfeer professioneel.

Balonnen zou ik om dezelfde reden eigenlijk maar heel beperkt doen. Je staat er professioneel, dus het moet geen 'knutseltafel' worden.

Verder hangt er een beetje van af wat je doel is. Wil je informatie geven, Wil je gericht bepaalde studenten naar je kraam lokken, wil je zelf met ze praten of ze dingen laten lezen?
Dat zeg ik....
we hebben dingen om uit te delen...geen achterwand. het moet zo strak maar opvallend mogelijk zijn.
Ikea heeft paneelgordijnstof voor weinig. Zie site. Wel even uitvinden hoe je dat op de stand bevestigt (evt. gaffetape).

Tulpen = ook een goeie. In van die accubak vaasjes = goedkoop. Op de statafels

Statafels kun je een linnen kleed over doen wit of andere lichte neutrale kleur. Wel even zoeken naar goedkoop linnen - is wel te vinden hoor. Je kan er ook 1 mooie grote plant in zetten die kan je ook nog meenemen naar kantoor er na.

Ballonnen zou ik mijden - ziet er goedkoop en te feestelijk uit.

Houd het simpel en koop liever 1 mooi wat duurder ding dan een hoop rommel die je niet gaat gebruiken.

De fotocollage zou ik stevig op (wit) karton plakken of in een lijst doen.
Euhm inderdaad achtergrond vullend poster. Fotolijstjes met afbeeldingen of teksten (of heel krachtig 1 zelfstandig naamwoord per lijstje) dat verband houdt met de stichting is ook goed.

Foldermateriaal, pennen en ander uitdeelmateriaal doen het altijd goed. Wellicht is het verstandig om allemaal in dezelfde (kleur) t-shirt te staan, staat wel professioneel.

Iets om namen te noteren van mensen die je achteraf nog wat materiaal kan sturen of die een vervolgafspraak willen hebben. Ballonnen is aardig. Bloemen is een leuke aankleding, idd tafelkleed. Naambadges zijn misschien ook wel handig.
Verzin nog even een prijsvraag met bijbehorende prijs.Doet t ook altijd wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik heb veel beurzen voor studie bezocht...maar veel van die standjes lijken op elkaar...idd standaard pennen...folders...pot met lekkers..tshirt met logo aan of pak....balonnen....saaaaaai....

probeer dat te vermijden....

Wat is het doel van de beurs? Zelf vond ik het erg jammer dat mensen achter de stand meer oog voor elkaar hadden dan voor hun klant/bezoeker (ik, in dat geval)

Leuke mensen achter de stand die je aanspreken is al een wereld van verschil!

zolang ik je doel niet weet..vind ik het lastig tips te geven...
Posters/folders laten drukken, of leuke t-shirts zal allemaal wel kortdag zijn als je er woensdag moet staan. Uberhaupt komt het idee dan wat laat om mee te doen met zn beurs. Je kunt jezelf ook afvragen of je dat nu wel zo adhoc wilt met een redelijk eenvoudig in elkaar geknutselde stand of dat je toch liever deze over slaat en je je goed voorbereid op een volgende beurs. Tenslotte kun je maar 1x een eerste indruk maken.
quote:gelukkigmeisje schreef op 01 februari 2010 @ 23:06:

ik heb veel beurzen voor studie bezocht...maar veel van die standjes lijken op elkaar...idd standaard pennen...folders...pot met lekkers..tshirt met logo aan of pak....balonnen....saaaaaai....

probeer dat te vermijden....

Wat is het doel van de beurs? Zelf vond ik het erg jammer dat mensen achter de stand meer oog voor elkaar hadden dan voor hun klant/bezoeker (ik, in dat geval)

Leuke mensen achter de stand die je aanspreken is al een wereld van verschil!

zolang ik je doel niet weet..vind ik het lastig tips te geven...Eens. Doe eens gek en laat één van jullie eens voor de stand staan ipv erachter.

Verder vind ik het goed dat jullie het strak willen houden, maar is het wel handig om te weten wat je aan materiaal gebruikt en wat het doel is. Ik heb vaak voor verschillende stichtingen en bedrijven op stands gestaan (wel altijd organisaties waar ik zelf ook voor werkte) en dat maakt nogal verschil in je stand.

Verder veel plezier! Ik vond het staan op studentenbeurzen altijd heel erg gezellig. Tussen de mensen van de stands onderling, maar vooral ook met de studenten die je de hele dag spreekt.
Dat zeg ik....
Let er overigens op dat je ook niet "zomaar" alles mag bevestigen op je stand! Wij ontwerpen hier professionele stands en alles moet aan veiligheidseisen voldoen. Ook zelf in elkaar geknutselde stands.

Ik kan je adviseren om je te beperken in kleur en hoeveelheid. Of je moet echt over de top gaan en alles in bonte kleuren doen (dan ben je een soort carnavalstand). Je kan beter een grote eyecatcher neerzetten in de vorm van een enorme bos bloemen dan allemaal tuttendingen. Als je geen budget hebt, kijk even wat de stichting heeft aan spullen. Heb je posters? Lijst ze in en hang ze op. Heb je vlaggen? Span ze op hout en hang ze opvallend op. Als je helemaal niets hebt? Laat dan een sprekende poster of sticker maken voor op de achterwand, leg je foldertjes en informatie neer, zorg dat je personeel herkenbaar is (hoe flauw ook: zelfde kleding - ongeveer - werkt altijd en een naambordje). Zorg dat iedereen weet welk verhaal hij moet vertellen. Zorg dat je attent bent naar de mensen toe. En last but not least: zorg voor de follow up. De beurs is niet over als hij gesloten is. Dan moet je snel aan het werk alles in orde te maken wat je hebt beloofd. Mensen terugbellen, mensen mailen, mensen informatie sturen.

Nog een tip: zorg dat jij de informatie van de mensen krijgt. Geef niet alleen maar informatie aan de geinteresseerden. Als ze hun naam en adres achterlaten, krijg je een pen ofzo. Werkt altijd.

Overigens hoeven give-aways niet duur te zijn. De flauwste dingen zijn het meest populair. Je bent wel al behoorlijk laat, dus dat wordt naar de Action voor iets aardigs waar je een sticker of naam van je stichting op zet!
Volg je hart. Dat klopt.
Er is een heel leuk filmpje van de Monty-Pythoners waar werkelijk alle beursfouten aan bod komen. Kijk daar eens naar en je komt tot de ontdekking dat de aankleding van de stand weliswaar de eerste indruk is, maar dat het vervolgens echt om de mensen draait. Maak actief contact met de beursbezoekers en blijf inderdaad niet zo dom achter je kraampje staan.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2011 00:59
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven