Werk & Studie alle pijlers

Aanvragen onbetaald verlof voor andere baan

28-11-2023 07:42 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

As week heb ik een sollicitatie gesprek bij een kledingwinkel. Echt megaaa spannend.. ik werk op het moment al bijna 12,5 jaar op de plek waar ik nu werk (supermarkt) en heb sterk het gevoel iets anders te willen gaan doen. Ik vind het heel eng, want ik gooi een vast contract, een goed salaris en jaren ervaring dan wel weg.

Nu hoorde ik van een kennis dat ik onbetaald verlof zou kunnen aanvragen bij mijn huidige werkgever om het eerst even te proberen bij mijn nieuwe baantje, maar is dit niet raar? Het zou me wel een gevoel van veiligheid geven.

Hoe zou ik zoiets netjes kunnen aanvragen? Moet dit officieel per brief? Hoe breng ik dit een beetje netjes? En wat als mijn werkgever weigert om het verlof te geven?

Ik heb trouwens dus ook al jaren niet gesolliciteerd. Hebben jullie tips die ik kan gebruiken?

Groetjes ♥️
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is heel raar, zo’n soort proeftijd. Ik zou daar als werkgever nooit mee akkoord gaan.
Wat eten we vanavond?
Nee TO, zo werkt het natuurlijk niet. Wisselen van baan is altijd een risico, dat hoort erbij. Je kunt hooguit proberen om, als het niks blijkt te zijn, weer terug in dienst te komen bij je oude werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zie je dat voor je? 3 maanden onbetaald verlof dan 2 maanden proefdraaien en als het bevalt dan zeg je op voor maand 3 zodat je niet terugkeert bij de supermarkt en bij de kledingzaak kan blijven werken? Of 2 maanden verlof, kledingzaak proberen, terug naar de supermarkt en daar opzeggen en nog 1 maand werken en dan verlof bij de kledingzaak? Geen van beide werkgevers gaan hiermee akkoord lijk mij.
Alle reacties Link kopieren Quote