Aarg frus-tra-tiee! Uitzendbureaus..
dinsdag 15 juli 2014 om 10:20
Hoi,
normaal gesproken lees ik alleen mee, maar ik móet echt even mijn frustratie kwijt. Een paar weken terug mocht ik ein-de-lijk, na een jaar sollicitatiebrieven schrijven, op gesprek bij een bedrijf. Via Manpower. Was een leuk gesprek en mevrouw van het bedrijf zou de week erna meer laten weten. Na twee weken had ik echter nog steeds niets gehoord. Ik heb naar Manpower gebeld maar mevrouw de intercedent was niet bereikbaar. Ook op m'n mail antwoordde ze niet.. uiteindelijk kreeg ik na ruim 2,5 week eindelijk mijn afwijzing, de precieze reden zou ze nog laten weten. Je raadt het al.. ik heb niets meer gehoord. Ik ben er zo klaar mee! Zo behandel je mensen toch niet!
Sorry voor mijn gezeur, moest even de frustratie kwijt
normaal gesproken lees ik alleen mee, maar ik móet echt even mijn frustratie kwijt. Een paar weken terug mocht ik ein-de-lijk, na een jaar sollicitatiebrieven schrijven, op gesprek bij een bedrijf. Via Manpower. Was een leuk gesprek en mevrouw van het bedrijf zou de week erna meer laten weten. Na twee weken had ik echter nog steeds niets gehoord. Ik heb naar Manpower gebeld maar mevrouw de intercedent was niet bereikbaar. Ook op m'n mail antwoordde ze niet.. uiteindelijk kreeg ik na ruim 2,5 week eindelijk mijn afwijzing, de precieze reden zou ze nog laten weten. Je raadt het al.. ik heb niets meer gehoord. Ik ben er zo klaar mee! Zo behandel je mensen toch niet!
Sorry voor mijn gezeur, moest even de frustratie kwijt
dinsdag 15 juli 2014 om 10:26
Snap dat het vervelend is dat je niets hebt gehoord,
les voor volgende keer: vragen wanneer je wat hoort, dus termijn afspreken. Heb je dan nog niets gehoord, dan ga je er zelf achteraan.
En tja, wat betreft het terug moeten bellen.... daar moet je mijns inziens gewoon tijd voor vrij maken.Wie weet willen ze wel aanvullende informatie voor een bepaalde vacature?
Je kan volgens mij heus wel even een paar minuutjes vrij maken (pauze, toiletbezoek) om te bellen.
Volgens mij ben je trouwens nu als werkzoekende niet in een dermate luxe positie dat je afwachtend kan zijn of alles kan doen op de momenten dat het jou uitkomt, voor jou 10(000) anderen.
Uitzendbureaus werken nou eenmaal ook niet na 17 uur (al snap ik dat het best handig zou zijn als ze ook een paar avonduren open zouden zijn) en daar moet je je als werkzoekende gewoon op aanpassen.....
les voor volgende keer: vragen wanneer je wat hoort, dus termijn afspreken. Heb je dan nog niets gehoord, dan ga je er zelf achteraan.
En tja, wat betreft het terug moeten bellen.... daar moet je mijns inziens gewoon tijd voor vrij maken.Wie weet willen ze wel aanvullende informatie voor een bepaalde vacature?
Je kan volgens mij heus wel even een paar minuutjes vrij maken (pauze, toiletbezoek) om te bellen.
Volgens mij ben je trouwens nu als werkzoekende niet in een dermate luxe positie dat je afwachtend kan zijn of alles kan doen op de momenten dat het jou uitkomt, voor jou 10(000) anderen.
Uitzendbureaus werken nou eenmaal ook niet na 17 uur (al snap ik dat het best handig zou zijn als ze ook een paar avonduren open zouden zijn) en daar moet je je als werkzoekende gewoon op aanpassen.....
dinsdag 15 juli 2014 om 10:28
quote:marloes1989 schreef op 15 juli 2014 @ 10:26:
Jawel, maar dan heb ik eigenlijk altijd collega's om me heen en op m'n werk weten ze nog niet dat ik aan het solliciteren ben.Dus jullie hebben het toilet midden in de zaak/kantoor staan? Of krijg je een chaperonne mee als je gaat plassen? Kom op zeg, met zo'n houding snap ik wel waarom je afgewezen word eigenlijk.
Jawel, maar dan heb ik eigenlijk altijd collega's om me heen en op m'n werk weten ze nog niet dat ik aan het solliciteren ben.Dus jullie hebben het toilet midden in de zaak/kantoor staan? Of krijg je een chaperonne mee als je gaat plassen? Kom op zeg, met zo'n houding snap ik wel waarom je afgewezen word eigenlijk.
dinsdag 15 juli 2014 om 10:30
Heel vervelend maar ze hebben zoveel sollicitanten. Er gaat wel eens wat mis. Bel anders zelf nog eens voor de reden van je afwijzig.
Ik heb het ook eens gehad, paar keer moeten bellen. Is uiteindelijk niks geworden want ik had al wat anders.
En tja logisch toch bellen tussen 12 en 17.00? Wat verwacht je dan? Die mensen willen na 17.00 ook graag naar huis.
Ik mag aannemen dat je pauze hebt tussen door.
Edit: ja dus wel pauze en een groot smoezenboek waarom er dan niet gebeld kan worden.
Ik heb het ook eens gehad, paar keer moeten bellen. Is uiteindelijk niks geworden want ik had al wat anders.
En tja logisch toch bellen tussen 12 en 17.00? Wat verwacht je dan? Die mensen willen na 17.00 ook graag naar huis.
Ik mag aannemen dat je pauze hebt tussen door.
Edit: ja dus wel pauze en een groot smoezenboek waarom er dan niet gebeld kan worden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
dinsdag 15 juli 2014 om 10:31
Wat ik heb geleerd toen ik nog veel met uitzendbureaus van doen had: het is heel erg commercieel. Jij denkt dat het om jou gaat, maar dat is niet zo, het gaat om de opdrachtgever, die betaalt. Als je niks hoort kun je ervan uitgaan dat de keuze niet op jou is gevallen, anders weten ze je echt echt wel te vinden (desnoods bellen ze vier keer in een uur, dan weet je echt wel dat je terug moet bellen).
dinsdag 15 juli 2014 om 10:49
quote:marloes1989 schreef op 15 juli 2014 @ 10:26:
Jawel, maar dan heb ik eigenlijk altijd collega's om me heen en op m'n werk weten ze nog niet dat ik aan het solliciteren ben.Ook als je naar buiten gaat en je even afsluit? Dan zeg je dat je de dokter belt ofzo, niemand die er achter komt. Ik begrijp je frustratie overigens helemaal, en herken het.
Jawel, maar dan heb ik eigenlijk altijd collega's om me heen en op m'n werk weten ze nog niet dat ik aan het solliciteren ben.Ook als je naar buiten gaat en je even afsluit? Dan zeg je dat je de dokter belt ofzo, niemand die er achter komt. Ik begrijp je frustratie overigens helemaal, en herken het.
dinsdag 15 juli 2014 om 10:55
Dus zo'n intercedente moet maar andere werktijden hebben dan jij? Verder eens met Lebowski. Het draait (helaas) niet om jou. Jij wilt een baan en dat betekent dat jij het meeste werk moet doen. Zo'n intercedente is eigenlijk ook alleen maar een doorgeefluik/haalt de administratie weg bij de opdrachtgever mbt sollicitanten, ook al zien zij en sommige kandidaten het zelf niet zo.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:04
Ze hebben ook altijd de neiging te bellen als je net in gesprek bent, of als je je telefoon niet hoort. Net of ze het expres doen
En als terugbellen dan moeilijk is, snap ik ook wel dat je een beetje gefrustreerd raakt. Maar toch, jij wil graag werken, dan zul je toch moeten proberen om wel terug te bellen.
En als terugbellen dan moeilijk is, snap ik ook wel dat je een beetje gefrustreerd raakt. Maar toch, jij wil graag werken, dan zul je toch moeten proberen om wel terug te bellen.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:11
Geloof me, als het had gekund dan had ik echt wel teruggebeld. De kans is gewoon heel groot dat er een collega voorbij komt lopen en ik wil het risico niet nemen dat ze erachter komen dat ik aan het solliciteren ben. Zelfs op onze toiletten ben je niet veilig 
Ik snap ook heel goed dat er voor mij 10000 anderen zijn. En dat de intercedent dezelfde werktijden heeft als ik. Zelf heb ik echter ook bij een uzb gewerkt en als een kandidaat niet opnam, spraken wij de voicemail in met onze vraag en stuurden we er ook een mail achteraan zodat de kandidaat deze s'avonds kon beantwoorden. Zo kwamen wij toch aan het antwoord en hoefde de kandidaat niet moeilijk te doen op zijn/haar werk. Ik denk dat ik het daarom zo frustrerend vind dat andere bureaus dit niet doen.
Ik snap ook heel goed dat er voor mij 10000 anderen zijn. En dat de intercedent dezelfde werktijden heeft als ik. Zelf heb ik echter ook bij een uzb gewerkt en als een kandidaat niet opnam, spraken wij de voicemail in met onze vraag en stuurden we er ook een mail achteraan zodat de kandidaat deze s'avonds kon beantwoorden. Zo kwamen wij toch aan het antwoord en hoefde de kandidaat niet moeilijk te doen op zijn/haar werk. Ik denk dat ik het daarom zo frustrerend vind dat andere bureaus dit niet doen.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:18
Ach arme jij! Wat een Gestapo zeg, bij jou op het werk! Enne.. inmiddels zijn er een half miljoen werklozen die via een UZB aan het werk te komen. De uzb's hebben dus te kust en te keur. Ben jij niet gemotiveerd genoeg? Werkelijk 100 anderen voor jou hoor.
Ik zou je eisenpakket drastisch verlagen en stoppen met gemiep over afluisterschandalen van collega's. Je kan best om half een een rondje buiten wandelen in je pauze en dan op je gemak even bellen ondertussen!
Ik zou je eisenpakket drastisch verlagen en stoppen met gemiep over afluisterschandalen van collega's. Je kan best om half een een rondje buiten wandelen in je pauze en dan op je gemak even bellen ondertussen!
dinsdag 15 juli 2014 om 11:23
Nou vind ik uzb's ook best frustrerend, maar dit gaat toch nergens over? UZB's werken gewoon op kantoortijden. Dus jij moet gewoon even een smoes vertellen waarom je even privé belt. Is echt niet moeilijk hoor. Doktersafspraak maken, privé-telefoontje met de school van je kind (indien van toepassing), telefoontje met de gemeente over dit of dat. De meeste instanties werken op kantoortijden, dus moet iedereen daarvoor tijd voor vrijmaken op het werk. En ik heb nog nooit collega's daar moeilijk over zien doen.
De tijd dat het uzb op je stoep lag te smeken om voor ze te komen werken is voorbij. Het initiatief ligt bij jou.
De tijd dat het uzb op je stoep lag te smeken om voor ze te komen werken is voorbij. Het initiatief ligt bij jou.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:26
Dan ga je toch even op de wc bellen. Onzin natuurlijk dat je niet kunt bellen tijdens werktijd. En als je nu geen vast contract hebt is het niet meer dan acceptabel dat je onder werktijd solliciteert. Als je wel 'n vast contract hebt moet je je afvragen waar je mee bezig bent door met uitzendbureaus in zee te willen gaan.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:28
Tenzij je een hartoperatie van 6 uur uit hebt gevoerd, had je echt wel even van je werkplek kunnen lopen voor een telefoontje. Of denk je dat andere mensen die solliciteren vanuit werk dit allemaal in hun vrije tijd regelen? Je denkt dat je collega's je afluisteren, maar wat moeten ze concluderen uit flarden (want even naar buiten gelopen) van een gesprek waarin je je naam zegt, meldt dat je op je werk bent, een paar keer ja zegt en eventueel dat je een en ander op de mail zet?
dinsdag 15 juli 2014 om 11:36
Meiden, ik wou gewoon even mijn frustratie kwijt. Ik snap echt wel dat ik ze terug moet bellen om überhaupt een kans te maken, maar ik vind het gewoon irritant dat je ze niet op een andere manier/andere tijden kunt bereiken. Dat was mijn punt. Conclusies over dat ik niet snap hoe het in de grote mensenwereld werkt, weinig initiatief toon en een torenhoog eisenpakket heb, vind ik een beetje voorbarig.
dinsdag 15 juli 2014 om 11:44