Werk & Studie alle pijlers

Aarg frus-tra-tiee! Uitzendbureaus..

15-07-2014 10:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

normaal gesproken lees ik alleen mee, maar ik móet echt even mijn frustratie kwijt. Een paar weken terug mocht ik ein-de-lijk, na een jaar sollicitatiebrieven schrijven, op gesprek bij een bedrijf. Via Manpower. Was een leuk gesprek en mevrouw van het bedrijf zou de week erna meer laten weten. Na twee weken had ik echter nog steeds niets gehoord. Ik heb naar Manpower gebeld maar mevrouw de intercedent was niet bereikbaar. Ook op m'n mail antwoordde ze niet.. uiteindelijk kreeg ik na ruim 2,5 week eindelijk mijn afwijzing, de precieze reden zou ze nog laten weten. Je raadt het al.. ik heb niets meer gehoord. Ik ben er zo klaar mee! Zo behandel je mensen toch niet!

Sorry voor mijn gezeur, moest even de frustratie kwijt
Tja, je zult moeten schikken naar hen. De lijnen moeten kort zijn, mails duren veel te lang. Telefoon gaat sneller en zoals jij moet weten, moeten vacatures snel ingevuld worden. Dan kun je niet wachten tot er misschien de volgende dag een mail terugkomt van een eventuele kandidaat. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?

Schik je naar het UZB als je een andere baan wilt.
Had je wel kunnen mailen tijdens je werk dan?
Ik heb hetzelfde, ik heb aangegeven dat ik het contact het liefst via mail wil laten gaan. Tijdens telefoontjes kan ik elk moment gestoord worden door mijn werktelefoon (en ja, dat gebeurt ook als ik even naar de wc ga op werk :( ) en ik hou ook gewoon niet van onverwachts een uzb aan de lijn hebben in de buurt van mijn collega's.

Maar toch bellen ze, geen mails.

Nu zit ik in de ww en heb ik de tijd. Maar solliciteren tijdens werk ging gewoon niet. Mijn baan was een rollercoaster zonder pauze of rust, ben blij dat ik er vanaf ben.
Maar ja, nu ik in de ww. zit, zegt een recruiterbureau dat ze meerdere vacatures hebben die aansluiten bij mij. Of ik op gesprek kan komen om te bekijken "wat we voor elkaar kunnen betekenen". Prima, rij ik drie kwartier heen, praat ik met iemand die geen idee blijkt te hebben hoe mijn branche in elkaar zit. Vertelt ze: we hebben momenteel niet echt iets, maar ze zullen kijken of er wat voorbij komt en dat ik zelf ook de site in de gaten moet houden.

Tja, dat stemt ook niet echt hoopvol.
quote:marloes1989 schreef op 15 juli 2014 @ 11:47:

Starshine, dat is dus precies wat ik bedoel! Sms, mail, mogelijkheden zat, maar daar doet TT blijkbaar niet aan.dat is vreemd.
tempo team deed in mijn tijd ook een beetje moeilijk, toen had je nog geen internet. ik was ooit uitgezonden voor een baan bij de Hema, taarten decoreren, mooi niet, moest de afwaskeuken in, niet te beroerd om iets te doen, dus deed wat me gezegd werd, maar na afloop wel aangekaart bij Tempo Team, en daar wiste ze niet dat ik moest afwassen, dus waar ligt de communicatiefout. Bij tempo Team of de Hema?
@grrhij: ik mag toch hopen dat jij je werktelefoon niet aanneemt wanneer je zit te schijten of wel?
quote:grrrhij schreef op 15 juli 2014 @ 12:02:

Maar ja, nu ik in de ww. zit, zegt een recruiterbureau dat ze meerdere vacatures hebben die aansluiten bij mij. Of ik op gesprek kan komen om te bekijken "wat we voor elkaar kunnen betekenen". Prima, rij ik drie kwartier heen, praat ik met iemand die geen idee blijkt te hebben hoe mijn branche in elkaar zit. Vertelt ze: we hebben momenteel niet echt iets, maar ze zullen kijken of er wat voorbij komt en dat ik zelf ook de site in de gaten moet houden.

Tja, dat stemt ook niet echt hoopvol.Zoiets heb ik ook weleens meegemaakt toen ik een baan zocht. Dan reageerde je via het uitzendbureau op een vacature, werd je uitgenodigd op het uitzendbureau en dan was de boodschap dat ze niets voor je hebben. Waarom wordt je dan uitgenodigd? En dan ook nog naar aanleiding van een concrete brief op een specifieke vacature?
quote:Doreia schreef op 15 juli 2014 @ 12:26:

@grrhij: ik mag toch hopen dat jij je werktelefoon niet aanneemt wanneer je zit te schijten of wel? dat deed ik eigenlijk nooit op werk. Als ik zat te plassen moest ik voor mijn gevoel altijd heel snel uitplassen, afdrogen en handjes wassen. Dan redde je het meestal wel. Maar ik heb geen zin in de stress van een binnenkomend telefoontje terwijl ik met een potentiele werkgever of uitzendbureau aan de lijn ben. Vandaar dat solliciteren met baan niet zo soepel ging in die functie.
TO (marloes 1989) het personeel van uitzendbureaus is maximaal k*t en 99% neemt die baan niet serieus. Maar goed het is nu op een dinsdag ochtend/middag dat je hier op het forum was. Je had dus misschien alle tijd om contact met ze te zoeken. Ik probeerde me toen ik alle reacties zo bekeek mij voor te stellen wat voor baan je hebt als je nergens ff in alle rust kan bellen....een fabriek...een winkel Tja alles heeft een ingang en een terrein of stuk straat voor die ingang lijkt me vreemd als er de hele dag door op iedere vierkante meter een collega van je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven