Add en studeren
dinsdag 14 mei 2019 om 16:12
Hoi allen,
Ik heb even een baal moment. En misschien hebben jullie tips hoe andere mensen dit doen met add/adhd zonder medicatie ( ik mag ze niet hartproblemen) ik ben inmiddels kampioen onvoldoendes halen bij de theorie lessen ondanks ik mega hard leer en op tijd begin ik maak gebruik van mindmaps en flashcards en samenvattingen herhaal dagelijks mijn theorie en toch non stop een onvoldoende omdat mijn hoofd het niet meer weet op het tentamen, ik heb inmiddels wel een dikke faalangst ontwikkeld...
Ik start binnenkort wel met neurotherapie wie heeft dit ook gedaan?
Voel me wat moedeloos en voel me de idioot van de klas....
Ik heb even een baal moment. En misschien hebben jullie tips hoe andere mensen dit doen met add/adhd zonder medicatie ( ik mag ze niet hartproblemen) ik ben inmiddels kampioen onvoldoendes halen bij de theorie lessen ondanks ik mega hard leer en op tijd begin ik maak gebruik van mindmaps en flashcards en samenvattingen herhaal dagelijks mijn theorie en toch non stop een onvoldoende omdat mijn hoofd het niet meer weet op het tentamen, ik heb inmiddels wel een dikke faalangst ontwikkeld...
Ik start binnenkort wel met neurotherapie wie heeft dit ook gedaan?
Voel me wat moedeloos en voel me de idioot van de klas....
dinsdag 14 mei 2019 om 16:32
Faanangsttraining. De hbo/uni biedt dat meestal wel aan.
En probeer erachter te komen waar het mis gaat. Dwalen je gedachten af tijdens de toets? Beheers je de stof voldoende? Moet je misschien nog wennen aan de manier van vragen stellen op je nieuwe opleiding? Als je weet waar het mis gaat, kun je gericht oplossingen zoeken.
En probeer erachter te komen waar het mis gaat. Dwalen je gedachten af tijdens de toets? Beheers je de stof voldoende? Moet je misschien nog wennen aan de manier van vragen stellen op je nieuwe opleiding? Als je weet waar het mis gaat, kun je gericht oplossingen zoeken.
dinsdag 14 mei 2019 om 16:38
Dat denk ik niet alle andere tentamens haal ik wel, het is specifiek bij deze lessen.
dinsdag 14 mei 2019 om 16:39
dinsdag 14 mei 2019 om 16:40
Ik zit op een particuliere hbo dat hebben ze niet. Ik start net neurotherapie binnenkort.Celaena_Aelin schreef: ↑14-05-2019 16:32Faanangsttraining. De hbo/uni biedt dat meestal wel aan.
Ik heb het gevoel.dat me hoofd ineens leeg is en mij dit enorm veel inspanning kost en dan wordt ik ongerust omdat ik niet bij de info kom terwijl ik alles voor de tentamen nog weer.
dinsdag 14 mei 2019 om 16:56
Kaart het dan sowieso bij therapie aan.Lavendel2 schreef: ↑14-05-2019 16:40Ik zit op een particuliere hbo dat hebben ze niet. Ik start net neurotherapie binnenkort.
Ik heb het gevoel.dat me hoofd ineens leeg is en mij dit enorm veel inspanning kost en dan wordt ik ongerust omdat ik niet bij de info kom terwijl ik alles voor de tentamen nog weer.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:00
Het is bij fysiologie lessen, pathologie vragen beantwoord ik wel goed.
We hebben ook casuïstiek en praktijkvaardigheden van behandelen, we hebben wetenschappelijke onderzoeken deze haal ik allemaal wel, het is niet alleen maar theorie, we hebben ook vaardigheden toetsen en behandel toetsen.
lavendel2 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 18:09
0.18% gewijzigd
dinsdag 14 mei 2019 om 17:05
Lavendel2 schreef: ↑14-05-2019 17:00Het is bij fysiologie lessen, pathalogie vragen beantwoord ik wel goed.
We hebben ook casuïstiek en praktijkvaardigheden van behandelen, we hebben wetenschappelijke onderzoeken deze haal ik allemaal wel, het is niet alleen maar theorie, we hebben ook vaardigheden toetsen en behandel toetsen.
Vind ik het eerlijk gezegd alleen nog maar meer klinken als te hoog gegrepen..
Vaardigheden kun je leren, fysiologie is iets wat je ook moet snappen. Lastig om uit te leggen wat ik bedoel, sorry.
.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:13
Er staat niet alleen vaardigheden, klinisch redeneren is theorie, pathalogie ook, wetenschappelijk onderzoek ook, deze haal ik wel het is puur 1 vak fysiologie.Anoniem262821034 schreef: ↑14-05-2019 17:05Vind ik het eerlijk gezegd alleen nog maar meer klinken als te hoog gegrepen..
Vaardigheden kun je leren, fysiologie is iets wat je ook moet snappen. Lastig om uit te leggen wat ik bedoel, sorry.
Maar mensen met add hebben een probleem met het werkgeheugen en ik vraag hoe andere met add en adhd dit heb hebben gedaan en hoe, tips daar over.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:20
Lavendel2 schreef: ↑14-05-2019 17:13Er staat niet alleen vaardigheden, klinisch redeneren is theorie, pathalogie ook, wetenschappelijk onderzoek ook, deze haal ik wel het is puur 1 vak fysiologie.
Maar mensen met add hebben een probleem met het werkgeheugen en ik vraag hoe andere met add en adhd dit heb hebben gedaan en hoe, tips daar over.
Dat maakt het toch alleen maar onlogischer als je andere theoretische vakken wel haalt?
Lijkt me niet dat je door ADD specifiek 1 vak niet ‘kunt’.
Het is trouwens pathologie.
.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:35
Dat weet ik dus niet ik weet het sinds 2 maanden pas dat ik add heb het verklaard een hoop in iedergeval, ik ben langerzamer door me.concentratie, vandaar dat ik ook neurotherapie krijg, ik mag geen medicatie vanwege hartklachten.Anoniem262821034 schreef: ↑14-05-2019 17:20Dat maakt het toch alleen maar onlogischer als je andere theoretische vakken wel haalt?
dinsdag 14 mei 2019 om 17:38
Is er een decaan met wie je dit kunt bespreken?
Denk dat je op moet passen nu niet gelijk alles in de ADD hoek te schuiven.
.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:47
Anoniem262821034 schreef: ↑14-05-2019 17:20Dat maakt het toch alleen maar onlogischer als je andere theoretische vakken wel haalt?
Het kan wel per vak verschillen. Mijn dochter heeft ook add en vooral moeite met rekenen. Omdat dit veel automatiseren is werd ons gezegd. Wat voor therapie ga je krijgen TO? Neurofeedback?
dinsdag 14 mei 2019 om 17:50
Anoniem262821034 schreef: ↑14-05-2019 17:38Is er een decaan met wie je dit kunt bespreken?
Denk dat je op moet passen nu niet gelijk alles in de ADD hoek te schuiven.
Ik heb wel een mail gestuurd ja naar de afdeling management voor een gesprek.
Ik weet niet of het daar door komt ik black out gewoon steeds bij deze tentamen ben zo wie zo nu erg onzeker geworden. Ik heb een enorme pest verleden en dacht dit door therapie en emdr wel kwijt te zijn.
De neurotherapie moet uiteindelijk mijn concentratie en geheugen verbeteren.
dinsdag 14 mei 2019 om 17:52
dinsdag 14 mei 2019 om 17:53
Misschien iets te hoog gegrepen voor je?Anoniem262821034 schreef: ↑14-05-2019 17:05Vind ik het eerlijk gezegd alleen nog maar meer klinken als te hoog gegrepen..
dinsdag 14 mei 2019 om 18:13
Welke hartproblemen moeten we hier aan denken dan? En welke meds mag je niet? Er zijn best veel opties namelijk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 14 mei 2019 om 18:19
Ik heb een hartritmestoornis, dit zou ritaline of concencerta, strattega als ik het goed schrijf. De psychiater en de cardioloog hebben nee gezegd. Ik zal het met een dieet en therapie moeten doen.
dinsdag 14 mei 2019 om 18:24
dinsdag 14 mei 2019 om 18:39