Werk & Studie alle pijlers

Advies

14-06-2018 09:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2018 10:57
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.52% gewijzigd
Ik zou eerst je huidige studie afronden

Verdiep je waarom de tentamens niet lukken en los dat probleem op.
Best kans dat de uni ook niet lukt en dan?
Dan heb je 2 onafgemaakte opleidingen op je cv.
absor schreef:
14-06-2018 09:18
Ik zou eerst je huidige studie afronden

Verdiep je waarom de tentamens niet lukken en los dat probleem op.
Heb ik al veel gedaan. Met andere studenten over gehad en gesprekken gehad met studieloopbaanbegeleider. Bij de inzage begrijp ik hoe de vraag bedoeld was maar bij het volgende tentamen zijn weer andere vragen en loop ik weer tegen t probleem aan
Wat vervelend en demotiverend! :hug:
Mijn tip:
Heel veel oude tentamens oefenen om de vragen en de gewenste manier van beantwoording onder de knie te krijgen.
Dan ligt het dus niet aan je kennis maar wel aan de manier waarop je examens maakt. Misschien is een examentraining een idee?

Heb je dit al besproken met een studiebegeleider? Wat adviseren zij?

Het kan zijn dat jij beter op je plek bent op een HBO dan een universiteit. Maar het kan ook andersom zijn. Een VWO papiertje is geen garantie dat je het ook goed gaat doen op een universiteit.

Mijn advies; ga eens praten met een studiebegeleider en ga opzoek naar een examentraining.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dan moet je dus leren de vraag te ontleden. Bijvoorbeeld door hem in stukjes te hakken. Of de kernwoorden te onderstrepen. Ik zou (pariculiere) tentamentraining volgen. Ik neem aan dat dat ook bij jou in de buurt is.
Xxlottexxx schreef:
14-06-2018 09:21
Heb ik al veel gedaan. Met andere studenten over gehad en gesprekken gehad met studieloopbaanbegeleider. Bij de inzage begrijp ik hoe de vraag bedoeld was maar bij het volgende tentamen zijn weer andere vragen en loop ik weer tegen t probleem aan

Je bent dus goed in feiten uit je kop leren, maar mist de helicopter view om die kennis toe te passen. Op universiteiten zijn concepten en hoe zaken samenhangen erg belangrijk. De tijd dat je dingen uit je hoofd moest leren en rijtjes moest opdreunen is dan voorbij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat me verbaast is dat je nu, tegen het eind van je studie, hier opeens tegenaan lijkt te lopen. Zijn de vragen in deze fase van je studie zo anders? Of speelt dit probleem al je hele studie?
Hoe ben je zo ver gekomen in je studie?

Het zou echt jammer zijn als je het niet afmaakt, maar aan de andere kant: als je werkelijk de vaardigheid mist om vragen te snappen, dan is deze studie misschien wel te hoog gegrepen. Wat zegt jouw studie-adviseur daarover?
Als je daadwerkelijk vaardigheden mist om op dit niveau af te studeren is een overstap naar hbo (met een hoop vrijstellingen) misschien een betere optie.
Ging nooit erg soepel. maar ik dacht dat dit te maken had met persoonlijke omstandigheden nu ben ik daarvoor bij een psycholoog geweest en heb ik er geen last meer van maar studie gaat er niet beter om.
Meer in brede zin lijkt het me voor een jurist belangrijk dat die goed kan lezen. Als dit nu al lastig voor je is, is het vak dan wel iets voor je? En dat bedoel ik echt niet vervelend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Openingspost alweer weg. Tja, TO, zo ga je problemen dus niet oplossen, door ervoor weg te rennen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven