Advies
donderdag 14 juni 2018 om 09:21
Heb ik al veel gedaan. Met andere studenten over gehad en gesprekken gehad met studieloopbaanbegeleider. Bij de inzage begrijp ik hoe de vraag bedoeld was maar bij het volgende tentamen zijn weer andere vragen en loop ik weer tegen t probleem aan
donderdag 14 juni 2018 om 09:25
Dan ligt het dus niet aan je kennis maar wel aan de manier waarop je examens maakt. Misschien is een examentraining een idee?
Heb je dit al besproken met een studiebegeleider? Wat adviseren zij?
Het kan zijn dat jij beter op je plek bent op een HBO dan een universiteit. Maar het kan ook andersom zijn. Een VWO papiertje is geen garantie dat je het ook goed gaat doen op een universiteit.
Mijn advies; ga eens praten met een studiebegeleider en ga opzoek naar een examentraining.
Heb je dit al besproken met een studiebegeleider? Wat adviseren zij?
Het kan zijn dat jij beter op je plek bent op een HBO dan een universiteit. Maar het kan ook andersom zijn. Een VWO papiertje is geen garantie dat je het ook goed gaat doen op een universiteit.
Mijn advies; ga eens praten met een studiebegeleider en ga opzoek naar een examentraining.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
donderdag 14 juni 2018 om 09:27
Xxlottexxx schreef: ↑14-06-2018 09:21Heb ik al veel gedaan. Met andere studenten over gehad en gesprekken gehad met studieloopbaanbegeleider. Bij de inzage begrijp ik hoe de vraag bedoeld was maar bij het volgende tentamen zijn weer andere vragen en loop ik weer tegen t probleem aan
Je bent dus goed in feiten uit je kop leren, maar mist de helicopter view om die kennis toe te passen. Op universiteiten zijn concepten en hoe zaken samenhangen erg belangrijk. De tijd dat je dingen uit je hoofd moest leren en rijtjes moest opdreunen is dan voorbij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 14 juni 2018 om 09:31
Wat me verbaast is dat je nu, tegen het eind van je studie, hier opeens tegenaan lijkt te lopen. Zijn de vragen in deze fase van je studie zo anders? Of speelt dit probleem al je hele studie?
Hoe ben je zo ver gekomen in je studie?
Het zou echt jammer zijn als je het niet afmaakt, maar aan de andere kant: als je werkelijk de vaardigheid mist om vragen te snappen, dan is deze studie misschien wel te hoog gegrepen. Wat zegt jouw studie-adviseur daarover?
Als je daadwerkelijk vaardigheden mist om op dit niveau af te studeren is een overstap naar hbo (met een hoop vrijstellingen) misschien een betere optie.
Hoe ben je zo ver gekomen in je studie?
Het zou echt jammer zijn als je het niet afmaakt, maar aan de andere kant: als je werkelijk de vaardigheid mist om vragen te snappen, dan is deze studie misschien wel te hoog gegrepen. Wat zegt jouw studie-adviseur daarover?
Als je daadwerkelijk vaardigheden mist om op dit niveau af te studeren is een overstap naar hbo (met een hoop vrijstellingen) misschien een betere optie.
donderdag 14 juni 2018 om 09:39