Werk & Studie alle pijlers

advies

05-06-2019 16:05 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen, normaal lees ik liever mee, maar zou nu toch wel graag wat advies krijgen. Betreft een functiewijziging. Ik heb inmiddels al bijna een jaar geleden de functie van mijn collega overgenomen, zij ging een andere uitdaging aan. ik was al haar waarnemer in vakanties/ziekte, maar deed dat in mijn eigen functiegroep, was ook duidelijk aangegeven van te voren, vond dat niet erg, het is wel een verrijking van de functie die ik toen had.
Toen zij wegging is gevraagd of ik haar volledig wilde vervangen. Ik heb toen wel gevraagd of ik dan wel ook in een hogere functiegroep kwam en of er nog een vervanger zou komen. Zij deed deze functie fulltime en ik werk 28 uur. Op beide kreeg ik positief antwoord. HR zou hiervoor ingeschakeld worden. Maar dat gebeurd niet. Ik heb nu een leuke baan, maar zit in een functie die een functiegroep hoger ligt en daarnaast heb ik veel minder uren dan mijn voorgangster wat dus structureel overwerken veroorzaakt. Dat is voor even niet erg, maar ik wil dit niet structureel en heb dat ook al vaak aangegeven. Ik heb al heel vaak gevraagd hoe het er nu voorstaat, en elke keer gaat het op de lange baan. Nu is er gesproken over een mogelijk andere invulling van de taak, waarbij er dan een collega bij zou kunnen en dan zou de functie ook weer herbeoordeeld moeten worden. Klinkt allemaal mooi, maar we zijn alweer weken verder en er gebeurd niets met de plannen. Er was een afspraak gemaakt met HR die is weer afgezegd, kwam iets tussen, maar een nieuwe afspraak is niet gemaakt.
Nu kreeg ik ineens een eenmalige toeslag; een herberekening vanuit de nieuwe functiegroep naar de oude, maar dit is dus over bijna een jaar en mijn contracturen, niet over de overuren, niet over het vakantiegeld ect. Heb navraag gedaan waar dit ineens weg komt, " dan is er toch alvast iets ondernomen in je richting was de reactie" maar of ik wel wil tekenen voor akkoord. Ik vind het werk wat ik doe, heel leuk, en het gaat mij ook niet perse om die functiegroep, scheelt echt niet veel per maand; maar dit voelt heel onzeker. op papier blijf ik dus mijn oude functie, en krijg ik voor mijn gevoel een zoethoudertje maar geen houvast. Ik wil graag de functiewijziging die is toegezegd, niet om functiegroep maar vooral om zekerheid te hebben over mijn baan en niet dat ik straks zomaar weer teruggezet kan worden omdat er nooit iets is geregeld. HOE kan ik nu zorgen dat ik die functiewijziging op papier krijg. Heb ik er recht op? kan ik zeggen.. ik laat werk liggen, want het is teveel voor de uren die heb. hoe ga ik hier nu op een slimme manier mee om, wil het niet op de spits drijven maar wel duidelijkheid. Alvast dank voor jullie reactie.
Je bent zeker geen lid van een vakbond? Anders zou je daar advies kunnen vragen.
Of naar een juridisch loket gaan.
aangeven dat je alleen wat je eerder al deed gaat doen als er geen verandering komt.
Nieuwe afspraak maken met HR, op een rijtje zetten waar je het over wilt hebben en waar afspraken over gemaakt moeten worden. Na het gesprek stuur je een mail waarin je nog even bevestigt wat jullie hebben afgesproken.
Als er wordt aangegeven dat dit of dat nog moet worden uitgezocht, vraag je: wanneer denk je dat dat duidelijk is? OK, dan hoor ik het graag uiterlijk dan en dan van je. Concrete afspraken.
Aangeven dat je het vervelend vindt dat het zo lang onduidelijk is gebleven en dat je nu graag even op een rijtje wilt hebben hoe jullie het zakelijk met elkaar gaan regelen.

Hoppekee, lekker proactief en assertief aan de slag - zonder onaardig te worden, wel alles even regelen.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven