Werk & Studie alle pijlers

Afscheid...

11-03-2010 11:38 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per 1 april vertrek ik na ruim 9 jaar bij mijn huidige werkgever, om op 1 mei aan mijn nieuwe baan te beginnen. Jippie!

Nu wil ik graag iets organiseren voor mijn afscheid. Ik dacht zelf aan een borrel. Ik heb een lijstje gemaakt met de mensen die ik zou willen uitnodigen, en dan kom ik op ca. 80 personen.

Ze zullen vast allemaal komen, maar is dat wel een "leuk" aantal voor een borrel (in een kroeg), of is dat te veel?

Of heeft iemand evt. nog andere ideeën voor een afscheid..?

Ik doe dit niet dagelijks , dus alle input is welkom!
Ik vind het teveel maar uh...als jij 9 jaar daar werkt wordt er toch zeker wel voor jou een afscheidsreceptie georganiseerd?
Hangt er vanaf hoe groot die kroeg is :D Genoeg zuurstof voor iedereen enzo. Je moet er niet op rekenen dat je met dat aantal heel diepgaande gesprekken met iedereen kunt hebben, maar het zal vast wel heel gezellig zijn. Kortom, het is maar net wat je zelf beoogt.
Wordt er geen afscheid voor je georganiseerd dan?
Nope, er wordt niets voor mij georganiseerd... hoe lullig ook...

Ik wil het zeker gezellig houden, zal eens kijken of ik ergens een zaaltje oid kan vinden.. Dat is iets ruimer...
quote:Marjanneke76 schreef op 11 maart 2010 @ 11:49:

Nope, er wordt niets voor mij georganiseerd... hoe lullig ook...

Behoorlijk lullig, en dom ook. Hebben ze op zich wel door dat je daar gewerkt hebt? Of ging het zo van

"jongens, ik kom opzeggen!"

"eh, wie bent u?"
Meestal zijn zaaltjes gratis als er een feestje gehouden wordt. Vaak betaal je alleen huur als het bedrijf niets kan verdienen aan drankjes en hapjes enzo.
Misschien wordt er een verrassingsfeest voor je georganiseerd en weet je daarom van niks.
quote:rider schreef op 11 maart 2010 @ 11:51:

[...]

Behoorlijk lullig, en dom ook. Hebben ze op zich wel door dat je daar gewerkt hebt? Of ging het zo van

"eh, wie bent u?"Whahaha, zo gaat het hier soms wel.
quote:rider schreef op 11 maart 2010 @ 11:51:

[...]

"eh, wie bent u?"

Komt in de buurt... fijn hè, zo'n werkgever die met je begaan is....

Gelukkig heb ik wel leuke collega's. (ongeveer 80, hehe)
ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om een zaaltje te gaan huren voor je eigen afscheid. Ik zou op de dag zelf wat voor bij de koffie halen en het daar bij laten. Klinkt leuk hoor 80 collega's uitnodigen, maar a) wat gaat dat wel niet kosten en b) met hoeveel van die collega's heb je daadwerkelijk een leuk en goed contact (als in die spreek ik de komende jaren nog regelmatig). Ik zou met een paar goede collega's wat gaan drinken en daarmee klaar.
Van een verrassingsfeest weet ik nog niets.. :-))))

@mamalelie Dank voor de tip, dat wist ik niet. Ik ga eens rondkijken hier.
@ gizz Zit ook wel weer wat in hoor, het voelt dubbel dat ik het zelf moet organiseren. Ben ook nog volop aan het nadenken, wellicht gooi ik het nog over een andere boeg...
quote:gizz schreef op 11 maart 2010 @ 11:57:

ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om een zaaltje te gaan huren voor je eigen afscheid. Ik zou op de dag zelf wat voor bij de koffie halen en het daar bij laten. Klinkt leuk hoor 80 collega's uitnodigen, maar a) wat gaat dat wel niet kosten en b) met hoeveel van die collega's heb je daadwerkelijk een leuk en goed contact (als in die spreek ik de komende jaren nog regelmatig). Ik zou met een paar goede collega's wat gaan drinken en daarmee klaar.Eensch!
80 collega's x 4 drankjes van 2,50 = 800 euro.... en dan hebben ze nog geen bitterbal gehad! Ik zou een stapel vlaaien halen bij de Hema en dan kun je altijd nog aan 't eind van de werkdag "spontaan" de kroeg in gaan, waarbij het dan niet vanzelfsprekend is dat jij alles betaalt.
quote:sassafras schreef op 11 maart 2010 @ 12:03:

80 collega's x 4 drankjes van 2,50 = 800 euro.... en dan hebben ze nog geen bitterbal gehad! Ik zou een stapel vlaaien halen bij de Hema en dan kun je altijd nog aan 't eind van de werkdag "spontaan" de kroeg in gaan, waarbij het dan niet vanzelfsprekend is dat jij alles betaalt.Slim idee.
quote:Marjanneke76 schreef op 11 maart 2010 @ 11:57:

Van een verrassingsfeest weet ik nog niets.. :-)))).Volgens mij is dat ook het hele idee van een verrassingsfeest
quote:sassafras schreef op 11 maart 2010 @ 12:03:

80 collega's x 4 drankjes van 2,50 = 800 euro.... en dan hebben ze nog geen bitterbal gehad! Ik zou een stapel vlaaien halen bij de Hema en dan kun je altijd nog aan 't eind van de werkdag "spontaan" de kroeg in gaan, waarbij het dan niet vanzelfsprekend is dat jij alles betaalt.

Dit zou ik ook doen. Er is vast wel een vergaderzaaltje op je werk waar je tussen 10 en 11 koffie met gebak kan serveren en dan zie je verder wel hoe het loopt.

Onvoorstelbaar trouwens, dat je (directe) collega's niks voor je zouden bedenken!
quote:gizz schreef op 11 maart 2010 @ 11:57:

ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om een zaaltje te gaan huren voor je eigen afscheid. Ik zou op de dag zelf wat voor bij de koffie halen en het daar bij laten. Klinkt leuk hoor 80 collega's uitnodigen, maar a) wat gaat dat wel niet kosten en b) met hoeveel van die collega's heb je daadwerkelijk een leuk en goed contact (als in die spreek ik de komende jaren nog regelmatig). Ik zou met een paar goede collega's wat gaan drinken en daarmee klaar.Helemaal eens, gewoon gebak bestellen en gedag zeggen.
Verbaast me dat er geen budget is voor afscheid. Hangt misschien ook van grootte bedrijf e.d. af

Zou vergaderzaal reserveren. De 80 collega's een mail sturen. Multivlaai kan zelfs bij het bedrijf afleveren. Koffie en thee uit het apparaat.

Het zou me verbazen als je geen toespraak en cadeaus krijgt.

Vervolgens als je echt klaar bent van je directe collega's afscheid nemen.

Met sommige collega's zul je daarna nog contact houden, maar dat filtert zich vanzelf wel uit.

Dan sluit je het voor jezelf en je collega's goed af
Voor 80 man iets organiseren, zaaltje huren omdat jij weggaat bij een baan? Het komt me en beetje eh...hoogdravend over. Beetje overdreven

Inderdaad, een doos appelflappen halen en klaar.
Hoogdravend is het zeker niet bedoeld, ik wil gewoon een leuk afscheidsmoment organiseren. Heb veel goede herinneringen aan die 9 jaar, en vind het leuk om dan niet "zomaar" te vertrekken...

En aangezien men niets voor mij organiseert... je moet toch wat hè?

De koffie-met-gebak sessie in een vergaderzaal spreekt me wel aan, dan kunnen we daarna altijd nog kijken wie er mee gaat naar de kroeg! Dank voor jullie suggesties!
quote:Marjanneke76 schreef op 11 maart 2010 @ 12:51:

Hoogdravend is het zeker niet bedoeld, ik wil gewoon een leuk afscheidsmoment organiseren. Heb veel goede herinneringen aan die 9 jaar, en vind het leuk om dan niet "zomaar" te vertrekken...

En aangezien men niets voor mij organiseert... je moet toch wat hè?

De koffie-met-gebak sessie in een vergaderzaal spreekt me wel aan, dan kunnen we daarna altijd nog kijken wie er mee gaat naar de kroeg! Dank voor jullie suggesties!Werkgever hier doet altijd enorm moeilijk over dit soort dingen onder werktijd. Trakteren vanwege verjaardag mag nog net, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Misschien goed om dat even te checken met "hogerhand".
quote:Helenita2 schreef op 11 maart 2010 @ 13:01:

[...]

Werkgever hier doet altijd enorm moeilijk over dit soort dingen onder werktijd. Trakteren vanwege verjaardag mag nog net, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Misschien goed om dat even te checken met "hogerhand".Dank voor de tip, is hier idd ook wel aan de orde... Slim!
ik denk dat TO er meer een big deal van maakt dan werkgever. Jij vindt negen jaar heel wat. Voor je werkgever (en ook voor een groot deel van die 80 collega's) ben je gewoon 1 van de werknemers die door de jaren heen komen en gaan. Ik vind het een beetje "arrogant"(is misschien iets te zwaar woord) om te denken dat jouw 80 collega's zitten te wachten op een groots afscheidsborrel. Echt, een groot deel zal dankbaar de vlaai en de koffie aannemen en denken zo dat is dat en weer verder met het werk.

Afscheidsborrels van de omvang waar jij het over hebt, zijn voor mijn gevoel alleen gebruikelijk bij mensen die echt al 25 jaar bij het bedrijf werken of die een hoge directiefunctie bekleden. Voor de gewone werknemers zou ik het op zn minst merkwaardig vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven