Werk & Studie alle pijlers

Afscheid...

11-03-2010 11:38 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per 1 april vertrek ik na ruim 9 jaar bij mijn huidige werkgever, om op 1 mei aan mijn nieuwe baan te beginnen. Jippie!

Nu wil ik graag iets organiseren voor mijn afscheid. Ik dacht zelf aan een borrel. Ik heb een lijstje gemaakt met de mensen die ik zou willen uitnodigen, en dan kom ik op ca. 80 personen.

Ze zullen vast allemaal komen, maar is dat wel een "leuk" aantal voor een borrel (in een kroeg), of is dat te veel?

Of heeft iemand evt. nog andere ideeën voor een afscheid..?

Ik doe dit niet dagelijks , dus alle input is welkom!
Geen afscheid na negen jaar???? Bij ons kreeg de stagiair die een half jaar op de afdeling had rondgelopen een afscheid met vlaai en een MediaMarkt bon.....
Voor 80 man een afscheidsfeestje omdat je 9 jaar ergens hebt gewerkt? Ik zou het niet doen.

Ben het helemaal eens met sassafras; Bij de koffie taart/vlaai en wie na werktijd zin heeft, gaat lekker mee de kroeg in voor een borrel.
Waardeloos dat er niets georganiseerd wordt. Bij ons gaat het in overleg met de vertrekkende werknemer. De een heeft er behoefte aan en de ander niet.

Je hoeft toch niet apart te gaan zitten met de taart? Gewoon in de keukentjes zetten, leuke mail erbij en klaar. De mensen die persoonlijk langskomen kun je nog vragen voor een kroegbezoek en de mensen die alleen de taart snaaien (ja...die heb je ook) zijn dan gewoon niet uitgenodigd.

Hoef je het ook niet te overleggen met je werkgever en laten we eerlijk zijn. Als je de deur uit bent en begint bij je nieuwe werkgever dan ben je ook snel weer vergeten hoor. Niet lullig bedoeld, maar zo werkt het wel. Zonde van je geld als je er enorm veel aan gaat besteden.
quote:Marjanneke76 schreef op 11 maart 2010 @ 11:54:

[...]

Komt in de buurt... fijn hè, zo'n werkgever die met je begaan is....

Gelukkig heb ik wel leuke collega's. (ongeveer 80, hehe)Pfff, waardeloos. En dom. Ex-werknemers zijn je ambasadeurs, als het goed is.
quote:gizz schreef op 11 maart 2010 @ 13:19:

ik denk dat TO er meer een big deal van maakt dan werkgever. Jij vindt negen jaar heel wat. Voor je werkgever (en ook voor een groot deel van die 80 collega's) ben je gewoon 1 van de werknemers die door de jaren heen komen en gaan. Ik vind het een beetje "arrogant"(is misschien iets te zwaar woord) om te denken dat jouw 80 collega's zitten te wachten op een groots afscheidsborrel. Echt, een groot deel zal dankbaar de vlaai en de koffie aannemen en denken zo dat is dat en weer verder met het werk.

Afscheidsborrels van de omvang waar jij het over hebt, zijn voor mijn gevoel alleen gebruikelijk bij mensen die echt al 25 jaar bij het bedrijf werken of die een hoge directiefunctie bekleden. Voor de gewone werknemers zou ik het op zn minst merkwaardig vinden.

Ja, ik vind 9 jaar heel wat.

Ik maak er geen big deal van, vind het ook jammer dat dat gedacht wordt. Ik ken gewoon veel mensen, van veel verschillende afdelingen. Dat brengt mijn functie met zich mee. Is het zo vreemd dat ik op een leuke manier afscheid wil nemen?

Hoe dan ook, zoals eerder gezegd, de optie van koffie/vlaai, met evt. een borreltje na voor de liefhebber spreekt me aan. Dat gaat het vermoedelijk worden.
Het is niet vreemd dat je op een fijne manier afscheid wilt nemen. Het is echter wel een beetje over de top om voor 80 man een borrel te houden.

Als je ziet wat het kost en wat het oplevert... je bent zo weer vergeten of je nu een fijne collega bent geweest of niet. Dat is wat men wil zeggen denk ik. En ja 9 jaar is heel wat en daarom is het ook onvoorstelbaar dat je werkgever niets doet.

Maar goed wij weten ook niet wat de reden van vertrek is natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven