Afstuderen in 2014: newbies op de arbeidsmarkt.
woensdag 29 januari 2014 om 15:22
Ik studeer hopelijk dit jaar in juli/augustus af. En dan begint het: een baan vinden. Met een moeilijk diploma in een moeilijke tijd. En ik merk dat ik dat toch een beetje spannend begin te vinden
Ik zoek nu (ivm financiële tegenslagen in baan van vriend) een baantje voor 16 uur, maar ga vanaf april/mei op zoek naar een "echte" baan. Op dit moment ben ik ook al een beetje aan het kijken naar wat de opties zijn maar die zijn helaas dungezaaid. Nu heb ik op zich brede interesses en ben ik best bereid (aanvankelijk) iets heel anders te gaan doen dan waar ik voor gestudeerd heb maar er zijn natuurlijk dan nog X kandidaten die misschien wel relevante diploma's en/of werkervaring hebben.
Tot dusver ga ik er gewoon vanuit dat het goed gaat komen maar ik vroeg me af of er nog andere mensen in mijn situatie zitten die het misschien leuk vinden om in dit topic te praten over hoe het gaat, elkaar tips te geven etc.
Gr. Matroesjka.
Ik zoek nu (ivm financiële tegenslagen in baan van vriend) een baantje voor 16 uur, maar ga vanaf april/mei op zoek naar een "echte" baan. Op dit moment ben ik ook al een beetje aan het kijken naar wat de opties zijn maar die zijn helaas dungezaaid. Nu heb ik op zich brede interesses en ben ik best bereid (aanvankelijk) iets heel anders te gaan doen dan waar ik voor gestudeerd heb maar er zijn natuurlijk dan nog X kandidaten die misschien wel relevante diploma's en/of werkervaring hebben.
Tot dusver ga ik er gewoon vanuit dat het goed gaat komen maar ik vroeg me af of er nog andere mensen in mijn situatie zitten die het misschien leuk vinden om in dit topic te praten over hoe het gaat, elkaar tips te geven etc.
Gr. Matroesjka.
vrijdag 31 januari 2014 om 11:19
Hier nog een die dit jaar afstudeert! Met een beetje mazzel hoop ik mijn scriptie eind maart in te leveren, maar wordt krap om te halen ben ik bang..