Werk & Studie alle pijlers

afwijken van CAO

03-04-2011 19:50 23 berichten
OP en mijn reacties verwijderd omdat t topic akelig hoog in Google staat.

Dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Nee, cao is bindend of je moet boven cao betaald krijgen
Idd, daar mag niet vanaf geweken voor de functieniveaus die binnen de werkingssfeer van de CAO vallen.
.
Kopietje maken van de cao en de factuur erbij onder zijn neus schuiven.

Des noods over een week na je proeftijd
Is het bedrijf officieel aangesloten bij een CAO of volgt het een CAO?
Heeft je werkgever ook aangegeven waarom ze de kosten niet vergoeden? Vinden ze bijvoorbeeld dat je al geregistreerd had moeten zijn?
.
Nee, heb ik niet. Misschien even googelen?
.
Er mag in principe voor de werknemer niet negatief afgeweken worden van de CAO... Succes!
.
Van mijn man
@pennelien

Dit is geregeld in het Burger Wetboek.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3677

http://www.arbeidsrecht.nl/ar.asp?ArtId=511
Volgens mij mag er alleen ten gunste van de werknemer afgeweken worden.
.
Oké dus niet lees ik net op de link van Jorina
.
Ik zou een week wachten en dan naar personeelszaken stappen met je verhaal. Gewoon neutraal houden, een kopietje meenemen van de cao bepaling en de factuur meenemen. Je zegt dat je van mening bent dat de kosten door de werkgever vergoedt worden, mochten ze dat ontkennen kun je het kopietje laten zien.

Jullie hebben een contract afgesloten, een arbeidscontract met voor beide partijen rechten en plichten. Jouw werkgever zal zich aan zijn afspraken moeteen houden en jij ook. Zo simpel is het. Voel je er niet vervelend over als je voor jezelf opkomt.
" Hallo baas ... Ja, goed. Ik wilde even iets aan je voorleggen. Ik vroeg dhr. coordinator naar het declareren van mijn factuur voor de inschrijving in het bladieblaregister en was heel verbaasd te horen dat die niet vergoed kon worden, temeer dit wel in de CAO opgenomen is. Kun jij mij verder helpen?"

Hoezo verwacht je een conflict te veroorzaken hiermee?
.
Niet aan de grote klok hangen dan. Regel het gewoon voor jezelf, onder vier ogen met je leidinggevende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven