Alfa College dillemma.
donderdag 9 januari 2014 om 19:09
Hallo.
Ik ben sinds vandaag gestopt met de studie SAW kinderopvang niveau 3.
Nu wil ik graag de opleiding secretaresse/bedrijf administratie gaan doen niveau 3 gaan doen.
Ik ben in het bezit van een diploma detailhandel op niveau 2.
Het voorstel van een decaan was om een half jaar niveau 2 te gaan doen zodat ik niet gelijk voor die druk kom te staan en in september door te stromen naar niveau 3.
Maar ik als op de site van duo dat ik dan het studiefinaciering terug moet betalen als ik over ga op niveau 2.
Maar op de site van alfa college staat bij de opleiding die ik wil gaan doen ( secretaresse/bedrijfs administratie) , "Een verwante vakgerichte opleiding op niveau 2" Maar ik heb dus wel niveau 2 maar detailhandel.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb volgende week een gesprek daar over.
Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben
Groetjes
Ik ben sinds vandaag gestopt met de studie SAW kinderopvang niveau 3.
Nu wil ik graag de opleiding secretaresse/bedrijf administratie gaan doen niveau 3 gaan doen.
Ik ben in het bezit van een diploma detailhandel op niveau 2.
Het voorstel van een decaan was om een half jaar niveau 2 te gaan doen zodat ik niet gelijk voor die druk kom te staan en in september door te stromen naar niveau 3.
Maar ik als op de site van duo dat ik dan het studiefinaciering terug moet betalen als ik over ga op niveau 2.
Maar op de site van alfa college staat bij de opleiding die ik wil gaan doen ( secretaresse/bedrijfs administratie) , "Een verwante vakgerichte opleiding op niveau 2" Maar ik heb dus wel niveau 2 maar detailhandel.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb volgende week een gesprek daar over.
Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben
Groetjes
donderdag 9 januari 2014 om 20:56
Ik zou even bellen voor meer informatie. Wat voor soort gesprek heb je? Is het een intake gesprek? Want dat is dè kans om dit soort dingen te vragen. Ik ken je natuurlijk, maar als ik zie hoe jij hier schrijft, zou niveau 3 geen probleem voor je moeten zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 9 januari 2014 om 21:09
Belle73, 11 minuten geleden
Ik zou even bellen voor meer informatie. Wat voor soort gesprek heb je? Is het een intake gesprek? Want dat is dè kans om dit soort dingen te vragen. Ik ken je natuurlijk, maar als ik zie hoe jij hier schrijft, zou niveau 3 geen probleem voor je moeten zijn.
Niet eens met deze hoeveelheid spelfouten in de OP. Dat ga je als secretaresse echt niet redden zo.
Niet eens met deze hoeveelheid spelfouten in de OP. Dat ga je als secretaresse echt niet redden zo.
Huts!
donderdag 9 januari 2014 om 21:42
Wat voor middelbareschooldiploma heb je? VMBO-B of VMBO-K?
In het eerste geval doe je er inderdaad goed aan om een half jaar niveau 2 te doen (en bel morgen even met duo!) zoals jouw decaan je aanraadt. Heb je een kaderdiploma dan mag je verwachten dat je niveau drie aan kan.
Waarom ben je gestopt met je opleiding?
In het eerste geval doe je er inderdaad goed aan om een half jaar niveau 2 te doen (en bel morgen even met duo!) zoals jouw decaan je aanraadt. Heb je een kaderdiploma dan mag je verwachten dat je niveau drie aan kan.
Waarom ben je gestopt met je opleiding?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 9 januari 2014 om 22:01
Ik zou het normaal ook geen probleem vinden om een half jaar niveau 2 te gaan doen, maar ik las op de site dat als je van 3 naar 2 gaat je je studiefinanciering terug moet betalen. Daar zit ik niet op te wachten. Ik heb overigens vmbo-basis gedaan en daarna detailhandel niveau 2. Diploma behaald.
Ik ben vanaf vandaag gestopt met kinderopvang niveau 3 omdat het vak gebied niets voor mij is.
Ik ben vanaf vandaag gestopt met kinderopvang niveau 3 omdat het vak gebied niets voor mij is.