Anciënniteit + schaal omhoog
woensdag 10 oktober 2018 om 14:41
Hoi,
Even een vraag voor een goede bekende voor mij.
Het betreft een sector met een strikte cao.
Kennis zou per 1 oktober zijn anciënniteit krijgen, en gaat per 15 oktober ook een schaal omhoog. Nu is werkgever in contractvoorstel de anciënniteit vergeten mee te nemen (in onze optiek). Klopt onze denkwijze, of de denkwijze van de werkgever?
Dus,
1 oktober 2017 A2
1 oktober 2018 A3 (denken wij)
15 oktober promotie
Werkgever biedt B2 (aangezien dit dichtstbijzijnde bij A2 ligt (positief naar boven afgerond).
Wij denken dat werkgever B3 moet bieden, omdat dat het dichtstbijzijnde bij A3 ligt (positief naar boven afgerond).
Scheelt toch weer z'n 70 euro in de maand, dus is even het controleren waard.
Alvast bedankt!
Even een vraag voor een goede bekende voor mij.
Het betreft een sector met een strikte cao.
Kennis zou per 1 oktober zijn anciënniteit krijgen, en gaat per 15 oktober ook een schaal omhoog. Nu is werkgever in contractvoorstel de anciënniteit vergeten mee te nemen (in onze optiek). Klopt onze denkwijze, of de denkwijze van de werkgever?
Dus,
1 oktober 2017 A2
1 oktober 2018 A3 (denken wij)
15 oktober promotie
Werkgever biedt B2 (aangezien dit dichtstbijzijnde bij A2 ligt (positief naar boven afgerond).
Wij denken dat werkgever B3 moet bieden, omdat dat het dichtstbijzijnde bij A3 ligt (positief naar boven afgerond).
Scheelt toch weer z'n 70 euro in de maand, dus is even het controleren waard.
Alvast bedankt!
woensdag 10 oktober 2018 om 14:45
woensdag 10 oktober 2018 om 14:47
Ik ben een een noop in arbeidsrecht hoor.
maar dat staat niet in de cao,
Maar had de werkgever dan niet promotie moeten geven per 1 oktober 2018?
Toch misschien maar eens vakbond mailtje sturen.
woensdag 10 oktober 2018 om 14:50
Bij ons staat de periodiek volledig los van de inschaling. Als maart je periodiekmaand is (altijd per de eerste), en je krijgt in februari promotie, blijft je periodiekmaand maart (maar dan dus de nieuwe schaal). Bij promotie in maart zou je dus eerst moeten kijken wat de naastliggende trede is in je nieuwe schaal (promotie), en je periodiek gaat dan in die nieuwe schaal.