Werk & Studie alle pijlers

Anciënniteit + schaal omhoog

10-10-2018 14:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een vraag voor een goede bekende voor mij.

Het betreft een sector met een strikte cao.

Kennis zou per 1 oktober zijn anciënniteit krijgen, en gaat per 15 oktober ook een schaal omhoog. Nu is werkgever in contractvoorstel de anciënniteit vergeten mee te nemen (in onze optiek). Klopt onze denkwijze, of de denkwijze van de werkgever?

Dus,
1 oktober 2017 A2
1 oktober 2018 A3 (denken wij)

15 oktober promotie
Werkgever biedt B2 (aangezien dit dichtstbijzijnde bij A2 ligt (positief naar boven afgerond).
Wij denken dat werkgever B3 moet bieden, omdat dat het dichtstbijzijnde bij A3 ligt (positief naar boven afgerond).

Scheelt toch weer z'n 70 euro in de maand, dus is even het controleren waard. :)

Alvast bedankt!

Wie heeft de meest kloppende denkwijze?

Totaal aantal stemmen: 5

Werkgever (80%)
TO Geen stemmen
Anders, namelijk .... (20%)
Dit zou in de CAO of bedrijfsreglement beschreven moeten zijn. Maar het klinkt niet onlogisch dat je of een jaarlijks stapje krijgt, of een promotie. Niet allebei tegerlijkertijd. Bij de bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt was het in ieder nooit beide.
Sara9876 schreef:
10-10-2018 14:45
Dit zou in de CAO of bedrijfsreglement beschreven moeten zijn. Maar het klinkt niet onlogisch dat je of een jaarlijks stapje krijgt, of een promotie. Niet allebei tegerlijkertijd. Bij de bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt was het in ieder nooit beide.
Ik ben een een noop in arbeidsrecht hoor.
maar dat staat niet in de cao,
Maar had de werkgever dan niet promotie moeten geven per 1 oktober 2018?

Toch misschien maar eens vakbond mailtje sturen.
Bij ons staat de periodiek volledig los van de inschaling. Als maart je periodiekmaand is (altijd per de eerste), en je krijgt in februari promotie, blijft je periodiekmaand maart (maar dan dus de nieuwe schaal). Bij promotie in maart zou je dus eerst moeten kijken wat de naastliggende trede is in je nieuwe schaal (promotie), en je periodiek gaat dan in die nieuwe schaal.
Bij ons werk het zoals werkgever.m
Oh nee, bij ons ga je per ‘jaar’ een schaal omhoog.
Bij mij was het zo

Bij promotie ga je naar hetzelfde salaris in de nieuwe schaal en dan twee tredes erbij

Dus bv van 30 5 nasr 40 3 en dan plus 2 is 40 5
Antwoord van de baas gehad.

Baas had inderdaad een fout gemaakt. en er komt dus een stapje bij :)
Mevrouw75 schreef:
10-10-2018 15:25
Bij ons werk het zoals werkgever.m
Oh nee, bij ons ga je per ‘jaar’ een schaal omhoog.
Een trede, denk ik. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven