Apothekersassistente of doktersassistente?
zaterdag 9 maart 2019 om 08:22
Op dit moment werk ik als Helpende plus, maar ik ben toe aan meer en een andere uitdaging.
Nu lijkt mij apothekersassistent of doktersassistent erg leuk.
Maar toch ben ik eerst benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe vonden jullie de opleiding en het werk zelf? wil het liefste bbl doen. Woon in Overijssel dus waar heb je de meeste kans op?
En wat zijn de verdiensten? Dus het loon. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Nu lijkt mij apothekersassistent of doktersassistent erg leuk.
Maar toch ben ik eerst benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe vonden jullie de opleiding en het werk zelf? wil het liefste bbl doen. Woon in Overijssel dus waar heb je de meeste kans op?
En wat zijn de verdiensten? Dus het loon. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
zaterdag 9 maart 2019 om 08:47
Verdienste zijn gewoon op te zoeken. Er zijn cao’s.
Er zit nogal een verschil in de werkzaamheden van de verschillende banen, ik zou als ik jou was een dagje meelopen bij een huisarts, en bij een apotheek. De beroepen zijn echt niet te vergelijken.
Oh en Edit: ik ben natuurlijk oud, maar zijn dit echt bbl opleidingen? Ik dacht mbo 4 maar dat kan ik natuurlijk mis hebben... vroeger waren dit nl zware mbo opleidingen van 3 jaar, vandaar mijn verbazing.
Er zit nogal een verschil in de werkzaamheden van de verschillende banen, ik zou als ik jou was een dagje meelopen bij een huisarts, en bij een apotheek. De beroepen zijn echt niet te vergelijken.
Oh en Edit: ik ben natuurlijk oud, maar zijn dit echt bbl opleidingen? Ik dacht mbo 4 maar dat kan ik natuurlijk mis hebben... vroeger waren dit nl zware mbo opleidingen van 3 jaar, vandaar mijn verbazing.
zaterdag 9 maart 2019 om 08:51
Meekijken zal lastig Worden, dit doen ze niet ivm privacy.Tessa44- schreef: ↑09-03-2019 08:47Verdienste zijn gewoon op te zoeken. Er zijn cao’s.
zaterdag 9 maart 2019 om 09:07
gizzmo-returns schreef: ↑09-03-2019 08:51Meekijken zal lastig Worden, dit doen ze niet ivm privacy.
Dat kan worden opgelost met het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring.
zaterdag 9 maart 2019 om 09:10
Misschien niet, misschien wel, zonder het te vragen, heb je zo ie zo nee, er komen ook stagiaires die nog niet de eed hebben afgelegd, mocht meelopen niet kunnen, kun je ook vragen of je met een medewerker kunt praten om een beeld te krijgen van het vak.gizzmo-returns schreef: ↑09-03-2019 08:51Meekijken zal lastig Worden, dit doen ze niet ivm privacy.
Ik schreef een dagje meelopen, dat zou leuk zijn, lukt dat niet kun je ook vragen of je even mag komen kijken om een beeld te krijgen van het vak, want daar gaat het om. Succes TO.
zaterdag 9 maart 2019 om 09:10
zaterdag 9 maart 2019 om 09:11
Of dit inderdaad.nerdopviva schreef: ↑09-03-2019 09:07Dat kan worden opgelost met het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring.
zaterdag 9 maart 2019 om 09:33
Voor apothekersassistent heb je geen scheikunde nodig. En je kan met vmbo kader, gemengd of theoretisch toegelaten worde.Aardbeipeer100 schreef: ↑09-03-2019 08:57Apothekersassistente heb je scheikunde en engels mavo of vmbo t nodig. Deze opleidingen zijn pittig en ik denk niet te volgen in BBL.
zaterdag 9 maart 2019 om 09:35
Nee hoor dat was vroeger zo. Je hebt genoeg aan een vmbo diploma en alles wat je nodig hebt leer je in de opleiding. Engels is een vak wat je krijg en wat je wie scheikunde nodig hebt os beperkt, maar wat je moet weten krijg je gewoon bij de lessen. Ik heb zelf ook een dagdeel meegelopen in een apotheek, maar dat was wel geregeld door iemand die ik goed kende en dit werk ook deed. Er is nog wel BBL, maar niet veel mbo's bieden dit aan. Werkgevers zien het geloof ik niet zo zitten om voor iemand (bijna) volle mep te betalen terwijl je een groot deel van de werkzaamheden (vooral in het begin) niet kan.Aardbeipeer100 schreef: ↑09-03-2019 08:57Apothekersassistente heb je scheikunde en engels mavo of vmbo t nodig. Deze opleidingen zijn pittig en ik denk niet te volgen in BBL.
zaterdag 9 maart 2019 om 12:13
Ze zal als helpende Plus wel wat ervaring met vieze dingen hebben, schat ik in.redbulletje schreef: ↑09-03-2019 10:18Doktersassistentes moeten wel kleine lichamelijke ingrepen doen zoals bijv uitstrijkjes en wie weet wat nog meer (vieze zweren, wratten?)
zaterdag 9 maart 2019 om 13:28
Tuurlijk zijn dit soort opleidingen er wel in BBL, maar je moet soms zoeken.Aardbeipeer100 schreef: ↑09-03-2019 08:57Apothekersassistente heb je scheikunde en engels mavo of vmbo t nodig. Deze opleidingen zijn pittig en ik denk niet te volgen in BBL.
Volgens mij is er op het moment meer vraag naar apothekersassistenten. Maar dat moet je maar net liggen natuurlijk. Ken je niet iemand die het vak beoefent? Een kennis van mij is onlangs met de deeltijdopleiding doktersassistente begonnen en kan meelopen in de praktijk van een kennis van haar, dat is natuurlijk fijn als je zo iemand via-via kent.
Voor doktersassistenten staat de opleiding NIPA heel goed aangeschreven. Zij kunnen ook een stage regelen als je er nog geen hebt en als je gediplomeerd bent, ben je heel gewild. Wordt alleen wel in Eindhoven en Amsterdam gegeven, dat is voor jou geen optie denk ik.
zaterdag 9 maart 2019 om 16:43
Ik ben apothekersassistente.
Weet wel dat het met BBL veel zwaarder is. Er wordt veel van je gevraagd, hou hier rekening mee. Ook liggen bbl plekken niet voor het oprapen.
Wat is je achtergrond? Helpende niveau 2? Apothekersassistente is wel een van de moeilijkere opleidingen met veel theoretische kennis. Ik vond de opleiding goed te doen overigens. Het beroep is leuk en afwisselend. Mocht je meer willen weten kun je ook een prive berichtje sturen. Je kunt inderdaad eens vragen of je mag meelopen in een apotheek, vaak mag dit wel.
Weet wel dat het met BBL veel zwaarder is. Er wordt veel van je gevraagd, hou hier rekening mee. Ook liggen bbl plekken niet voor het oprapen.
Wat is je achtergrond? Helpende niveau 2? Apothekersassistente is wel een van de moeilijkere opleidingen met veel theoretische kennis. Ik vond de opleiding goed te doen overigens. Het beroep is leuk en afwisselend. Mocht je meer willen weten kun je ook een prive berichtje sturen. Je kunt inderdaad eens vragen of je mag meelopen in een apotheek, vaak mag dit wel.