Arbeidsrecht studeren?
zaterdag 10 december 2011 om 01:44
Hallo allen,
Ik heb even een vraagje waar ik zelf niet helemaal uit kom. Ik ben momenteel bezig met een deeltijd HBO studie, personeel & arbeid. Nu trekt arbeidsrecht mij het meest, nu wil ik hier graag voor door studeren. Weet iemand welke stappen ik na mijn HBO diploma dien te ondernemen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb even een vraagje waar ik zelf niet helemaal uit kom. Ik ben momenteel bezig met een deeltijd HBO studie, personeel & arbeid. Nu trekt arbeidsrecht mij het meest, nu wil ik hier graag voor door studeren. Weet iemand welke stappen ik na mijn HBO diploma dien te ondernemen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
zaterdag 10 december 2011 om 01:52
Het verkorte hbo programma volgen op de Uni, en dan arbeidsrecht verdiept opnemen in je master. Als je eenmaal op de Uni zit (alhoewel, sommige rechtswinkels nemen ook HBO'ers aan) solliciteren bij een rechtswinkel. Daar krijg je ws zooo veel arbeidsrechtzaken, weet je meteen hoe dit in de praktijk gaat. Intussen volg je andere mastervakken, als arbeidsrecht niet jouw ding is heb je nog je Rechtenstudie waar je op terug kunt vallen.
Nu ik dit type bedenk ik mij dat je geen hbo recht studeert, dus ws in jaar 1 begint. Bedenk of je dit ervoor over hebt. Je kunt proberen een stage te regelen bij een advocatenbureau om te kijken of bij het arbeidsrecht je hart ligt. Als je jouw situatie uitlegt zul je wellicht na een tiental brieven een plek bemachtigen en uit kunnen vinden of je er nog een volledige studie voor over hebt. Succes igg!
Nu ik dit type bedenk ik mij dat je geen hbo recht studeert, dus ws in jaar 1 begint. Bedenk of je dit ervoor over hebt. Je kunt proberen een stage te regelen bij een advocatenbureau om te kijken of bij het arbeidsrecht je hart ligt. Als je jouw situatie uitlegt zul je wellicht na een tiental brieven een plek bemachtigen en uit kunnen vinden of je er nog een volledige studie voor over hebt. Succes igg!
zaterdag 10 december 2011 om 02:29
Je kan een schakel programma doen op de uni doen ( wordt ook weleens premaster genoemd). Dit programma zorgt dat je de relevante vakken volgt om de master arbeidsrecht te kunnen volbrengen. Dus na het schakelprogramma kun je de master doen.
Vaak zijn er wel ingangseisen zoals gemiddeld een 7 op je hbo vakken. Ook moet je hiervoor het instsellings tarief betalen sinds dit studiejaar en dat is niet goedkoop.
Niet alle uni's hebben zon verkorte route. Dan moet je gewoon de hele bachelor doen. UvA en het Erasmus bieden de verkorte variant zeker aan.
Vaak zijn er wel ingangseisen zoals gemiddeld een 7 op je hbo vakken. Ook moet je hiervoor het instsellings tarief betalen sinds dit studiejaar en dat is niet goedkoop.
Niet alle uni's hebben zon verkorte route. Dan moet je gewoon de hele bachelor doen. UvA en het Erasmus bieden de verkorte variant zeker aan.
zaterdag 10 december 2011 om 18:17
Het schakelprogramma is niet te volgens aan de Erasmus Universiteit met hbo P&A. Ook de RUG en Leiden bieden geen schakelprogramma in geval van HBO P&A. Volgens mij alleen Utrecht en UvA. Daarbij geeft het schakelprogramma en masteropleiding sowieso geen civiel effect met de opleiding hbo P&A. Wanneer dat dus gewenst is dan is of hbo rechten, schakelprogramma, master of wo bachelor recht plus master vereist.
Ik geloof dat alleen de UvA en de EUR een echte arbeidsrechtelijke master hebben. Voor het overige is het vaak bedrijfsrecht icm arbeidsrechtelijk keuzevakken.
Ik geloof dat alleen de UvA en de EUR een echte arbeidsrechtelijke master hebben. Voor het overige is het vaak bedrijfsrecht icm arbeidsrechtelijk keuzevakken.