Werk & Studie alle pijlers

aspies

19-04-2011 20:14 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennis vind dat hij weinig aspies kent,waar hij mee kan praten.Dat ze meestal op zichzelf gericht zijn.Is dat zo?
quote:harriet07 schreef op 19 april 2011 @ 20:54:

[...]

Maar dat doe ik juist niet!Ik wil er juist meer over weten.Ben er zelf ook een.Niet zo serieus op vatten allemaal.En aspies is geen scheldnaam.Dat weet je toch best wel,als je zelf asperger hebt

Excuus harriet,

niet iedereen weet dat van jou,(ik in iedergeval niet)

Daarom komt het allemaal een beetje "raar" over.
Excuus, verkeerde topic
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2011 @ 20:57:

September; dit;

qualities :

• age range : 65-75

• not shy - confident - not scared of an audience

• open to all music

• smiling warm typical grandmother with style

• willing to get involved in a cool music concept

• with a taste for comedy / improvisation

— nothing sexual

?????????????Hoe oud was jij dan? *duikt weg*
quote:Wellhello schreef op 19 april 2011 @ 21:00:

Hoewel ik aspie een betere naam vind, dan laatst 'ass' dat gebruikt werd in een ander topic Dit was niet mijn topic
http://www.psycholoog.net/forum/viewforum.php?f=2
Ik bedoel dat je nogal ongenuanceerd bent, daardoor kunnen mensen nog wel eens verkeerd beeld hebben van wat je eigenlijk wilt. Je opmerkingen komen harder over dan jij ze bedoelt.

Heel herkenbaar overigens, maar juist als je schrijft heb je misschien wat meer tijd over voor nuance dan wanneer je praat.

(ik bedoel bovenstaand niet negatief, herken het maar al te goed, is alleen een tip!)
This is not kosher!
Nee ik heb zelf geen asperger,

Maar wel een kind met asperger.

En ja hij is gesloten, maar ook de grootste lolbroek die ik ken.

En als je hem leert kennen is het ook een hele open en gezellige jongen, maar misschien duurt dit wat langer dan bij de doorsnee mens, alhoewel hij absoluut niet verlegen is.

Heb nog nooit van aspies gehoord (serieus niet) misschien overgewaaid vanuit het Engels, ik weet het niet.

Het komt erg denigrerend over in mijn oren, maar dat is misschien het onbekende.

Nu begrijp ik dat jezelf asperger hebt, is er bij jou in de buurt

geen ontmoetingsplaats voor (tieners, pubers, jongvolwassenen) mensen met asperger,

Bij ons is wel eens een aspergercafe oid. Voor de doelgroep.

Google eens daarop, of vraag het aan het autismecentrum waar je misschien wel naar toegaat.
Klopt Harriet, was niet jouw topic maar nogal opvallende benaming!
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 19 april 2011 @ 20:51:

Poeh, nou ik ben best leuk hoor. Al noem ik mezelf liever geen aspie... En nee, ben niet op mezelf gericht, maar heb wel veel tijd voor mezelf nodig.

En ja, ik heb plannen om de wereld over te nemen, asperges for everyone!Dat lijkt voor buitenstaanders zo Ik begrijp je wel hoor,maar die kennis heeft er ook zo n moeite mee.Niet met mij Daarom vraag ik het wie dit ook zo vind.?En als ik kies om ervaring op topics te delen is dat mijn keuze.Dit is mijn studie.
Gelukkig is Aspies helemaal niet zo'n rottige respectloze term als velen hier denken, want ik heb sommige mensen met Asperger zichzelf zo horen noemen, net als sommige Autisten zichzelf soms Auti's noemen.

Jammer dat Harriet niet in haar OP aangaf dat ze gewoon een bijnaam voor haar eigen groep gaf dat had heel wat misverstanden kunnen schelen .

Maar on topic: ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat mensen met Asperger gemiddeld genomen geen gezellige kletsers zijn Harriet, maar wellicht is een kletstopic best een leuk idee, want ik zag al wat mensen met Asperger her en der voorbij komen. Wie weet hebben ze interesse.

Open een kletstopic zou ik zo zeggen!
@Wellhello: ASS is de (uiterst gangbare, dacht ik) afkorting voor Autisme Spectrum Stoornis.
Wellhello bedoelt dat het lijkt op ass .
Ik heb gemerkt dat, doordat ik meer tijd voor mezelf neem (voor verwerken van prikkels, energie opdoen, even mijn 'moetjes' doorlopen) ik een leuker mens ben voor anderen. Dat werkt door in vriendschappen, mijn vrienden (het zijn er niet veel, maar wel hele fijne) hebben hier veel begrip voor.
This is not kosher!
Ik ben geen koetjes en kalfjes kletser, maar als ik eenmaal ergens enthousiast over ben, ga ik los!
This is not kosher!
Leven met een man met Asperger ( of een andere ass) - Dit was de titel (vrij hilarisch vond ik trouwens)
This is not kosher!
quote:harriet07 schreef op 19 april 2011 @ 21:09:

[...]

Dat lijkt voor buitenstaanders zo Ik begrijp je wel hoor,maar die kennis heeft er ook zo n moeite mee.Niet met mij Daarom vraag ik het wie dit ook zo vind.?En als ik kies om ervaring op topics te delen is dat mijn keuze.Dit is mijn studie.

Doe je officieel een onderzoek naar aspergers (dus voor school of werk), of wil je meer weten over asperger, voor jezelf om het beter te begrijpen? En om jezelf beter te begrijpen in de maatschappij?

Maar je moet bedenken, aspergers zijn net mensen, allemaal anders en verschillend. Ze zijn niet over 1 kam te scheren.

Maar natuurlijk zijn er wel overeenkomsten en meestal uit zich dat in sociale onhandigheid, maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn.

Wat sommige mensen niet vanuit zichzelf kunnen, kunnen ze wel aanleren, zoals kletsen, babbelen en andere sociale interactie, maar voor de 1 is dit lastiger dan voor de ander.
quote:galadriel schreef op 19 april 2011 @ 21:03:

Nee ik heb zelf geen asperger,

Maar wel een kind met asperger.

En ja hij is gesloten, maar ook de grootste lolbroek die ik ken.

En als je hem leert kennen is het ook een hele open en gezellige jongen, maar misschien duurt dit wat langer dan bij de doorsnee mens, alhoewel hij absoluut niet verlegen is.

Heb nog nooit van aspies gehoord (serieus niet) misschien overgewaaid vanuit het Engels, ik weet het niet.

Het komt erg denigrerend over in mijn oren, maar dat is misschien het onbekende.

Nu begrijp ik dat jezelf asperger hebt, is er bij jou in de buurt

geen ontmoetingsplaats voor (tieners, pubers, jongvolwassenen) mensen met asperger,

Bij ons is wel eens een aspergercafe oid. Voor de doelgroep.

Google eens daarop, of vraag het aan het autismecentrum waar je misschien wel naar toegaat.

Hallo galadrial...Ik woon in spanje.hier is niet veel voor aspergers

En ik weet het pas 2 jaar.Ben wel in nederland geboren.Heb hier

een leven opgebouwd.,Hier wordt ik niet gediscrimineert om mijn asperger,dat werd ik wel als kind in nederland,toen men nog niet wist waarom ik anders reageerde dan de anderen,en ik vreselijk gepest werd. In spanje ging het beter,maar bleef wel met iets zitten dat ik niet begreep. uiteindelijk in nederland getest.Ik kom nog wel eens naar nedeland.om mijn oude oom te bezoeken.
quote:SeptemberGirl schreef op 19 april 2011 @ 21:01:

[...]

Hoe oud was jij dan? *duikt weg*Dacht je écht dat ik tegen de 65 loop????????? Dat duurt nog wel een hééééééle erge dikke 20 jaar, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:harriet07 schreef op 19 april 2011 @ 21:18:

[...]

Hallo galadrial...Ik woon in spanje.hier is niet veel voor aspergers

En ik weet het pas 2 jaar.Ben wel in nederland geboren.Heb hier

een leven opgebouwd.,Hier wordt ik niet gediscrimineert om mijn asperger,dat werd ik wel als kind in nederland,toen men nog niet wist waarom ik anders reageerde dan de anderen,en ik vreselijk gepest werd. In spanje ging het beter,maar bleef wel met iets zitten dat ik niet begreep. uiteindelijk in nederland getest.Ik kom nog wel eens naar nedeland.om mijn oude oom te bezoeken.Fijn dat je de 'missing link' gevonden hebt, ik weet het ook sinds een aantal maanden.
This is not kosher!
quote:galadriel schreef op 19 april 2011 @ 21:17:

[...]

Doe je officieel een onderzoek naar aspergers (dus voor school of werk), of wil je meer weten over asperger, voor jezelf om het beter te begrijpen? En om jezelf beter te begrijpen in de maatschappij?

Maar je moet bedenken, aspergers zijn net mensen, allemaal anders en verschillend. Ze zijn niet over 1 kam te scheren.

Maar natuurlijk zijn er wel overeenkomsten en meestal uit zich dat in sociale onhandigheid, maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn.

Wat sommige mensen niet vanuit zichzelf kunnen, kunnen ze wel aanleren, zoals kletsen, babbelen en andere sociale interactie, maar voor de 1 is dit lastiger dan voor de ander.JA ik wil er meer van weten,over de overeenkomsten.o.a. Ik heb helaas sociale onhandigheid,en een lichte dislectie( schrijven)
Hoe ben je dan gediscrimineerd op school?
quote:harriet07 schreef op 19 april 2011 @ 21:18:

[...]

..... uiteindelijk in nederland getest.Ik kom nog wel eens naar nedeland.om mijn oude oom te bezoeken.

Toen ik in Frankrijk woonde, wilde ik mij laten testen in Nederland maar mijn Franse verzekeraar vergoedde dit soort hulp niet in het buitenland.

En het onderzoek zou ¤ 2000,-- (tweeduizend euro) kosten.

Ik ben nu weer in Nederland (en hier verzekerd) maar ik ben nieuwsgierig of het bij u ook zoveel gekost heeft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:iris1969 schreef op 19 april 2011 @ 21:10:

Gelukkig is Aspies helemaal niet zo'n rottige respectloze term als velen hier denken, want ik heb sommige mensen met Asperger zichzelf zo horen noemen, net als sommige Autisten zichzelf soms Auti's noemen.

Jammer dat Harriet niet in haar OP aangaf dat ze gewoon een bijnaam voor haar eigen groep gaf dat had heel wat misverstanden kunnen schelen .

Maar on topic: ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat mensen met Asperger gemiddeld genomen geen gezellige kletsers zijn Harriet, maar wellicht is een kletstopic best een leuk idee, want ik zag al wat mensen met Asperger her en der voorbij komen. Wie weet hebben ze interesse.

Open een kletstopic zou ik zo zeggen!Idee! maar ik vind dit ook best leuk.jullie vullen mijn tekortkomingen een beetje aan en ik leer ervan.Dat is een aspie.Die wil graag leren.o.a. en al doet het soms pijn,papier is geduldig.
Een tip Harriet: een spatie na , of . Dat leest wat makkelijker.
quote:haarklover schreef op 19 april 2011 @ 21:30:

[...]

Toen ik in Frankrijk woonde, wilde ik mij laten testen in Nederland maar mijn Franse verzekeraar vergoedde dit soort hulp niet in het buitenland.

En het onderzoek zou ¤ 2000,-- (tweeduizend euro) kosten.

Ik ben nu weer in Nederland (en hier verzekerd) maar ik ben nieuwsgierig of het bij u ook zoveel gekost heeft.Nee ik had het geluk.dat mijn verzekering dit betaalde.Werelddekking. doe ik altijd als ik ga reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven