Ass. Makelaar...welke studie??

woensdag 25 augustus 2021 om 13:32
Hoi allemaal...
Dan ben je ineens zover dat je kids groter worden en je iets anders wilt gaan doen met je werk.
Helaas vroeger nooit echt iets geleerd waar ik gelukkig van wordt, en nu weet ik het!
Makelaar!!
Dat lijkt me super leuk, interessant en veelzijdig!
Dan ga je kijken op internet en zie je door de bomen het bos niet meer.
Iemand met ervaring hier?
Ik heb een afgeronde MBO, dus ga starten met Assistent Makelaar? Maar zie ook allerlei andere studies, aanvullingen enz...
Ik hoor het graag!
Dan ben je ineens zover dat je kids groter worden en je iets anders wilt gaan doen met je werk.
Helaas vroeger nooit echt iets geleerd waar ik gelukkig van wordt, en nu weet ik het!
Makelaar!!
Dat lijkt me super leuk, interessant en veelzijdig!
Dan ga je kijken op internet en zie je door de bomen het bos niet meer.
Iemand met ervaring hier?
Ik heb een afgeronde MBO, dus ga starten met Assistent Makelaar? Maar zie ook allerlei andere studies, aanvullingen enz...
Ik hoor het graag!

donderdag 26 augustus 2021 om 11:48
en vraag je jezelf eens af wat je zo leuk lijkt aan makelaar zijn? Interesse is huizen, omgaan met mensen, het wettelijke deel?
hoi

donderdag 26 augustus 2021 om 12:13
Makelaar zijn bestaat eigenlijk uit drie onderdelen:
Het juridische.
Het bedrijfsmatige.
Het bouwkundige.
Ik heb zelf voor de lol de opleiding gedaan vanwege mijn pensioen bv waar vastgoed in zit en dat was voor mij heel simpel, omdat ik alleen van bouwkunde niet zo heel veel wist, behalve mijn ervaring met laten bouwen, maar het is dus echt geen gemakkelijke opleiding. Je moet dus echt op al deze drie vlakken op HBO niveau komen.
Dus ja, je moet het leuk vinden, maar ook wel terdege beseffen dat makelaar zijn iets meer is dan alleen maar het verkooppraatje en het standaard contract invullen. Als ik to was zou ik ook eens navragen bij de opleiding hoeveel mensen afvallen. Ik denk meer dan 2/3e.

vrijdag 27 augustus 2021 om 09:44

vrijdag 27 augustus 2021 om 09:51
Ik heb echt IPD genoemd…jaartje schreef: ↑27-08-2021 09:44Dankjewel allemaal, ik ga een bekende uit ons dorp eens vragen voor mee te lopen/meer informatie in te winnen.
Helaas niemand hier die genoemd heeft waar ze de opleiding gedaan hebben...volgens mij zit daar veel verschil in. Maar wellicht kan diegene me daar ook bij helpen!