Werk & Studie alle pijlers

ATV dagen

23-05-2012 11:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,, ik ben doktersassistente en werk 40uur per wk maar wordt uitbetaald voor 38uur. dus heb ik eigenlijk recht op 13 vrije dagen per jaar.

Nu is de probleem dat de artsen veel vakantiedagen opnemen. waardoor ik ook verplicht ben om vrij te zijn.

Ik had afgelopen jaar mijn atv dagen niet opgenomen zodat ik ze uitbetaald kon krijgen. en achteraf hoor ik nu dat ze dat liever willen compenseren met de vakantiedagen die zij opnemen. Dus in principe komt het op neer dat als ik zelf een dag vrij wil nemen dan lukt dat niet door teveel vakantiedagen die de artsen opgenomen hebben. ik vind het oneerlijk. omdat ik door hun mijn atv dagen inlever. is er iemand die me advies kan geven???? ;-(

.
En hoeveel dagen op jaarbasis krijg je dan gratis en voor niets van de praktijk?

Voor niets gaat de zon op......
Gravinnetje schreef op 23 mei 2012 @ 14:23:

En hoeveel dagen op jaarbasis krijg je dan gratis en voor niets van de praktijk?

Voor niets gaat de zon op......
hahah klopt;-) 1week extra dus 5dagen
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 11:29:

Hoi,, ik ben doktersassistente en werk 40uur per wk maar wordt uitbetaald voor 38uur. dus heb ik eigenlijk recht op 13 vrije dagen per jaar.

Nu is de probleem dat de artsen veel vakantiedagen opnemen. waardoor ik ook verplicht ben om vrij te zijn.

Ik had afgelopen jaar mijn atv dagen niet opgenomen zodat ik ze uitbetaald kon krijgen. en achteraf hoor ik nu dat ze dat liever willen compenseren met de vakantiedagen die zij opnemen. [b]Dus in principe komt het op neer dat als ik zelf een dag vrij wil nemen dan lukt dat niet door teveel vakantiedagen die de artsen opgenomen hebben.[/b] ik vind het oneerlijk. omdat ik door hun mijn atv dagen inlever. is er iemand die me advies kan geven???? ;-(

.
Dit begrijp ik niet. Je hebt genoeg vrije dagen dus je kunt ze toch ook gewoon opnemen?
Als met jou de afspraak is gemaakt dat die twee uur per week extra als ATV worden gerekend, gelden daar ook de regels voor ATV voor.

Overigens lijkt de cao voor Huisartsenzorg (als jij daar idd onder valt) geen adv- of atv-regeling te kennen, dus is het waarschijnlijk een tijd-voor-tijdregeling. Als daar expliciet van is gezegd dat die niet uitbetaald gaan worden, maar echt opgenomen moeten worden, dan hebben jullie dat onderling af te stemmen.

Ik snap verder overigens ook nog niet alles van je verhaal dus ik ga even verder lezen.

Overigens: in een ander topic vraag je om de vakantiedagen voor 18upw? Kun je me uitleggen wat je daar mee wilt? Misschien kan ik je dan een beter advies geven obv correcte en complete info, voordat je eerst zelf gaat lopen goochelen met aantallen uren en ik vervolgens verkeerd advies geef omdat ik niet alle ins en outs ken.
Eylo schreef op 23 mei 2012 @ 13:30:

Mijn probleem is toen ik vorig jaar werd aangenomen zei ik dat ik voor 40uur uitbetaald wilde hebben ipv 38uur. En mijn werkgevers gaven aan dat het beter was om ATV dag van te maken zodat ik vrije dagen kon opbouwen. dat was de afsprk. Daarom heb ik bewust gespaard en niet vrijgenomen. als ze mij niet wilden uitbetalen hadden ze me dit voorstel niet moeten geven.
Nee, ik lees hier dus uit dat jij de spelregels wilt veranderen om alsnog jouw eigen voorstel rond te krijgen. De afspraak is blijkbaar tijd-voor-tijd. Je dient die tijd ook op te nemen omdat ie anders inderdaad na een bepaalde termijn komt te vervallen. Niet alsnog uitbetalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven